Gå til innhold

Tyskland baner veien for å forby politisk parti (AFD) for å ''beskytte demokrati''.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
FrihetensRegn skrev (32 minutter siden):

Vi må begynne med en emigrasjon snart, slik at vi kan få Europa tilbake til den fredlige og balanserte demografiske statusen vi hadde på 1950-tallet, der den aller største majoriteten av innbyggerne i Europeiske land var europeere. I dag er det bare Polen og Ungarn som har en noenlunde homogen befolkning, da de har vært modige og stått opp mot globalistenes ønske om å etablere masseinnvandring og multikulturisme. Land som Sverige er mest sannsynlig allerede fortapt, og vil være minoriteter i eget land innen dette århundre.

Herrefred.

Endret av Ole-Br
  • Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
FrihetensRegn skrev (12 minutter siden):

Enkelte vil si at dette er noe bare europeere eller "hvite" mennesker prioriterer, men slik er det over hele verden.

Jeg kan ikke se at noen andre grupper har satset mer på multikultur enn nettopp hvite, litt rart det der..

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Jeg kan ikke se at noen andre grupper har satset mer på multikultur enn nettopp hvite, litt rart det der..

Hvorfor er dere så sykt opptatt av at dere er hvite?

• Liker 4
Skrevet (endret)

FrihetensRegn skrev (15 minutter siden):

Det har ikke vært noe som har lignet et kuppforsøk i Tyskland i nyere tid. Noen pensjonister som drømmer om et tysk monarki ble arrestert bare fordi de snakket sammen om det, på samme måte som enkelte i USA snakker om å få tilbake Sørstatene. Det er bare snakk, men i tyskland er ytringsfrihet forbudt, og dermed ble det utført arrestasjoner. Ingen marsjerte bevæpnet mot Berlin for å ta over makten. Dette er med andre ord en stor overdrivelse og panikkartet sak fra tyske myndigheter, som er livredde for at folk skal få ytre sine meninger.

Den største trusselen mot demokrati i Tyskland i dag er ikke AfD eller andre utfordrere til de liberale maktinnehaverne, men eliten selv, som gjør alt for å klamre seg til makten og alle de frihetene som går tapt underveis, som ytringsfrihet og muligheten til å avholde et fritt valg med alle parti som ønsker å stille. Ikke mye forskjellig fra land som Kina og Russland.

..."bare snakket sammen"...

Altså.

"What did the Reichsbürger coup plot involve?

Return to menu Prosecutors said the suspects planned to storm the Reichstag parliament building in Berlin,

take lawmakers hostage and impose a new state order, killing people as needed.

The alleged plot included standing up 286 paramilitary units and taking over Heckler & Koch, the main supplier of small arms to the German military.

According to prosecutors, concrete preparations included recruitment efforts, site scouting, fundraising, weapons purchases and shooting training."

https://www.washingtonpost.com/world/2024/05/21/prince-heinrich-reichsburger-plot-trial/

---------------------------

...men joda.

dE bArE sNaKkEt SaMmEn.

dE eR aRrEsTerT fOr Å sNaKkE sAmMeN!

...oppsummeringen er også grei, fordi den minner oss om at hele bunten er mentalt syke.
At de er mentalt syke gjelder jo alle høyreekstreme.

De mislykkes helt til de lykkes.

Men må bare lykkes 1 gang.

Anti-terror og institusjonene som beskytter mot terrorister og kuppmakere må lykkes HVER gang.

---------------------------

"Heinrich XIII, Prince of Reuss, and his alleged co-conspirators are charged with preparation of a treasonous act and membership in or support of a terrorist organization. Although such a coup was unlikely to succeed, German authorities assessed that the plotters were advanced enough in their planning, and sufficiently well-funded and armed, to pose a legitimate threat of terrorism."

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
Ole-Br skrev (3 minutter siden):

Få dem til å google "what is considered white people?" 🫣

• Liker 3
Skrevet
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

..."bare snakket sammen"...

Altså.

"What did the Reichsbürger coup plot involve?

Return to menu Prosecutors said the suspects planned to storm the Reichstag parliament building in Berlin,

take lawmakers hostage and impose a new state order, killing people as needed.

The alleged plot included standing up 286 paramilitary units and taking over Heckler & Koch, the main supplier of small arms to the German military.

According to prosecutors, concrete preparations included recruitment efforts, site scouting, fundraising, weapons purchases and shooting training."

https://www.washingtonpost.com/world/2024/05/21/prince-heinrich-reichsburger-plot-trial/

...men joda.

dE bArE sNaKkEt SaMmEn.

Her har du en dude som snakker om emigrasjon, med et vokabular som ellers er hentet fra godteposen til AfD. Kan ikke se at stort skal gå hjem her. Tipper at AfD på potsdam-møtet bare er å anse som en etnisk hyggeklubb.

• Liker 5
Skrevet
Duriello skrev (3 minutter siden):

Få dem til å google "what is considered white people?" 🫣

Men nå vil jo jeg det. 🫠 Men nå tør jeg ikke. Hva får jeg opp? Tror ikke det er meg. Jeg er mer plasterfarget.

• Liker 3
Skrevet

Finnes også enkelte som mener at konverterings-terapi også er "teknisk sett personer som snakker sammen". Sikkert der det kommer fra.

ifølge logikken så er også en person som truer noen på livet, og offeret som trygler for sitt liv også teknisk sett "personer som snakker sammen".

• Liker 3
Skrevet (endret)

Edit: Dette ble skrevet nokså paralelt med innlegget Red Frostraven skrev rett over, og inneholder således det samme poenget.

24 minutes ago, FrihetensRegn said:

Noen pensjonister som drømmer om et tysk monarki ble arrestert bare fordi de snakket sammen om det, på samme måte som enkelte i USA snakker om å få tilbake Sørstatene. Det er bare snakk, men i tyskland er ytringsfrihet forbudt, og dermed ble det utført arrestasjoner. Ingen marsjerte bevæpnet mot Berlin for å ta over makten. Dette er med andre ord en stor overdrivelse og panikkartet sak fra tyske myndigheter, som er livredde for at folk skal få ytre sine meninger.

Det er dette du referer til, sant?

[...]The group of far-right and ex-military figures are said to have prepared for a "Day X" to storm the Reichstag parliament building and seize power.

Other suspects came from the QAnon movement who believe their country is in the hands of a mythical "deep state" involving secret powers pulling the political strings.

The plotters are said to include members of the extremist Reichsbürger [Citizens of the Reich] movement, which has long been in the sights of German police over violent attacks and racist and antisemitic conspiracy theories.

An estimated 50 men and women are said to have been part of the group, which allegedly plotted to overthrow the republic and replace it with a new state modelled on the Germany of 1871 - an empire called the Second Reich.

The federal prosecutor's office said the group had been plotting a violent coup since November 2021 and members of its central "Rat" (council) had since held regular meetings.

They had already established plans to rule Germany with departments covering health, justice and foreign affairs, the prosecutor said. Members understood they could only realise their goals by "military means and violence against state representatives", which included carrying out killings.

Det synes åpenbart at denne gjenfortellingen av BBC ikke speiler din forståelse av situasjonen, og således at Justisministerne, myndighetene, og politiet har gått sammen for å justismyrde denne uskyldige gjenger pensjonister for å bare snakke om et tema. Det virker dyrt, men det er vel prisen man må betale for å hindre pensjonister om å fantasere om et annet Tyskland..
Kan du peke meg til et annet sted enn BBC som lar meg lese om denne saken slik den egentlig er?

Endret av Atib Azzad
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Ole-Br skrev (3 minutter siden):

Men nå vil jo jeg det. 🫠 Men nå tør jeg ikke. Hva får jeg opp? Tror ikke det er meg. Jeg er mer plasterfarget.

🫣🫣

Screenshot_20250504_225858_Chrome.jpg

Endret av Duriello
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Ole-Br skrev (2 minutter siden):

Nå var det Frostraven som dro frem hvite her: 'trådstarter og flere andre i denne tråden ønsker raserenhet og å beskytte landet mot innvandring, for å bevare en hvite rase -- og anser en fremtid hvor genene til hvite blandes med andres som en tragedie og folkemord.

Er ikke særlig opptatt av hvithet (hva enn det skulle være) på et personlig plan, det trenger en heller ikke å være for å diskutere innvandring og den konsekvenser. 

Nå er det forøvrig artikler som problematiserer homogen hvithet som i større grad inviterer lyshudede mennesker til å reflektere over slike ting, jeg tenker dog mer på norskhet enn hvithet sådan om bevaring skulle være tema. Synes du et ønske om å bevare tradisjonell norskhet i Norge er noe skummelt?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Det kan enten holde seg på et stadium av moderat lidenskap eller utvikle seg til å bli skikkelig skummelt. Skikkelig eksistensiell angstfremkallende grufullt skummelt. Historie og nåtid viser til nettopp det.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Crooked Cracker skrev (8 minutter siden):

Nå var det Frostraven som dro frem hvite her: 'trådstarter og flere andre i denne tråden ønsker raserenhet og å beskytte landet mot innvandring, for å bevare en hvite rase -- og anser en fremtid hvor genene til hvite blandes med andres som en tragedie og folkemord.

Er ikke særlig opptatt av hvithet (hva enn det skulle være) på et personlig plan, det trenger en heller ikke å være for å diskutere innvandring og den konsekvenser. 

Nå er det forøvrig artikler som problematiserer homogen hvithet som i større grad inviterer lyshudede mennesker til å reflektere over slike ting, jeg tenker dog mer på norskhet enn hvithet sådan om bevaring skulle være tema. Synes du et ønske om å bevare tradisjonell norskhet i Norge er noe skummelt?

Tradisjonell norskhet? Jeg elsker Norge. Jeg har ikke problemer med å anse folk som har en bestefar fra Polen eller Eritrea som norske, hvis jeg skal ta utgangpunkt i en tidligere graf som er postet i denne tråden som liksom skulle vise hvor nærme dommedag "det norske folk" er. Jeg synes ikke at nativisme er særlig norskt. Og jeg ser heller ikke på de siste årenes nyskodde og uproporsjonale paranoia som norsk. 

• Liker 3
Skrevet
wampster skrev (På 3.5.2025 den 12.56):

Så bra. Da kan de andre partiene ta tak i det og jobbe med den velgermassen som blir tiltrukket av det.
Er nivået så "dårlig" burde det ikke være vanskelig

edit: Bare for å gjøre det klart. Slik det blir beskrevet er AfD et parti som absolutt burde ligge under sperregrensen (etter min mening). Å forby det vil ikke magisk få velgerne som stemte/stemmer på det til å forandre holdning automatisk. 

Hvis man f.eks. vil få ned antall som røyker/snuser/drikker er ikke veien å gå forbud. Det har man sett før.. Veien å gå er hovedsakelig mer og bedre info. 

Problemet med det er at de konservative er mot fakta i enhver form. De lar seg simpelthen ikke informere om noe som helst.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
42 minutes ago, FrihetensRegn said:

men eliten selv, som gjør alt for å klamre seg til makten 

Jeg er ikke der
Men det  er et lite poeng som vi ikke skal overse: Hva om dagens store partier i Norsk politikk våkner opp etter stortingsvalget, og ingen av de har seter i politikken? Og dermed har ingen skaffet seg konsulentjobber eller plasser i EU organer og lignende. 
Inntrykket jeg har er at i maktpartiene er at det en stor frykt att man detter ned til å bli sperregrensepartier, og der ser vi nå i Tysk politikk i deres variasjon. Spørsmålett man må klare å stille seg er om man er en nyttig idiot vis man taler AFD sin sak, eller om at dette til syvende og sist handler om makt og ære.

Sverigedemokratene var mye lettere.
AFD er det alltid en vis sjanse for at de er nyttige idioter som vil prøve å gi tjenester tilbake til Putin, selv om jeg skulle gjerne ha sett de Tyske i Gazprom overlevd å bli etterforsket for korrupsjon. 

Skrevet
fwj__ skrev (På 3.5.2025 den 13.02):

Jeg gleder meg når vi får muslimsk folkeparti i Norge hvor de vil gå inn for forbud mot homofili. Da vil jeg se om kritthvite innfødte nordmenn vil godta forbud mot homofili for å ikke virke som rasister mot muslimer og muslimsk folkeparti. Hva "overrider" hva av det politiske korrekte. 

Forbud mot homofili er jo noe de konservative vil ha....

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Paxville skrev (På 3.5.2025 den 13.14):

Det er ingen løgn eller konspirasjon at Muslimsk innvandring er et problem, og er rotårsaken til at partier som AfD vokser.

Løgnen og konspirasjonen kommer derimot fra venstresiden.

Dessuten; forbud mot homofili finnes kun i radikal islam? Er ikke dette noe som islam under ett står for?

Hvorfor er disse konservative så mot islam? De deler jo samme antivestlige syn på det meste.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
FrihetensRegn skrev (På 3.5.2025 den 17.15):

Europeiske etablerte partier ønsker full kontroll over samfunnet og ønsker ingen utfordringer til sin ideologi.

Det som i dag blir betegnet som ekstremisme, er egentlig bare sunn fornuft.

Noen eksempler:

"Jeg mener det bare finnes to kjønn og at man kan ikke velge og så tvinge alle til å være med på fantasien"

"Jeg tror økonomien er dårligere i dag enn før, det grønne skiftet virker ikke og vi må tenke nytt, kanskje satse på atomkraft "

"Kanskje mer våpen inn i konflikter ikke er løsningen og at vi heller bør satse på oppfordring til våpenhvile og fred"

"Vi må satse på olje og gass"

"Å spise kjøtt er bra"

"Åpne grenser og liberal masseinnvandring fra den tredje verden er ikke bra for oss"

"Vi må sende tilbake voldelige forbrytere som ikke har statsborgerskap"

Dette er helt vanlige meninger blant tyskere og andre europeiske borgere, og man finner mange av disse meningene blant partier som ikke er så opptatt av å være politisk korrekt, slik som Reform, AfD, Norgesdemokratene, Sverigedemokraterna etc.

Ønsker man demokrati, må man tåle at folket får velge. AfD er et sunt parti for Tyskland og jeg tror de kan gjøre mye bra for å få slutt på mye av problemene landet står overfor.

Om man får panikk og begynner å bruke skjellsord og personangrep istedenfor logisk og fornuftig debatt, og til slutt forbyr parti og politikere, vil man uansett bare få mer misnøye blant befolkningen og man folk får bekreftet det de har tenkt om den politiske eliten. Man så det da Trump i fjor ble kalt for rasist, nazist, fascist, ekstremist og mye annet for å forsøke å svartmale ham så mye at han tapte valget. Det hadde nok motsatt effekt.

Jeg finner ingen sunn fornuft i det hele tatt på ytre høyre. Det viser du her.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...