Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
halnes1 skrev (24 minutter siden):

Ukrainsk dame drept 

Problemet er at media  på venstre siden ikke dekte det før Musk var ute på X med saken.

Hendelsen nådde en viral rømningshastighet da Elon Musk  repostet  en kommentar på X der han bemerket mangelen på dekning i progressive medier.

https://unherd.com/newsroom/why-is-the-media-silent-about-iryna-zarutskas-murder/

Det er over 10 000 drap i året i USA.

Hvorfor i alle dager skulle dette få mer oppmerksomhet enn gjennomsnittet..?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Høstblader skrev (Akkurat nå):

Fra det jeg kan se er det en løgn som blir spredd uten noen rot i virkeligheten.

Hvem er denne løgneren som forpeste tråden med rasistiskmotiverte propaganda og ekstreme løgner? 

• Liker 8
Skrevet (endret)
On 10/6/2025 at 10:06 AM, obygda said:

Kristendommen har mange grusomheter å vise til i historien. Dessverre bidrar religion ofte negativt for fred og stabilitet i verden. 

USA er jo blitt et slags kristent Talibanstyre..Man bruker oftere og oftere religion som våpen for å undertrykke politiske motstandere. 

Pastor Philip Thornton of Legacy Faith Church in Harrisburg, PA går rundt i kirken mens han sikter på de oppmøte med en AR-15 med lasersikte. Det er en grunn til at det hender så mange skyteulykker i USA derfor sikker våpenbruk er et fremmedord.

This Christian pastor preached a sermon while pointing an AR-15 at the congregation

Far right pastorer forvrenger Gus sitt ord med Hat og Ondskap.

Far-right Tennessee pastor demands removal of 'Hate Has No Home' signs

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
Skrevet
5 hours ago, JK22 said:

Rådgiveren fattet at Miller hadde sagt noe som er TABU helt siden grunnlovsfedrenes dager, da man hadde propagandere for sin sak ved å ha et fokus på det engelske monarkistyret selv om det i virkeligheten var et konstitusjonelt monarki og parlamentet i London var hovedmotstanderen. 

Dette kan ikke amerikanerne overse. 

CNN har redigert bort klippet og later som det ikke har skjedd https://www.youtube.com/watch?v=wLxq0JGmpjA

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (7 timer siden):

Det er over 10 000 drap i året i USA.

Hvorfor i alle dager skulle dette få mer oppmerksomhet enn gjennomsnittet..?

Det er et rasistisk og tilfeldig drap på en krigsflyktning på offentlig transport. Jeg synes det der er fryktelig ille og like ille som drap vi går i fakkeltog for her i Norge.

Noe av det mest skremmende er at folk ikke kommer hjelpende til etter at det har skjedd. En fyr står bare og filmer, mange sitter og later som at de ikke har fått med seg noe som helst. Kvalmende. Er det virkelig ikke krav om at man skal forsøke å hjelpe i nød?

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (35 minutter siden):

Jeg synes det der er fryktelig ille og like ille som drap vi går i fakkeltog for her i Norge.

Det er fryktelig ille, men i Norge har vi ca 27 drap i året, i usa har de 20000 drap i året, alle er like ille selvfølgelig, men Norge og usa kan ganske enkelt ikke sammenlignes. 

DukeNukem3d skrev (37 minutter siden):

Noe av det mest skremmende er at folk ikke kommer hjelpende til etter at det har skjedd. En fyr står bare og filmer, mange sitter og later som at de ikke har fått med seg noe som helst. Kvalmende. Er det virkelig ikke krav om at man skal forsøke å hjelpe i nød?

Ser det samme overalt egentlig, er bare et lite tiår siden jeg gikk forbi et par alkoholikere, den ene prøvde å hjelpe den andre som hadde et slags anfall, alle gikk forbi, ingen gjorde noe, ingen, ingen spurte om de kunne hjelpe på noe vis, bare nistirret rett frem, jeg ser ingenting lalala late som ingenting, kvalmt.

• Liker 5
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

Det er fryktelig ille, men i Norge har vi ca 27 drap i året, i usa har de 20000 drap i året, alle er like ille selvfølgelig, men Norge og usa kan ganske enkelt ikke sammenlignes. 

Også i Norge så er det noen drap som får mer oppmerksomhet enn andre. Drapet på Benjamin Hermansen for 24 år siden skal snart bli en TV-serie. Jeg kan godt skjønne at dette drapet i USA provoserte mange. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Jeg kan godt skjønne at dette drapet i USA provoserte mange. 

Ja jeg ser propagandister med en agenda har brukt dette for absolutt alt det er verdt, men er ikke det veldig synlig fra vårt ståsted? For øvrig ble BH drept av mennesker med en ideologi som sier at enkelte grupper er mindre verdt, den samme ideologien som satte verden i brann.

Det er litt forskjell her, ideologisk motivert vold, og bare en mentalt syk fyr som selv muligens er offer for det faktum at de knapt har tilbud til mentalt syke i usa, dette er langt på vei en videreføring av den politikken de vil ha, og de bryr seg jo ikke om ofrene for den politikken, er det noe som bør provosere så er det jo politikken.   

• Liker 7
Skrevet
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Ja jeg ser propagandister med en agenda har brukt dette for absolutt alt det er verdt, men er ikke det veldig synlig fra vårt ståsted? For øvrig ble BH drept av mennesker med en ideologi som sier at enkelte grupper er mindre verdt, den samme ideologien som satte verden i brann.

Det er litt forskjell her, ideologisk motivert vold, og bare en mentalt syk fyr som selv muligens er offer for det faktum at de knapt har tilbud til mentalt syke i usa, dette er langt på vei en videreføring av den politikken de vil ha, og de bryr seg jo ikke om ofrene for den politikken, er det noe som bør provosere så er det jo politikken.   

Man bør ikke trenge å være "propagandist med agenda" for å reagere på et så brutalt, rasistisk og meningsløst drap. Man trenger rett og slett bare å ha litt grunnleggende empati for noe annet enn akkurat de politiske sakene man er mest opptatt av (BLM antar jeg). Det er like ille som drapet på Benjamin Hermansen her hjemme (f.eks). At hun har flyktet fra krigen i Ukraina gjør jo at det føles mer spesielt og at hun ble sittende der alene og redd i sitt siste øyeblikk provoserer meg ekstra mye.

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Det er et rasistisk og tilfeldig drap på en krigsflyktning på offentlig transport. Jeg synes det der er fryktelig ille og like ille som drap vi går i fakkeltog for her i Norge.

Hvor mange rasistisk motiverte drap, eller drap fundert på legning/gender, i USA hører du om et gjennomsnittlig år, og hvor mange er det faktisk loggført..?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Red Frostraven skrev (8 minutter siden):

Hvor mange rasistisk motiverte drap, eller drap fundert på legning/gender, i USA hører du om et gjennomsnittlig år, og hvor mange er det faktisk loggført..?

Rimelig sprøtt å sitte her å få høre at jeg ikke har rett til å reagere på dette brutale drapet som jeg dessverre har blitt vist video av fordi det passer dårlig inn i din kulturkrig på nett.

Men for å faktisk svare på din tøvete whataboutisme: hvis man følger med på alt skribleriet ditt så regner jeg med det er potensielt hundrevis selv om det er flere mørkhudete som begår drap mot hvite enn omvendt i USA. Men jeg har likevel rett til å reagere på dette drapet, slik jeg reagerte da noen ukrainere valgte å reise tilbake til Ukraina etter at de ble utsatt for grov vold av en muslimsk gjeng på et biblotek her i Norge. Slikt provoserer meg voldsomt mye.

Vi behandler ikke krigsflyktninger sånn. Og vi burde snart som samfunn klare å bevege oss forbi stadiet der man dreper hverandre på bakgrunn av hudfarge begge veier.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Skrevet
DukeNukem3d skrev (33 minutter siden):

Man bør ikke trenge å være "propagandist med agenda" for å reagere på et så brutalt, rasistisk og meningsløst drap. Man trenger rett og slett bare å ha litt grunnleggende empati for noe annet enn akkurat de politiske sakene man er mest opptatt av (BLM antar jeg). Det er like ille som drapet på Benjamin Hermansen her hjemme (f.eks). At hun har flyktet fra krigen i Ukraina gjør jo at det føles mer spesielt og at hun ble sittende der alene og redd i sitt siste øyeblikk provoserer meg ekstra mye.

Nei, men det er hva man er når man bruker det på den måten som dette er blitt brukt, man kan selvfølgelig bare ha empati og være sint, men det er ikke empati lenger når man målrettet bruker dette drapet mot en annen gruppe med mennesker. Noe som aktivt skjer her med dette drapet. Det er ikke rettferdighet for offeret de er ute etter, det er bare en unnskyldning for å selv begå vold mot visse grupper med mennesker, dette er samme ulla fra den samme voldelige sauen, det mener jeg personlig er ganske åpenbart. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Boing_80 skrev (33 minutter siden):

Og Epstein papirene venter vi fremdeles på...

Det er for meg ubegripelig at velgerne hans lar dette gå.

Enten er han i filene selv, ellers så brukte han ofrene til å vinne stemmer. Uansett råttent, og noe velgerne hans burde fordømme han for. Men neeei da. Ikke Trumpebass.

Jeg hadde en viss forståelse for hvorfor noen valgte å stemme på han, men å fremdeles støtte den mannen... jaja.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg blir ikke akkurat imponert over engasjementet når engasjementet strengt tatt er så veldig veldig selektivt, og kun dukker opp når akkurat riktig person er morderen, og akkurat riktig person er offeret, den slags uærlighet er dessverre trump å maga i et nøtteskall. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...