Gå til innhold

Telenor: Kan man ha epost uten noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har (hoved)epost hos Telenor. Men utenom det, ikke annet enn et mobil-kontant. Har hatt det siden tidenes morgen, og bruker det egentlig ikke. Men der har man kunnet fylle på bare kr 25 hver 15 måned for å beholde det aktivt.
Har da valgt å beholde det videre, fordi epost tjenesten kanskje går med i dragsuget om jeg lar mobil kontant utgå?
Men nå kom det melding om at minste beløp pr lading er høynet til kr 100. 

Noen som vet om man mister epost tjenesten hvis man ikke har noe annet hos dem i tillegg?
Vet jeg kan spørre Telenor, men stoler ikke helt på hva de vil komme til å si. Antagelig vil de benytte anledningen til å presse på meg et vanlig mobil-abonnemang hvis jeg spør om noe sånt.

• Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutes ago, AndersT2 said:

Det blir vel samme sum om man bruker 25,- hver 15 måned, eller 100,- hver 60 måned?

400

• Liker 1
Skrevet
Delvis skrev (6 timer siden):

Noen som vet om man mister epost tjenesten hvis man ikke har noe annet hos dem i tillegg?

Basert på AI-roboten til Telenor koster det 39/49 kroner i mnd for online e-post. Betaler du det allerede i dag?

Skrevet (endret)

Epost koster 468 og 588 kr i året hos Telenor. Det er grisete dyrt. Hvis man hoster epost hos en domenehost, koster det ca 3 kr i året per epostadresse. Worst case uten kvantumsrabatt 150 til 200 kr i  for 20 adresser. 

Telenor har sjanseløse priser for alle tjenester, uten unntak. Hvis Telenor hadde solgt biler kunne man ha fått 60 til 100 biler hos konkurrenten for samme pris som Telenor vil ha for en.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Skrevet
BadCat skrev (31 minutter siden):

400

Les hva han skriver 1 gang til. 

Han kunne før sette inn 25,- hver 15 måned. Nå er minste satsen han kan sette inn 100,- Skriver ikke noe om at kosten for det han må sette inn for er endret.

Skrevet
6 hours ago, Delvis said:

Har (hoved)epost hos Telenor. Men utenom det, ikke annet enn et mobil-kontant. Har hatt det siden tidenes morgen, og bruker det egentlig ikke. Men der har man kunnet fylle på bare kr 25 hver 15 måned for å beholde det aktivt.
Har da valgt å beholde det videre, fordi epost tjenesten kanskje går med i dragsuget om jeg lar mobil kontant utgå?
Men nå kom det melding om at minste beløp pr lading er høynet til kr 100. 

Vet jeg kan spørre Telenor, men stoler ikke helt på hva de vil komme til å si. Antagelig vil de benytte anledningen til å presse på meg et vanlig mobil-abonnemang hvis jeg spør om noe sånt.

svaret er ja, man kan ha e-post, men det koster ca. 100 i kvartalet.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/l3e7vA/telenor-begynner-aa-ta-betalt-for-e-post?srsltid=AfmBOoph05ssW9NZpAjsC45v9laSTb96uyrhIojtwjsxSxNVu8mKVnH6

• Liker 1
Skrevet (endret)
35 minutes ago, AndersT2 said:

Les hva han skriver 1 gang til. 

Han kunne før sette inn 25,- hver 15 måned. Nå er minste satsen han kan sette inn 100,- Skriver ikke noe om at kosten for det han må sette inn for er endret.

Du er altså en voksen mann som kverulerer om at du ikke forstår matematikk enklere enn mellomtrinnet i barneskolen?

Kostnaden har økt 4 ganger. Skal du beholde et nummer, har du betalt 400 kr for 60 måneder.

Far øker ukepengene til Per fra 25 kr til 100 kr. Hvor mye har Per mottatt i ukepenger etter 4 uker? Hvor mye penger fikk Per hver måned før økningen?

Endret av BadCat
Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

Basert på AI-roboten til Telenor koster det 39/49 kroner i mnd for online e-post. Betaler du det allerede i dag?

Betaler kr 39 pr mnd. Har valgt å beholde det, for det blir sånt styr å endre epost ørten steder igjen. Men det tar vel ikke lenge før de øker prisen der også

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BadCat skrev (1 time siden):

Telenor har sjanseløse priser for alle tjenester, uten unntak. Hvis Telenor hadde solgt biler kunne man ha fått 60 til 100 biler hos konkurrenten for samme pris som Telenor vil ha for en.

Antar Telenor har liten interesse av og tilby denne tjenesten, vil tro de priser den såpass høyt at kundene enten betaler godt for seg eller takker for seg.

Skrevet
Delvis skrev (1 minutt siden):

Betaler kr 39 pr mnd. Har valgt å beholde det, for det blir sånt styr å endre epost ørten steder igjen. Men det tar vel ikke lenge før de øker prisen der også

Vil råde deg til en gradvis overgang til annen mail konto. Forstår at det er mye styr,men Telenor raner deg her. Du slipper uansett billigere unna med outlook eller gmail. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
obygda skrev (5 minutter siden):

Vil råde deg til en gradvis overgang til annen mail konto. Forstår at det er mye styr,men Telenor raner deg her. Du slipper uansett billigere unna med outlook eller gmail. 

Har forsåvidt råd til det. Men det er et godt forslag å gradvis skifte noen steder i alle tilfellet. Har en Outlook adresse også.

Skrevet

Telenor sin epost tjeneste er ikke verd noenting. Spamfilter har de ikke hørt om og webklienten er stadig full av synlige bugs.

At de evner å få betalt for noe slik er et testament til for altfor snille nordmenn som gjerne ønsker at vi skal ha gode digitale tilbud innad i landet vi kan stole på.

Men Telenor innfrir aldri dette og lever nå stort sett på overprising blant den eldre garde som stoler på de pga historie.

• Liker 1
Skrevet
BadCat skrev (1 time siden):

Du er altså en voksen mann som kverulerer om at du ikke forstår matematikk enklere enn mellomtrinnet i barneskolen?

Kostnaden har økt 4 ganger. Skal du beholde et nummer, har du betalt 400 kr for 60 måneder.

Far øker ukepengene til Per fra 25 kr til 100 kr. Hvor mye har Per mottatt i ukepenger etter 4 uker? Hvor mye penger fikk Per hver måned før økningen?

Din matte er korrekt, jeg leste litt feil i farten. Tenkte han måtte fylle da det ble brukt opp pga kosten Telenor har på eposten. Ikke så enkelt med lett dysleksi av og til

• Hjerte 2
Skrevet
Bing123 skrev (9 minutter siden):

Spamfilter har de ikke hørt om og webklienten er stadig full av synlige bugs.

Du har rett i at det ikke er imponerende sånn sett.

Skrevet
Bing123 skrev (35 minutter siden):

Telenor sin epost tjeneste er ikke verd noenting. Spamfilter har de ikke hørt om og webklienten er stadig full av synlige bugs.

At de evner å få betalt for noe slik er et testament til for altfor snille nordmenn som gjerne ønsker at vi skal ha gode digitale tilbud innad i landet vi kan stole på.

Men Telenor innfrir aldri dette og lever nå stort sett på overprising blant den eldre garde som stoler på de pga historie.

Å drifte sin egen e-post er notorisk vanskelig for tida. Man havner i alskens spamfilter, det er lite penger involvert +++ så det er helt forståelig. Telenor tjener nok særs lite på dette på tross av høy pris. De beholder det nok kun for å gå i null fordi det er så mange som virkelig trenger å beholde online-mailen sin de fikk for ørten år siden.

Delvis skrev (26 minutter siden):

Du har rett i at det ikke er imponerende sånn sett.

Som flere sier, sett i gang bytteprosessen til outlook/gmail eller en annen stor leverandør. Det tar fort litt tid. Jeg byttet for 7-8 år siden og det tok et par år for alt var over. Da bare beholdt jeg den gamle som en død innboks en god stund.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
23 minutes ago, Nimrad said:

Å drifte sin egen e-post er notorisk vanskelig for tida. Man havner i alskens spamfilter, det er lite penger involvert +++ så det er helt forståelig. Telenor tjener nok særs lite på dette på tross av høy pris. De beholder det nok kun for å gå i null fordi det er så mange som virkelig trenger å beholde online-mailen sin de fikk for ørten år siden.

Det som er opplagt er jo at markedet for personlig epost er stort. Og det er essensielt. Alle tjenester du benytter deg av digitalt avhenger av en epost-adresse. Tipper det er veldig mange brukere her med online.no adresser. Men det havner sikkert litt utenfor kjernebusinessen.
Å joda Telenor tjener nok så bra på alt mulig annet at de bryr seg sikkert ikke hverken ene eller andre veien.

Privat epost-markedet er stort sett overlatt til amerikanske leverandører som lager gode og gratis tjeneste, på bekostning av privatliv.

Nå som man i Europa har blitt litt bevisst på at man ikke kan stole på amerikanske tjenester, og spesielt med noe så sinnsykt sentral og sensitivt som personlig epost - så skulle jeg ønske Telenor tok dette på alvor og som en mulighet.
Eventuelt kan de splitte det ut i en annen merkevare eller selge. De har jo også noe "min sky" greier.

Ta gjerne betalt for en god tjeneste hvor privatlivet er intakt mener nå jeg. Nå betaler jeg for protonmail fordi jeg vil de skal bestå som leverandør. 

Skrevet

Gmail er gratis og bedre enn telenor, jeg forlot telenor fordi det kom spam eposter daglig.

De påstod at noe av grunnen til at de begynte å ta betalt var fordi de forbedret spam algoritmene, for å luke slik unna. Men det ble ikke bedre etter at de begynte å ta betalt. 10 - 20 spam eposter daglig opplevde jeg.

Hos gmail ser jeg ikke noe til spam heldigvis.

Skrevet
Bing123 skrev (18 minutter siden):

Ta gjerne betalt for en god tjeneste hvor privatlivet er intakt mener nå jeg. Nå betaler jeg for protonmail fordi jeg vil de skal bestå som leverandør. 

Har en gratis konto hos proton. Men har nesten ikke blitt brukt, fordi man må betale for å kunne bruke de i klient. Proton mail bridge skal være inkudert i Mail plus ser det ut som. Der er billigste alternativ til 3.99 € pr.mnd og det blir vel ikke så langt unna det Telenor tar. 
Bruker Thunderbird til all mail. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...