Gå til innhold

Telenor: Kan man ha epost uten noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bing123 skrev (50 minutter siden):

Nå som man i Europa har blitt litt bevisst på at man ikke kan stole på amerikanske tjenester, og spesielt med noe så sinnsykt sentral og sensitivt som personlig epost - så skulle jeg ønske Telenor tok dette på alvor og som en mulighet

Tja, grunnen til at alle slike tjenester er amerikanske er jo Europa som totalt manglende evner til og konkurrerer på digitale tjenester, Europa har jo i alle år motarbeidet nye tjenester for og beskytte det som engang var.

Tror neppe Telenor som ikke har skytjenester som noe fokus har noen interesse av og bruke ressurser på e-post, svjv drifter de det ikke selv lengre.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, agvg said:

Tror neppe Telenor som ikke har skytjenester som noe fokus har noen interesse av og bruke ressurser på e-post, svjv drifter de det ikke selv lengre.

Ja jeg ville foretrukket at de solgte det ut. Bare håper det ikke blir stengt ned og man tvinger flere over på spyware mail.

Dog har de som sagt Min Sky, for en eller annen grunn.

• Liker 1
Skrevet
Markiii skrev (22 minutter siden):

Telenors e-posttjeneste er et spamparadis. Nesten ubrukelig.

Den er det faktisk. Får rett som det er svindelmailer, der noen utgir seg  for Vipps o.l. og linker til en innloggingside.
Og ofte der noen påstår å ha hacket kameraet på pc'en din, filmet deg i xxx situasjoner og krever tusener i krypto for at de skal slette det og ikke oute deg og sånn.   
Man kan justere til strengere filter, men da blokkeres lett mailer du skal ha, eller havnet i spammappa altså og kommer ikke opp i thunderbird.

Tror de legger ned om tid og stunder, så det er best å gradvis gå over til noe annet iallefall, som flere har anbefalt her.

• Liker 1
Skrevet
Markiii skrev (1 time siden):

Likevel sender de uavbrutt reklame for hvor trygge produktene deres er.

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 hours ago, AndersT2 said:

Din matte er korrekt, jeg leste litt feil i farten. Tenkte han måtte fylle da det ble brukt opp pga kosten Telenor har på eposten. Ikke så enkelt med lett dysleksi av og til

La gå. Det har vært helg.

Endret av BadCat
Skrevet
Delvis skrev (På 9.6.2025 den 1.28):

Har (hoved)epost hos Telenor. Men utenom det, ikke annet enn et mobil-kontant. Har hatt det siden tidenes morgen, og bruker det egentlig ikke. Men der har man kunnet fylle på bare kr 25 hver 15 måned for å beholde det aktivt.
Har da valgt å beholde det videre, fordi epost tjenesten kanskje går med i dragsuget om jeg lar mobil kontant utgå?
Men nå kom det melding om at minste beløp pr lading er høynet til kr 100. 

Noen som vet om man mister epost tjenesten hvis man ikke har noe annet hos dem i tillegg?
Vet jeg kan spørre Telenor, men stoler ikke helt på hva de vil komme til å si. Antagelig vil de benytte anledningen til å presse på meg et vanlig mobil-abonnemang hvis jeg spør om noe sånt.

Du kan enkelt flytte kontantkortet over til noen som er rimeligere, feks. Talkmore hvor minimumsbeløpet er kr. 50 i året om jeg ikke tar feil. Eposten forsvinner ikke og den må du betale for.

Jeg vil absolutt anbefale å flytte eposten ut av Telenor. Outlook og gmail fungerer fint. Det kan være greit å kjøre dobbelt noen måneder, kanskje år for å være sikker på at alle har fått din nye adresse.

Skrevet
On 6/9/2025 at 10:43 AM, Nimrad said:

Å drifte sin egen e-post er notorisk vanskelig for tida. Man havner i alskens spamfilter, det er lite penger involvert +++ så det er helt forståelig. Telenor tjener nok særs lite på dette på tross av høy pris. De beholder det nok kun for å gå i null fordi det er så mange som virkelig trenger å beholde online-mailen sin de fikk for ørten år siden.

Telenor drifter det jo ikkje lenger; dei har outsourca alt til megamailservers, som en ser av mx records. Det er nok grunnen til at dei tar betalt - dei må betale per bruker. Hoster du først e-post er tross alt marginalkost per bruker nær null, så når dei hosta sjølv var det ingen store grunner til å bry seg.

Skrevet
Markiii skrev (På 9.6.2025 den 14.11):

Far sin altibox lyse.net har nok 10 spam eposter daglig.

Skrevet
barfoo skrev (4 minutter siden):

Telenor drifter det jo ikkje lenger; dei har outsourca alt til megamailservers, som en ser av mx records. Det er nok grunnen til at dei tar betalt - dei må betale per bruker. Hoster du først e-post er tross alt marginalkost per bruker nær null, så når dei hosta sjølv var det ingen store grunner til å bry seg.

Skal du drifte din egen server så må du vel fort skaffe deg et domenenavn - det koster litt, men sikkert ikke så mye. Problemet med det er vel at de dukker det vel fort opp en del bot'er som scanner alt av porter mm....Jeg ser at å sette opp serveren er lett - men å drifte den og se til at hele nettverket ditt ikke blir utsatt for alskens bot'er og annet er vel fort en større jobb?

Skrevet

Snakker meg om, mottok nettopp denne mailen fra Telenor.
69 kroner pr mnd?? Fy pokkern.👎 Nei nei nei.. Da er det bare å begynne med utskiftingen i dag 

nok.jpg.5f597b9feefe3940c5c52fe161e48c11.jpg

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
Delvis skrev (5 timer siden):

Snakker meg om, mottok nettopp denne mailen fra Telenor.
69 kroner pr mnd?? Fy pokkern.👎 Nei nei nei.. Da er det bare å begynne med utskiftingen i dag 

nok.jpg.5f597b9feefe3940c5c52fe161e48c11.jpg

Nesten dobling. Det er jo helt sykt. Eier de ikke skam?

• Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, Markiii said:

Nesten dobling. Det er jo helt sykt. Eier de ikke skam?

Tipper dei faktisk ikkje har et ønske om å drive med det, og bruker pris for å pushe folk over på andre løysinger.

• Liker 2
Skrevet

Har Telenor lov til ål øke prisen så mye?
Er det ikke noe reguleringsmyndighetene kan slå ned på?

Som jeg alltid har sagt, Telenor er en stor scam for oss i Norge. Umulig å forstå hvorfor de har kunder.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet

Proton mail fra sveits kan være et alternativ. Grei epostklient for Android. Bare synd man drukner i mas om å kjøpe et premium abonnement. Man får dog en del GB lagringsplass i skyen til en ok pris. 

Skrevet
Trulss skrev (På 12.6.2025 den 6.55):

Har Telenor lov til ål øke prisen så mye?
Er det ikke noe reguleringsmyndighetene kan slå ned på?

Så lenge kunden kan avslutte avtalen vil leverandøren fritt kunne endre prisen. 

Enkelte kommunale betalingstjenester, som for eksempel vann- og avløpstjenester skal avregnes etter selvkost.
Det er ingen slike reguleringer på e-post tjenester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...