Gå til innhold

80-åring lagt i bakken og ranet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppslagstavlen opplyser at hvis man har et "hjertesukk" å komme med, så kan det være relevant her..  Det har jo  vært merkelig og relativt stille om saken om den 80-årige mannen som ble lagt i bakken og ranet for  verdisakene han hadde på seg, dette skjedde visst fredag kveld på Grønland i Oslo, og det skulle i følge de få nyhetsmeldingene, som iallfall jeg har sett om saken, dreie seg om  hele 3 menn som hadde gått til angep på stakkaren.  Jeg hørte riktignok  et kort innslag om saken på NRK-nyhetene lørdag morgen, og VG hadde en omtale i mandagens nettavis (men ikke lenger sent mandag kveld).  Hjertesukket må vel da være:  Hvor nedrig går det an å bli for tida?  Og mon tro hvorfor får ikke en slik hendelse større blest om seg, hvorfor er det ikke ille nok til f.eks. å bli omtalt i nyhetene i TV-ruta, mon tro?  Dreier det seg om en viss neddyssing i visse medier slikt kanskje?

Hvem er så mistenkt/"etterlyst"?  Beskrivelsen som man kunne lese om (sannsynligvis  spartansk opplyst fra politiet?) så dreier det seg om "3 unge menn".  Ja visst ja.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ikke å nevne alle historiene om at butikkansatte blir truet på jobb av våre nye herremenn.

Det begynte med at Nav ansatte måtte mure seg inne, neste blir bussjåfører og butikkansatte.

• Liker 6
Skrevet
Skeptikus skrev (6 timer siden):

Og mon tro hvorfor får ikke en slik hendelse større blest om seg, hvorfor er det ikke ille nok til f.eks. å bli omtalt i nyhetene i TV-ruta, mon tro?

Det er jo spørsmålet flere bør stille.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Føler det konstant skjer noe på Grønland. Holder meg lagt unna det området når jeg besøker slekt og venner i Oslo-området. Den delen av byen burde det ha blitt gjort noe med for lenge siden. Fjerning av sosialboligene er jo en mulighet, men hvor skal man da plassere dem? 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Mr.Duklain said:

Føler det konstant skjer noe på Grønland. Holder meg lagt unna det området når jeg besøker slekt og venner i Oslo-området. Den delen av byen burde det ha blitt gjort noe med for lenge siden. Fjerning av sosialboligene er jo en mulighet, men hvor skal man da plassere dem? 

Ta turen innom Grønland neste gang du er i Oslo. Tror det vil hjelpe på bekymringene dine. Går der selv innimellom og syns ikke det er noe særlig skummelt.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Feynman skrev (7 minutter siden):

Ta turen innom Grønland neste gang du er i Oslo. Tror det vil hjelpe på bekymringene dine. Går der selv innimellom og syns ikke det er noe særlig skummelt.

For all del. Jeg tviler på at det vil skje meg noe om jeg går der på dagtid, men hadde nok ikke følt meg like trygg om jeg hadde gått der alene på kvelden. Jeg kjenner for mange som har hatt dårlige opplevelser der til at jeg føler meg trygg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
On 5/28/2025 at 3:51 PM, Feynman said:

Sånn i tilfelle noen bare skulle lese overskrifter:

Kort tid etter hendelsen pågrep politiet to menn. De fant også personlige eiendeler som var stjålet fra mannen.

Senere ble også en tredje person pågrepet.

Alle tre er siktet for grovt ran eller medvirkning til grovt ran.

Samtlige er kjent for politiet fra før. Spesielt én av dem – en mann i 40-årene.

Han har en lang rekke dommer på seg. Blant annet for grovt ran og vold.

Politiadvokat Aarvik sier at Oslo-politiet prioriterer saken høyt.

Mandag denne uken ble mennene fremstilt for varetektsfengsling 

i Oslo tingrett.

Der ble mannen i 40-årene fengslet i fire uker med brev- og besøksforbud.

– Han nekter for å ha vært med på ran, sier forsvareren hans Bjørn Rudjord til NRK.

Veldig spesiell sak. Det skjer rett nok en del på Grønland, men at eldre blir rammet er nokså uvanlig. I hvert fall ut fra de jeg leser i politiloggen som jeg sjekker jevnlig. Sak bak lukkede dører er heller ikke særlig vanlig, antar jeg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Feynman skrev (1 time siden):

Vært der og synes ikke det fremstår som trygt. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
10 minutes ago, obygda said:

Du får unne deg litt eksponeringsterapi du også 😀

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (21 minutter siden):

Det er ikke uvanlig at man frykter det ukjente.

• Liker 1
Skrevet
Cannaiseur skrev (4 minutter siden):

Det er ikke uvanlig at man frykter det ukjente.

Det kan være..trives best langt vekk fra folk og nære ulver...byen er ikke mitt element

• Liker 3
Skrevet
Mr.Duklain skrev (23 timer siden):

Jeg tviler på at det vil skje meg noe om jeg går der på dagtid, men hadde nok ikke følt meg like trygg om jeg hadde gått der alene på kvelden.

Det er ved Karl Johan at folk lager bråk på kveldene. Grønland er trygt selv om man leser om hendelser derfra.

• Liker 3
Skrevet (endret)
frohmage skrev (3 timer siden):

Det er ved Karl Johan at folk lager bråk på kveldene. Grønland er trygt selv om man leser om hendelser derfra.

Ikke etter hva det jeg har hørt, men som sagt tror man er relativ trygg på dagtid. Det har blant annet skjedd at flere venninner av meg har blitt jaget der, og en slektning ble slått ned der. Området er også overrepresentert når det kommer til kriminalitet sånn generelt. 

Endret av Mr.Duklain
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Mr.Duklain skrev (12 minutter siden):

Området er også overrepresentert når det kommer til kriminalitet.

Det stemmer sikkert, men for meg virker det som det vanligvis er dealere som sloss med hverandre, ikke mye vold mot utenforstående. Jeg bor ikke så langt unna og går der ofte om kvelden og natta uten å ha opplevd bråk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...