rabler Skrevet 22. april Skrevet 22. april 3 hours ago, Mag ne said: Bortsett fra at Millehaugen ikke burde være på frifot noensinne er det ingenting interessant med drapet, og mediedekningen burde vært minimal. Tja, det er jo helt sikkert et bestillingsdrap da. Hvem har beordret det og hvor mye koster et drap i disse dager? Det virker ikke helt som politiet har oversikt… 1
Hugo_Hardnuts Skrevet 22. april Skrevet 22. april Paxville skrev (1 time siden): Det har relevans til norsk rettsystem sett under ett. På samme måte som Millehaugen får sjanse på sjanse selv etter 2 drap og forvaringsdommer, så får også bl.a ungdomskriminelle og unge kriminelle (og som artikkelen nevner, Somalia og andre land i Midtøsten/Afrika som er overrepresentert) nærmest holde på akkurat som de vil. Akkurat slik sosialistene ønsker det. Prøver noen å si noe, så kommer jo selfølgelig brunskjorte, ytre- høyre, rasisme og den regla der. Norsk rettsystem er en vits. Akkurat, da er vi full sirkel og jeg kan bare vise til det første svaret jeg skrev til deg; sett under ett er den norske kriminalomsorgen i verdensklasse. 4
Paxville Skrevet 22. april Skrevet 22. april (endret) Hugo_Hardnuts skrev (26 minutter siden): Akkurat, da er vi full sirkel og jeg kan bare vise til det første svaret jeg skrev til deg; sett under ett er den norske kriminalomsorgen i verdensklasse. Millehaugen er nok enig med deg der. Endret 22. april av Paxville
Hugo_Hardnuts Skrevet 22. april Skrevet 22. april Paxville skrev (8 minutter siden): Millehaugen er nok enig med deg der. Mhm, og jeg kan nok en gang vise til et tidligere svar, der jeg skrev at jeg var noget oppgitt over nivået 😉 3 1
KANE2009 Skrevet 22. april Skrevet 22. april rabler skrev (1 time siden): Tja, det er jo helt sikkert et bestillingsdrap da. Hvem har beordret det og hvor mye koster et drap i disse dager? Det virker ikke helt som politiet har oversikt… Alt fra noen hundretusener til flerfoldige millioner, avhengig av hvem som skal tas og av hvem. Med tanke på at både gjerningsmann og offer er "høyprofilerte" og Millehaugen mest sannsynlig var klar over at han ville ryke inn igjen, snakker vi om et bestillingsdrap i øvre prisklasse, dersom det er hva det var. Mine ville spekulasjoner: Dette er Imran Saber som tar sin hevn. Han ble forsøkt drept i 2010 og i 2015 (som politiet vet om). I begge tilfeller var sannsynligvis Metkel Betew involvert (det siste, i 2015, vet vi med sikkerhet, mens det i 2010 går det kun rykter om at han planla fra bak murene). Saber var som kjent Toska (og gjennom Toska, flere av de andre ranerne) sin finansmann. Primært reinvesterte og vasket han pengene etter Nokas-ranet. Han hjalp også politiet med å få tilbake skrik i 2006. Flere av Nokas ranerne (spesielt Betew) tok dette tungt, at Saber hadde tystet for å få lavere straffereaksjon i en annen sak samt 4 millioner i belønning som førte til at flere av de ville ta han av dage, anført av Betew. 1
Karltorbj Skrevet 22. april Skrevet 22. april rabler skrev (1 time siden): Tja, det er jo helt sikkert et bestillingsdrap da. Hvem har beordret det og hvor mye koster et drap i disse dager? Det virker ikke helt som politiet har oversikt… Hva har de egentlig paa ham? At han hadde perm, naar det skjedde?
Tussi Skrevet 22. april Skrevet 22. april Karltorbj skrev (3 minutter siden): Hva har de egentlig paa ham? At han hadde perm, naar det skjedde? Betew skal visst ha sagt at ham skulle møte Millehaugen https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/betew-skal-ha-fortalt-om-millehaugen-mote/17667543/ 1
trn100 Skrevet 23. april Skrevet 23. april Leo_ skrev (På 20.4.2025 den 3.05): Så, ytringsfriheten passer Dem ikke? Jeg bruker ALLTID blinklys og oppfører meg godt over snittet korrekt i trafikken, i tillegg til å ha nærmere en million km på baken, baneerfaring og er deltid yrkessjåførr som side gig. Hørte jeg "skivebom"..? Dårlig gjettet fra min side, men du stemmer i det minste FrP eller tilsvarende? 😉 1
Markiii Skrevet 23. april Skrevet 23. april Tussi skrev (22 timer siden): Betew skal visst ha sagt at ham skulle møte Millehaugen https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/betew-skal-ha-fortalt-om-millehaugen-mote/17667543/ Hvor mange uskyldige vs. kriminelle har Millehaugen skadet eller drept? Betew var jo ikke akkurat noe stort tap for samfunnet. 1
Tussi Skrevet 23. april Skrevet 23. april Markiii skrev (46 minutter siden): Hvor mange uskyldige vs. kriminelle har Millehaugen skadet eller drept? Betew var jo ikke akkurat noe stort tap for samfunnet. En fengselsbetjent er drept, og mange trolig fått traumer etter væpnede ran. Vil du ha han som.nabo? Jeg vil ikke
Paxville Skrevet 24. april Skrevet 24. april (endret) https://www.vg.no/nyheter/i/Oo7E23/hoeyre-topp-froelich-grensesprengende-naivt Får håpe det kommer på plass et strengere og mer voksent regelverk etterhvert nå, og ikke en rettstat som ligner en lekegrind for sosionomer. Endret 24. april av Paxville 1 1
Markiii Skrevet 25. april Skrevet 25. april (endret) Tussi skrev (På 23.4.2025 den 22.40): En fengselsbetjent er drept, og mange trolig fått traumer etter væpnede ran. Vil du ha han som.nabo? Jeg vil ikke Nei, definitivt ikke. Men hvis de eneste han hadde gått etter var kriminelle som Betew så hadde det vært litt annerledes. Endret 25. april av Markiii
Leo_ Skrevet 28. april Skrevet 28. april trn100 skrev (På 23.4.2025 den 19.54): Dårlig gjettet fra min side, men du stemmer i det minste FrP eller tilsvarende? 😉 Bom, dog kan jeg ikke se at hva jeg stemmer, skostørrelse, vindretning eller andre irrelevante faktorer har med denne tråden å gjøre. 2
trn100 Skrevet 28. april Skrevet 28. april Leo_ skrev (7 timer siden): Bom, dog kan jeg ikke se at hva jeg stemmer, skostørrelse, vindretning eller andre irrelevante faktorer har med denne tråden å gjøre. Jeg kan jo ikke alltid ha rett! 😉
Karltorbj Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Naa har han begjaert seg loeslatt igjen. Jeg spoer igjen jeg. Hva har de egentlig paa ham? https://www.nrk.no/nyheter/vg_-millehaugen-begjaerer-seg-loslatt-1.17423306 Endret 19. mai av Karltorbj
Tussi Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Karltorbj skrev (8 minutter siden): Naa har han begjaert seg loeslatt igjen. Jeg spoer igjen jeg. Hva ha de egentlig paa ham? https://www.nrk.no/nyheter/vg_-millehaugen-begjaerer-seg-loslatt-1.17423306 Han soner fremdeles en dom, så hvorfor skulle han ut i det hele tatt? 1
Karltorbj Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Tussi skrev (4 minutter siden): Han soner fremdeles en dom, så hvorfor skulle han ut i det hele tatt? Den holder ikke. Betyr det at de kan kjoere en falsk anklage paa ham? Har de noe i det hele tatt? Etterforskningsmetodene dems, har vi jo sett eksempler paa tidligere. Endret 19. mai av Karltorbj
Tussi Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Karltorbj skrev (13 minutter siden): Den holder ikke. Betyr det at de kan kjoere en falsk anklage paa ham? Har de noe i det hele tatt? Etterforskningsmetodene dems, har vi jo sett eksempler paa tidligere. Han har drept to ganger før, sjansen er større for at han har gjort det enn ikke. Men det har ingenting å si, en mann som har drept to ganger og fremdeles soner skal selvsagt sone ferdig, ikke slippe fri 2
Karltorbj Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai (endret) Tussi skrev (23 minutter siden): Han har drept to ganger før, sjansen er større for at han har gjort det enn ikke. Men det har ingenting å si, en mann som har drept to ganger og fremdeles soner skal selvsagt sone ferdig, ikke slippe fri Selvfoelgelig, men han skal ikke holdes i varetekt. At det tilfeldigvis, skjer et drap, naar han er paa perm, er ikke nok til aa sette ham i varetekt, uten noe som helst, aa holde seg til. Og til dere som leser dette naa. Jeg holder ikke med ham, heier paa ham eller vil at han skal slippe fengselstraff, som han har fortjent. Vi er et sivilisert samfunn, som har et lovverk og et juridisk rettsapparat, som ikke gir rom for at, et subjektivt borgervern, kan styre. Endret 19. mai av Karltorbj 2
Tussi Skrevet 19. mai Skrevet 19. mai Karltorbj skrev (Akkurat nå): Selvfoelgelig, men han skal ikke holdes i varetekt. At det tilfeldigvis, skjer et drap, naar han er paa perm, er ikke nok til aa sette ham i varetekt, uten noe som helst, aa holde seg til. Og til dere som leser dette naa. Jeg holder ikke med ham, heier paa ham eller vil at han skal slippe fengselstraff, som han har fortjent. Vi er et sivilisert samfunn, som har et lovverk og et juridisk rettsapparat, som ikke gir rom for at et subjektivt borgervern skal styre. Det er ikke uten noe som helst, venner av offeret sa at han hadde et møte med Millehaugen, tror ikke det er tilfeldig. Men uansett, samme hvor han er, så lenge han ikke går fritt i samfunnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå