MrL Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (20 minutter siden): Seriøst? Faen ta dette dritet altså, har du kilde? Det så jeg fort, det er gjennomgående på alt. Videoen er ikke en gang sammenhengende, den hopper konstant mellom "klipp/ny kameravinkel" av han mens talen er samme. Øynene hans er "off", stemmen, oppførselsen. Han snakker ikke med den stemmen eller på den måten. Samme håndbevegelser hele tiden. Intervjuet finnes ikke, og det er ikke noe intervju som gir 30 min med monolog. Den er postet av en random tiktok bruker. Endret 5 timer siden av MrL 1
Rhabagatz Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 12 minutes ago, MrL said: Det så jeg fort, det er gjennomgående på alt. Videoen er ikke en gang sammenhengende, den hopper mellom "klipp" av han mens talen er samme. Øynene hans er "off", stemmen, oppførselsen. Han snakker ikke med den stemmen eller på den måten. Intervjuet finnes ikke, og det er ikke noe intervju som gir 30 min med monolog.. Jeg tror du kan ha rett i det, først og fremt fordi det ikke er omtalt i noen medier. Uansett, selv om det er ikke Warren Buffets mening, har det noen gode poenger. EU har lenge ønsket å bygge opp et felles forsvar, men har etter debatt valgt å bruke NATO. Nå har de satt opp en egen felles militær etterretning. De har også besluttet å styrke forsvarsindustrien, og vil investere tungt i dette. De har også invitert inn de andre vestlige landene, utenom USA i dette. At USA trekker seg ut av Europa betyr at Europa må bli sterkere. Samtidig mister USA tyngde. America First i USA fører til America Last i Europa. Endret 5 timer siden av Rhabagatz 1
obygda Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (7 minutter siden): Jeg tror du kan ha rett i det, først og fremt fordi det ikke er omtalt i noen medier. Uansett, selv om det er ikke Warren Buffets mening, har det noen gode poenger. EU har lenge ønsket å bygge opp et felles forsvar, men har etter debatt valgt å bruke NATO. Nå har de satt opp en egen felles militær etterretning. De har også besluttet å styrke forsvarsindustrien, og vil investere tungt i dette. De har også invitert inn de andre vestlige landene, utenom USA i dette. At USA trekker seg ut av Europa betyr at Europa må bli sterkere. Samtidig mister USA tyngde. Europa blir jo mer uavhengig av USA. Dermed gjør USA seg mindre viktig over tid. 1
superrhino Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (16 timer siden): Warren Buffet om Trumps terminering av NATO: EU har ventet på dette og var klare. Et stort pluss for Europa og negativt for USA. Litt lang, men anbefales: https://vm.tiktok.com/ZNRFMJ6Xe/ Kanskje man skal ha litt større vaktsomhet mot AI-videoer på dette forumet? 1
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Rhabagatz skrev (37 minutter siden): Jeg tror du kan ha rett i det, først og fremt fordi det ikke er omtalt i noen medier. Det er vel på mange måter gamle nyheter uansett, opptråkka stier osv, men det har nok nyhetsverdi om Buffet faktisk har sagt det.
Orake1et Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Rhabagatz skrev (41 minutter siden): Uansett, selv om det er ikke Warren Buffets mening, har det noen gode poenger. Fasinerende video. Jeg så raskt at det var AI, men analysen var likevel interessant. Det er en sjelden kombinasjon. Det er deler av analysen jeg mener bommer (blant annet at Europa var godt forberedt), men essensen er jeg enig i. Grunnen til at analysen treffer er at USA var "America first" også de foregående tiår. De hjalp ikke Europa for å være snille. De forstod at et lojalt Europa økte deres makt og de fikk en god kunde. Illusjonen som nå skapes om at Europa ikke kan forsvare seg selv er falsk. Vi hadde tatt Russland i morgen og om 10 år er det ikke lenger det som er målestokken. Da vil det handle om å sette militær makt bak krav til USA. Det er det USA i tiår har unngått ved å gjøre oss avhengig av de og det vil nå endre seg. Endret 4 timer siden av Orake1et
jjkoggan Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden obygda skrev (6 timer siden): Charlie Kirk mente det var en helt ok pris å betale. Mange i USA mener det samme og hevder det er personen bak og ikke våpenet i seg selv som er problemet. Nesten snodig at de har fartsgrenser der borte. Trump har nok ingen interesse i å gå løs på våpenlovene nesten uansett hvor mange skoleskytinger og annet galskap som måtte skje. Det er vel snarere slik at skoleskytinger er blitt noe typisk amerikansk som minner folk på å kjøpe mer våpen for å beskytte seg selv. Det er amerikansk logikk som gjelder.. Amerikanere som godtar bruk av biler godkjenner drap av 40.000 amerikanere som dør hvert år med bil? «Godtar» er ikke ordet jeg ville brukt 2
obygda Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden jjkoggan skrev (5 minutter siden): Amerikanere som godtar bruk av biler godkjenner drap av 40.000 amerikanere som dør hvert år med bil? «Godtar» er ikke ordet jeg ville brukt Godtar er ikke mine ord. Men de har fartsgrenser der borte..strengt også. Det er mer frihet mhp våpen.
SilverShaded Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden jjkoggan skrev (5 minutter siden): Amerikanere som godtar bruk av biler godkjenner drap av 40.000 amerikanere som dør hvert år med bil? «Godtar» er ikke ordet jeg ville brukt Forskjellen er at bildød som regel skyldes ulykker, mens våpen-død oftest er ren målrettet vold (pun intended). Sjelden at folk bruker bil som drapsvåpen. 1
Nukleosid Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (1 time siden): Seriøst? Faen ta dette dritet altså, har du kilde? Jeg trenger ikke kilde for å se det. Bare se på repeteringen av håndbevegelsene, klippingen, hodebevegelser, det "glatte" uttrykket i videoen... Ganske åpenbart AI... ganske dårlig AI faktisk. Det er imidlertid farlig etterhvert som AI blir bedre. Da kan det bli umulig å se om det er ekte eller AI. Endret 3 timer siden av Nukleosid 2
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden obygda skrev (1 time siden): Godtar er ikke mine ord. Men de har fartsgrenser der borte..strengt også. Det er mer frihet mhp våpen. Fordi mange mener de overlever ikke uten lett tilgang til våpen 1
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden SilverShaded skrev (1 time siden): Forskjellen er at bildød som regel skyldes ulykker, mens våpen-død oftest er ren målrettet vold (pun intended). Sjelden at folk bruker bil som drapsvåpen. Det er mange forskjeller men prinsippet er det samme. Folk som mener det burde bli lov å kjøre bil ikke «godkjenner» 40.000 drap, de ville helst det blir ingen drap 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå