nagina Skrevet fredag kl 22:29 Skrevet fredag kl 22:29 Trump bryr seg fint lite hva som foregår med Biden, han vet jo ikke hvor han befinner seg om dagen... Vet ikke idag men da han var President så det virkelig sånn ut, og debattene bekrefter dette nokså grundig, men det er nu så. Harris? Hun og ABC news prøvde så hardt å pushe 6th januar på trump vs harris debatten men som kjent, de er nå tatt i fersken. Hvis du ikke er så oppdatert innen dette, så gå tilbake til trump vs harris debatten så ser du hvor inne Harris, inkl moderatoren for ABC news var. De var alle med på dette. Trump prøvde å rette dem ved å si at han ble bedt om å holde en tale og sa det og det men det ville ikke ha ABC news noe av, de mente bastant at han ordret folk til å marsjere rett inn, noe som vi vet idag er falsk. Dette er så anti trump så det går an å bli, president kandidaten var med på det, media var med på det men alt var FAKE. Angående afghaner duden, han er og var blitt sluppet inn av Biden, bare tull prat å legge dette på Trump, men dette har nå foregått i 10 år så man er ikke overrasket akkurat. At han fikk fornyet av Trump adm er noe annet, Trump selv skrev nok ikke under nokka at han skulle bli her, han var egnet som trygg av Biden adm, men hvis det er slik så bør man faktisk gå gjennom samtlige ting Biden har sluppet inn i landet, for det kan være langt mer... Det er slik autopen er kommet inn i bildet sånn btw, Biden var ikke i stand til å skrive og ta avgjørelser hva som er best for landet. Motiv for afghaneren? Leste at han var meget bittert på USA når en kollega eller kompis ikke fikk adgang til USA. Dette er ikke bekreftet eller noe så tar det med en klype salt, men på dette tidspunktet tror jeg ikke det betyr noe lenger, får uansett ikke noe ut av det, tiden får vise. 1
aklla Skrevet fredag kl 22:51 Skrevet fredag kl 22:51 (endret) sedsberg skrev (1 time siden): Kan dette være Trumps mulighet for å få Biden i fengsel? Ett stort problem her er jo at det er Biden og kun Biden som kan bekrefte eller avkrefte at han godkjente dokumentene. Det Trump vel må få til er å få Biden til påstå han godkjente bruken på dokumenter han ikke godkjente eller noe slikt. Men så lenge Biden sier det er godkjent så er det godkjent og dermed lovlig, uavhengig av hva Trump mener.. Det kommer ikke til å føre noen vei.. Trist med personen som døde, men igjen, det har vært 70 skoleskytinger i USA i år, tilsynelatende er det ingen politikere som bryr seg om slikt. Har Trump noen gang nevnt en eneste en? Endret fredag kl 22:56 av aklla 1 1
AtterEnBruker Skrevet fredag kl 23:05 Skrevet fredag kl 23:05 Mannen med ljåen skrev (59 minutter siden): massemedia ufrivillig gav Trump publisitet til å vinne valget ved å hele tiden kritisere ham. Feilen med den logikken, er at Fox News o.l. gav Biden publisitet til å vinne valget ved å hele tiden kritisere ham. Og likevel vant ham ikke. Ifølge den samme logikken burde Florida hatt en skeiv skolelærer som guvernør nå. Ken LaCorte er forressten en ex-Fox News ansatt. Og thumbnailsa stinker kulturkrig. Det er noe bitterironisk med å bruke deler av det enorme republikanske propagandaapparatet som hjalp republikanerne med å vinne, som argumentasjon for en konstruert grunn til at republikanerne vant... Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Priviligerte, transfobe rasister utgjør en stor del av befolkningen... ...jeg kan ikke si meg uenig i akkurat det... Mannen med ljåen skrev (1 time siden): ...og de er hovedsaklig normale folk som er lei av skjellsord. de stemte på kandidaten som ikke hater dem. De digger skjellsord. Det er jo en del av deres "ytringsfrihet". Ord som "commie", "r_tard", "fa__ot", "ni___r", osv. Og de har alltid stått for mesteparten av hatinga. De stemte på kandidaten som de følte ville gi dem mest tillatelse til å hate og skade hvem de ville. Når noen av deres ofre uttrykker motstand (les: vil leve livene deres i fred), kjører de full offermodus, akkurat som den manipulative mobberen i skolegården. Eller konebankeren som sier "se hva du fikk meg til å gjøre". 4 1
Zork Skrevet fredag kl 23:09 Skrevet fredag kl 23:09 35 minutes ago, nagina said: Angående afghaner duden, han er og var blitt sluppet inn av Biden, bare tull prat å legge dette på Trump, men dette har nå foregått i 10 år så man er ikke overrasket akkurat. At han fikk fornyet av Trump adm er noe annet, Trump selv skrev nok ikke under nokka at han skulle bli her, han var egnet som trygg av Biden adm, men hvis det er slik så bør man faktisk gå gjennom samtlige ting Biden har sluppet inn i landet, for det kan være langt mer... Det er slik autopen er kommet inn i bildet sånn btw, Biden var ikke i stand til å skrive og ta avgjørelser hva som er best for landet. Så du unnskylder trump fordi han "selv skrev nok ikke under nokka" (selv om det var hans avgjørelse), samtidig som "det er slik autopen er kommet inn i bildet" for Biden... altså - Bidens autopen-vedtak er bidens skyld og bør gripes fatt i, men trumps autopen-vedtak er en formildende omstendighet for trump? Betaler trump deg, eller ligger du langflat for et så forferdelig menneske helt frivillig? 6
nagina Skrevet fredag kl 23:36 Skrevet fredag kl 23:36 Jeg er ikke ansvarlig for noe, ikke angrep the messenger! Men for all del, Trump betaler meg, er store summer, fornøyd? Du var faktisk spot on. 1
nagina Skrevet fredag kl 23:40 Skrevet fredag kl 23:40 aklla skrev (46 minutter siden): Har Trump noen gang nevnt en eneste en? Nei, om du følger MSN. Men om du ser hva som skjer i virkeligheten, ja. Du finner litt mer om det om du faktisk går inn for det. Moderator og slik spørsmål, tatt deltidsjobb på feil del av forumet? 1
Zork Skrevet fredag kl 23:56 Skrevet fredag kl 23:56 13 minutes ago, nagina said: Jeg er ikke ansvarlig for noe, ikke angrep the messenger! Du er jo ansvarlig for det du selv skriver. Og så tror jeg naturligvis ikke faktisk at trump betaler deg - det er bare vanskelig å forstå at noen forsvarer et så tvers gjennom ondt og fryktelig menneske som trump. Vi kan være enige om at Biden var en dårlig president og at Harris var en elendig kandidat. Men poenget her er altså trump. En bortskjemt pappagutt som knapt har gjort noe positivt for denne planeten, eller noen på den (seg selv unntatt) i sitt liv. Han er prototypen på alt vi bør avsky. Da er det naturlig å spekulere i hvilke motiver noen måtte ha for å forsvare et så fryktelig menneske. 6 1
aklla Skrevet lørdag kl 00:01 Skrevet lørdag kl 00:01 nagina skrev (19 minutter siden): Nei, om du følger MSN. Men om du ser hva som skjer i virkeligheten, ja. Du finner litt mer om det om du faktisk går inn for det. Du kan jo gjerne opplyse meg. Det var ett spørsmål.. Ellers er jeg ikke her i moderator-øyemed nå, jeg er først og fremst ett medlem av forumet. 1
nagina Skrevet lørdag kl 00:21 Skrevet lørdag kl 00:21 aklla skrev (1 minutt siden): Du kan jo gjerne opplyse meg. Det var ett spørsmål.. Ellers er jeg ikke her i moderator-øyemed nå, jeg er først og fremst ett medlem av forumet. La nu oss ta denne 6th januar som er perfekt eksempel, hadde situasjonen vært stikk motsatt...Verden og media hadde gått "All INN" på det, (de gjorde faktisk det og) det er ingen tvil om det, har du levd under en stein de siste årene? ALLE sa Trump var skyldig på grunn av den talen og den var som kjent FAKE. Hva var ditt spørsmål igjen, prøvde å finne ut av det? ellers så har jeg svart på det og du har ignorert det. Biden i fengsel, eller? Vet lite om det men det må være noe drøm scenarioer noen drømmer om... Har noen Presidenter gått i fengsel etter sin tid som President? aner ikke, men som sagt tidligere, du finner mye svar om du går inn for det. 1
aklla Skrevet lørdag kl 00:31 Skrevet lørdag kl 00:31 nagina skrev (4 minutter siden): La nu oss ta denne 6th januar som er perfekt eksempel, hadde situasjonen vært stikk motsatt...Verden og media hadde gått "All INN" på det, (de gjorde faktisk det og) det er ingen tvil om det, har du levd under en stein de siste årene? ALLE sa Trump var skyldig på grunn av den talen og den var som kjent FAKE. Hva var ditt spørsmål igjen, prøvde å finne ut av det? ellers så har jeg svart på det og du har ignorert det. Biden i fengsel, eller? Vet lite om det men det må være noe drøm scenarioer noen drømmer om... Har noen Presidenter gått i fengsel etter sin tid som President? aner ikke, men som sagt tidligere, du finner mye svar om du går inn for det. Så, ingen eksempler på at han har brydd seg om skoleskytinger.. Det er egentlig svar nok for min del 6 Januar var ingen skoleskyting. 3
nagina Skrevet lørdag kl 00:39 Skrevet lørdag kl 00:39 aklla skrev (3 minutter siden): Så, ingen eksempler på at han har brydd seg om skoleskytinger.. Det er egentlig svar nok for min del 6 Januar var ingen skoleskyting. Forstår enda ikke noe om skoleskyting, han har ingenting med det å gjøre, det har skjedd i USA så lenge jeg har levd. Hvorfor er det blitt så poppis å nevne blandt noen? Forstår ikke. Eller tror jeg er dum? Det nevnes fordi det er ingenting igjen å forsvare, må bare finne en random sak og knytte det man ikke liker, føles ikke det veldig kjent ut? Ringer det ikke noen bjeller lenger? Julen er her snart... Vært for lenge i det her gamet, på tide å ta kvelden, 2 easy, peace out! 1
aklla Skrevet lørdag kl 00:55 Skrevet lørdag kl 00:55 Jeg skrev: aklla skrev (1 time siden): Trist med personen som døde, men igjen, det har vært 70 skoleskytinger i USA i år, tilsynelatende er det ingen politikere som bryr seg om slikt. Har Trump noen gang nevnt en eneste en? Du svarte meg: nagina skrev (1 time siden): Nei, om du følger MSN. Men om du ser hva som skjer i virkeligheten, ja. Du finner litt mer om det om du faktisk går inn for det. Moderator og slik spørsmål, tatt deltidsjobb på feil del av forumet? Skulle jo tro du hadde noe å backe kommentaren med, men tydeligvis ikke. Hvorfor i det hele tatt kommentere en konkret kommentar om skoleskyting, så lure på hvorfor skoleskyting diskuteres? Det var du som kommenterte meg på det. 4
Rune_says Skrevet lørdag kl 01:27 Skrevet lørdag kl 01:27 nagina skrev (29 minutter siden): La nu oss ta denne 6th januar som er perfekt eksempel, hadde situasjonen vært stikk motsatt...Verden og media hadde gått "All INN" på det, (de gjorde faktisk det og) det er ingen tvil om det, har du levd under en stein de siste årene? ALLE sa Trump var skyldig på grunn av den talen og den var som kjent FAKE. .... Var jo ikke helt fake da. Bare endret sekvensen på det han sa. Det var ellers nok av antydniger fra Trump om å angripe kongressen pga påstått falsk valgresultat (sjekket og dobbeltsjekket i ettertid at det var det ikke - m.a.o. FAKE påstand av Trump). Trump var god venn med "Proud Boys" nynazistene som gikk tungt bevæpnet rundt i gatene og forsøkte påvirke valget. Musk (og tilogmed hans sønn) har skrytt ganske åpenlyst av å ha tuklet med/fikset opptellingsmaskiner i vippestatene. I det hele tatt har Trump dreiet det offentlige statsapparatet fra å tjene velgerne til å tjene milliardærene. Korrupsjonen er grenseløs og dumheten i forhold til import-toll skader etterhvert både mindre firma og vanlige folks økonomi. Mange farmere står nå i fare for å gå konkurs pga toll-krigen, som gjorde at Kina heller kjøpte fra Argentina. Trump sender 20 milliarder $ til bestevennen der, Milei, istedenfor å hjelpe farmerne som har netto tap $150-$350 per acre (1 acre = ~4 mål). Det ligger forsåvidt en lengre historie bak med at kun noen få kornfirma og "meatpacker" firma har tilnærmet monopol i sine områder, så farmerne får dårlig pris for både kjøtt, melk, korn og soyabønner. De store firmaene tar all gevinsten ut mot forbruker (Litt som hvordan Tine betaler bonden 5 til 7kr/l for melk og vi forbrukere betaler 38,- ). Antitrust-undersøkelser gikk for sakte under tidligere presidenter, men Trump har helt innstilt alle antitrust undersøkelser - fordi han har fått $10 mill eller mer i valgbidrag av bedriftseierne. Igjen åpenlys korrupsjon. Han bruker militæret og ICE på samme måte som Russland bruker militært politi og hemmelige tjenester til å undertrykke befolkningen. Denne eks-generalen har mange gode betraktninger på hvordan USA endres og hvordan soldater misbrukes av Trump mot egen befolkning (men mer skal man kanskje ikke forvente av en pedofil og gjennomkorrupt president...) 3 2
frohmage Skrevet lørdag kl 01:48 Skrevet lørdag kl 01:48 nagina skrev (3 timer siden): Det er slik autopen er kommet inn i bildet sånn btw, Biden var ikke i stand til å skrive og ta avgjørelser hva som er best for landet. Autopen har vel blitt brukt av flere enn Biden? Trump hadde brukt det sjøl, om den funka med tusj. 1
aklla Skrevet lørdag kl 01:56 Skrevet lørdag kl 01:56 frohmage skrev (6 minutter siden): Autopen har vel blitt brukt av flere enn Biden? Trump hadde brukt det sjøl, om den funka med tusj. Trump har sagt han selv bruker den, riktignok sa han kun på uviktige dokumenter som brev og lignende før han sa han ikke ville snakke med reporteren mer. Det er vel skummelt for Trump å la reportere spørre slike spørsmål.. Og man vet jo hvordan det er med Trump og sannhet.. 3
nagina Skrevet lørdag kl 02:24 Skrevet lørdag kl 02:24 aklla skrev (1 time siden): Jeg skrev: Du svarte meg: Skulle jo tro du hadde noe å backe kommentaren med, men tydeligvis ikke. Hvorfor i det hele tatt kommentere en konkret kommentar om skoleskyting, så lure på hvorfor skoleskyting diskuteres? Det var du som kommenterte meg på det. Siterer du helt bom, var ikke engang i tanken før du tok meg dit, nå.
nagina Skrevet lørdag kl 02:25 Skrevet lørdag kl 02:25 frohmage skrev (36 minutter siden): Autopen har vel blitt brukt av flere enn Biden? Trump hadde brukt det sjøl, om den funka med tusj. Klart det, men måten han måtte ha bruk for det kunne ha blitt misbrukt elns til mye annet.
LuxFerre Skrevet lørdag kl 02:56 Skrevet lørdag kl 02:56 Washington Post: Hegseth skal ha beordret å «drepe alle» i angrep mot båt i Karibia USAs forsvarsminister Pete Hegseth ønsket ingen overlevende i amerikanernes første angrep mot påståtte kartellbåter. – Ordren var å drepe alle. Det forteller en anonym kilde til Washington Post. 2. september utførte USAs militære en operasjon mot en båt ved kysten av øya Trinidad i Karibia. Det var elleve personer om bord. Det amerikanske militæret skjøt et missil mot båten – med mistanke om at den fraktet narkotika, skriver avisen. I flere minutter så amerikanerne på den brennende båten på videosignal fra en drone. Når røyken klarnet, så de to personer som klamret seg til vraket i vannet. De hadde overlevd. Avisen har intervjuet totalt syv anonyme personer med kjennskap til operasjonen. Ifølge dem skal en kommandør ha beordret et nytt angrep for å etterkomme Hegseths instruksjoner. De to mennene skal deretter ha blitt sprengt i vannet. 4
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 04:50 Skrevet lørdag kl 04:50 Maabren skrev (8 timer siden): Man må jo være nedsnødd om Harris var det beste valget. usa er temmelig nedsnødd, det litt åpenbare er at usa sin befolkning har mistet evnen til å identifisere en god politiker, greia er den at man er nedsnødd uansett hvem man velger, men jeg vil vel påstå at man er litt mindre nedsnødd om man velger harris fremfor trump, men smak og ubehag. 4
obygda Skrevet lørdag kl 06:34 Skrevet lørdag kl 06:34 LuxFerre skrev (3 timer siden): Washington Post: Hegseth skal ha beordret å «drepe alle» i angrep mot båt i Karibia USAs forsvarsminister Pete Hegseth ønsket ingen overlevende i amerikanernes første angrep mot påståtte kartellbåter. – Ordren var å drepe alle. Det forteller en anonym kilde til Washington Post. 2. september utførte USAs militære en operasjon mot en båt ved kysten av øya Trinidad i Karibia. Det var elleve personer om bord. Det amerikanske militæret skjøt et missil mot båten – med mistanke om at den fraktet narkotika, skriver avisen. I flere minutter så amerikanerne på den brennende båten på videosignal fra en drone. Når røyken klarnet, så de to personer som klamret seg til vraket i vannet. De hadde overlevd. Avisen har intervjuet totalt syv anonyme personer med kjennskap til operasjonen. Ifølge dem skal en kommandør ha beordret et nytt angrep for å etterkomme Hegseths instruksjoner. De to mennene skal deretter ha blitt sprengt i vannet. Et klart brudd på krigens regler og folkeretten.. Bakgrunnen er sikkert så enkelt at de ikke visste med 100% sikkerhet at båtene de senket faktisk drev med narkosmugling og således var redd for overlevende som kunne snakke. Trump er ikke en fredens mann..han drifter USA som en mafia virksomhet. Større ondskap har aldri hatt presidentembedet i USA. Hva de neste årene vil bringe av galskap vet ingen..men at det blir galskap er det ingen tvil om. Måten USA styres på er ekstremt skremmende. At ikke flere amerikanere tør stå opp mot dette er helt villt. 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå