Gå til innhold

Tesla-Skam, reelt eller blåst ut av alle proporsjoner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Simen1 skrev (13 minutter siden):

Morsomt..min intuisjon og egen erfaring kan altså bekreftes i en undersøkelse. Må være noe med Tesla som trekker visse kundegrupper mer enn andre. Men det forklarer nok også hvorfor Tesla sitt salg i Norge skiller seg ut fra resten av Europa. Trolig bryr ikke den norske Tesla kunden seg noe om hva andre mener om deres bilvalg. De er nok mer fokusert på hva bilen kan gi dem,enn hva slags signal de sender ut.

• Liker 4
Skrevet (endret)
minim skrev (26 minutter siden):

Ser ut som flesteparten ikke bryr seg nevneverdig om woke opplegget ditt. Tesla selger som bare det i Norge :)

Flesteparten av Teslakjøpere i 2025 bryr seg ikke nevneverdig. Jeg tror vi må begynne å gi de Heil Musk-hilsen når vi treffer på de. Spørre oftere om Musk har gitt ut "min kamp" ennå.

Endret av Simen1
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
Simen1 skrev (2 minutter siden):

Flesteparten av Teslakjøpere i 2025 bryr seg ikke nevneverdig. Jeg tror vi må begynne å gi de Heil Musk-hilsen når vi treffer på de. Spørre oftere om Musk har gitt ut "min kamp" ennå.

Vakkert..skal spørre forsiktig neste gang om de har lest min kamp..

Forøvrig synes jeg det er viktigere å generelt gå bort fra USA varer og tjenester. Jeg ser nå at mange større selskaper i USA med internasjonale ambisjoner faktisk velger bort USA. Stikk i strid med det Trump ønsker. Det er vakkert å se.

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Gleder meg til spørsmålene gutter, det blir kjempe morro! 

Dere ranter om hvor idiotiske oss tesla eiere er, men se selv hvordan dere oppfører dere og skriver? Hva tror du disse postene får folk til å tenke om dere?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 minutes ago, Salvesen. said:

Det som blir morro er å se hvordan godhets-posørene skal klare å omformulere budskapet til et noenlunde oppdatert narrativ som henger iallfall litt sammen med virkeligheten.

Nå som Musk er Trumps største fiende, så kan vel ikke begge være nazister som må nedkjempes i tospann.

Logisk sett burde de begynne å støtte Tesla igjen, men til og med de skjønner at det ser litt stupid ut.

Så jeg venter i spenning.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Dere ranter om hvor idiotiske oss tesla eiere er, men se selv hvordan dere oppfører dere og skriver? Hva tror du disse postene får folk til å tenke om dere?

Nei - kanskje du kan opplyse oss? Er alltid verdifullt å høre hva den andre siden tenker.....

• Liker 4
Skrevet (endret)
Bing123 skrev (16 minutter siden):

Nå som Musk er Trumps største fiende, så kan vel ikke begge være nazister som må nedkjempes i tospann.

Ååh? 🤔🤔 Så at Trump og Musk blir fiender "kansellerer" ut dritten begge har gjort? 🤔

Fascinerende...

Endret av Duriello
  • Liker 6
Skrevet
Smule8o skrev (På 1.5.2025 den 0.58):

Nå vet jeg ikke særlig mye om nye Model Y, men sammenlignet med den gamle får du i alle fall mye høyere interiørkvalitet, kjøpt bil fra en fabrikat som ikke er på forbrukertilsynets klagetopp og du slipper å støtte en figur som Musk, som igjen støtter AfD og Trump, moralsk og økonomisk.

Ikke rettet mot deg, men ekstra komisk er det når folk som er såå bekymret for ytre høyres fremgang bare må støtte Musk fordi litt mer polert software og tilhengervekt de egentlig ikke har bruk for. Kjempe-sosialister når det er valg, men ser ingen problem med å støtte sånne krefter direkte. 

Men det er ikke bare "litt mer polert software". Det ble nevnt flere ting. Poenget er at totalpakken som Tesla tilbyr er vanskelig å slå til den prisen. Så kan du minimere alle preferanser folk ha og mene at ting som er viktige for andre, ikke skal være viktige for dem likevel. Men det er de som skal ha bilen, ikke du.

Dermed virker det som du har bestemt deg for å argumentere at selve bilen er dårligere, ikke fordi den faktisk er det, men fordi du ikke liker sjefen for selskapet som produserte den. Dette fremfor å være ærlig og innrømme at bilene faktisk er bra, og for mange vanskelig å slå, men at sjefen for selskapet er en dritt og det er grunnen til at du ikke vil ha en.

Skrevet
29 minutes ago, Duriello said:

Ååh? 🤔🤔 Så at Trump og Musk blir fiender "kansellerer" ut dritten begge har gjort? 🤔

Fascinerende...

Sånn er logikken når man må rasjonalisere Tesla-kjøp. Da kan man overbevise seg om at det er helt umulig å både støtte AfD og krangle med Trump samtidig.

• Liker 8
Skrevet

Morsom den statistikken, men den sier ikke noe annet enn at dem med dyrere biler med kraftig motor og ditto akselerasjon/fart oftere kjører for fort enn dem som har en traust "konebil". Hvilket ikke har noe med Tesla eller BMW å gjøre som sådan. De andre merkene reddes jo ved at de leverer biler folk som ønsker kjøre aggressivt i ikke vil røre med ildtang.

• Liker 2
Skrevet
Markiii skrev (20 minutter siden):

Dermed virker det som du har bestemt deg for å argumentere at selve bilen er dårligere, ikke fordi den faktisk er det, men fordi du ikke liker sjefen for selskapet som produserte den. Dette fremfor å være ærlig og innrømme at bilene faktisk er bra, og for mange vanskelig å slå, men at sjefen for selskapet er en dritt og det er grunnen til at du ikke vil ha en.

I manges øyne leverer Tesla en god totalpakke med Y og 3, men husk at folks vurderiner er ulike. Legger man vekt på andre ting enn f.eks skjermbruk, touch, ren minimalisme og hypet rundt noen tekniske finesser så er det andre sider ved de samme bilene som trekker ned for andre som vurderer. Smaken er altså delt. Det må man ha respekt og forståelse for. Da mener jeg ikke bare Tesla som merke eller Elon Musk og andre politiske ting, men faktisk deler av bilene som er langt i fra best i klassen. Da kan jeg raskt nevne lakk og lakkskader, rustproblemer (spesielt bremserør), reparerbarhet på noen av delene og med reparerbarhet mener jeg ikke bare om det er teknisk mulig, men også økonomisk edruelig å gjøre. Samt risiko for kostbare feil eller rett og slett egenskaper bilene mangler, som konkurrenter har.

Så selv om "menigheten" ser på Teslaer som verdens 8. vidunder og tilber de som om det ikke finnes noe kritikkverdig eller ugunstig med de, så kan man ikke ignorere at svært mange ikke er medlem i menigheten og har saklige grunner til å avstå fra det. Bil-relaterte grunner. Eller politiske. Eller begge deler.

• Liker 1
Skrevet
Bing123 skrev (På 30.4.2025 den 17.40):

Kommunisme har jo ingenting vondt i seg og kan tidvis høres ut som en positiv ideologi. Vi har jo flere norske partier som er kommunister.

Nei, men utførelsen er noe annet, Stalin sitt terrorregime var fult på høyde med Nazistene, eneste forskjellen var at Stalin var på den gode siden og slapp unna med drap på millioner.

• Liker 2
Skrevet
knopflerbruce skrev (6 minutter siden):

Morsom den statistikken, men den sier ikke noe annet enn at dem med dyrere biler med kraftig motor og ditto akselerasjon/fart oftere kjører for fort enn dem som har en traust "konebil". Hvilket ikke har noe med Tesla eller BMW å gjøre som sådan. De andre merkene reddes jo ved at de leverer biler folk som ønsker kjøre aggressivt i ikke vil røre med ildtang.

Interessant teori. Du mener altså at det har ingenting med bilmerket å gjøre - kun pris, motorytelse og aksellerasjon/fart versus traust "konebil". Si meg - hvorfor nevnes i det hele tatt bilmerke i den undersøkelsen? Burde de ikke heller gått for en skala fra "dyrt motormonster" til traust "konebil"? Hvorfor er et av Tesla-fansens største argumenter for Tesla, nettopp lav pris?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (15 minutter siden):

Interessant teori. Du mener altså at det har ingenting med bilmerket å gjøre - kun pris, motorytelse og aksellerasjon/fart versus traust "konebil". Si meg - hvorfor nevnes i det hele tatt bilmerke i den undersøkelsen? Burde de ikke heller gått for en skala fra "dyrt motormonster" til traust "konebil"? Hvorfor er et av Tesla-fansens største argumenter for Tesla, nettopp lav pris?

Argumentet er ikke lav pris. Snitt teslaen er ikke billig. Det er langt billigere biler å kjøpe.

Men det er MYE for pengene. Men billig, det er det ikke. Selv om det begynner å bli billig for noen modeller.

Edit: I fra hva jeg har sett så er det vell du som kjøper billige/vrak biler, er det ikke?

Edit 2: Snitt prisen for mine 7 er 727 258,- veldig billig altså...

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Skrevet
knopflerbruce skrev (27 minutter siden):

Tesla model 3 og Y er jo billige biler.

Jeg har 2 elbiler som begge er dyrere enn de nevnte modellene. 

• Liker 3
Skrevet
obygda skrev (20 minutter siden):

Tesla model 3 og Y er jo billige biler.

Jeg har 2 elbiler som begge er dyrere enn de nevnte modellene. 

Snitt prisen på mine Y/3 er 550 000. Det er ikke billig, det er langt billigere biler å kjøpe. 

Hvilke biler har du? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...