Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I en verden der enkelte medier har for stor makt er det greit å vise til andre kilder rundt om i verden også. Det passer kanskje ikke til den enkeltes idèverden, men det er bare fint og ikke minst nødvendig med flere nyhetskilder slik at ting forblir nyanserte, og ikke slik maktmennesker ønsker at de skal fremstå som (for eks. YouTube algoritmer som reduserer sjansen for å se kritiske videoer om den sittende regjeringen i Israel). Jeg tror de fleste vil være enig med i det jeg skriver.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (45 minutter siden):

Er Al-Jazeera fra Qatar en bra kilde? Hvorfor blander de inn jøder og nazister, er det for å diskreditere emnet? 

Qatar,Iran,Hizbollah,Palestinerne og hotten tottene i Jemen er på samme side og kjører en enorm propaganda kampanje som startet 8.oktover.
At en kaller alle som ikke er enige med dem for nazister,facister,rasister og islamofobiske viser at de har ikke andre argument.
Ser en i USA hvor hysteriske demokratiske studenter blir når noen sier dem imot og studenter som er konservative må ha beskyttelse når de ytrer sin mening.
Og når det gjelder palestinere og hva som skjer i midt-østen så vet ikke fleste parten som deltar i palestinernes marsjer hva det egentlig handler om.
Og de vet hvertfall ikke hvor det er på kartet.
Det ser ut som der et enormt helse problem blandt venstre siden, for det ser jo ut  som de er mentalt forstyrret og totalt fra koblet fra virkeligheten.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (5 timer siden):

Er du der fortsatt? 

Raymond Johansen har forklart det fint:

"Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

Så fatter jeg ikke hvorfor man i denne tråden må være for woke for å kunne være motstander av Trump/MAGA og Russland. Woke er det dummeste fra ytre venstre i USA og MAGA er det dummeste fra høyresiden i USA. Man trenger ikke være enten / eller mener jeg. Man kan velge vekk 2 onder. 

I den virkelige verden ler alle av woke og de patetiske forsøkene på å kansellere alt mulig. 

Det Johansen beskriver mange ideologier som har ingenting å gjøre med rasisme.  Alle samfunn har grupper som oppfører som han beskriver.  Det gjør denne definisjonen ubrukbar

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Men dette er poengløst. Du innbiller deg at dette er en diskusjon og at du har noe som helst å bidra med, når du er et offer som bokstavelig talt ikke lar seg hjelpe.

Personangrep og en masse spamming av tull og tøys som vanlig ja, men ingenting av verdi.

- RT blir ikke lest av nordmenn bortsett fra dine meningsfeller i Steigan/FOR og sikkert noen på ytre høyre også. Så hva RT mener om woke er helt irrelevant. 

- Å dra frem jødehat er også irrelevant. Jødehatet idag kommer fra muslimer og venstreorienterte, men det er har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

Sakens kjerne er ikke hva "woke egentlig betyr", men at woke støter velgere vekk fra venstresiden. I Norge og i USA. Dette fikk antagelig Trump valgt (så gratulerer med det)

Raymond Johansen forklarte dette veldig godt og enkelt for deg i sin tid, hans definisjon av woke ser ut til å være bredt akseptert i Norge. Folk flest tar avstand fra woketøvet. Hvis wokebevegelsen ikke hadde kansellert malerier, statuer, benker, kjære TV-program så kunne kanskje saken vært en annen?

"Byrådsleder Raymond Johansen i Oslo mener venstresiden støter bort unge menn ved å være for «woke».

Nå vil han ta grep for å nå guttene – før høyresiden tar dem, skriver Klassekampen fredag. Ap-toppen har selv to sønner og tror at høyresidens valgskred ved skolevalget i stor grad skyldes at de røde partiene skyver gutter og menn fra seg.

– Vi oppfattes som veldig politisk korrekte. Det er en stor avstand mellom venstresidens budskap og det guttene oppfatter som sine idealer og utfordringer i livet, sier Johansen.

Han forteller at han møter mange som opplever at venstresiden er for moralsk selvtilfreds.

Han tror mange unge menn opplever at venstresiden står for en kultur med strenge regler for hva det er innenfor å mene. På spørsmål om venstresiden er blitt for «woke», svarer Johansen:

– Ja, det mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hva du legger i ordet, men den parodiske, overdrevne varianten er et problem, sier Johansen.

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

Raymond Johansen tar oppgjør med «woke» – Stor-Oslo

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
15 minutes ago, jjkoggan said:

Det Johansen beskriver mange ideologier som har ingenting å gjøre med rasisme.  Alle samfunn har grupper som oppfører som han beskriver.  Det gjør denne definisjonen ubrukbar

Den er meget treffende

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Er Al-Jazeera fra Qatar en bra kilde? Hvorfor blander de inn jøder og nazister, er det for å diskreditere emnet? 

Vi ble bedt om å boikotte fotball-VM i Qatar, men magasinet til slavestaten skal man angivelig ta på alvor 🤭

• Liker 8
Skrevet
54 minutes ago, DukeNukem3d said:

Vi ble bedt om å boikotte fotball-VM i Qatar, men magasinet til slavestaten skal man angivelig ta på alvor 🤭

Jeg opplever Al Jazeera som en etterrettelig kanal. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Personangrep og en masse spamming av tull og tøys som vanlig ja, men ingenting av verdi.

- RT blir ikke lest av nordmenn bortsett fra dine meningsfeller i Steigan/FOR og sikkert noen på ytre høyre også. Så hva RT mener om woke er helt irrelevant. 

- Å dra frem jødehat er også irrelevant. Jødehatet idag kommer fra muslimer og venstreorienterte, men det er har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

Altså.
Jeg registrerer at du aldri klarer å svare ordentlig på kritikken mot tøvet du farer med.

Dette er fakta vi kan se på og spore tilbake i tid, via sosiale medier og youtube -- og vi finner lett KILDEN til propagandaen.
Å forsøke å innbille folk at woke ikke kom fra høyreradikal amerikansk, så britisk og russisk høyrepropaganda er like latterlig som å se folk si at dette er en original karakter de har funnet opp selv, og at den overhode ikke har noe med Disney å gjøre;

image.png.d95cc001bb2612b2c8710252c1e0634b.png

Hvis du tror på det selv, så kan du umulig verken ha innsikt eller selvinnsikt:
Du har fått kvitteringene mange ganger, og har aldri på noe tidspunkt klart å fremme noen alternativ hypotese.
Selv eksemplene dere forsøker å fremme på at det finnes et reellt problem er latterlig, all den tid eksemplene er misforståelser av fagområder dere ikke vet noenting om.
Som Museum-saken.
Som OL-seremonien på Mount Olympus.
Som private selskaper velger å gjøre ting med egne originale verk for å selge flere produkter.

...bruken av Raymond Johansen er nok et eksempel på hvor svak innsikten din er i temaet;
Hvem faen bruker Raymond Johansen sitt intervju med Klassekampen som sannhetsvitne på amerikansk høyrepopulistisk propaganda eller problemet med misinformasjon?

Relevant ekspertise er journalister og politiske eksperter på relevante områder.

---

Siden andre ikke har hørt bevisene så fremmer jeg noen av dem på nytt, og merk at dette bare er en liten bit av kildene på disse faktum; det er absolutt ingen hemmelighet om at anti-woke er fundert på pur humbug:

---

Forskning på propaganda er klar om hva som har skjedd, og motivet:

https://www.frontiersin.org/journals/political-science/articles/10.3389/fpos.2025.1568816/full
https://replicationindex.com/2025/12/16/a-scientific-response-to-the-right-wing-war-on-science/
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/nana.70045

Det er ingen personangrep overhode -- det er fakta du ikke har evnene til å forholde deg til.

Hvor og når kom 'definisjonen' fra -- og når kom den..?

Jeg har svar. Den kom fra høyreradikal politisk propaganda -- og, samtidig, gamer-miljøer som lefler med radikalisering i sin egne kamp mot vindmøller.

https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2020/jan/21/how-the-word-woke-was-weaponised-by-the-right

Hva mener amerikanere med ordet woke, fundert på politisk tilhørighet?
Det er bare misinformerte mennesker, nyttige idioter og MAGA som har plukket opp definisjonen til alternative høyre.

https://www.ipsos.com/en-us/americans-divided-whether-woke-compliment-or-insult

Kunnskap om samfunnet og politisk tilhørighet avgjør hvorvidt folk blir lurt eller ikke.

At du og mange andre er lurt er jo åpenbart for enhver som faktisk setter seg inn i hva som faktisk har skjedd, på propagandaens og misinformasjonens plan -- det er absolutt ingen hemmelighet eller tilfeldighet, eller noen feil med beskrivelsen min av hva som har hendt eller hvordan.

Sakens kjerne er ikke hva "woke egentlig betyr", men at woke støter velgere vekk fra venstresiden. I Norge og i USA. Dette fikk antagelig Trump valgt (så gratulerer med det)

Du beskriver eksakt hvordan misinformasjonen du har falt for virker, men er for svak på relevante fagområder til å ha noen innsikt i hva som har skjedd med deg og andre som er misinformerte av amerikansk og russisk høyrepopulisme.

Og nå brenner USA.

Det har ingenting å gjøre med 'woke' -- mer enn heksebrenningen skyldes hekser.
Hatet til ekstremismer finner sine ofre, helt uavhengig av om ofrene 'fortjener' det eller ikke.

Hvis ikke de fortjener det, så finner de ekstreme på en grunn. Eller spar opp anekdoter. Som dere forsøker å gjøre her på forumet, inspirert av tullingene dere hører på.

Du finner alltid noen som gjør eller sier noe rart. Spesielt når Vesten har bikket 600 millioner mennesker;
Det drepes flere mennesker hver dag i vesten enn det kommer eksempler på 'woke' problemer.

Du finner flere eksempler på at jøder har voldtatt noen i vestlige land enn du finner eksempler på 'woke', om du leter.
Problemet er at noen leter, og sprer anekdoter. Og at noen lar seg lure.

Problemet dere kaller 'woke' er like ekte som tyskerene sitt problem med jøder, og strukturert på samme måte av samme type propaganda -- fundert på anekdoter og folk i dress som lyger til folk som er villige til å lytte til løgnere og sjarlataner, og som advares av disse kildene mot å høre på seriøs journalisme.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Musk, Thiel, Koch-brødrene, Bezos, Fox News og Red Pill.mannosfæren godt hjulpet av algoritmen som sjulte bort mer progressive mannlige forbilder fikk Trump valgt.

...og "Genocide Joe". Stemmer at han har noe ansvar.

Han forteller at han møter mange som opplever at venstresiden er for moralsk selvtilfreds.

Han tror mange unge menn opplever at venstresiden står for en kultur med strenge regler for hva det er innenfor å mene. På spørsmål om venstresiden er blitt for «woke», svarer Johansen:

Raymond kunne likegjerne snakket om meg for 8-10 år siden. For jeg "opplevde" også at venstresiden stod for alt det der. Men jeg hadde jo ikke rett i oppfatningene mine. Som bestod av anekdoter med de verste optikkene. Enten man snakker om Big Red, Trigglypuff, Hugh Mongous eller "Mam" som klikker i en videospillbutikk. Slike individer har alltid eksistert, sosial media har bare blåst dem opp til å virke større en det det egentlig er.

F.eks i 1992 var det en massiv protestkampanje mot filmen Basic Instinct, pga utilfredshet mellom skeiv representasjon. Aktivister hadde til og med slagord som spoilet hvem morderen var. Amerika ble ikke fascistisk av den grunn. Idag hadde en slik hendelse blitt blåst massivt opp av proposjoner, folk hadde skreket "kanselkulturering og woke, og ikke rart folk stemmer på nasser". Hadde nok blitt laget en egen tråd om det her inne.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

Altså.
Jeg registrerer at du aldri klarer å svare ordentlig på kritikken mot tøvet du farer med.

Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

image.png.d95cc001bb2612b2c8710252c1e0634b.png

Jeg har ingen ambisjon om å "svare ordentlig" på klipp og lim opplegget ditt. Spesielt ikke når du kommer med Mikke Mus... 😂

Jeg registrerer bare helt enkelt at selv Mimir Kristjansson og de aller aller fleste til høyre for han ser galskapen i woke. Oppegående mennesker tåler Ernst Øyvind Tvedt, malerier, benker, statuer og Roald Dahl bøker. 62% av norges befolkning mener woke har gått for langt. For oss på høyresiden er det bare en fordel at dere tviholder på viruset, da det skremmer folk vekk fra venstresiden.

Ellers kom Raymond Johansen med en fin oppklaring på hva som menes med woke og som det blir presisert i Nettavisen er det en fin beskrivelse av det:

"Byrådsleder Raymond Johansen i Oslo mener venstresiden støter bort unge menn ved å være for «woke».

Nå vil han ta grep for å nå guttene – før høyresiden tar dem, skriver Klassekampen fredag. Ap-toppen har selv to sønner og tror at høyresidens valgskred ved skolevalget i stor grad skyldes at de røde partiene skyver gutter og menn fra seg.

– Vi oppfattes som veldig politisk korrekte. Det er en stor avstand mellom venstresidens budskap og det guttene oppfatter som sine idealer og utfordringer i livet, sier Johansen.

– Ja, det mener jeg. Det kommer selvfølgelig an på hva du legger i ordet, men den parodiske, overdrevne varianten er et problem, sier Johansen.

Med «woke» mener Johansen kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene."

Dette er ikke vanskelig å forstå på noen som helst måte..

Raymond Johansen tar oppgjør med «woke» – Stor-Oslo

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Skrevet
3 minutes ago, AtterEnBruker said:

Musk, Thiel, Koch-brødrene, Bezos, Fox News og Red Pill.mannosfæren godt hjulpet av algoritmen som sjulte bort mer progressive mannlige forbilder fikk Trump valgt.

...og "Genocide Joe". Stemmer at han har noe ansvar.

Raymond kunne likegjerne snakket om meg for 8-10 år siden. For jeg "opplevde" også at venstresiden stod for alt det der. Men jeg hadde jo ikke rett i oppfatningene mine. Som bestod av anekdoter med de verste optikkene. Enten man snakker om Big Red, Trigglypuff, Hugh Mongous eller "Mam" som klikker i en videospillbutikk. Slike individer har alltid eksistert, sosial media har bare blåst dem opp til å virke større en det det egentlig er.

F.eks i 1992 var det en massiv protestkampanje mot filmen Basic Instinct, pga utilfredshet mellom skeiv representasjon. Aktivister hadde til og med slagord som spoilet hvem morderen var. Amerika ble ikke fascistisk av den grunn. Idag hadde en slik hendelse blitt blåst massivt opp av proposjoner, folk hadde skreket "kanselkulturering og woke, og ikke rart folk stemmer på nasser". Hadde nok blitt laget en egen tråd om det her inne.

Du var en av de håpløse som tenkte at woke er noe dritt, men så møtte du Simen Bondevik, så lyset og ble woke MDGer? Gratulerer

• Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Jeg har ingen ambisjon om å "svare ordentlig" på klipp og lim opplegget ditt. Spesielt ikke når du kommer med Mikke Mus... 😂

Jeg registrerer bare helt enkelt at selv Mimir Kristjansson

...så gjør du eksakt hva jeg kritiserer deg for. Hører på og henviser helt tilfeldige personer uten relevante kunnskaper, som aldri vil bli tatt seriøst i relevante fagmiljøer på diskusjoner om problemet med anti-vestlig propaganda...

...mens du feiler å adressere den faktiske kritikken.
Takk for at du demonstrerer hvor rett jeg har, men nå har jeg et liv og en jobb å gå tilbake til.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (16 minutter siden):

...så gjør du eksakt hva jeg kritiserer deg for. Hører på og henviser helt tilfeldige personer uten relevante kunnskaper, som aldri vil bli tatt seriøst i relevante fagmiljøer på diskusjoner om problemet med anti-vestlig propaganda...

...mens du feiler å adressere den faktiske kritikken.
Takk for at du demonstrerer hvor rett jeg har, men nå har jeg et liv og en jobb å gå tilbake til.

Å ja "fagmiljøet" på woke i Norge ja. Riktig. Er det partiet Sentrum du sikter til?

Igjen har du enda ikke forstått poenget til Raymond Johansen. Det betyr absolutt ingenting hva du personlig mener woke betyr, det som betyr noe er den allmenne oppfatningen. Altså kanselleringskultur, moralsk fordømmelse av feil holdninger og strenge regler for hva som er lov å mene.". Og at dette skyver unge menn vekk fra venstresiden. Og til Trump i USA. 

Hvis du legger vekk alt føleriet så tror jeg ikke det skulle være SÅ vanskelig å forstå hva han mener. 

Unge menn stemmer på Høyre og Frp: – Lei mas om klima og woke (Rogaland, men trenden sees over hele landet)

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 4
Skrevet
VifteKopp skrev (5 timer siden):

Påstanden din var at Walz kjøpte somaliske stemmer med statens penger. 

Det er konspirasjonsteorien din.

Og den er åpenbar feil, og en teori du bør trekke tilbake. 

Tim Walz er en mentalt forstyrret korrupt demokrat som driver sitt kriminelle syndikat i Minnesota, mannen burde skamme seg.
Han er en skam for menneskeheten som lar kriminelle somaliere stjele milliarder av dollar uten å bry seg.
Han sitter som guvernør pga somaliske velgere.
Somaliske senator Ilham Omar og mannen økte formuen sin med 3500% bare i fjor, millioner av dollar.
Det frekkeste er at de driver dette kriminelle syndikatet helt åpen lyst med Tim Walz velsignelse.

Demokratene burde skamme seg.

• Liker 3
Skrevet
halnes1 skrev (6 minutter siden):

Tim Walz er en mentalt forstyrret korrupt demokrat som driver sitt kriminelle syndikat i Minnesota, mannen burde skamme seg.
Han er en skam for menneskeheten som lar kriminelle somaliere stjele milliarder av dollar uten å bry seg.
Somaliske senator Ilham Omar og mannen økte formuen sin med 3500% bare i fjor, millioner av dollar.
Det frekkeste er at de driver dette kriminelle syndikatet helt åpen lyst med Tim Walz velsignelse.

Du har ett noe usunt fokus på denne Walz. 👍🙂 Litt vanskelig på denne tiden av året, men kan være lurt å koble av litt, og gå ut å ta på litt gress før man blir helt oppslukt. (Noe sier meg at det er forsent da.. TWD-syndrom?🫣)

• Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (58 minutter siden):

Yep, tipper det viser seg at woke blir en skikkelig vinnersak nå 🙄Rett rundt hjørnet!

Du misser poenget. Alle vet at noe folk stemte imot demokratene pga hva de mener er woke oppførsel støttet av demokratene.  Spørsmålet er hvis det disse folk tror er woke er en myte eller ikke. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
halnes1 skrev (44 minutter siden):

Mistanke er ikke bevis 

• Liker 4
Skrevet
halnes1 skrev (42 minutter siden):

Du er sykelig besatt av Tim Walz, og har fått hodet pumpet fullt av grunnløse konspirasjonsteorier. 

Jeg kan ikke annet enn ønske deg god bedring for 2026 og håpe du roer ned på inntaket av ytre høyre-mediakanaler.  

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...