Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Det siste er at Antifa er terrordesignert. Det er umulig fordi Antifa er kun en idé. Det fins ikke noe lederskap og ikke noen medlemmer.

I Trump og hans kompanjongers hender er det et farlig redskap fordi det kan brukes til undertrykking av all uønskelig politisk aktivitet.

Jeg har vage minner om en tid der noe slikt hadde overrasket meg.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitat

Natt til torsdag, norsk tid, kom nyheten om at Jimmy Kimmels talkshow «Jimmy Kimmel Live» har blitt satt på pause - på ubestemt tid.

Reaksjonene lar ikke vente på seg. En lang rekke eksperter mener det dramatiske grepet skjer etter voldsomt press - og et klart ønske - fra USAs president Donald Trump.

Nyheten har skapt sjokkbølger i flere miljøer. Nå tar tidligere president Barack Obama bladet fra munnen, og han holder ikke igjen i sin kritikk av Trump-administrasjonen.

- Etter flere år med klaging over kanselleringskultur, har den sittende administrasjonen løftet det hele til et nytt og farlig nivå ved å jevnlig å true med tiltak mot medieselskaper dersom de ikke knebler eller sparker journalister og kommentatorer den (Trump-administrasjonen, red.anm.) ikke liker.

Det skriver Obama på X, før han følger opp:

- Dette er akkurat den typen statlig press som ytringsfriheten i grunnloven er ment å forhindre – og medieselskapene må begynne å kjempe imot i stedet for å gi etter.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/687?post=187843

Skrevet

De facto har Trump nå kontroll med media - alle som fornærmer han eller jobber mot ham saksøker han for mange milliarder dollar slik at eierne gir etter.  Spesielt om de er i en oppkjøpsprosess - der Trump også kontrollerer FCC som kan henholdvis gjøre livet lett eller vanskelig for mediehus.

Trump har kontroll over FBI, CIA, DHS, ICE, Marshal tjenesten etc... og ikke minst høyesterett som har fulgt en forenklet behandling som sannsynligvis ville kvalifisert til "malpractice" om det var en lavere rettsinnstans.  Men situasjonen nå er at det er ingen som kan sanksjonere høyesterett, ICE, FBI, CIA, DOJ eller lign.   Det betyr at vi kan vente enda større "power trips" fra etatene som Trump kontrollerer og helt ned til den enkelte ICE-agent som nå er "untouchable" selv om de opptrer grunnlovsstridig.

I One Big Beautiful Bill sørget Trump også for å gjøre seg selv immun mot straffeforfølgelse.

Neste etter de etablerte mediene blir sannsynligvis youtubere med nok seertall.

Så, selv om virkemidlene er noe annerledes enn i Putin's i Russland, så blir resultatet det samme, en total knebling og forfølgelse av alle medier og opposisjonelle om "Project 2025" får lov å fullføres.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Rune_says skrev (7 minutter siden):

Så, selv om virkemidlene er noe annerledes enn i Putin's i Russland, så blir resultatet det samme, en total knebling og forfølgelse av alle medier og opposisjonelle om "Project 2025" får lov å fullføres.

Ja, det var det noen sa, og blei kalt hysteriske.

• Liker 3
Skrevet
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Trump får for lite skryt for at han fikk til fred mellom Aberbaijan og Albania.

En utrolig tale, bokstavelig talt. Ja, ingen har stoppet så mange kriger som han, og ingen kan geografi som han ! Og ingen vet så mye om krig som Trump, som aldri har satt sine ben i en uniform.

• Liker 5
Skrevet
Dragavon skrev (1 time siden):

Ja, det var det noen sa, og blei kalt hysteriske.

Jeg har vært motstander av det råtne mennesket helt fra starten, og jeg trodde det kom til å bli ille om han vant. Men jeg skal innrømme at jeg trodde det var ordninger og slikt på plass som sikret at det ikke kunne bli så ille som dette.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Griever skrev (18 minutter siden):

Jeg har vært motstander av det råtne mennesket helt fra starten, og jeg trodde det kom til å bli ille om han vant. Men jeg skal innrømme at jeg trodde det var ordninger og slikt på plass som sikret at det ikke kunne bli så ille som dette.

Det har jo så vidt begynt..mannen har jo ikke sittet ett år ennå...det blir nok verre.........

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Joda - Donald prøver hele tiden........

Sant, og følgerne hans nikker og kaller han vis.

"How many fingers am I holding up, Winston?"

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

«When you have a network and you have evening shows and all they do is hit Trump, that’s all they do — if you go back, I guess they haven’t had a conservative one in years, or something — when you go back and take a look, all they do is hit Trump. They’re licensed. They’re not allowed to do that.”

Trump says because he won the election and networks give him “wholly bad publicity” that “I would think maybe their license should be taken away."

He tells reporters: “It will be up to Brendan Carr. I think Brendan Carr is outstanding. He's a patriot. He loves our country, and he's a tough guy.”

Vanvittige uttalelser fra en amerikansk president.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Fyren klarer å kalle Albania for Armenia og uttaler Aserbajdsjan på en keitete måte :D

Er det nå det blir:

MAGA: Jump!
Resten av verden: How high?

Endret av Boing_80
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...