Nasjonalisten Skrevet onsdag kl 19:07 Skrevet onsdag kl 19:07 (endret) On 6/3/2025 at 2:08 PM, Imaginacíon said: I verste fall blir Norge et monokulturelt samfunn. Det må vi unngå. Hvorfor er det negativt? Hvorfor må vi unngå det? On 6/3/2025 at 2:15 PM, VifteKopp said: Bra for Øst-Europeerne! Det finnes millioner av mennesker over hele verden som vil flytte til Norge hvis de fikk muligheten. Kartlegg hullene i arbeidsmarkedet, finn de beste innvandrerne til å tette disse hullene og få dem hit. Hva med å utdanne egen befolkning og effektivisere vår absurd sløsende stat. Jeg forsøkte å starte en tråd for å se på denne problematikken, mangel på svar er veldig belysende for at folk faktisk ikke har noen interesse i å se på problemet, utover masseinnvandring, å gi vekk landet til bosettere, som skaper en flust av alvorlige problemer. Jeg begynner å lure på om globalister faktisk bare hater nordmenn, og søker deretter å erstatte dem med den globale befolkningen. Endret onsdag kl 19:11 av Nasjonalisten 4
Karltorbj Skrevet onsdag kl 19:08 Skrevet onsdag kl 19:08 (endret) Camlon skrev (21 minutter siden): Hvorfor kaller du dem nordmenn og ikke argentinere med norsk etnisitet? Og det du sier motbeviser ikke hans argument. Han sa at innvandre ofte tar med seg sin kultur og det inkluderer også norske innvandre til andre land. Ja nettopp, det er jo helt naturlig og, normalt, det er jo det jeg understreker. Jo, hvis du har lyst til aa kalle dem chilenere, med norsk etnisitet, saa maa du bare det. Paa en saann plass, pleier det, aa vaere lett blanding, fastboende og tilreisende. Hva var egentlig hans argument? Og hva er ditt? Hva er problemet? Endret onsdag kl 19:13 av Karltorbj 3
Drunkenvalley Skrevet onsdag kl 19:13 Skrevet onsdag kl 19:13 28 minutes ago, freedomseeker said: År? Det er snakk om generasjoner. Selv barn og barnebarna til de første pakistanske innvandrerne som kom hit på 60 tallet snakker fortsatt pakistansk privat, de bruker kun norsk om de må. Renspikka fiksjon. 3 2
Camlon Skrevet onsdag kl 19:15 Skrevet onsdag kl 19:15 (endret) 10 minutes ago, Karltorbj said: Ja nettopp, det er jo helt naturlig og, normalt, det er det jeg understreker. Jo hvis du har lyst til aa kalle dem chilenere, med norsk etnisitet, saa maa du bare det. Paa en saann plass, pleier det, aa vaere lett blanding, fastboende og tilreisende. Hva var egentlig hans argument? Og hva er ditt? Hva er problemet? Dette handler ikke om hva jeg vil kalle dem. Brukeren sa at innvandre som har bodd i Norge i 10 til 40 år beholder mye av sin kultur og snakker ikke norsk med sine venner når de er på kjøpesenter og du svarte at det samme gjelder nordmenn i Chile. Da lurer jeg på hvorfor du valgte å kalle folk som har bodd i Chile i 10 - 40 år som nordmenn. Det jeg ser her er en dobbeltmoral. Skal en nordmann bli chilener så må han assimilere seg, mens hvis et pakistaner skal bli norsk så holder det med et norsk pass. Endret onsdag kl 19:19 av Camlon 2 1
herzeleid Skrevet onsdag kl 19:19 Skrevet onsdag kl 19:19 Imaginacíon skrev (På 3.6.2025 den 13.55): Andre- og tredje-generasjons innvandrere utvandrer i større grad enn før. Vi trenger disse folka og andre som utvandrer. Hva kan Norge gjøre for å holde på unge folk? Eller er det helt normalt? https://www.vg.no/nyheter/i/W0zJ22/vi-forlater-ikke-norge-vi-soeker-noe-mer Salvesen. skrev (På 3.6.2025 den 14.03): med den ekstremt økende rasismen en ser i Norge er jeg ikke overrasket overhode at de ønsker å komme seg vekk. Det høres ut som en her koker en syrlig suppe på en rusten spiker all den tid forskningen viser at innvandrere ikke utvandrer i større grad enn før og at Norge er et ekstremt lite rasistisk samfunn: Sitat Utvandring fra Norge er ikke blitt vanligere de siste årene, heller ikke blant norskfødte med innvandrerforeldre. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/OoOlml/nei-utvandring-blant-norskfoedte-med-innvandrerforeldre-er-ikke-blitt-vanligere Sitat Norge er blant verdens mest tolerante land https://www.forskersonen.no/debattinnlegg-meninger-rasisme/norge-er-blant-verdens-mest-tolerante-land/2506699 Så kan en spørre seg hvorvidt vi skaper et bedre samfunn ved å insistere på hvor forferdelig rasistisk det er og at innvandrere rømmer landet, selv når det er usant. Jeg tror det bidrar til en litt dummere debatt, steilere fronter og at flere føler seg utenfor samfunnet. Enkelte "antirasister" bør kanskje reflektere over hvor gode "venner" de er når de stadig forteller minoriteter at så mange hater dem. 3 1
Salvesen. Skrevet onsdag kl 19:23 Skrevet onsdag kl 19:23 herzeleid skrev (3 minutter siden): Det høres ut som en her koker en syrlig suppe på en rusten spiker all den tid forskningen viser at innvandrere ikke utvandrer i større grad enn før og at Norge er et ekstremt lite rasistisk samfunn: Så kan en spørre seg hvorvidt vi skaper et bedre samfunn ved å insistere på hvor forferdelig rasistisk det er og at innvandrere rømmer landet, selv når det er usant. Jeg tror det bidrar til en litt dummere debatt, steilere fronter og at flere føler seg utenfor samfunnet. Enkelte "antirasister" bør kanskje reflektere over hvor gode "venner" de er når de stadig forteller minoriteter at så mange hater dem. Ny person som ikke klare å lese tilbake, vi synker på målingene som tilsier at det øker.. 2
Karltorbj Skrevet onsdag kl 19:24 Skrevet onsdag kl 19:24 (endret) Camlon skrev (56 minutter siden): Dette handler ikke om hva jeg vil kalle dem. Brukeren sa at innvandre som har boss i Norge i 10 til 40 år snakker ofte ikke norsk og du svarte at det samme gjelder nordmenn i Chile. Da lurer jeg på hvorfor du valgte å kalle folk som har bodd i Chile i 10 - 40 år som nordmenn. Det jeg ser her er en dobbeltmoral. Skal en nordmann bli chilener så må han assimilere seg, mens hvis et pakistaner skal bli norsk så holder det med et norsk pass. Her i byen, snakker tredje generasjons innvandrere kav siddisdialekt. Og naturlig nok, snakker de bestemorsmaalet dems, til besteforeldrene og foreldrene. Saa flott da, aa snakke to spraak, utenom engelsken, flytende. "Gratis" tolkeutdannelse. Forstaar fortsatt ikke problemet. Endret onsdag kl 20:12 av Karltorbj 3 2
fredrik2 Skrevet onsdag kl 19:30 Skrevet onsdag kl 19:30 3 minutes ago, Salvesen. said: Ny person som ikke klare å lese tilbake, vi synker på målingene som tilsier at det øker.. Fant ikke den datan der Norge sjönk, var väl 6 plats båda åren jag hittade. Att man sjunker en plats i en rangering kan också bero på att de andra blir bättre. En plats sämre säger alltså inte ens att det er en ökning och ändå mindre en ekstrem ökning som du skrev. 1
Camlon Skrevet onsdag kl 19:34 Skrevet onsdag kl 19:34 Just now, Karltorbj said: Her i bye'n, snakker tredje generasjons innvandrere kav siddisdialekt. Og naturlig nok, snakker de betemorsmaalet dems. til besteforeldrene og foreldrene. Saa flott da. Aa snakke to spraak, utenom engelsken flytende. "gratis" tolkeutdannelse. Forstaar fortsatt ikke problemet. Problemet er ikke de som kan prate to språk flytende, problemet er de som er svake i norsk og vil derfor prate på lokalspråket. Det er spesielt problematisk om det også er tilfellet for barna. Og du svarte ikke på hvorfor du kalte folk som har bodd i chile i 10 til 40 år for nordmenn istedenfor norsk-chilenere. Personlig mener jeg det er greit, men det er fordi jeg tror ikke du blir norsk eller chilener bare fordi du har fått et pass. Er du enig? 2
Karltorbj Skrevet onsdag kl 19:41 Skrevet onsdag kl 19:41 (endret) Camlon skrev (42 minutter siden): Problemet er ikke de som kan prate to språk flytende, problemet er de som er svake i norsk og vil derfor prate på lokalspråket. Det er spesielt problematisk om det også er tilfellet for barna. Og du svarte ikke på hvorfor du kalte folk som har bodd i chile i 10 til 40 år for nordmenn istedenfor norsk-chilenere. Personlig mener jeg det er greit, men det er fordi jeg tror ikke du blir norsk eller chilener bare fordi du har fått et pass. Er du enig? Ja, ??????????????? Var det et problem? Opplever det er mye overdramatisering og fantasering her. Klisjeer som blir stemplet som sannheter. Synes @Drunkenvalley, sa det paa, en bra maate: Renspikka fiksjon. Endret onsdag kl 20:17 av Karltorbj 1 1
herzeleid Skrevet onsdag kl 20:03 Skrevet onsdag kl 20:03 Salvesen. skrev (36 minutter siden): Ny person som ikke klare å lese tilbake, vi synker på målingene som tilsier at det øker.. For all del, fortsett å velte deg i selvmedlidenhet og elendighetsbeskrivelse. Nå har du blitt vist forskningen som viser at vi er svært lite rasistiske i Norge. Jeg tror ikke du får minoritetsbefolkningen til å føle seg mer hjemme i landet med å finne på "ekstremt økende rasisme" eller andre avarter av "se så mange som hater dere". Tvert imot. 6
rabler Skrevet onsdag kl 20:10 Skrevet onsdag kl 20:10 6 minutes ago, herzeleid said: For all del, fortsett å velte deg i selvmedlidenhet og elendighetsbeskrivelse. Nå har du blitt vist forskningen som viser at vi er svært lite rasistiske i Norge. Jeg tror ikke du får minoritetsbefolkningen til å føle seg mer hjemme i landet med å finne på "ekstremt økende rasisme" eller andre avarter av "se så mange som hater dere". Tvert imot. Det finnes også forskning som viser de motsatte, at det faktisk er mye rasisme i Norge. Ett datapunkt er ingen sannhet. 1 1
Salvesen. Skrevet onsdag kl 20:11 Skrevet onsdag kl 20:11 herzeleid skrev (7 minutter siden): For all del, fortsett å velte deg i selvmedlidenhet og elendighetsbeskrivelse. Nå har du blitt vist forskningen som viser at vi er svært lite rasistiske i Norge. Jeg tror ikke du får minoritetsbefolkningen til å føle seg mer hjemme i landet med å finne på "ekstremt økende rasisme" eller andre avarter av "se så mange som hater dere". Tvert imot. Les tråden så kanskje du blir opplyst du også... 4
Sjørøver Skrevet onsdag kl 20:18 Skrevet onsdag kl 20:18 (endret) Drunkenvalley skrev (1 time siden): Renspikka fiksjon. Det er jo ikke helt fiskjon. De jeg kjenner som kommer fra midøsten er svake i norsk. Omgås for det meste familie, der det kun snakkes morsmål. Ser det også i barnehagen, mange utenlandske barn sliter med å lære seg norsk for de kun bruker det i barenhagen. Angående økningen i rasmisme som blir beskrevet tror jeg det kommer av at folk er nei. begeret er fult, folk orker ikke å holde igjen. Man blir fort rasist når man gir beskjed. Endret onsdag kl 20:19 av Sjørøver 1
Camlon Skrevet onsdag kl 20:18 Skrevet onsdag kl 20:18 27 minutes ago, Karltorbj said: Ja, ??????????????? Var det et problem? Opplever det er mye overdramatisering og fantasering her. Klisjeer som blir stemplet som sannheter. Synes @Drunkenvalley, sa det paa en bra maate: Renspikka fiksjon. Du angriper nordmenn for å være sure, men du virker rimelig bitter selv. Hvis du blir oppfattet som sur og bitter selv, så er det ikke rart at du får mange negative opplevelser i Norge. Og ja, det er et problem. Kan du ikke lokalspråket godt, så er det mye høyere sannsynlighet for at du ender opp i fattigdom og ikke integrer deg inn i samfunnet. 1
Karltorbj Skrevet onsdag kl 20:35 Skrevet onsdag kl 20:35 Camlon skrev (1 minutt siden): Du angriper nordmenn for å være sure, men du virker rimelig bitter selv. Hvis du blir oppfattet som sur og bitter selv, så er det ikke rart at du får mange negative opplevelser i Norge. Og ja, det er et problem. Kan du ikke lokalspråket godt, så er det mye høyere sannsynlighet for at du ender opp i fattigdom og ikke integrer deg inn i samfunnet. Der gaar fantasien loepsk igjen, jeg mistrives her og hva vet du om min framferd og negative opplevelser her? Og saa overdramatiseringen, mener du at det er veldig, veldig mangen tredjegenerasjons innvandrere her, som snakker daarlig norsk? 4
rabler Skrevet onsdag kl 20:40 Skrevet onsdag kl 20:40 21 minutes ago, Sjørøver said: Angående økningen i rasmisme som blir beskrevet tror jeg det kommer av at folk er nei. begeret er fult, folk orker ikke å holde igjen. Man blir fort rasist når man gir beskjed. Er man en drittsekk så er man en drittsekk. Da nytter det ikke å skylde på at man er "lei". 🙄 1
Drunkenvalley Skrevet onsdag kl 20:47 Skrevet onsdag kl 20:47 Flaut å sjå folk forsvare rasisme med "Men æ e berre gretten" - rasist og rasshøl er ein likevel. 2
Karltorbj Skrevet onsdag kl 20:49 Skrevet onsdag kl 20:49 (endret) Sjørøver skrev (33 minutter siden): Det er jo ikke helt fiskjon. De jeg kjenner som kommer fra midøsten er svake i norsk. Omgås for det meste familie, der det kun snakkes morsmål. Ser det også i barnehagen, mange utenlandske barn sliter med å lære seg norsk for de kun bruker det i barenhagen. Er ikke det naturlig da? Hadde du snakket khmer til barna dine, i hjemmet ditt, i Phnom Penh? Endret onsdag kl 20:52 av Karltorbj 3
Camlon Skrevet onsdag kl 20:59 Skrevet onsdag kl 20:59 13 minutes ago, Karltorbj said: Der gaar fantasien loepsk igjen, jeg mistrives her og hva vet du om min framferd og negative opplevelser her? Og saa overdramatiseringen, mener du at det er veldig, veldig mangen tredjegenerasjons innvandrere her, som snakker daarlig norsk? Jeg kan se din framferd her og se at du er bitter og sur. Hvis du ikke tror folk kan se det i det virkelige liv, så har du stukket hodet ned i sanden. Språkproblemer er fortsatt et problem for andregenerasjons innvandre. Det er ingen overdrivelse. Quote When compared to native German students, first-generation immigrants (born outside of Germany) perform well below the average of first-generation immigrants in the 17 countries considered. The gap becomes even larger among second-generation immigrants (children with at least one parent born outside the country). Among this group, German schools' performance was right at the bottom of the survey.[2] The gap in performance was smallest in case of the performance on reading tests and biggest in the case of the performance on natural sciences tests.[14] Volker Hagemeister observes that immigrant children in Germany have much less mastery of the language than their counterparts in countries such as Canada or New Zealand, where English is spoken. Additionally, university-qualified immigrants are over-represented in many other countries compared to immigrants to Germany.[15] https://en.m.wikipedia.org/wiki/Academic_achievement_among_different_groups_in_Germany 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå