Socketlicker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) N-4K0 skrev (1 minutt siden): Å nekte transseksuelle å være i forsvaret blir like dumt som å nekte kvinner å være der. Hvis man har de fysiske og mentale egenskapene og disiplinen som kreves for å bli en god soldat, spiller det vel ingen rolle om man er mann, kvinne, trans, intetkjønn eller julenisse. Det fungerer ikke sånn i militæret. Der kreves det faktisk mer enn fysisk egnethet for å passe inn, noe transer ikke gjør. Endret 9. mai av Socketlicker 1
Lallabaika Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Socketlicker skrev (2 minutter siden): Når det gjelder lands sikkerhet kan man ikke ta sjanser, da kan et uromoment være farlig. Det er derfor alle land sorterer bort uegnede basert på personlig egnethet og helse. Kan du definere uromomentet? Er det andre sammenlignbare land som ikke lar personer med denne kjønnsidentiteten jobbe i forsvaret? Sitat Det var ikke normalt med transer i forsvaret før venstreradikale kulturmarxister påtvang dette mot forsvarets vilje. Kilde på dette eller fri fantasi? Sitat Flaut at du ikke greier å skrive et eneste innlegg uten å måtte drive personangrep🤡 Hva er personagrepet? Jeg påpeker en idiotisk selvmotsigende idé. 7
Lallabaika Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Socketlicker skrev (14 minutter siden): Det fungerer ikke sånn i militæret. Der kreves det faktisk mer enn fysisk egnethet for å passe inn, noe transer ikke gjør. Antar du har en kilde på dette? Hele vurderingen din av hvem som passer inn i militæret baserer seg på om de er trans eller ikke? Det sier mer om dine fordommer enn om deres evner. Militæret handler om lojalitet, samarbeid og profesjonalitet, og det finnes transfolk som har ofret mer for landet sitt enn mange tastaturkrigere hvis eneste originale tanke er noe de har lest på internett. Endret 9. mai av Lallabaika 6
N-4K0 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Socketlicker skrev (6 minutter siden): Det fungerer ikke sånn i militæret. Der kreves det faktisk mer enn fysisk egnethet for å passe inn, noe transer ikke gjør. Og det vet du alt om? Jeg stoler på at militæret selv vet best. Hele anti-transopplegget fremstår som ren diskriminering, i likhet med mye annet som kommer fra Trump, som ikke tåler å bli motsagt uten å svare med å slenge dritt om de som våger å kritisere ham. 8
Boing_80 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Socketlicker skrev (12 minutter siden): Det fungerer ikke sånn i militæret. Der kreves det faktisk mer enn fysisk egnethet for å passe inn, noe transer ikke gjør. Hva mer trengs? Prøver du å si at transpersoner både har lav intelligens og er fysisk svakere? Jeg putter ordene i munnen på deg med vilje fordi jeg er ganske sikker på at du i underteksten nettopp sikter til disse faktorene. Endret 9. mai av Boing_80 4
Socketlicker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Lallabaika skrev (8 minutter siden): Kilde på dette eller fri fantasi? Ingen snakket om dette eller forsøkte å påtvinge dette forsvaret før få år siden. N-4K0 skrev (2 minutter siden): Og det vet du alt om? Jeg stoler på at militæret selv vet best. Hele anti-transopplegget fremstår som ren diskriminering, i likhet med mye annet som kommer fra Trump, som ikke tåler å bli motsagt uten å svare med å slenge dritt om de som våger å kritisere ham. Trump handler i tråd med Grunnloven, noe Høyesterett har bekreftet. Boing_80 skrev (2 minutter siden): Hva mer trengs? Prøver du å si at transpersoner både har lav intelligens og er fysisk svakere? Jeg putter ordene i munnen på deg med vilje fordi jeg er ganske sikker på at du i underteksten nettopp sikter til disse faktorene. Personlig egnethet, oppfylle helsekrav bla. 2
Lallabaika Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Socketlicker skrev (2 minutter siden): Ingen snakket om dette eller forsøkte å påtvinge dette forsvaret før få år siden. Kilden din er dine egne anekdoter? Imponerende! Du føler det er slik, ergo er det slik. Forstår godt at du støtter Trump i dette. Endret 9. mai av Lallabaika 8
Populært innlegg Boing_80 Skrevet 9. mai Populært innlegg Skrevet 9. mai (endret) Socketlicker skrev (1 time siden): Ingen snakket om dette eller forsøkte å påtvinge dette forsvaret før få år siden. Trump handler i tråd med Grunnloven, noe Høyesterett har bekreftet. Personlig egnethet, oppfylle helsekrav bla. Så, en transperson som oppfyller helsekravene og er personlig egnet skal få lov til å være i militæret. Rett? Endret 9. mai av Boing_80 9 1
Lallabaika Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Boing_80 skrev (1 minutt siden): Så, en transperson som oppfyller helsekravene og er personlig egnet skal få lov til å være i militæret. Rett? Ikke mat det med logikk, det vil kveles. Men for en herlig logikk! 8 1
Lallabaika Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Socketlicker skrev (15 minutter siden): Trump handler i tråd med Grunnloven, noe Høyesterett har bekreftet. Hyggelig å kunne korrigere dine konstante faktafeil og fantasifulle tolkninger, som viser at du har null kunnskap om det du snakker om. Jeg skal vedde på at du repeterer det du har lest på internett og bestemt deg for at det er sant. Grunnloven sier ikke at transpersoner må kastes ut av militæret, det var et politisk valg fra Trump, ikke et juridisk krav. Flere dommere mente tvert imot at forbudet kunne være grunnlovsstridig diskriminering. Å kalle det grunnlovstro er i beste fall kreativ tolkning. Endret 9. mai av Lallabaika 9
AtterEnBruker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai OK, et lite tips folkens, hver gang noen omtaler minoriteter, eller tilstedeværelse av minoriteter som "noe som er påtvunget", ..... don't feed the trolls. Altså, ikke vær stille om det, det er det siste jeg vil anbefale. Post motstand og avkreftelser. Men ikke svar/quote direkte tilbake. 7 2
Socketlicker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai (endret) Boing_80 skrev (34 minutter siden): Så, en transperson som oppfyller helsekravene og er personlig egnet skal få lov til å være i militæret. Rett? Transer oppfyller ikke helsekravene. Lallabaika skrev (22 minutter siden): Grunnloven sier ikke at transpersoner må kastes ut av militæret, det var et politisk valg fra Trump, ikke et juridisk krav. Flere dommere mente tvert imot at forbudet kunne være grunnlovsstridig diskriminering. Å kalle det grunnlovstro er i beste fall kreativ tolkning. Trump sitt valg er som sagt ikke imot grunnloven og dermed ikke diskriminerende. Lallabaika skrev (22 minutter siden): Hyggelig å kunne korrigere dine konstante faktafeil og fantasifulle tolkninger, som viser at du har null kunnskap om det du snakker om. Jeg skal vedde på at du repeterer det du har lest på internett og bestemt deg for at det er sant. Du har ikke korrigert noe som helst, og jeg har kommet med fakta, selv om du kverulerer og benekter det. Endret 9. mai av Socketlicker
N-4K0 Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Hva med en som er trans som ikke har tatt noen kjønnskorrigerende operasjon eller brukt hormontilskudd, som fysisk sett er helt normal, hva er det som evt. gjør denne personen "uegnet" til å være i militæret? "Behandlet" eller "ubehandlet" trans, tilstrekkelig fysisk og psykisk form er det som burde telle. Dessuten, hvor mange skyteglade/skytegale mennesker er det i USAs militære som går under radaren, som kanskje ender opp med å gjøre mer skade enn nytte? Og hvor mange menn er det i USAs militære som evt. deler visse menneskers oppfatning at kvinner hører hjemme i huset/kjøkkenet, eller som mener at kvinner selv er skyld i at de blir voldtatt hvis de går lettkledd? Eller som Trump selv sa for noen år siden at man bare kan "grab 'em by the pussy"? Sånne diskriminerende og avskyelige holdninger er langt verre enn transfolk i forsvaret. The logic isn't logicing. 2 4
Lallabaika Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Socketlicker skrev (22 minutter siden): Du har ikke korrigert noe som helst, og jeg har kommet med fakta, selv om du kverulerer og benekter det. Du har ikke kommet med et eneste fakta. Kom igjen da, gjør et ærlig forsøk. Dette var altfor lett. 5
Socketlicker Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Lallabaika skrev (24 minutter siden): Du har ikke kommet med et eneste fakta. Kom igjen da, gjør et ærlig forsøk. Dette var altfor lett. Fakta har dere fått, at dere ikke tar det til dere og kverulerer og driver persondebatt sier mest om nivået deres og hvor lite dere har å komme med av motargumenter. 1
Zork Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai 2 hours ago, Lallabaika said: Dette var altfor lett. At de er lette å argumentere mot er kjennemerket for alle troll. Det er mye av poenget. De er ikke ute etter debatt men svar/støy - jo lettere de gjør det for noen å svare, jo mer suksess har de. Du kan ikke sette dem på plass. Du kan ikke argumentere mot. Alt du kan gjøre er å ignorere dem. Svarer du dem, har de vunnet. Trollene i denne tråden er så fullstendig åpenbare at jeg blir rimelig oppgitt over at de finner så mye mat her. Vi må faktisk være bedre enn dette. 4 2 2
Socketlicker Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Zork skrev (17 minutter siden): At de er lette å argumentere mot er kjennemerket for alle troll. Det er mye av poenget. De er ikke ute etter debatt men svar/støy - jo lettere de gjør det for noen å svare, jo mer suksess har de. jeg har debattert og kommet med argumenter bygd på fakta og vitenskap. At venstreradikalerne ikke evner å svare med noe annet enn avsporinger og persondebatt viser jo bare hvor lite dere har å komme med av motargumenter. Flaut. Endret 10. mai av Socketlicker 1
obygda Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Socketlicker skrev (7 timer siden): Man kan ikke skjule at man er transe, det er veldig åpenbart og blir dermed distraherende og skadelig for den militære kapasiteten. Forsvaret klarer seg fint uten disse og kan velge og vrake i mer egnede kandidater som oppfyller helsekravene. Personer som har slike forutinntatte meninger som du viser frem er jo mye mer skadelig for den militære kapasiteten. Hvem gidder vel kjempe for landet sitt om det innebærer å forsvare fanatiske mennesker med denne type holdning? Jeg trodde man skulle forsvare frihet? Å forsvare underkastelse og forvridde tanker fra fortiden vil bare svekke forsvarsviljen og evnen slik jeg vurderer det. Man vil jo gjerne forsvare ett land der alle kan leve og bo og være seg selv. Om man setter ned foten og ikke vil ha x,y,z personer i landet og undertrykke deres menneskeverd så vet man jo ikke hvor grensen går ved neste korsvei. Før man vet ordet av det vil man ikke ha soldater med brune øyne,eller folk som halter osv.. Min forsvarsvilje faller i alle fall dramatisk om jeg føler landet jeg skal kjempe for ikke representerer verdier og tanker om frihet jeg også har. Så i mitt hodet skyter Trump seg selv i foten her. Han bare bygger videre på større polarisering og før du vet ordet av det tar alt sammen fyr. Styrken til USA ligger nettopp i friheten hver og en innbygger føler de har. Den friheten vil de kjempe for. Om noen begynner å plukke bort friheter så vil mange vende ryggen til. Soldaters moral og vilje vil falle i grus slik vi ofte ser i land som undertrykker sine innbyggere. Det er når dine negative forutinntatte meninger får virke mange mister viljen til å forsvare landet. Endret 10. mai av obygda 5 2
Lallabaika Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) Socketlicker skrev (6 timer siden): Fakta har dere fått, at dere ikke tar det til dere og kverulerer og driver persondebatt sier mest om nivået deres og hvor lite dere har å komme med av motargumenter. Det blir ikke mer sant jo mer du repeterer det. Hvorfor skal man argumentere i mot dine anekdoter? Venter fortsatt på fakta som underbygger det du sier. Jeg holder ikke pusten 🙂 Endret 10. mai av Lallabaika 4
agvg Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai (endret) N-4K0 skrev (9 timer siden): Dessuten, hvor mange skyteglade/skytegale mennesker er det i USAs militære som går under radaren, som kanskje ender opp med å gjøre mer skade enn nytte? Det største problemet i en potensiell krig er jo de som ikke er "skyteglade", de du vil ha i en slik situasjon er jo de som ikke lar seg psyke ned, de som ikke tenker ett sekund på hva resultat at de trekker på avtrekkeren og gjør det med glede. Passer selvsagt ikke inn dagens myke verden. Endret 10. mai av agvg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå