DukeNukem3d Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Vi har vel selv høyrepopulister som mener de er født i feil kropp i Norge også (Maria Zahler f.eks). Jeg oppfatter det som reelt og håper de får et fantastisk fint liv, at de blir respektert og ingen plager de. Oppfatter mye av det andre wokegreiene som tøv. Transfenomenet kom jo før woke.. Føler en del i både MAGA og Woke går for langt på hver sin måte her Endret 2 timer siden av DukeNukem3d
Atib Azzad Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 28 minutes ago, DukeNukem3d said: Yep. Jeg forholder meg kun til det vitenskapen sier uansett Vi har 2 kjønn, ferdig med det. Moderne religion som dikter opp ting bryr jeg meg ikke noe om. Dem tok meg vel for seint da. Helt super-topp at du forholder deg til vitenskapen, da er det desverre på tide med en oppdatering, la vitenskapen utfordre idéen du har om at kjønnsidentitet er uvitenskapelig: [...]The brain, where stuff gets "made up" When the biology gets too complicated, some point to differences between brains of males and females as proof of the sexual binary. But a half century of empirical research has repeatedly challenged the idea that brain biology is simply XY = male brain or XX = female brain. In other words, there is no such thing as “the male brain” or “the female brain.” This is not to say that there are no observable differences. Certain brain characteristics can be sexually dimorphic: observable average differences across males and females. But like biological sex, pointing to “brain sex” as the explanation for these differences is wrong and hinders scientific research. Let’s just take the most famous example of sexual dimorphism in the brain: the sexually dimorphic nucleus of the preoptic area (sdnPOA). This tiny brain area with a disproportionately sized name is slightly larger in males than in females. But it’s unclear if that size difference indicates distinctly wired sdnPOAs in males versus females, or if—as with the bipotential primordium—the same wiring is functionally weighted toward opposite ends of a spectrum. Throw in the observation that the sdnPOA in gay men is closer to that of straight females than straight males, and the idea of “the male brain” falls apart. Trying to link sex, sex chromosomes and sexual dimorphism is also useless for understanding other brain properties. The hormone vasopressin is dimorphic but is linked to both behavioral differences and similarities across sex. Simply put, the idea of a sexual binary isn’t scientifically useful, and nowhere is this more obvious than in the brain. It also happens that transgender people have the brains to prove it. It’s easy to see sexual dimorphisms and conclude that the brain is binary; easy, but wrong. Thanks to the participation of trans people in research, we have expanded our understanding of how brain structure, sex and gender interact. For some properties like brain volume and connectivity, trans people possessed values in between those typical of cisgender males and females, both before and after transitioning. Another study found that for certain brain regions,trans individuals appeared similar to cis-individuals with the same gender identity. In that same study, researchers found specific areas of the brain where trans people seemed closer to those with the same assigned sex at birth. Other researchers discovered that trans people have unique structural differences from cis-individuals. 3
Snikpellik Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) DukeNukem3d skrev (1 time siden): Vi har 2 kjønn. Kvinne og mann. Alt annet er ideologi og religion akkurat like mye verdt som at "jorda er flat" teorier. Hva har dette med mitt innlegg å gjøre? At du sidestiller identitet og annen etablert vitenskap med at jorda er flat og religion høres for meg ut som et ideologisk drevet standpunkt. Hvorfor ikke forholde seg til virkeligheten? Endret 1 time siden av Snikpellik 3
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 12 minutes ago, Atib Azzad said: Helt super-topp at du forholder deg til vitenskapen, da er det desverre på tide med en oppdatering, la vitenskapen utfordre idéen du har om at kjønnsidentitet er uvitenskapelig: [...]The brain, where stuff gets "made up" When the biology gets too complicated, some point to differences between brains of males and females as proof of the sexual binary. But a half century of empirical research has repeatedly challenged the idea that brain biology is simply XY = male brain or XX = female brain. In other words, there is no such thing as “the male brain” or “the female brain.” This is not to say that there are no observable differences. Certain brain characteristics can be sexually dimorphic: observable average differences across males and females. But like biological sex, pointing to “brain sex” as the explanation for these differences is wrong and hinders scientific research. Let’s just take the most famous example of sexual dimorphism in the brain: the sexually dimorphic nucleus of the preoptic area (sdnPOA). This tiny brain area with a disproportionately sized name is slightly larger in males than in females. But it’s unclear if that size difference indicates distinctly wired sdnPOAs in males versus females, or if—as with the bipotential primordium—the same wiring is functionally weighted toward opposite ends of a spectrum. Throw in the observation that the sdnPOA in gay men is closer to that of straight females than straight males, and the idea of “the male brain” falls apart. Trying to link sex, sex chromosomes and sexual dimorphism is also useless for understanding other brain properties. The hormone vasopressin is dimorphic but is linked to both behavioral differences and similarities across sex. Simply put, the idea of a sexual binary isn’t scientifically useful, and nowhere is this more obvious than in the brain. It also happens that transgender people have the brains to prove it. It’s easy to see sexual dimorphisms and conclude that the brain is binary; easy, but wrong. Thanks to the participation of trans people in research, we have expanded our understanding of how brain structure, sex and gender interact. For some properties like brain volume and connectivity, trans people possessed values in between those typical of cisgender males and females, both before and after transitioning. Another study found that for certain brain regions,trans individuals appeared similar to cis-individuals with the same gender identity. In that same study, researchers found specific areas of the brain where trans people seemed closer to those with the same assigned sex at birth. Other researchers discovered that trans people have unique structural differences from cis-individuals. Uten å på noe som helst vis ta stilling til innholdet, det du siterer her er på ingen som helst måte en fagfellevurdert vitenskapelig artikkel. Bare et meningsinnlegg fra en person som jobber med en doktoravhandling Endret 1 time siden av Smule8o
Mbappe09 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Det er ikke «religiøst» å si at kjønn er biologisk, det er biologi. «Cis» er et aktivistbegrep, ikke et vitenskapelig eller medisinsk nødvendig uttrykk. De fleste mennesker bruker det ikke fordi kjønn for dem ikke er et valg. Det er noe man blir født med. Man kan respektere transpersoner uten å omskrive naturvitenskapen. Kjønn og kjønnsidentitet er to ulike ting, og bare det første er biologisk. Det å være trans går under Gender Identity Disorder. Betyr ikke at man ikke skal respektere de. Nettopp denne type retorikk fra vedkommende over er årsaken til at fascisten Trump vant valget i fjor. Aktivistene på venstrefløy snakket om å ha tamponger på guttedassen. Hvor f*ckings ute å kjøre er man da? Endret 1 time siden av Mbappe09
Atib Azzad Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 10 minutes ago, Smule8o said: Uten å på noe som helst vis ta stilling til innholdet, det du siterer her er på ingen som helst måte en fagfellevurdert vitenskapelig artikkel. Bare et meningsinnlegg fra en person som jobber med en doktoravhandling Ja, jeg var først inne på fagfellevurderte artikler, men jeg synes språket blir så avansert at jeg til slutt ikke helt forstår hva jeg poster, dermed virket det mer redelig å henvise til noen hvis innhold jeg i større grad forstår, forfatteren henviser regelmessig til kilder underveis i meningsinnlegget.
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hvis Demokratene bruke halvparten av energien sin på å finne en seriøs presidentkandidat og fornuftig politikk, og ikke overlot politikken til radikale aktivister og kaller alle rasist og transfob, ville de lett vinne valg mot Trump. Det er mye å ta tak i, kriminalitet, grensekontroll, kjønnspolitikk, DEI-ansettelser osv. Trump er ikke en samlende kandidat, men fremstår som et bedre alternativ enn galskapen fra motparten. Dermed blir han samlende likevel. Jeg vil ikke ha kolera, men alternativet er pest. Vil Demokratene gjøre endringer til neste valg? Eller vil de bare gå enda hardere utmot meningsmotstandere?
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Flott og helt riktig gjort av Trump å nekte å eskalere krigen ved å selge enda flere våpen til Ukraina <3 https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/115391463725537040
FrihetensRegn Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden): Vil Demokratene gjøre endringer til neste valg? Eller vil de bare gå enda hardere utmot meningsmotstandere? De har jo allerede begynt med dødstrusler og en hatkampanje og spredning av falske nyheter og propaganda uten like. Jeg tviler på at de kommer med noe brukbart- Forhåpentligvis vinner JD Vance neste valg og Republikanerne får flere seter i mellomvalget.
Mbappe09 Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Er bare snakk om tid før lokale myndigheter reagerer mot de føderale styrkene
Mbappe09 Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden Feige rotta er balleløs mot Putin, men tøffer seg mot små nasjoner 1
FrihetensRegn Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden Mbappe09 skrev (17 minutter siden): Er bare snakk om tid før lokale myndigheter reagerer mot de føderale styrkene At en ulovlig innvandrer får lov å bli politi viser bare hvor ødelagt og ute av kontroll mange av de lokale politistyrkene er. Bra Trump rydder opp med ICE og Nasjonalgarden.
sedsberg Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden 50 minutes ago, FrihetensRegn said: Flott og helt riktig gjort av Trump å nekte å eskalere krigen ved å selge enda flere våpen til Ukraina ❤️ https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/115391463725537040 Ja! Bare o store kamerat Putin har lov å eskalere! Ikke sant? 2
Smule8o Skrevet 1 minutt siden Skrevet 1 minutt siden 1 hour ago, FrihetensRegn said: Flott og helt riktig gjort av Trump å nekte å eskalere krigen ved å selge enda flere våpen til Ukraina ❤️ https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/115391463725537040 Enig. Ukrainia bør bare overgi seg så det blir slutt på krigen 💩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå