Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 hours ago, Gargantua said:

Dette er siste gang jeg legger frem kilder for dere, fordi dere forstår dem ikke. Dere prøver ikke engang. Dere finner bare noen små snutter som kan trøkkes inn i det innbilte aksiomet deres om at det "ikke finnes raser".

Du har ikke en gang lest "kildene" du la frem så det tar jeg med en stor klype salt… 🙄

Ingen av artiklene du henviste til argumenterer for den raseinndelingen du forsøke å fremme.

Det er forøvrig heller ikke viktig. Jeg skjønner at du ikke helt forstår hvordan vitenskap fungerer så det gjør det litt vanskelig å diskutere med deg, men det er altså stor enighet blant forskere at den gamle måten å dele inn mennesker i "raser" ikke gir vitenskapelig mening.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 hours ago, Hugo_Hardnuts said:

Nei, det er ikke en vanlig definisjon av ordet. Jeg har linket til denne tidligere: https://snl.no/etnisitet Her ser man at det er individets opplevde tilhørighet som er det sentrale, ikke fødeland. Dermed kan man fint oppleve å høre til en annen folkegruppe selv om man er født i Norge, og dermed er det ingen automatikk i at man er etnisk norsk om man er født og oppvokst her.

Dette er kverulering. Om du leser nøyere så ser du at det er mulig å ha flere etnisiteter. Det er fullt mulig å være både etnisk norsk og ha opphav i et annet land. Det er også slik at alle som er født og oppvokst i Norge har et sett med felles opplevelser og referansepunkt som gjør dem til etnisk norske mennesker.

At det er noen som ikke føler seg som etnisk norsk er nok riktig, men det vil være et veldig mindretall. Derfor må vi bekjempe rasismen, slik at også disse kan føle tilhørighet til landet de er født og vokst opp i som og er deres hjemland.

• Liker 3
Skrevet
18 hours ago, Tussi said:

Så etnisitet er ikke bare kultur og følelser og identitet...

Hva er det da?

Det finnes ingen entydig definisjon av etnisitet. Det er mange samtidige måter å forstå begrepet på. Den vanligste er kultur, tilhørighet og følelser.

I min er faring er det utelukkende rasister som er opptatt av "genetisk etnisitet".

• Liker 4
Skrevet
19 hours ago, Gargantua said:

Det er ikke "patetisk" å generalisere. Det er slik vi forstår verden, det er slik vitenskapen fungerer, det er slik prognoser fungerer. Ved å se mønstre, kategorisere, teste hypoteser og lage troverdige fremskrivninger og prognoser. Hvorfor tror du unge menn må betale høyere bilforsikring? Fordi de kræsjer oftere. Ingen syns det er en urikig eller umoralsk generalisering. Men hvis det går på landsbakgrunn, etnisitet og religionstilhørighet, er det plutselig tabu å se mønstre? Dét er patetisk.

Når du ikke innehar kunnskap om hva du generaliserer over er det patetisk jo. Kunnskapsløse idioter som tror fem minutter med google gjør dem til eksperter er det mest patetiske som finnes.

• Liker 4
Skrevet (endret)
rabler skrev (14 timer siden):

Hva er det da?

Det finnes ingen entydig definisjon av etnisitet. Det er mange samtidige måter å forstå begrepet på. Den vanligste er kultur, tilhørighet og følelser.

I min er faring er det utelukkende rasister som er opptatt av "genetisk etnisitet".

Noen av oss er ikke rasister men er opptatt av ord som alle forstår. Tror du at du kommer noen vei med å kalle alle som er uenig med deg for rasister? Aldri vært rasist, men jeg er opptatt av at etnisk mangfold er en fin ting og at hver etniske gruppe har en kultur som er verdt å ivareta

Vet du forøvrig hvem som bruker argumentet "alle født i et land er etnisk x"? Rasister. Tyrkiske rasister som benekter eksistensen av andre etniske grupper og kulturer

Jeg ser ikke problemet med å påpeke at det er ulike etnisiteter i et land, om. VI ikke har samme etnisitet har vi samme land og nasjon som statsborgere.

Blir noe snålt å snakke om at minoriteter i Norge er underrepresenterte når alle liksom er etnisk norske

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet
freedomseeker skrev (6 timer siden):

I Oslo som allerede huser nordens største moske så skal det nå bli bygget enda en monster moske på hele 6000kvm:
https://www.rights.no/2025/05/flunkende-ny-moske-til-300-millioner-kroner-i-oslo/

Byen burde endre navn til noe mer dekkende relatert til den kulturelle og demografiske revolusjonen som foregår, f.eks Oslomabad.

Bare vent til du for vite om verdien på de andre gudshusene bygget av folk som tilber en importert religion fra midtøsten..!

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Same shit, different name, ingen av disse barbariske bronsealderreligionene har noe med norsk kultur å gjøre, det eneste fornuftige mennesker kan gjøre er å melde seg ut av de sektene vi gjerne blir innlemmet i ved fødselen så de ikke får alt for mye statsstøtte. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Same shit, different name, ingen av disse barbariske bronsealderreligionene har noe med norsk kultur å gjøre, det eneste fornuftige mennesker kan gjøre er å melde seg ut av de sektene vi gjerne blir innlemmet i ved fødselen så de ikke får alt for mye statsstøtte. 

Etter å ha vært her i tusen år, så har kristendommen definitivt masse med norsk kultur å gjøre. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
VifteKopp skrev (26 minutter siden):

Etter å ha vært her i tusen år, så har kristendommen definitivt masse med norsk kultur å gjøre. 

Jeg ser det ikke, den er helt klart på utsida av normal norsk kultur, norsk er den ikke, den er blitt en liten del av den, da mye seremonielt foregår i kirken, men veldig mange av de som velger en kirke som sted å gifte seg i, går aldri tilbake til kirken på f.eks en søndag, i den grad kristendommen er blitt en del av norsk kultur så er det via staselige bygg som det er populært å holde seremonier og ritualer i, så det de har er er pene bygg, for de fleste av oss som faktisk ikke tror på ørkenguder så er det alt det er, vi kunne bygget pene norske bygg, gitt faen i å sette et kors på det og lite hadde forandret seg for de ikketroende, kristendommen penetrerte å korrupterte aldri den norske folkesjela, det skal vi være glade for. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Jeg ser det ikke, den er helt klart på utsida av normal norsk kultur, norsk er den ikke, den er blitt en liten del av den, da mye seremonielt foregår i kirken, men veldig mange av de som velger en kirke som sted å gifte seg i, går aldri tilbake til kirken på f.eks en søndag, i den grad kristendommen er blitt en del av norsk kultur så er det via staselige bygg som det er populært å holde seremonier og ritualer i, så det de har er er pene bygg, for de fleste av oss som faktisk ikke tror på ørkenguder så er det alt det er, vi kunne bygget pene norske bygg, gitt faen i å sette et kors på det og lite hadde forandret seg for de ikketroende, kristendommen penetrerte å korrupterte aldri den norske folkesjela, det skal vi være glade for. 

Bare det at så mange ikke-religiøse mennesker velger å sette sine viktigste øyeblikk i kirka viser hvor enorm påvirkning kristendommen har hatt på norsk kultur. 

Skal ikke ta en hel historietime her, men Norge hadde nok sett ganske annerledes ut om vi fortsatt hadde vært et norrønt land. 

• Liker 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (14 minutter siden):

Det erstattet ihvertfall den norske kulturen med å reise rundt og voldta og plyndre i Europa

• Hjerte 2
Skrevet
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Bare det at så mange ikke-religiøse mennesker velger å sette sine viktigste øyeblikk i kirka viser hvor enorm påvirkning kristendommen har hatt på norsk kultur. 

Det er bare et standard seremonielt bygg, så nei jeg er ikke enig i det, om det er bare tradisjon at dette bygget blir brukt, men ingen av brukerne av eiendommen faktisk bryr seg om ideologiske innholdet hvilken påvirkning har det sånn egentlig ?

VifteKopp skrev (3 minutter siden):

Skal ikke ta en hel historietime her, men Norge hadde nok sett ganske annerledes ut om vi fortsatt hadde vært et norrønt land. 

Jeg tror egentlig ikke det, det er allerede så veldig mye fra denne tiden vi har beholdt, kanskje du skal ta en hel historietime for vi er faktisk ikke først og fremst formet av en fremmed religion som i store deler av landet aldri engang fikk det store fotfestet, vår kultur kommer først og fremst fra vår egen mytologi, det faktum at vi var veldig avhengig av samarbeid i et kaldt, hardt og grisgrendt land, kristendommen har hatt sin påvirkning naturligvis, men mye av den er fremdeles negativ.

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Det erstattet ihvertfall den norske kulturen med å reise rundt og voldta og plyndre i Europa

Fortell det til Sigurd Jorsalfare, det endte ikke med kristendommen gitt, den bare fortsatte under nytt flagg. Og igjen vil jeg nevne at det siste heksebrenninga på europeisk jord kan ha skjedd så sent som det nittende århundre, så veldig fin erstatning vi fikk der. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...