Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

190 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      99
    • Ja
      90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (På 16.9.2025 den 15.30):

Anbefaler å se på NRK 19:00 nyhetene i dag (17.sept.). Deres dekning av Trumps besøk i England, og en folkehøgskole som vil ikke reise til USA pga. en transelev - er en glimrende studie i Pravda-aktig propaganda.

Hensikten til invitasjonen fra England blir fra første setning omtalt som «smigring», «myke opp Trump» osv. Dvs. NRK går rett i subjektiv redaksjonell kommentering, ikke en balansert og nøytral beskrivelse.

Snakk om "vernet bedrift", som lever på skattebetaleres penger rett over statsbudsjettet.

Endret av Peter Johansen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
19 hours ago, Peter Johansen said:

Anbefaler å se på NRK 19:00 nyhetene i dag (17.sept.). Deres dekning av Trumps besøk i England, og en folkehøgskole som vil ikke reise til USA pga. en transelev - er en glimrende studie i Pravda-aktig propaganda.

Jeg er enig at det høres absurd ut sånn hvis man har isolert seg i en skoboks, og ikke følger med på hva som har skjedd i USA på en stund, desverre synes det som en temmelig rasjonell frykt for øyeblikket.

[...]Denmark, Finland, and Germany have specifically advised transgender and nonbinary travelers to exercise additional caution when planning trips to the United States.
Danish officials now recommend contacting the U.S. Embassy before travel, and Finland recently warned transgender residents that if their “current gender as recorded in their passport differs from the gender they were assigned at birth, U.S. authorities may deny entry.”
These warnings come in response to several anti-trans Trump administration directives.

[...]We have seen too many stories of citizens being pulled out of airport lines, and being fingerprinted and deported, as if they were criminals.
Citizens being kidnapped to illegal detention by ICE…this is not the actions of a Democratic nation

[...]41,589 out of 58,766—or 70.8% held in ICE detention have no criminal conviction according to data current as of September 7, 2025. Many of those convicted committed only minor offenses, including traffic violations.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Peter Johansen skrev (19 timer siden):

Jeg så innslaget i går og skjønner ikke helt hva du mener med «Pravda-aktig propaganda».

Saken dreide seg om at folkehøgskolen har en elev med en annen kjønnsidentitet enn sin medfødte, og nye innreiseregler til USA, blant annet rundt kjønnsidentitet og myndighet til å gå gjennom sosiale medier, medfører dermed potensielle utfordringer rundt dette. I fjor måtte elever gjennom en omfattende og møysommelig prossess relatert til innreise på grunn av dette.

Derfor velger de å dra til Japan i stedet denne gangen, for å unngå denne problematikken og slippe disse potensielle ekstra belastningene på elever.

Hva var det som var «Pravda-aktig propaganda»?

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Jeg så innslaget i går og skjønner ikke helt hva du mener med «Pravda-aktig propaganda».

Saken dreide seg om at folkehøgskolen har en elev med en annen kjønnsidentitet enn sin medfødte, og nye innreiseregler til USA, blant annet rundt kjønnsidentitet og myndighet til å gå gjennom sosiale medier, medfører dermed potensielle utfordringer rundt dette. I fjor måtte elever gjennom en omfattende og møysommelig prossess relatert til innreise på grunn av dette.

Derfor velger de å dra til Japan i stedet denne gangen, for å unngå denne problematikken og slippe disse potensielle ekstra belastningene på elever.

Hva var det som var «Pravda-aktig propaganda»?

Hen er bare kulturkriger og vil at hans verdenssyn og verdier skal dominere.
Disse vil bare kontrollere alle andres meninger og føler seg kontrollert når deres meninger verken er konsensus eller interessant for andre.

Kan vi ikke gjøre et endelig oppgjør med disse emosjonelt umodne og ideologisk motiverte folka? 
Som befolkning, altså sosial indrejustis gjør de allerede til enstøinger og via Darwinisme får de seg ikke noe og dermed ikke avkom, men de fortsetter å grine uten å forstå hvorfor, selv om det blir forklart opp og ned på alle medieflater.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Bata skrev (20 minutter siden):

Disse vil bare kontrollere alle andres meninger og føler seg kontrollert når deres meninger verken er konsensus eller interessant for andre.

Kan vi ikke gjøre et endelig oppgjør med disse emosjonelt umodne og ideologisk motiverte folka? 
Som befolkning, altså sosial indrejustis gjør de allerede til enstøinger og via Darwinisme får de seg ikke noe og dermed ikke avkom, men de fortsetter å grine uten å forstå hvorfor, selv om det blir forklart opp og ned på alle medieflater.

Jøss, det var da voldsomt. Har du mye sinne inne i deg?

Kanskje du skulle gått i tog sammen med disse?

Endret av Kone
  • Liker 1
Skrevet
Kone skrev (3 minutter siden):

Jøss, det var da voldsomt. Har du mye sinne inne i deg?

Kanskje du skulle gått i tog sammen med disse?

Var det mye sinne i det?
Jeg forstår du går inn med akkurat den der "own the libs"-greia og prøver å trigge fordi du ikke har noe å komme med, men det er meningsløst.

Responsen din er standard "kneejerk reaction" fordi du blir trigga når du møter sannheten om meningene dine.

Ikke gidd å  kast bort tiden din på å diskutere med meg, ikke kommer du til å endre meningene dine og du kommer bare til å grine til modsa når heten blir skrudd opp.
Patetisk.

• Liker 3
Skrevet (endret)
Bata skrev (11 minutter siden):

Var det mye sinne i det?
Jeg forstår du går inn med akkurat den der "own the libs"-greia og prøver å trigge fordi du ikke har noe å komme med, men det er meningsløst.

Responsen din er standard "kneejerk reaction" fordi du blir trigga når du møter sannheten om meningene dine.

Ikke gidd å  kast bort tiden din på å diskutere med meg, ikke kommer du til å endre meningene dine og du kommer bare til å grine til modsa når heten blir skrudd opp.
Patetisk.

😂

Ok, bro.

Endret av Kone
Skrevet
Kone skrev (4 minutter siden):

😂

Ok, bro.

Nettopp. Du har ingenting å forsvare deg med, det eneste du har er forsøk på å trigge.
Ser du det ikke selv?
Er vel for faen ikke min feil at de eneste meningene du har er hat for små grupper i samfunnet du ikke forstår og elsk for påtatte libertarianske økonomiske verdier.

Ikke min feil at det gjør deg frastøtende heller.

Hvis du hadde i det minste prøvd å argumentere i mot. Men nei. Du vet det er sannheten og står hjelpesløst igjen uten verktøy fordi denne "ideologien" (hvis du kan kalle det det) har slukt hele identiteten din og du er bare et tomt skall om du ikke kan hate på marginale grupper og slikke skosålene til rikinger.

Så igjen, gidd å bruk tid på det her. Du blir ikke mer tiltalende og du kommer aldri til å vinne denne "diskusjonen".

• Liker 2
Skrevet
Bata skrev (43 minutter siden):

Hen?? Han eller hun heter det. Ikke vær så lettpåvirkelig av media som ønsker å styre oss i den ene og andre retningen. 

Skrevet
Just now, OMyre said:

Hen?? Han eller hun heter det. Ikke vær så lettpåvirkelig av media som ønsker å styre oss i den ene og andre retningen. 

Det er da en hel grei måte å beskrive noen hvis kjønn man ikke kjenner.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bata skrev (7 minutter siden):

Nettopp. Du har ingenting å forsvare deg med, det eneste du har er forsøk på å trigge.
Ser du det ikke selv?
Er vel for faen ikke min feil at de eneste meningene du har er hat for små grupper i samfunnet du ikke forstår og elsk for påtatte libertarianske økonomiske verdier.

Ikke min feil at det gjør deg frastøtende heller.

Hvis du hadde i det minste prøvd å argumentere i mot. Men nei. Du vet det er sannheten og står hjelpesløst igjen uten verktøy fordi denne "ideologien" (hvis du kan kalle det det) har slukt hele identiteten din og du er bare et tomt skall om du ikke kan hate på marginale grupper og slikke skosålene til rikinger.

Så igjen, gidd å bruk tid på det her. Du blir ikke mer tiltalende og du kommer aldri til å vinne denne "diskusjonen".

Å sitte å diskutere med en som stempler menigmotstandere for "folk som ikke får avkom" o.l blir helt meningsløst.

Du får få deg litt frisk luft tror jeg, har nok blitt for mye skjermtid idag med disse sinna-tiradene dine.

God bedring.

Endret av Kone
  • Hjerte 1
Skrevet
Kone skrev (Akkurat nå):

Å sitte å diskutere med en som stempler menigmotstandere for "folk som ikke får avkom" o.l blir helt meningsløst.

Du får få deg litt frisk luft tror jeg,har nok blitt for mye skjermtid idag med disse sinna-tiradene dine.

God bedring.

Ensomhetskrisa blant konservative menn er et faktum.
Ikke et personangrep eller et stempel.
Du kan prøve å ljuge for deg selv, men det vil ikke endre virkeligheten.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bata skrev (3 minutter siden):

Ensomhetskrisa blant konservative menn er et faktum.
Ikke et personangrep eller et stempel.
Du kan prøve å ljuge for deg selv, men det vil ikke endre virkeligheten.

Der kom det enda et par stempler ja.

Flink du.

Endret av Kone
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Kone skrev (7 minutter siden):

Der kom det enda et par stempler ja.

Flink du.

Du kommer med konservative meninger, populistiske konservative retoriske grep og så griner du når jeg påpeker at konservative menn sliter med å få seg noe.

Det er ikke sånn at du har autoritet til å redefinere verken hva konservative meninger er eller effekten av å inneha dem.
De er ikke stempler, det er beskrivelser av et sett verdier du utviser.

Jeg kan fortsette å danse sirkler rundt deg, men det holder nå. Trekk på deg buksa og smør anusen din med noe lindrende.

Edit: Og og å.

Endret av Bata
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Bata skrev (12 minutter siden):

Du kommer med konservative meninger, populistiske konservative retoriske grep og så griner du når jeg påpeker at konservative menn sliter med å få seg noe.

Det er ikke sånn at du har autoritet til å redefinere verken hva konservative meninger er eller effekten av å inneha dem.
De er ikke stempler, det er beskrivelser av et sett verdier du utviser.

Jeg kan fortsette å danse sirkler rundt deg, men det holder nå. Trekk på deg buksa og smør anusen din med noe lindrende.

Edit: Og og å.

Fryktelig opptatt med at "konservative menn sliter med å få seg noe"

"Smør Anusen" ?

Si meg, går du på ungdomsskolen? 

Du virker ganske umoden og barnslig. 🤗

Endret av Kone
  • Hjerte 1
Skrevet
Kone skrev (11 minutter siden):

Ja.
Det er jeg, for i motsetning til deg, vil jeg andre mennesker godt. Selv deg.
Jeg vil at du skal bli vellykket og ha det fint.

Hvis du vil lykkes sosialt er det fryktelig mye vanskeligere når identiteten din er å hate marginaliserte gruppers rettigheter.

Hvor vanskelig er det å forstå at ikke alle fråder rundt kjeften av hat til alt og alle?

Det her er ironisk nok rota til mye av misantropien min. Er du virkelig så dum som du fremstår eller gjør du deg til?

• Liker 2
Skrevet
17 minutes ago, Kone said:

Så klart. Ingen syter mer en konservative menn. De syter over at kvinnfolk ser på de som u-knullbare, de syter over "wOKe!!1, de syter over NRK og dekningen av kristenfundamentalister i USA, og de blir trigga av Greta Thunberg. Og de aller fleste innleggene bærer preg av mennesker som mangler grunnleggende nærhet i hverdagen. Eller som rett og slett er ekstremt umodne. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...