Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Erfaringer med sjekking i det virkelige liv?

Gjest 4d426...783

Anbefalte innlegg

Skrevet
DukeRichelieu skrev (1 minutt siden):

Har noen slike i min omgangskrets også, og ja, man blir bare særere og særere ettersom alderen øker. Flotte jenter også, så mange lurer på hvorfor de aldri finner noen. Virker lite åpne for nye bekjentskaper. 

De jeg omgås med som fortsatt er single ut i 30 årene jobber mye. Men nå merker jeg at det tærer litt på dem, at de ikke har noen. Har stort sett jobbet for å fylle livet med noe. Men når de møter noen også, så vil de ikke endre på livet eller rutinene sine for å tilpasse seg. Da skjærer det seg. Jeg hadde trodd at man ble mer ydmyk og fleksibel med alderen, for å ikke ende opp alene. Men der tar jeg feil. 

Kvinner reiser mye på vennineturer og blir mer lukket. Forstår ikke det heller helt.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sjørøver skrev (4 minutter siden):

Men når de møter noen også, så vil de ikke endre på livet eller rutinene sine for å tilpasse seg.

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. De første 5-6 månedene i en forhold er på mange måter en "sosial dans" hvor en i en eller annen grad må tilpasse seg eller gjøre plass for en ny person med deres interesser, vaner eller whatever. 

• Liker 2
Skrevet
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

De jeg omgås med som fortsatt er single ut i 30 årene jobber mye. Men nå merker jeg at det tærer litt på dem, at de ikke har noen. Har stort sett jobbet for å fylle livet med noe. Men når de møter noen også, så vil de ikke endre på livet eller rutinene sine for å tilpasse seg. Da skjærer det seg. Jeg hadde trodd at man ble mer ydmyk og fleksibel med alderen, for å ikke ende opp alene. Men der tar jeg feil. 

Kvinner reiser mye på vennineturer og blir mer lukket. Forstår ikke det heller helt.

Ja. De i min krets har vært veldig avvisende til det meste, inkludert nettdating, men tror det brenner litt under føttene deres nå og de har begynt å endre seg litt.

Ellers kommer man jo ikke utenom at det er noe som heter flaks og tilfeldigheter her i livet. Inkludert rundt det å møte noen. Men man må jo gjøre det man kan for å møte flere slik at sannsynligheten for å være heldig øker. :) 

• Liker 2
Skrevet
DukeRichelieu skrev (25 minutter siden):

Ellers kommer man jo ikke utenom at det er noe som heter flaks og tilfeldigheter her i livet. Inkludert rundt det å møte noen. Men man må jo gjøre det man kan for å møte flere slik at sannsynligheten for å være heldig øker.

Hun som jeg har delt halve livet med var ei som jeg tenkte det kunne være greit å være sammen med en sommer eller noe slikt før jeg lette etter nytt og grønnere gress....

DukeRichelieu skrev (26 minutter siden):

Ja. De i min krets har vært veldig avvisende til det meste, inkludert nettdating, men tror det brenner litt under føttene deres nå og de har begynt å endre seg litt.

Kvinner kan jo ta den enkle løsningen at de blir kunstig befruktet. Det kan ikke menn. Kan forøvrig anbefale denne pocasten på temaet: 

ilpostino skrev (29 minutter siden):

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. De første 5-6 månedene i en forhold er på mange måter en "sosial dans" hvor en i en eller annen grad må tilpasse seg eller gjøre plass for en ny person med deres interesser, vaner eller whatever. 

Du skal ikke endre deg for en mann, du er god nok som du er, osv osv. Alle må endre seg og tilpasse seg i et forhold.

• Liker 1
Gjest 12dba...307
Skrevet
Sjørøver skrev (6 timer siden):

Jeg (K) og mine enslige venninner fremstår som lukket fordi vi er lei av å bli skuffet, såret og avvist. Man mister naturlig nok interessen etterhvert. 

Anonymous poster hash: 12dba...307

Skrevet
Gjest 12dba...307 skrev (11 minutter siden):

Jeg (K) og mine enslige venninner fremstår som lukket fordi vi er lei av å bli skuffet, såret og avvist. Man mister naturlig nok interessen etterhvert. 

Anonymous poster hash: 12dba...307

Hvorfor blir du skuffet, såret og avvist?

• Liker 1
Skrevet

Tror mange kvinner hater menn pga valg de selv har tatt. Når de velger menn mange hyller over sin egen standard blir de som regel "brukt" for en ting og deretter dumpet/ghostet. 

• Liker 3
Skrevet
Sjørøver skrev (9 timer siden):

Du skal ikke endre deg for en mann, du er god nok som du er, osv osv. Alle må endre seg og tilpasse seg i et forhold.

Mange menn endrer seg, men så er de låst. Det tror jeg mange kvinner sliter med, ikke alle, noen finner trygghet i det. Det kan være krevende. Du bør ha noen egenskaper og litt flaks for å klare å holde et forhold vedlike, og gående. Stadig færre har disse egenskapene. Av flere grunner.

• Liker 1
Skrevet

Morsomme teorier her. Det er ganske mye mellom en radikal endring med ett enkelt formål: å please en spesiell person, og det å drive med generelle tiltak for å bli en bedre person. Det førstnevnte bør man selvsagt unngå, fordi det ikke er en ektefølt endring. Det sistnevnte gjør svært mange kvinner hele tiden, og de har i alle fall ikke noe mindre reflektert forhold til sine mangler enn det menn har.

• Liker 3
Skrevet
Klote skrev (6 timer siden):

Stadig færre har disse egenskapene. Av flere grunner.

Hvilke grunner? 

kremt skrev (10 timer siden):

Tror mange kvinner hater menn pga valg de selv har tatt. Når de velger menn mange hyller over sin egen standard blir de som regel "brukt" for en ting og deretter dumpet/ghostet. 

Og det blir en ond sirkel. Folk er ikke veldig interessert i noen som er lettlurte. 

• Liker 1
Skrevet
ilpostino skrev (45 minutter siden):

Alle endrer seg over tid, uansett om de er kvinner eller menn. 

Ganske sjølsagt vel😅

Skrevet
Sjørøver skrev (3 timer siden):

Hvilke grunner? 

En hel rekke med grunner, som angår begge kjønn. De er relatert til samfunnets endringer, samfunnets syn på parforhold, ekteskap, kjønn, feminisme, woke, frigjøring, oppløsning av storfamilien, kunnskap, liberalisme, selvrealisering, egne valg, offentlige støtteordninger, osv osv.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Selfuniverse skrev (På 22.7.2025 den 11.19):

"Hei, hvordan går det?"

Den har jeg gode opplevelser av.

Ellers er jeg ganske amatør. Men tar stadig utfordringen. Kvinnene ser ikke ut til å gjøre noe annet enn å smile og gjøre seg tilgjengelig til å bli tilnærmet. Hovedoppgaven for tilnærming faller da til menn, som den alltid har gjort i titusenvis av år, uansett hvor mye det mases om likestilling.

Dette er en veldig enkel og god oppskrift som inneholder en del mer enn bare det enkle det ser ut som. Om du er positiv og åpen, og ganske enkelt tar kontakt, da blir du som oftest behandlet på en høflig og god måte. Det største problemet er oftest i eget hode, kvinner flest føler seg sjelden så attraktive som du selv synes de er. Et godt utgangspunkt i sjekking er å henvende seg til en person, ikke tenke kvinne, ikke tenke sjekking. Selv om det er sjekking, og det MÅ selvsagt være en kvinne, og du vil gjerne ha hennes oppmerksomhet osv, så er det lureste å innlede med å tenke at hun er en person du ønsker kontakt med, og ønsker å se om ønsket kan være gjensidig. 
Viktigst for utfallet er etter min erfaring timingen. Å trenge seg på er sjelden det beste, men selv det kan lede til noe om du har selvironi og stamina.

• Hjerte 1
Skrevet
On 9/24/2025 at 2:12 PM, ilpostino said:

I verste fall får man nei

"Nei" er noe av det beste som kan skje!

Nei - kanskje - ja, er i beste fall, og det som er aller mest vanlig. Verste fall er "Jeg ringer politiet nå." eller lignende. Men det blir vel noe det samme som å vinne i lotto hvis man oppfører seg.

Skrevet
knopflerbruce skrev (10 timer siden):

Morsomme teorier her. Det er ganske mye mellom en radikal endring med ett enkelt formål: å please en spesiell person, og det å drive med generelle tiltak for å bli en bedre person. Det førstnevnte bør man selvsagt unngå, fordi det ikke er en ektefølt endring.

Du er litt morsom du også, med ditt skille mellom pleasing og ektefølt endring. Jeg er litt usikker på hva du egentlig mener med "ektefølt" her, kanskje jeg misforstår det du mener? Det høres litt kunstig og oppstyltet ut. For meg ligger det mye kjærlighet i å tilpasse seg den andre. Jo mer du elsker, jo mer tilpasser du deg. Det kan slå uheldig ut hvis det er ensidig, og bli nokså komisk om begge overgår hverandre i dette. Men det siste er jo bare litt komisk, og sikkert gøy for både nøytrale observatører og de det angår. For meg kan det en kvinne gir være så verdifullt at jeg anstrenger meg for å få henne, på alle mulige måter. Det inkluderer at jeg tilpasser meg henne så godt det lar seg gjøre. Uten å miste all respekt og selvrespekt.  

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
13 minutes ago, Klote said:

For meg ligger det mye kjærlighet i å tilpasse seg den andre. Jo mer du elsker, jo mer tilpasser du deg. Det kan slå uheldig ut hvis det er ensidig

Det finnes personer som enten bevisst eller ubevisst vet hvordan dette fungerer, for å så misbruke det.

I mitt mangeårige ekteskap så var balansen ganske grei til å begynne med. På slutten hadde jeg tilpasset meg 99%. Hun 0-1%.

Enkelte/mange kvinner kan se på forandring hos en mann som en svakhet. Det er veldig viktig å huske på. Kvinnene ser rasjonelt på det. "Hvis han er så enkel å manipulere, og forandrer seg så lett for meg, hvordan skal han greie å beskytte og skaffe ressurser for familien ovenfor den brutale verdenen? Når han er så enkel å kue?"

Dette er ikke noe jeg bare blabrer om her. Kvinner sier dette selv! Hvis de ser 'svakheter' hos partneren sin, så vil de i tillegg også lettere se etter nytt beite. Som de også sier selv til stadighet.

Snakker av erfaring. Jeg skjønte det altfor sent.

• Liker 2
Skrevet
Selfuniverse skrev (4 minutter siden):

Det finnes personer som enten bevisst eller ubevisst vet hvordan dette fungerer, for å så misbruke det.

I mitt mangeårige ekteskap så var balansen ganske grei til å begynne med. På slutten hadde jeg tilpasset meg 99%. Hun 0-1%.

Enkelte/mange kvinner kan se på forandring hos en mann som en svakhet. Det er veldig viktig å huske på. Kvinnene ser rasjonelt på det. "Hvis han er så enkel å manipulere, og forandrer seg så lett for meg, hvordan skal han greie å beskytte og skaffe ressurser for familien ovenfor den brutale verdenen? Når han er så enkel å kue?"

Dette er ikke noe jeg bare blabrer om her. Kvinner sier dette selv! Hvis de ser 'svakheter' hos partneren sin, så vil de i tillegg også lettere se etter nytt beite. Som de også sier selv til stadighet.

Snakker av erfaring. Jeg skjønte det altfor sent.

Trist at du har gjort denne erfaringen. Det er helt klart noen som vet å utnytte andre. Virkeligheten kan være brutal. Det er derfor det er viktig hvem en velger, selv om et godt valg i utgangspunktet kan endre seg til noe verre. Det er ikke enkelt. Det handler ikke bare om hvem du velger heller, det handler om deg selv, og livet generelt. Det er kun kjærlighet som kan overvinne en feil utvikling, og kjærligheten settes på prøve gjennom hele livet. Det er når kjærligheten forsvinner at de dårlige sidene kommer fram. Årsakene til at kjærligheten svekkes og forsvinner kan i tillegg være veldig ulike og mange. 
Kvinner som ser bevis på kjærlighet som en svakhet er det mange av dessverre. De aller fleste har noe av dette i seg, det er ikke unormalt eller en feil ved skapelsen, det er som du sier, denne "evnen" kan begrunnes rasjonelt. Som alt annet så er det om å gjøre å ikke overdrive, og heller uttrykke seg på andre måter enn å legge seg fullstendig flat, selv om en mange ganger faktisk ønsker nettopp det, når en er virkelig forelsket. Kvinner vil jo ha noen som kan stå opp for seg selv, for dem, ta vare på dem, og samtidig elske dem. Alt dette er ABC, men likevel ikke alltid like enkelt. Det er et komplekst samspill. Midt i dette er også de seksuelle behovene, som kan være ulike, og gi en kraftig ødeleggende ubalanse, det er omtrent alltid en som har mer lyst enn den andre, og ofte til ulike tider.

• Hjerte 1
Skrevet
On 9/24/2025 at 9:30 AM, Guest 0ef38...f2b said:

Som student er du yngre, mer utforskende og kåtere. I arbeidslivet er du oftere etablert sosialt, i forhold, og "satt". Da må du gjøre noe mer enn å bare flyte rundt om du skal finne noen. Du må markedsføre deg selv, litt diskret, og indirekte. Det skal ikke så mye til før folk vet hva du søker, men det skal mer til før noen nærmer seg. Årsaken er det jeg nevnte i starten, bare motsatt.

Anonymous poster hash: 0ef38...f2b

Å markedsføre seg selv og håpe at kvinner tar kontakt er en dårlig ide. Det kan fungere hvis du allerede har mange muligheter, men det fungerer ofte dårlig fordi kvinner forventer at du tar kontakt med dem.

Jeg vil anbefale at man trener, skaffer seg en god stil, leser en bok om hvordan man flørter og så oppsøker miljøer hvor man kan treffe single kvinner man er interessert i. Kanskje feiler man 100 ganger, men med nok erfaring og muligheter så vil man tilslutt finne noen 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...