Crooked Cracker Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Mannen med ljåen skrev (24 minutter siden): HAMAS har altså krav på en antisemittisk, islamistisk stat i Israel. Men om europeere vil ha en europeisk stat i Europa, er det høyreekstremt. Hvorfor er ikke HAMAS høyreekstreme? Ikke bare HAMAS men Palestinere flest vil jo ha sitt eget område, om en tilfører samme logikk på tyskere som vil det samme med Tyskland blir de jo også høyre-ekstreme ifølge denne logikken. 3 1 1
Lallabaika Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Mannen med ljåen skrev (1 time siden): HAMAS har altså krav på en antisemittisk, islamistisk stat i Israel. Men om europeere vil ha en europeisk stat i Europa, er det høyreekstremt. Hvorfor er ikke HAMAS høyreekstreme? Hvem har sagt at Hamas har krav på det? Du sier at siden Hamas får lov til det, må også AfD få lov? Interessant. Rimelig massiv logisk feilslutning å komme med stråmann om hva Hamas har krav på og dra sammenligning med AfD. Endret 7. mai av Lallabaika 3 2
superrhino Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Atib Azzad skrev (31 minutter siden): Dersom det du sier om SPD, linke, og Grüne, stemmer at de har udemokratiske tendenser, så er det vel bra at det finnes et organ som BfV som kan granske dem.. De grønnes (Die Grünen) parliamentsmedlem Timon Dzienus ble nylig fotografert med et antifa-flagg utenfor Bundesdagen. Antifa er en organisasjon som er under overvåkning for ekstremisme, så nå har vel BfV litt å henge fingrene i. 3 1 1
Atib Azzad Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 9 minutes ago, superrhino said: De grønnes (Die Grünen) parliamentsmedlem Timon Dzienus ble nylig fotografert med et antifa-flagg utenfor Bundesdagen. Antifa er en organisasjon som er under overvåkning for ekstremisme, så nå har vel BfV litt å henge fingrene i. Altså.. Hva har et foto av Timon Dzienus med dette å gjøre? Hvem overvåker Antifa for ekstremisme? Hvis du mener å opplyse meg om tilfeldige ting du vet om, setter jeg pris på om du legger ved kilder. 2 3
superrhino Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Atib Azzad skrev (9 minutter siden): Altså.. Hva har et foto av Timon Dzienus med dette å gjøre? Hvem overvåker Antifa for ekstremisme? Hvis du mener å opplyse meg om tilfeldige ting du vet om, setter jeg pris på om du legger ved kilder. https://x.com/dzienus/status/1919656413783015697 Han la det ut på sin egen X-konto… BfV overvåker antifa for ekstremisme. 2 2 1
Atib Azzad Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 1 minute ago, superrhino said: https://x.com/dzienus/status/1919656413783015697 Han la det ut på sin egen X-konto… BfV overvåker antifa for ekstremisme. Ja? Ok, så greit da.
Feynman Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 2 minutes ago, Atib Azzad said: Ja? Ok, så greit da. Fascistene er ikke så glad i motstand. Je tidligere de bekjempes jo bedre. 3 1 1
superrhino Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Feynman skrev (1 minutt siden): Fascistene er ikke så glad i motstand. Je tidligere de bekjempes jo bedre. Hva er en fascist da? 2
Red Frostraven Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai superrhino skrev (20 minutter siden): Antifa er en organisasjon som er under overvåkning for ekstremisme superrhino skrev (4 minutter siden): BfV overvåker antifa for ekstremisme. Antifa er ingen organisasjon. At BfV overvåker en gruppe antifascister betyr ikke at de overvåker all antifa. Antifa er desentralisert og uten noen ledelse; Hvem som helst som kaller seg antifascister kan bære flagget og lage egne grupper. Hver gruppe, eller hvert individ, kan ha forskjellige meninger om når man bør gripe inn mot fascisme. Det er meningsløst å overvåke all antifa. 2 4 1
superrhino Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Red Frostraven skrev (4 minutter siden): Antifa er ingen organisasjon. At BfV overvåker en gruppe antifascister betyr ikke at de overvåker all antifa. Antifa er desentralisert og uten noen ledelse; Hvem som helst som kaller seg antifascister kan bære flagget og lage egne grupper. Hver gruppe, eller hvert individ, kan ha forskjellige meninger om når man bør gripe inn mot fascisme. Det er meningsløst å overvåke all antifa. Da bør du nok fortelle dette til BfV, som overvåker antifa og andre venstreekstreme. De har en egen avdeling for dette i BfV, Abteilung 5. 1 1 1
Feynman Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Just now, superrhino said: Da bør du nok fortelle dette til BfV, som overvåker antifa og andre venstreekstreme. De har en egen avdeling for dette i BfV, Abteilung 5. Masse påstander, aldri noe lenke. Typisk. 1 3
superrhino Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Feynman skrev (Akkurat nå): Masse påstander, aldri noe lenke. Typisk. Jeg vet ikke om du kan lese tysk https://www.verfassungsschutz.de/DE/verfassungsschutz/bundesamt-fuer-verfassungsschutz/organisation/organisation_node.html Medlemmer av partiet Die Linke har vært under overvåkning av BfV, den mest kjente saken var overvåkningen av Bodo Ramelow for noen år tilbake. 2 1
Red Frostraven Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) superrhino skrev (51 minutter siden): Da bør du nok fortelle dette til BfV, som overvåker antifa og andre venstreekstreme. De har en egen avdeling for dette i BfV, Abteilung 5. ... De vet nok dette, det er du som ikke forstår hva Antifa er, med mindre du nå forstår at det ikke er noen organisasjon. ... Jeg spør igjen, igjen, siden ingen av dem som mener demokratiet trues av denne prosessen svarer: Når burde NSDAP blitt stoppet, og av hvem -- konkret, gjennom hvilken prosess? Endret 7. mai av Red Frostraven 3 2
Casey Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai superrhino skrev (58 minutter siden): Hva er en fascist da? Du greide ikke finne ut av det selv? https://en.wikipedia.org/wiki/Fascism 5 1
Casey Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): HAMAS har altså krav på en antisemittisk, islamistisk stat i Israel. Men om europeere vil ha en europeisk stat i Europa, er det høyreekstremt. Hvorfor er ikke HAMAS høyreekstreme? Hvorfor lyver du? 1 1
Mannen med ljåen Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai (endret) Jeg lyver ikke, innlegget er sarkastisk. Trodde du forstod det. For å presisere, og unngå misforståelser: HAMAS har IKKE krav på en antisemittisk, islamistisk stat i Israel. Om europeere vil ha en europeisk stat i Europa, er det IKKE høyreekstremt. HAMAS er høyreekstreme. Endret 7. mai av Mannen med ljåen 3 1
Ole-Br Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Crooked Cracker skrev (17 timer siden): Greit, så hva som faktisk gjør at flere folk trekker mer mot høyre er helt uinteressant for deg altså, de er bare ytre-høyre folk ferdigsnakka. Samme med innvandringskritikk, det er bare ytre-høyre retorikk ferdig snakka. For all del, det er jo mer hendig med mindre nyanser. Ytre høyre er ytre høyre. Men selvfølgelig, hvis man er av typen som tror det ikke finnes noe ytre høyre, men at det er et begrep venstresiden har funnet opp, som de kaster rundt overalt om ting som er legitime, og det er grunninstinktet i stedet for motstand mot ekstreme partier, så finner du jo delvis forklaringen der også. Total unnfallenhet. Jeg har brukt store deler av tråden til å sette fingeren på hvorfor de trekker dit, at du er blind for det og sier jeg ikke er interessert er ikke min feil. Du mener grunnen er innvandring. At redselen er rasjonell og velbegrunnet og at bildet folk har av fremtiden er sannsynlig. Det er dette alle som sier: "vi må jo forstå!", svarer. Hvorfor later de som de snakker om at man må forstå andre, når de selv er helt enig med de som de mener går til ytre høyre? Snakker de om seg selv i tredje person? Spør de for en venn? Det er så mye weird med dette at man ikke vet hvor man skal begynne. Hvorfor stiller de ikke spørsmål ved hvorfor normal høyrepolitikk eller høyrepopulistisk politikk ikke var nok? Svaret er: fordi de underveis har rota vekk hodet sitt og ikke klarer å yte et fnugg av motstand mot ekstremhøyre, som er store deler av grunnen til at ytre høyre kan boltre seg. Det viktigste for dem er fremdeles å snakke om innvandring, forståelse og at det er venstresidens skyld. At de ikke blir svett i ørene av å høre på seg selv gjenta de samme jælla argumentene hver eneste gang, er for meg et under. 1 2
Feynman Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai 1 hour ago, superrhino said: Da bør du nok fortelle dette til BfV, som overvåker antifa og andre venstreekstreme. De har en egen avdeling for dette i BfV, Abteilung 5. For meg ser det ut til at BfV og @Red Frostraven er hjertens enig: Quote Concept of "anti-fascism" The term anti-fascism is controversial, a uniform definition is hardly possible. For some, anti-fascism is a basic democratic principle, for others a left-wing extremist term of struggle. What is important for the respective understanding is what the respective actors specifically understand by the concept of fascism. Auto-oversatt fra: https://www.verfassungsschutz.de/SharedDocs/hintergruende/DE/linksextremismus/die-antifa-antifaschistischer-kampf-im-linksextremismus.html 4 3
Satan666 Skrevet 7. mai Skrevet 7. mai Red Frostraven skrev (1 time siden): det er du som ikke forstår Dette ser ut til å være mantraet ditt. Du har visst forstått verden, mens alle som er uenige med deg forstår ingenting, ifølge deg. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå