Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
41 minutes ago, Kjetil Lura said:

Stemme blankt? Hjelper det? 

Nei, en stille protest som ikke utgjør en forskjell i praksis. Det er kontraproduktivt i den grad det bidrar til valgdeltakelse. Da er det bedre å bli en del av de som holder seg hjemme.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Smule8o skrev (10 minutter siden):

Og det sier du basert på hva?

Antall emner,  / spørsmål samt at de har tatt med alle de nye mikropartiene. 

• Liker 2
Skrevet
Shoxx skrev (39 minutter siden):

Å hevde at MDG og Rødt i regjering ville vært "undergangen for Norge som vi kjenner det i dag" er en dramatisk og lite nyansert påstand. Det er helt legitimt å være uenig i deres politikk, men å sette dem likt med partier som Norgesdemokratene og Konservativt, som har fått kritikk for udemokratiske holdninger er en grov forenkling.

Deres politikk er i mine øyne mye mer skadelidende for Norge enn ND/K. Men ja, er min mening. Uansett mener jeg ikke det er lurt at noen av de 4 partiene er i regjering, for å si det sånn. 

• Liker 1
Skrevet
BadCat skrev (17 minutter siden):

Den dagen jeg våkner opp til at Kirsti Bergstø er blitt Norges Statsminister...

NTB_uCcSliNlLpU+2.jpg?chk=4F5272

Hæhæ! 

Hun får 100% garantert IKKE min stemme iallefall. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
53 minutes ago, Duriello said:

Sliter med å finne ut hvem som er mest/minst pest/kolera for min egen del.. 🙄

Stemme blankt, så begynne å kvesse høygafflene og ordne med fakkler?

Det mest effektive for å vise misnøye er å stemme på et protestparti.

Etablerte partier er redd for protestpartier og er ofte villig til å forandre sin politikk for å unngå at de vokser.

• Liker 2
Skrevet
Camlon skrev (Akkurat nå):

Det mest effektive for å vise misnøye er å stemme på et protestparti.

Etablerte partier er redd for protestpartier og er ofte villig til å forandre sin politikk for å unngå at de vokser.

👍

Har fått bra score hos noen av de, så vi får se.

Skrevet

Jeg vil nok stemme på et parti på høyre siden.

Jens har styrt før og lovet 12 000 nye eldre hjems plasser, det vart bygd under 300.
Han lovet en månelanding som ble en fadese, men det verste var at rapporten om fadesen var klar tidlig på året da det var valg men vart gjemt til etter valget.

Støre sier at vi må ha de gode fordelene for utenlandske investorer men  med det sier at norske investorer ikke er det så nøye med.
At venstre siden med viten og vilje ødelegger det norske private næringsliv er skremmende.

De kan bruke 100 milliarder på underskudds bedrifter som batteri fabrikker og flytende hav vind.
Flytende havvind trenger ca. 2kroner kw/h for å gå i balanse.

At kinesiske tyraner med tik tok får etablere seg ja det sier alt.
Hvorfor protesterer ikke alle utenfor den kinesiske ambassade for måten de ødelegger livet til muslimene i Xinjang provinsen i Kina?
Over 1 million er i konsentrasjonsleirer, deres religion,kultur og frihet er tatt fra dem.
Er det fordi deres media budsjett er totalt fraværende i forhold til Palestinerne.
Og nei jeg støtter ikke slakting av sivile i Gaza.

Jeg er ufør men jeg kan ikke støtte de som er så nærings fiendtlige som venstre siden er.
Ja til gruver for Norge må bidra og ta ulempene som følger med, det er ikke bare U-Land som skal utnyttes for venstre sidens skrik om det grønne skifte som de krever.
Og ja vi på denne jord forurenser for mye, men Norge må bidra med gruve drift.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
45 minutes ago, obygda said:

Klar melding her:

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/den-eneste-viktige-saken/83443575

Er enig at formueskatten må vekk. Det er vel der Frp og jeg er enige. Det er svært mye annet jeg er totalt uenig med Frp i,men det er eneste partiet som helt klart sier nei til all formueskatt er Frp. Sånn sett er det jo litt som Öde sier.

Hva har katta gjort deg?

fe8c86c4c1c6208b677307d3f83ac498.jpg

Hvis det er FirstPrice-kattemat er det innenfor, men hvis det er Open Farm, da er det over og ut med katteskinnet.

Endret av BadCat
Skrevet
2 hours ago, Duriello said:

Sliter med å finne ut hvem som er mest/minst pest/kolera for min egen del.. 🙄

Stemme blankt, så begynne å kvesse høygafflene og ordne med fakkler?

Valget er enkelt. Hvis du vil ha høyere egenandeler, mindre velferd, mindre sikkerhetsnett slik at milliardærene som eier dagligvarekjeder og oppdrettsanlegg får mindre i skatt så stemmer du borgerlig. Du må stemme på det som er i din egen økonomiske egeninteresse. Tjener du over 10 mill i året stemmer du borgerlig. Er du en vanlig fyr stemmer du noe annet. 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (3 minutter siden):

Valget er enkelt. Hvis du vil ha høyere egenandeler, mindre velferd, mindre sikkerhetsnett slik at milliardærene som eier dagligvarekjeder og oppdrettsanlegg får mindre i skatt så stemmer du borgerlig. Du må stemme på det som er i din egen økonomiske egeninteresse. Tjener du over 10 mill i året stemmer du borgerlig. Er du en vanlig fyr stemmer du noe annet. 

Hadde det vært mulig å stemme noen politikere ut av Norge så hadde det fort gjort valget enklere. Jeg er,for å si det forsiktig,møkk lei alle partiene. 

Skrevet (endret)
4 minutes ago, obygda said:

Hadde det vært mulig å stemme noen politikere ut av Norge så hadde det fort gjort valget enklere. Jeg er,for å si det forsiktig,møkk lei alle partiene. 

Det kan ta noen mannsaldre å få inn noen nye partier som skal nå en relevant størrelse i medlemsantall eller oppslutning fra stemmegivere. FRP brukte ikke så mange år til å nå 10% oppslutning, men etter det har det vært mest yo-yo.

Endret av BadCat
Skrevet
BadCat skrev (12 minutter siden):

Det kan ta noen mannsaldre å få inn noen nye partier som skal nå en relevant størrelse i medlemsantall eller oppslutning fra stemmegivere. FRP brukte ikke så mange år til å nå 10% oppslutning, men etter det har det vært mest yo-yo.

Ja,det gjør jo saken ikke bedre. Vi er blitt et land som selger råvarer og setter befolkningen i massivt med gjeld..vi er blitt slaver av partier som ønsker å holde folket nede med å sette dem i gjeld.

Skrevet
Krig og fred skrev (32 minutter siden):

Hvis du vil ha høyere egenandeler, mindre velferd, mindre sikkerhetsnett slik at milliardærene som eier dagligvarekjeder og oppdrettsanlegg får mindre i skatt så stemmer du borgerlig.

La meg fikse den for deg: 

Hvis du vil ha høyere skatter, mer byråkrati, åpne grenser, symbolpolitikk på klima som gjør strøm dyrere og flyreiser forbudt, og at staten skal eie alt fra dagligvarebutikker til frisørsalonger – så stemmer du sosialistisk.

• Liker 3
Skrevet
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Hvilke(t) av partiene på Stortinget ønsker åpne grenser?

Skjønte du ikke poenget? 

Det jeg svarte på er et idiotisk innlegg, så jeg svarte i samme spor, bare mot venstresiden.

• Liker 2
Skrevet (endret)
23 minutes ago, obygda said:

Ja,det gjør jo saken ikke bedre. Vi er blitt et land som selger råvarer og setter befolkningen i massivt med gjeld..vi er blitt slaver av partier som ønsker å holde folket nede med å sette dem i gjeld.

Jeg ser på Norge som en tapt sak. Jeg har ventet over 30 år på endringer og det er tvilsomt at det kommer til å skje noe positivt de neste 30.

Hemmeligheten er at man kan endre sitt liv, men å endre for ei hel gruppe eller et land er en meningsløs kamp.

I historietimen om 100–150 år kommer det til å stilles sprøsmål om hvorfor Norge stagnerte og hvorfor muligheter og velstand rant ut i sanda.

Endret av BadCat
Skrevet
Frode789 skrev (7 minutter siden):

Skjønte du ikke poenget? 

Det jeg svarte på er et idiotisk innlegg, så jeg svarte i samme spor, bare mot venstresiden.

Tja, det var jo tilsynelatende en påstand fra deg, og en påstand jeg ser gjentas ofte. Men jeg klarer ikke se at noen partier hverken på venstre eller høyresiden ønsker noe i nærheten av åpne grenser.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...