Gå til innhold

80-åring lagt i bakken og ranet!

Anbefalte innlegg

Skrevet
flamethower1234 skrev (På 27.5.2025 den 3.43):

Ingeniører eller leger mon tro?

IMG_0759.jpeg

100% somalere. Norge kan takke politikerne som har tatt disse inn. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
frohmage skrev (1 time siden):

Det stemmer sikkert, men for meg virker det som det vanligvis er dealere som sloss med hverandre, ikke mye vold mot utenforstående. Jeg bor ikke så langt unna og går der ofte om kvelden og natta uten å ha opplevd bråk.

Jeg skal selvfølgelig ikke krise-maksimere Grønland, men noe må gjøres i det området. Ja, jeg kunne nok tatt meg en tur der om kvelden, og jeg hadde klart meg helt fint, men holder meg nok unna uansett. 

• Liker 3
Skrevet
2 hours ago, frohmage said:

Det stemmer sikkert, men for meg virker det som det vanligvis er dealere som sloss med hverandre, ikke mye vold mot utenforstående. Jeg bor ikke så langt unna og går der ofte om kvelden og natta uten å ha opplevd bråk.

«Noe må gjøres» … det gjøres faktisk ting kontinuerlig, men det er ikke lett. Men noen resultater har det gitt. Bl.a. så har en del narkotikasalg beveget seg fra Tøyen/Grønland til Grunerløkka. Og nå er det på Grunerløkka det gjøres ting, tydelig mer politipatruljering nå.

• Liker 1
Skrevet
Skeptikus skrev (På 27.5.2025 den 1.50):

Oppslagstavlen opplyser at hvis man har et "hjertesukk" å komme med, så kan det være relevant her..  Det har jo  vært merkelig og relativt stille om saken om den 80-årige mannen som ble lagt i bakken og ranet for  verdisakene han hadde på seg, dette skjedde visst fredag kveld på Grønland i Oslo, og det skulle i følge de få nyhetsmeldingene, som iallfall jeg har sett om saken, dreie seg om  hele 3 menn som hadde gått til angep på stakkaren.  Jeg hørte riktignok  et kort innslag om saken på NRK-nyhetene lørdag morgen, og VG hadde en omtale i mandagens nettavis (men ikke lenger sent mandag kveld).  Hjertesukket må vel da være:  Hvor nedrig går det an å bli for tida?  Og mon tro hvorfor får ikke en slik hendelse større blest om seg, hvorfor er det ikke ille nok til f.eks. å bli omtalt i nyhetene i TV-ruta, mon tro?  Dreier det seg om en viss neddyssing i visse medier slikt kanskje?

Hvem er så mistenkt/"etterlyst"?  Beskrivelsen som man kunne lese om (sannsynligvis  spartansk opplyst fra politiet?) så dreier det seg om "3 unge menn".  Ja visst ja.

Prøver meg igjen etter at mitt første innlegg ble slettet. Denne gang uten hentydning til naturlige motreaksjoner som myndighetene naturligvis er livredde for.

Ran av uskyldige skaper store og langvarige ringvirkninger, ikke bare for offeret som har fått ødelagt livskvaliteten permanent, men også for nærmiljøet og støtteapparatet….

• Liker 4
Skrevet
flamethower1234 skrev (11 minutter siden):

IMG_0781.jpeg

Lurer fælt på hva straffereaksjonene blir mot sånt. Er de under en viss alder er det nærmest ingenting. Derfor blir det enda lettere for ledere av en gjeng å overtale snørrunger til big business  i gjeng bransjen.

Hvem teenager har ikke lyst på hvite coole sneakers til 7000,- ? Drømmen blir virkelighet når du har vært lojal til gjengen noen uker.

Og myndigheters grep? Småtteri og dingling med beina. De stadig flere offere er nedprioritert.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Feynman skrev (18 timer siden):

«Noe må gjøres» … det gjøres faktisk ting kontinuerlig, men det er ikke lett. Men noen resultater har det gitt. Bl.a. så har en del narkotikasalg beveget seg fra Tøyen/Grønland til Grunerløkka.

Det er sant at om man flytter et problem så dukker det opp et annet sted. Var det samme på Spikersuppa med narkomane, nå sitter de ved Vaterlandsbrua. Litt synd om Grunerløkka blir et narkostrøk nå, er jo i en årekke vært Norges hipster hovedstad.

Hvis man også flytter alle sosialboligene fra Grønland, så får man et "nytt Grønland" et annet sted. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Skrevet
24 minutes ago, Mr.Duklain said:

Det er sant at om man flytter et problem så dukker det opp et annet sted. Var det samme på Spikersuppa med narkomane, nå sitter de ved Vaterlandsbrua. Litt synd om Grunerløkka blir et narkostrøk nå, er jo i en årekke vært Norges hipster hovedstad.

Hvis man også flytter alle sosialboligene fra Grønland, så får man et "nytt Grønland" et annet sted. 

Jeg er ikke så bekymret for Grunerløkka egentlig. Det med narkosalg har jeg lest om, men det som er faktisk opplevd og synlig er at politiet er mer til stede. 

Det fins kommunale boliger flere steder i Oslo, ikke bare på Grønland. Som du selv sier, det hjelper ikke å bare flytte problemet.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 hours ago, Sovna said:

Lurer fælt på hva straffereaksjonene blir mot sånt. Er de under en viss alder er det nærmest ingenting. Derfor blir det enda lettere for ledere av en gjeng å overtale snørrunger til big business  i gjeng bransjen.

Tror ikke alder er noen du trenger å bekymre deg for i saken du quotet:

image.thumb.png.52b8012c4fbec8aa0f8e0deca62b0445.png

• Liker 2
Skrevet
Feynman skrev (27 minutter siden):

Det fins kommunale boliger flere steder i Oslo, ikke bare på Grønland. Som du selv sier, det hjelper ikke å bare flytte problemet.

Sant det, og det er ikke bare på Grønland det er problmer, og slike problemområder finner man ikke bare i Oslo, men også andre norske byer.  

Skrevet
flamethower1234 skrev (På 2.6.2025 den 0.48):

Gjerningspersonen har hvit hud. Polakker eller Norske narkomane?

Det er vel relativt sjelden at man leser om hudfarger lenger  ifbm med f.eks. vitneobservasjoner eller beskrivelser av pågrepne vel,  f.eks. når gjelder knivstikkinger og ran i Oslo, eller?  Men utseendebeskrivelser av etterlyste gjerningspersoner utfra vitneobservasjoner burde jo være helt vanlig.  Hvorfor ikke forresten??

• Liker 4
Skrevet
Skeptikus skrev (40 minutter siden):

Det er vel relativt sjelden at man leser om hudfarger lenger  ifbm med f.eks. vitneobservasjoner eller beskrivelser av pågrepne vel,  f.eks. når gjelder knivstikkinger og ran i Oslo, eller?  Men utseendebeskrivelser av etterlyste gjerningspersoner utfra vitneobservasjoner burde jo være helt vanlig.  Hvorfor ikke forresten??

Vår kjære chatgpt ga oss et fint svar 

https://chatgpt.com/share/6840b4a9-a218-8011-b0b5-6b70ac366c2e

Skrevet
Mannen med ljåen skrev (23 minutter siden):

er gjerningsmannen norsk.

Det er mange med svært variert bakgrunn som skal omtales som norsk i dag..  Og ikke noe nettsted eller andre kan vel vite noe  om gjerningspersonene som begår f.eks. væpnet ran når politiet, iallfall i følge medienes videreformidling, kun opplyser at f.eks. "3 unge gutter er observert løpende fra stedet".  Slike og lignende beskrivelser om hendelser hører man jo relaivt ofte i nyhetene nå for tida.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
frohmage skrev (25 minutter siden):

Er poenget ditt at det er farligere for folk flest på vestkanten enn på Grønland?

Feil tid på feil sted. Og det kan være overalt..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...