Gå til innhold

Er Pride blitt for seksualisert?

Anbefalte innlegg

Skrevet
otnokes skrev (Akkurat nå):

Jeg mente ikke nakenheten. Du skrev jo at du ikke skjønte hvorfor homofile skulle ha et flagg.

Nei - jeg trodde  ikke pride flagget stod for homofile heller - men mer et signal om at man får lov å elske den man vil. Men generelt ser jeg ikke noe behov for å flagge et slikt budskap med eget flagg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
frohmage skrev (1 minutt siden):

Hva burde aldersgrensen være på stranda? 

Finnes det forresten en aldersgrense på naturiststrender?

• Liker 1
Skrevet

Nei - men man må nesten bevisst søke opp slike steder...Det er jo en viss forskjell på det å møte halvnakne mennesker midt i byen

• Liker 2
Skrevet

Nei. Men det er dessuten forskjell på en naturist og ekshibisjonist også på hvorfor de velger å gå lite til null kledd.

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på å ligge på stranda, selv om jeg absolutt mener at kvinner bør ha BH på seg. Og midt i Karl Johan.

Kvinner bør ha bh på seg på vanlige strender? 😱 Nei!!!

• Liker 2
Skrevet (endret)
obygda skrev (4 minutter siden):

Nei - jeg trodde  ikke pride flagget stod for homofile heller - men mer et signal om at man får lov å elske den man vil. Men generelt ser jeg ikke noe behov for å flagge et slikt budskap med eget flagg. 

Jeg tenker pride-flagget betyr mye for mange. Og for dem det betyr mye for, er det sikkert ekstra viktig. Jeg vokste selv opp et sted der lesbiske ble kaste ut av en leilighet,  jeg forstår flagget er viktig for den som har opplevd slikt.  De to viktigste lærerne mine var lesbiske, og de ble mobbet bort fra kommunen

Endret av Tussi
Skrevet
otnokes skrev (1 minutt siden):

Kvinner bør ha bh på seg på vanlige strender? 😱 Nei!!!

Jo - det synes jeg i alle fall. Er ikke så glad i å se nakenhet i det offentlige rom

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (3 minutter siden):

Det er forskjell på å ligge på stranda, selv om jeg absolutt mener at kvinner bør ha BH på seg.

Det er vel ett fett for et barn om de ser kropp på stranda eller i gata. Det er voksne som seksualiserer kropp.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
frohmage skrev (Akkurat nå):

Det er vel ett fett for et barn om de ser kropp på stranda eller i gata. Det er voksne som seksualiserer kropp.

Tja. Jeg er av den oppfatning at.med mkndre man er på kudiststrand kan man gjerne ha på seg truse i det minste og  bh i det offentlige rom. Så registrerer jeg at andre er uenige,.Men også at mange lgbt-folk, en gruppe jeg selv tilhører,  er enig med meg

Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker pride-flagget betyr mye for mange. Og for dem det betyr mye for, er det sikkert ekstra viktig. Jeg vokste selv opp et sted der lesbiske ble kaste ut av en leilighet,  jeg forstår flagget er viktig for den som har opplevd slikt.  De to viktigste lærerne mine var lesbiske, og de ble mobbet bort fra kommunen

Det er ekstremt tragisk at folk skal oppleve slik - men jeg tror at pendelen kan gå for langt andre veien også. Om flagget blir symbol for halvnakne menn og menn kledd ut som damer som står å slikker hverandre opp etter rumpa midt på karl johan - vel da har man liksom fått koblet flagget til den aktiviteten..Det blir liksom feil det også....

Endret av obygda
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg synes paraden er for kjedelig, det er for lite nakenhet og bare rumper. Det er jo rene 17. mai toget. Ett par timer hvert år forventer jeg å se noe mer drastisk og pirrende. 

Skrevet
Trulss skrev (Akkurat nå):

Jeg synes paraden er for kjedelig, det er for lite nakenhet og bare rumper. Det er jo rene 17. mai toget. Ett par timer hvert år forventer jeg å se noe mer drastisk og pirrende. 

Da er vel ymse sexfestivaler mer egnet for deg. Det er nok av disse å velge i her i Norge

• Liker 3
Skrevet
obygda skrev (Akkurat nå):

Det er ekstremt tragisk at folk skal oppleve slik - men jeg tror også at pendelen kan gå for langt andre veien også. Om flagget blir symbol for halvnakne menn og menn kledd ut som damer som står å slikker hverandre opp etter rumpa midt på karl johan - vel da har man liksom fått koblet flagget til den aktiviteten..Det blir liksom feil det også....

Det er jeg enig i, og det er det jeg selv prøver å få frem 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (5 minutter siden):

Jo - det synes jeg i alle fall. Er ikke så glad i å se nakenhet i det offentlige rom

Shorts på menn bør også bli forbudt? Det er jo nakne lår og legger...

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på å dekke til kjønnsorganer og å dekke seg til med burka 

• Liker 2
Skrevet

Nei - damer kan gå i bikini og truse - og menn i shorts...helt ok..men går man med bar overkropp - mann eller kvinne...synes jeg det blir litt for mye

Skrevet

Herregud så pripne folk har blitt. Det var ingen som tok skade av å se nakne pupper i alle størrelser og fasonger på 80 og 90-tallet da det var vanlig å sole seg toppløs på stranden.

Jeg synes det er ekkelt å skyve "barnas beste" foran seg når det er en selv som er problemet 🙄

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
rabler skrev (4 minutter siden):

Herregud så pripne folk har blitt. Det var ingen som tok skade av å se nakne pupper i alle størrelser og fasonger på 80 og 90-tallet da det var vanlig å sole seg toppløs på stranden.

Jeg synes det er ekkelt å skyve "barnas beste" foran seg når det er en selv som er problemet 🙄

Er dette ekkelt når det kun er snakk om pride, eller er vi ekkelt pripne hvis folk gikk slik på gata i mai og august også?

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (5 minutter siden):

Er dette ekkelt når det kun er snakk om pride, eller er vi ekkelt pripne hvis folk gikk slik på gata i mai og august også?

Vi snakker to timer i året her. Såpass bør folk tåle.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...