Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

181 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      95
    • Ja
      85

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sovna skrev (10 minutter siden):

Og så? Er det et krav at NRK sine deltakere skal ha 100% fravær av peronlige meningsytringer?

Hvis du faktisk ser de første 20 sekundene av videoen, så sier han følgende;

"Det hadde vært underlig om NRK hadde spilt en helt nøytral rolle i denne presidentvalgkampen"

Endret av Kone
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutes ago, Sovna said:

Kirsebær er tross alt lettere å få tak i enn kokosnøtter. Så det får man kanskje bare leve med..

Det jeg ferdes på musikalske arrangement, vokser det ofte kokosnøtter i trærne. Dama hos Coopen har også kokosnøtter mer frekvent enn kirsebær.

• Liker 1
Skrevet
Kone skrev (19 minutter siden):

Hvis du faktisk ser de første 20 sekundene av videoen, så sier han følgende;

"Det hadde vært underlig om NRK hadde spilt en helt nøytral rolle i denne presidentvalgkampen"

Kunne sikkert jeg sagt i programmet også. 

Ikke hadde jeg blitt fengslet. Ei heller en mer intens debatt om at NRK bør avvikles..

Skrevet
Sovna skrev (15 minutter siden):

Kunne sikkert jeg sagt i programmet også. 

Ikke hadde jeg blitt fengslet. Ei heller en mer intens debatt om at NRK bør avvikles..

Det er nå så.

Men objektive kan man vel bare slå fast at de ikke nødvendigvis er.

• Liker 2
Skrevet
Kone skrev (8 minutter siden):

Det er nå så.

Men objektive kan man vel bare slå fast at de ikke nødvendigvis er.

Det er INGEN andre media 100% heller..

Skrevet
9 hours ago, Sovna said:

Det er INGEN andre media 100% heller..

Men spørsmålet er om du kan forvente litt mer av de som mottar 7,2 milliarder skattepenger

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Missliker at alle de "gode" flyr over til betalingstjenester i det private. Tenker på f.eks RR gutta. Berrum og Beyer m.fl.

Forstår at penga rår,men føler med det budsjettet NRK har,så burde de kunne holde på enkelte gode profiler.

Ellers er jeg godt fornøyd med NRK. Hadde jeg valgt det bort,dersom jeg kunne fått beholde de skattekronene det koster i året? Meget mulig. Men innholdsmessig er jeg fornøyd med NRK. Lurer bare på når de skal reboote konseptet "Ta sjansen" som var mitt favorittprogram i barndommen. :D 

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, BamseMums80 said:

Forstår at penga rår,men føler med det budsjettet NRK har,så burde de kunne holde på enkelte gode profiler.

De klarer å holde på mange og de har jo også en funksjon når de prøver å finne nye profiler og bygge dem opp. 

• Liker 1
Skrevet
sk0yern skrev (På 19.8.2025 den 10.23):

NRK forsøker å forklare "tradwife" (Studio 2 i går):

Det var leit å se en så kort vinkling på en bevegelse som også på mange måter fremmer samhold og forutsigbarhet i private hjem og omgivelser. Hvis man heier på mangfold så er aksept og sunn nysgjerrighet og kunnskapsbasert tilnærming veldig viktig. 

Skrevet

Hva får du for penga i disse private søplekanalene? Jo, først og fremt jevnlige voldtekter fra reklame med høy frekvens. Det er nærmest mer i reklametid enn program. Snakk om å bli pisset på. Deretter serier og filmer som er på det største billigsalg for innkjøp fra kanalene i verden. På bakrommene sitter eierskapet og ler rått av den gjennomsnittelige norske tv-seer. En seer som aksepterer/liker å se en reprise av reprisen fra en av de amerikanske såpeseriene på flere hundre episoder.

Det var en gang i tiden det NRK ble anklaget for, repriser, og at vi derfor trengte nye private aktører som sendte bedre Tv og mindre repriser. Look who´s talking... løgnere. Inntjenings potensialet smakte nok bedre.

Hvem av disse privatkanalene tar seg tid og råd til å sende noe i nærheten av mangfold og smalere program? PØH..

På NRK for en stund siden hadde de invitert et lite panel av mennesker som lever med tourettes inkl. mye utfall/ticks. De fortalte litt om sine hverdagslige historier med stor selvironi som noe.. Casting, manus for hvordan dette skulle organiseres og vises var gjort på en bra måte. Jeg synes det vitner om noe i retning av et samfunnsansvar fra NRK, å gi oss et innblikk i det vi ellers stort sett ikke har noe kunnskap om. Ingen andre enn NRK hadde giddet dette. Det rare er at dette programmet sikkert ikke var spesielt dyrt heller.

• Hjerte 1
Skrevet
BamseMums80 skrev (13 timer siden):

Det har vært vanskelige tider i mediebransjen en stund.

NRK måtte gjøre store kutt i år og redusere 70-90 årsverk i løpet av 2025.

TV2 på sin side måtte kutte nesten en halv milliard og 120 ansatte i fjor.

Norsk film og tv-bransje er også i en svært dyster periode. Synd det ikke har vært tema i valgkampen, det er en ganske stor industri med mange arbeidsplasser.

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
Nasjonalisten skrev (På 11.5.2025 den 7.06):

Både Debatten og Dagsnytt 18 er gått fra å være diskusjon/debatt til å bli nyhetsprogrammer med litt ekkokammer-analyse, dagsrevyen har blitt verre, og temaene er som oftest u-interessante i alle 3 programmene, det eneste jeg halvveis liker nå, er Politisk kvarter. Jeg tror en lang periode med ekstrem og ukritisk Ukraina-Palestina-Trump-fokus i 2025 har gitt meg en mental sperre for å trykke på NRK, det ensidige og konstante Palestina-fokuset 2023-25 har definitivt ikke vært en god ting for inntrykket.

Jeg har alltid instinktivt trykket meg inn på NRK og sett gjennom, for jeg har likt å se på dags18 og spesielt debatten, men nå kan jeg gå flere uker uten at jeg en gang tenker over at jeg ikke har sett på NRK på lenge.
Jeg var til og med så die-hard NRK seer at jeg så på dagsrevyen kl 21 og 23...

Debatten var kanskje gullfuglen som falt mest, Solvang har vært en god leder, men jeg er flau på Solvangs vegne for denne perioden:
image_2025-05-11_064855771.thumb.png.d7b22b43c6f305eebae5717d464e9d73.png

Generelt er det blitt veldig tamme temaer også.

Noen som er på samme bølgelengde?

Det er jo bare se på noe annet. NRK har jo Norge Rundt fra 1976 om det er mer interessant. 

Skrevet
Snikpellik skrev (1 time siden):

Det har vært vanskelige tider i mediebransjen en stund.

NRK måtte gjøre store kutt i år og redusere 70-90 årsverk i løpet av 2025.

TV2 på sin side måtte kutte nesten en halv milliard og 120 ansatte i fjor.

Norsk film og tv-bransje er også i en svært dyster periode. Synd det ikke har vært tema i valgkampen, det er en ganske stor industri med mange arbeidsplasser.

Kulturlivet har knapt vært nevnt. Hva har skjedd i denne valgkampen egentlig? Så dårlig står det vel ikke til med oss, at vi bare kan dekke de primære behovene? 

Selv om prisene har gått opp. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 9/7/2025 at 10:55 AM, Kone said:

De skulle jo IKKE være objektive i første valgkampen med Trump.

Er dette unntaket, eller er det andre saker/personer osv de også ikke har vært objektive?

Folk 1930 tallet: Waaaaah-waaaah Churchill er ikke objektiv i dekningen av Hitler, jeg er lei Churchill!!!11

Endret av Krig og fred
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns nrk er for politisk mot venstresiden, og det har jeg lagt veldig mye merke til de siste årene. Nå ser jeg kun på NRK noen få ganger i året. Når det er Eurovision og i jula.

Skrevet
Kone skrev (På 7.9.2025 den 10.55):

De skulle jo IKKE være objektive i første valgkampen med Trump.

Er dette unntaket, eller er det andre saker/personer osv de også ikke har vært objektive?

Snedig. Det er jo nesten som om videoen er kuttet og redigert som for å følge ett visst narrativ... 🤔

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
2 hours ago, Sovna said:

Hva får du for penga i disse private søplekanalene?

Men jeg kan velge å ikke betale for disse. NRK får mine skattepenger uavhengig av alt.

Dette er nokså ukomplisert å skjønne.

Hvem stiller hvilke krav til NRK?

Og ja, andre media får også noe støtte, men det er peanøtter i forhold.

Endret av Bing123
  • Liker 2
Skrevet

Donald Trump, kjeltringen enkelte er desperate etter å forsvare, har en egen wikipedia-side som tar for seg alle de sexual-forbrytelsene han har blitt anklaget for

https://en.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump_sexual_misconduct_allegations

han har også en egen wikipedia side for alle kriminalsakene han har vært involvert i

https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_and_business_legal_affairs_of_Donald_Trump

Dere som forsvarer Trump, dere mangler evne til kritisk tenkning, eller så er det bare lettlurte, eller så er dere "deplorables" som Clinton kalte dere, men hun var mer generøs enn hva jeg ville ha vært. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Donald Trump, kjeltringen enkelte er desperate etter å forsvare, har en egen wikipedia-side som tar for seg alle de sexual-forbrytelsene han har blitt anklaget for

han har også en egen wikipedia side for alle kriminalsakene han har vært involvert i

https://en.wikipedia.org/wiki/Personal_and_business_legal_affairs_of_Donald_Trump

Dere som forsvarer Trump, dere mangler evne til kritisk tenkning, eller så er det bare lettlurte, eller så er dere "deplorables" som Clinton kalte dere, men hun var mer generøs enn hva jeg ville ha vært. 

Nå kommer det.. 

"En Å bRuKe wIkIpEdiA som kilDe dA giTt..." 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (7 minutter siden):

Trump ble tatt som eksempel for å vise at NRK ikke er objektive, det var ikke noe mer enn det. Det kunne like gjerne vært en sak om Øysten Sunde.

Tydelig at det tenner radikalvenstre så fort Trump nevnes, men dere har en egen runketråd for Trump her;

Endret av Kone
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...