Gå til innhold

Rettssaken mot Gjert Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

At man fryser ut bestemoren forteller mye om hvilket hat som har vært i spill her. Moren ble også truet dersom hun ikke støttet barna og etter sitt vitnemål i lukket rett er hun vel også fryst ut slik datteren truet med. Nordås ble også behandlet som et fryst ut Jehovas vitne. Alle som har hatt eller har omgang med Gjert behandles som dritt selv om de ikke har noe direkte skyld her.  Om noe er det jo sønnene og datteren som bevisst har forsøkt å sabotere livet til Gjert og er villig til å bruke alle i hans omgangskrets som våpen. Det fremstår ikke,slik noen sier,at Gjert saboterer for f.eks Jakob. At Gjert reiser ned til treningsleir med samme fly som Jakob skyldes trolig tilfeldigheter..Gjert har leilighet der nede,det er påske,han har en trener jobb der nede for Svela og Nordås og hvor mange fly går egentlig ned til dette stedet i dette tidsrommet? At Nordås og Svela skulle dit var avklart,avtalt og kjent i lenge før sønnene la frem sine planer.

Det er konspirasjonsteorier det sønnene legger frem og de velger aktivt selv å fryse ut enhver som har kontakt med Gjert. At man ikke gidder å gratulere og feire bestemorens 80 års dag vitner om iskaldt hat. 

Jeg tror Gjert sin kontrollerende væremåte og tøffe tone har vært sterkt medvirkende til hatet som noen av barna har utviklet. Tiltalen og bevisene om fysisk vold fremstår svake,men de psykiske sidene har nok vært tøffe og gjort at noen av barna har utviklet enormt hat mot faren. Ett hat der man har åpnet opp for å bruke andre mennesker som våpen. At sønnene fryser ut mennesker og kommer med påstander om at Gjert bevisst gjør grep for å ødelegge for dem forteller mye om hvilket ekstrem hat de har utviklet. At Tone sin forklaring ble gitt i lukket rett blir fremstilt som et "tap" for påtalemakten viser også at de ønsket å bruke offentligheten som et slags våpen,gapestokk,mot Gjert. Det er mye her som kan tolkes som de fornærmede ønsker å bruke rettsaken som et ledd i hevn mot noen de hater intenst. Saken,uansett utfall, er fullstendig blåst ut av proposjoner og burde aldri,med tanke på kjendisstatusen til de involverte, blitt ført for åpen rett.  Mange uskyldige dras nå med i dragsuget. Tenker spesielt på Bestemoren som i sine siste leveår skal oppleve at barnebarna fryser hun ut og Nordås som skal presses til å bytte trener.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lada1 skrev (1 time siden):

Hvor mye vekt blir det tillagt i saken at Gjert ser ut til å ha prøvd å sabotere Jakob sin løperkarriere? 

Dersom dette kan sies å være riktig, så mener jeg at dette er det viktigste her.  Egentlig veldig alvorlig.

Vet ikke om det er tatt opp i rettssaken? Høres ut som et ganske svakt bevis. Han er tiltalt for grov fysisk og psykisk mishandling. Det kan jo bli en del av et større bevisbilde, men det høres mer spekulativt ut enn mange andre saker.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Vet ikke om det er tatt opp i rettssaken? Høres ut som et ganske svakt bevis. Han er tiltalt for grov fysisk og psykisk mishandling. Det kan jo bli en del av et større bevisbilde, men det høres mer spekulativt ut enn mange andre saker.

Men denne forstyrrelsen av Jakob var vel den egenlige grunnen til at saken mot Gjert ble fremmet? Det var vel under/etter VM i friidrett i 2023 det bikket over ?

Kopi fra https://no.wikipedia.org/wiki/Jakob_Ingebrigtsen   :

"I forbindelse med bruddet med faren Gjert våren 2022 kom ikke brødrene med detaljer eller bakgunn for bruddet. Etter at Narve Gilje Nordås fikk stor fremgang med Gjert som trener, kom Gjert igjen tettere på miljøet rundt landslaget. Han fikk derimot ikke akkreditering fra friidrettsforbundet til VM i Budapest hvor Gilje Nordås vant bronse på 1500 meter. Dette skapte en del spekulasjoner i mediene, og i oktober 2023 sendte brødrene Jakob, Filip og Henrik Ingebrigtsen ut en felles uttalelse der de anklaget faren for aggressivitet, kontroll og psykisk og fysisk vold. De la til at faren hadde tatt fra dem gleden av å drive idrett.[120]"

Endret av lada1
Lenke til kommentar
leticia skrev (4 timer siden):

I en mishandlingssak (hvor det er mannen som er familiens tyrann) så er kona ofte både et offer, og samtidig en som har medvirket til at mishandlingen kan fortsette å skje. Så både et offer og en overgriper altså.

(Snakker på generelt grunnlag i denne kommentaren,  ikke om denne spesifikke saken).

Hvis kona ikke vedgår volden er hun overgriper i forhold til barna, det er sant. Selv om terskelen kan være forskjellig for hva man oppfatter som vold og hvor mye man tåler, vil det føles som et svik å ikke bli støttet av moren. En grunn kan være at hun ikke vil skille seg. Hun kan ha prøvd å ordne opp men mislyktes.

Hvis Tone er opptatt av å bevare fasaden, er det ikke noe igjen av den. Men at hun tok grep for å slippe mer fråtsing fra media.

Kan være at Henrik og Jakob måtte ta det helt til retten for å slippe fri fra faren. Datteren bodde i fosterhjem, noe som forteller en del om konfliktnivået hjemme.

Når et forhold er ødelagt er avstand det beste. Men forsoning og tilgivelse er vanskeligere etter en rettssak. Saken har skadet familien enda mer. Men det er ikke sikkert at familieterapi hadde hjulpet, eller at den det gjelder ville ha møtt opp.

Anbefaler alle å se dramaserien om familievold fra 2020. https://tv.nrk.no/serie/ulven-kommer/sesong/1 Her nekter kona for vold i det offentlige hjelpeapparatet, inntil hun må flykte fra mannen sin for ikke å bli drept. Voldsutøveren får også hjelp når han er klar for å ta i mot den.

Jeg tenker at det finnes grader av vold, og at man har begynt å ta psykisk vold og krenkelser mer alvorlig enn tidligere. Vold kan eskalere hvis man ikke tar tak i den. Det kan bli mange rettssaker fremover.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (6 minutter siden):

Hvis kona ikke vedgår volden er hun overgriper i forhold til barna, det er sant. Selv om terskelen kan være forskjellig for hva man oppfatter som vold og hvor mye man tåler, vil det føles som et svik å ikke bli støttet av moren. En grunn kan være at hun ikke vil skille seg. Hun kan ha prøvd å ordne opp men mislyktes.

Hvis Tone er opptatt av å bevare fasaden, er det ikke noe igjen av den. Men at hun tok grep for å slippe mer fråtsing fra media.

Kan være at Henrik og Jakob måtte ta det helt til retten for å slippe fri fra faren. Datteren bodde i fosterhjem, noe som forteller en del om konfliktnivået hjemme.

Når et forhold er ødelagt er avstand det beste. Men forsoning og tilgivelse er vanskeligere etter en rettssak. Saken har skadet familien enda mer. Men det er ikke sikkert at familieterapi hadde hjulpet, eller at den det gjelder ville ha møtt opp.

Anbefaler alle å se dramaserien om familievold fra 2020. https://tv.nrk.no/serie/ulven-kommer/sesong/1 Her nekter kona for vold i det offentlige hjelpeapparatet, inntil hun må flykte fra mannen sin for ikke å bli drept. Voldsutøveren får også hjelp når han er klar for å ta i mot den.

Jeg tenker at det finnes grader av vold, og at man har begynt å ta psykisk vold og krenkelser mer alvorlig enn tidligere. Vold kan eskalere hvis man ikke tar tak i den. Det kan bli mange rettssaker fremover.

Om Tone ikke vedgår volden kan det jo faktisk værr slik at volden ikke var fysisk vold. Man må ikke konkludere så fort. Jeg tror dette handler mer pm psykisk slitasje

• Liker 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (17 minutter siden):

Om Tone ikke vedgår volden kan det jo faktisk værr slik at volden ikke var fysisk vold. Man må ikke konkludere så fort. Jeg tror dette handler mer pm psykisk slitasje

Prøver å tenke ut hva årsaken rent generelt kan være når en mor med barn ikke vedgår vold, når barna beskylder faren for vold.

Vi får ikke vite så mye, siden journalistene ikke ble sluppet inn da Tone vitnet.

Det har vært noen episoder med fysisk vold i familien Ingebrigsten.

Før ville man i større grad kalt det for psykisk slitasje, men i dag heter det psykisk vold, fordi man tar vold mer på alvor. Saken avdekker et samfunnsproblem, og viser at det skal mindre til i dag for å bli rettssak av vold, antar jeg. Den synliggjør vold i familier og vil påvirke andres valg i fremtiden. Bare å håpe på at apparatet rundt er stort nok på forebygging, så ikke enda flere havner i retssalen. Hva gjør man med volden?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (2 timer siden):

Prøver å tenke ut hva årsaken rent generelt kan være når en mor med barn ikke vedgår vold, når barna beskylder faren for vold.

Vi får ikke vite så mye, siden journalistene ikke ble sluppet inn da Tone vitnet.

Det har vært noen episoder med fysisk vold i familien Ingebrigsten.

Før ville man i større grad kalt det for psykisk slitasje, men i dag heter det psykisk vold, fordi man tar vold mer på alvor. Saken avdekker et samfunnsproblem, og viser at det skal mindre til i dag for å bli rettssak av vold, antar jeg. Den synliggjør vold i familier og vil påvirke andres valg i fremtiden. Bare å håpe på at apparatet rundt er stort nok på forebygging, så ikke enda flere havner i retssalen. Hva gjør man med volden?

Dette at en mor ikke vedgår ar barna har blitt utsatt for vold kan en jo undre seg over. Men jeg tror ikke det har vært slag mot Jakob,men jeg tror faren har tatt tak i han,holdt han osv. Mhp datteren så tror jeg moren tror på Gjert når han sier han ikke ville skade datteren og at dette skjedde som et uhell i affekt. Psyskisk har barna defintivt måtte tåle mye,men de har også vært temmelig harde tilbake ved f.eks kjefte og smelle og si ukvemsord. Dermed har nok Tone oppfattet det som dette er noe barna tåler og at de ikke står i veien for å kjefte tilbake. Dette er hennes måte å se det som har foregått. Barna er tøffe og sånn sett skal man heller ikke se bort fra at de ønsker å ramme faren som en slags hevn for det han har gjort mot dem. Denne saken burde uansett ikke ut i offentligheten. Sånn sett støtter jeg Tone og jeg tror Tone sin versjon trolig er den objektivt rette. Hva den er,vel det får vi ikke vite,men den ligger nok noe midt imellom Gjert sin og barna sin.

Lenke til kommentar
obygda skrev (17 minutter siden):

Dette at en mor ikke vedgår ar barna har blitt utsatt for vold kan en jo undre seg over. Men jeg tror ikke det har vært slag mot Jakob,men jeg tror faren har tatt tak i han,holdt han osv. Mhp datteren så tror jeg moren tror på Gjert når han sier han ikke ville skade datteren og at dette skjedde som et uhell i affekt. Psyskisk har barna defintivt måtte tåle mye,men de har også vært temmelig harde tilbake ved f.eks kjefte og smelle og si ukvemsord. Dermed har nok Tone oppfattet det som dette er noe barna tåler og at de ikke står i veien for å kjefte tilbake. Dette er hennes måte å se det som har foregått. Barna er tøffe og sånn sett skal man heller ikke se bort fra at de ønsker å ramme faren som en slags hevn for det han har gjort mot dem. Denne saken burde uansett ikke ut i offentligheten. Sånn sett støtter jeg Tone og jeg tror Tone sin versjon trolig er den objektivt rette. Hva den er,vel det får vi ikke vite,men den ligger nok noe midt imellom Gjert sin og barna sin.

Hvis de ikke hadde turt å si i mot, ville det antagelig ha vært hakket verre. Altså kuet av oppdragelsen/volden.

Men vanskelig å vite noe bare fra uttalelser gjennom media.
Den kvinnelige fysioterapeuten som vitnet i dag, syntes konfliktnivået var veldig høyt og har dårlig samvittighet fordi hun ikke grep inn.  Narsissist og psykopat var slik Jakob, tror jeg det var, beskrev faren. Det er vanlig å bruke slike karakteristikker om de man er i konflikt med. Og noen ganger stemmer de også. Ev. at man har slike trekk, uten å ha selve personlighetsforstyrrelsen. 

Endret av Subara
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (16 minutter siden):

Hvis de ikke hadde turt å si i mot, ville det antagelig ha vært hakket verre. Altså kuet av oppdragelsen/volden.

Men vanskelig å vite noe bare fra uttalelser gjennom media.
Den kvinnelige fysioterapeuten som vitnet i dag, syntes konfliktnivået var veldig høyt og har dårlig samvittighet fordi hun ikke grep inn.  Narsissist og psykopat var slik Jakob, tror jeg det var, beskrev faren. Det er vanlig å bruke slike karakteristikker om de man er i konflikt med. Og noen ganger stemmer de også. Ev. at man har slike trekk, uten å ha selve personlighetsforstyrrelsen. 

Gjert har kjeftet huden full på barna i oppveksten - og barna har lært seg å kjefte tilbake med samme mynt. Det sammen med en trenerrolle har gitt Gjert et alibi for å kunne være ennå tøffere og røffere mot barna. Dette har vært ødeleggende for hele familien. Barna fremstår defintivt ikke lenger som noen uskyldige små barn som bare har stått der og tatt imot dritt. Denne saken inneholder lite fysisk vold  men mye psykisk press og aggreasjon - fra begge leire.  Jeg tror barna har lett etter en vei ut og vekk - og dette med håndklede mot datteren har vært brukt som brekkstang for å komme vekk. Og det de vil vekk fra er ikke fysisk vold - men en kontrollerende far og trener som har pushet og dyttet sønnene frem og formet dem som litt kalde maskiner.   Jeg håper retten vil vektlegge historien som media ikke kjenner - nemlig den som Tone har kommet med. Hun har havnet midt mellom de stridende her - og jeg tror hennes versjon er den korrekte.

Lenke til kommentar

Nå krever et samlet medie-norge at opptaket av Tone Ingebrigtsens forklaring blir gjort tilgjengelig, med referanser til NOKAS-saken, hvor moren til David Toska også krevde lukkede dører for å forklare seg... noe som senere ble omgjort.

Hvordan vil en tilsvarende omgjørelse stille det norske rettsvesen? Vil Tone Ingebrigtsen ha noen rettigheter her? 

https://www.nrk.no/rogaland/media-krever-a-fa-opptakene-av-tone-ingebrigtsens-forklaring-1.17399681

Endret av Andre1980
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andre1980 skrev (2 timer siden):

Nå krever et samlet medie-norge at opptaket av Tone Ingebrigtsens forklaring blir gjort tilgjengelig, med referanser til NOKAS-saken, hvor moren til David Toska også krevde lukkede dører for å forklare seg... noe som senere ble omgjort.

Hvordan vil en tilsvarende omgjørelse stille det norske rettsvesen? Vil Tone Ingebrigtsen ha noen rettigheter her? 

https://www.nrk.no/rogaland/media-krever-a-fa-opptakene-av-tone-ingebrigtsens-forklaring-1.17399681

Det vil i så fall lage en helt ny presedens. Tone vitnet under forutsetning at dette skulle skje for lukket rett. Bryter man denne avtalen så viser det for alle andre at man ikke kan stole på en avtale med en norsk dommer. Hva slags rettsgarantier har vi da for vitner?

Tone er jo ikke tiltalt her - det eneste hun ønsker er at opplysningene blir private. Og så står journalistene der og vil - akkurat som hun selv sier -  fråtse..

Hele saken er så utpreget overspillt av påtalemakten at det er helt villt. Det hele burde vært avgjort etter maks 1 uke i retten - dette er tullete bruk av ressurser.

Lenke til kommentar
obygda skrev (2 timer siden):

Det vil i så fall lage en helt ny presedens. Tone vitnet under forutsetning at dette skulle skje for lukket rett. Bryter man denne avtalen så viser det for alle andre at man ikke kan stole på en avtale med en norsk dommer. Hva slags rettsgarantier har vi da for vitner?

Du er klar over at slike kjennelser kan ankes / omgjøres? 

Tone er jo ikke tiltalt her -

Nei, men en kvinne (eller mann) i nære relasjoner som ikke har grepet tilstrekkelig inn kan faktisk bli dømt for medvirkning. Her er en høyesterettsdom om temaet. 

Passiv medvirkning til mishandling i nære relasjoner

Hele saken er så utpreget overspillt av påtalemakten at det er helt villt. Det hele burde vært avgjort etter maks 1 uke i retten - dette er tullete bruk av ressurser.

Og hvordan tenker du at man skulle få på plass alle sentrale vitner i saken i løpet av en uke? 

Jeg syns det er  holdningene dine som er ville her. Men det har jeg forsåvidt påpekt tidligere i tråden også. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (På 28.4.2025 den 12.27):

Helt ok at Tone krever lukkede dører.
Da begrenses medias mulighet for å fråtse i hele den private skittentøyvasken hvor påstandene hagler og bevis er mangelvare.
En familiekrangel hvor media har gått langt over streken og hvor advokater meler sin egen kake.

Familien er åpenbart i full oppløsning og hun forsøker nå å redde stumpene. 
Saken burde vært løst på et familievernkontor….

Lenke til kommentar
leticia skrev (8 timer siden):

Du er klar over at slike kjennelser kan ankes / omgjøres? 

Nei, men en kvinne (eller mann) i nære relasjoner som ikke har grepet tilstrekkelig inn kan faktisk bli dømt for medvirkning. Her er en høyesterettsdom om temaet. 

Passiv medvirkning til mishandling i nære relasjoner

Og hvordan tenker du at man skulle få på plass alle sentrale vitner i saken i løpet av en uke? 

Jeg syns det er  holdningene dine som er ville her. Men det har jeg forsåvidt påpekt tidligere i tråden også. 

Jeg mener man ikke burde hatt behov for så mange vitner. Saken har ingen prinsippiell verdi for samfunnet. Det er dessverre slik det har blitt at når kjendiser skal i retten så møter kjendis advokater og journalistene flokker seg rundt som fluer på kumøkk. Og resultatet er at noen andre som ikke har kjendis status blir lidende og får sine saker avvist,utsatt eller avkortet. Saker som kanskje har prinsippel betydning for rettsstaten eller fremstår mye mer alvorlig.

Må si jeg har mistet mye av respekten for rettsstaten og en del journalister i lys av denne saken. Jeg har også fått et negativt inntrykk av brødrene gjennom saken da jeg oppfatter at de er ute etter hevn og ikke forsoning. Når man fryser ut bestemoren så kjenner jeg på en vond følelse i magen. Så mye hat legges frem fra brødrene at jeg blir helt uvel av å høre om det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vondt å se denne familiekonflikten. Jeg tenker at trenerregimet hadde vart for lenge, slik at de ikke har hatt den vanlige løsrivelsen i fra en far, som man har i ungdomsårene, fordi man feks. flytter til en annen by for å gå på skole eller studere. Da ville de fått et naturlig avbrekk og avstand som kunne hjulpet i helingsprosessen. Å flytte inn i kjellerleiligheten handler jo også om nære bånd og kontrollbehov/avhengighet.

Nå stifter de selv familie. Barna deres har både bestefar og bestemor i live. De er viktige personer som kan være en støtte i hverdagen. Et nytt menneskeliv gir muligheten til å starte på scratch, fokuset blir på barnet og mindre på konfliktene de har sammen. I barnehager legger man vekt på relasjoner og lager slektskart med bilde av besteforeldre og henger på veggen (Vet ikke hva man gjør nå for tiden). Familikulturen er ikke så "hellig" som den var, men tenker at fam. Gjertsen har lagt vekt på familiekultur ved å få 7 barn.

Så jeg håper i hvert fall at neste generasjon får ha en bestemor, men barna føler seg allerede sveket av at hun ikke vitnet for åpen rett eller vil ta stilling. Når saken går for åpen rett blir hele landet engasjert i privatlivet deres, som gjør at jeg sitter og skriver her om noe jeg strengt talt ikke har noe med, eller kan få hele bildet av. Men de fleste kjenner noen eller kan ha lignende erfaringer. Åpenheten bidrar til å sette fokus på vold i ulike former i samfunnet.

Ellers har Gjertsens lagt opp til publisitet selv gjennom å delta i en TV-serie. Antagelig trengte de penger. Som feks. fam. Nerdrum.

Endret av Subara
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/helse/i/Gy2kyl/psykisk-vold-mange-gaar-med-en-konstant-frykt (betalingssperre)

Sitat

Psykisk vold er vanskelig å kjenne igjen

...Nå etterlyser fagfolk mer åpenhet om den skjulte volden

Sitat

Grenser flyttes gradvis

Det starter gjerne i det små. Med enkelthendelser som er lette å bortforklare eller bagatellisere. Deretter blir den psykiske volden vanligere, og skjer oftere. Det blir et mønster.

– Det kan få alvorlige konsekvenser for offeret, sier Lisø.

Psykisk vold handler ofte om et behov for kontroll.

– Om å få den andre til å føle seg liten og verdiløs, sier Lisø.

Sitat

Hennes forskning viser at psykisk vold kan være like skadelig som den fysiske volden, og noen opplever ettervirkningene av psykisk vold som verre enn etter fysisk vold.

Noen utvikler angst, depresjon, PTSD, men også somatiske plager.

Sitat

I dag er ikke psykisk vold et begrep i straffeloven. Det finnes lite rettspraksis på at noen er blitt straffet utelukkende for psykisk vold.

– Alvoret ved å utsettes for psykisk vold reflekteres ikke i tilstrekkelig grad i lovverket og rettspraksis viser at det er svært høy terskel for å dømme noen for utøvelse av psykisk vold, sier saksbehandler Lene-Mari Håberg i JURK, en juridisk rådgivningstjeneste for kvinner.

I fjor kom et lovforslag om negativ sosial kontroll som synliggjør psykisk vold som en egen voldsform hvor det foreslås å ta inn «kontrollerende og nedverdigende adferd» i straffeloven § 266 om hensynsløs adferd

– Vi mener at det haster for politikerne å følge opp lovforslagene og sette handling bak ordene om at vold i nære relasjoner er noe som står høyt på den politiske agendaen, sier Håberg.

Sitat

Mange synes også synd på voldsutøveren.

– Ingen er bare slemme. Personen som utøver vold kan ha mange fine sider som man liker.

Sitat

I skyggen av det perfekte

Mange av ofrene føler på mye skam.

– I dagens samfunn er det en dyd å skunne stå opp for seg selv. Da kan det være voldsomt skamfullt å åpne seg opp om at man lever med en kontrollerende partner, sier Lisø.

Sitat

Tegn på psykisk vold

Volden kjennetegnes ved at den foregår over tid og gjentas:

• Du føler deg tvunget til å gjøre noe mot din vilje.
  • Partneren vil bestemme hvordan du skal være sammen med, hva du skal ha på deg, hva du kan si, hvordan du kan bruke sosiale medier.
  • Du er mer opptatt av hvordan den andre vil reagere enn på deg selv.
  • Du føler deg presset til å ta ansvar for det som går galt, unnskylder den andre og bortforklarer og bagatelliserer vanskelige hendelser.
  • Du beskyldes for å vise mer interesse for andre eller for å være utro.
  • Den andre er likegyldig til, avviser, overser eller ekskluderer deg.
  • Den andre ydmyker, latterliggjør, kritiserer og nedvurderer deg jevnlig. 
  • Den andre kritiserer og nedvurderer jevnlig vennene dine eller familien din.
  • Den andre prøver å isolere deg fra venner og familie.
  • Den andre truer deg og får deg til å føle deg redd
  • Han eller hun vil vite hvor du er til enhver tid, hva du gjør og hvem du er med
  • Dine meninger og følelser blir gjort narr av.
  • Partneren din blir ofte rasende eller straffer deg ved å bli taus når du sier eller gjør noe som ikke faller i smak.
  • Du føler du må gå på nåler for å unngå og irritere.
  • Partnerens stadige humørsvingninger gjør deg usikker.
  • Du føler deg ofte forvirret og lei deg når du er sammen med den andre.
  • Du får skylden for alle eller de fleste konflikter som oppstår.

Kilde: Din vei ut, https://dinutvei.no/ nasjonal veiviser ved vold og overgrep, TIna Lisø, UIT.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (23 minutter siden):

Media "fråtser" ikke i noe som helst, de informer, det er en sak som har interesse i befolkningen, så klart de rapporterer om hva som skjer. 

Har du ikke fått med deg at VG og flere andre medier kjører denne saken som en pluss sak også. Mao en sak man må betale for å få tilgang til.

Media fråtser helt åpenbart..akkurat slik Tone sier. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (28 minutter siden):

Har du ikke fått med deg at VG og flere andre medier kjører denne saken som en pluss sak også. Mao en sak man må betale for å få tilgang til.

Ja akkurat, det er såpass med interesse at avisene kan til og med ta seg betalt, så grusomt, men det er fremdeles bare normal journalistikk. Jeg har skjønt at du har dine helt egne tanker om denne saken, meget negativ fra første stund, men at mennesker i det offentlige er av interesse er vel en selvfølge, og ikke glem at denne familien selv plasserte seg selv i søkelyset med en slags realitydokumentar serie om seg selv, noe tone og gjert kanskje burde tenkt på før de mishandlet sine egne barn. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

Ja akkurat, det er såpass med interesse at avisene kan til og med ta seg betalt, så grusomt, men det er fremdeles bare normal journalistikk. Jeg har skjønt at du har dine helt egne tanker om denne saken, meget negativ fra første stund, men at mennesker i det offentlige er av interesse er vel en selvfølge, og ikke glem at denne familien selv plasserte seg selv i søkelyset med en slags realitydokumentar serie om seg selv, noe tone og gjert kanskje burde tenkt på før de mishandlet sine egne barn. 

Vel..min forståelse av Team Ingebrigsten serien er at denne ble dyttet frem av hele familien og spesielt Henrik. Brødrene har jo allerede startet ny serie born to run. Den filmes faktisk mens rettsaken går og selve rettsaken blir en del av serien. Så brødrene tjener penger på rettsaken..eller fråtser om du vil. De ønsker således mest mulig oppmerksomhet for å promotere serien. Google selv om du ikke tror meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...