Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lenge sidan eg såg ein kommentar om at to kraftige orkaner der det rammar hardast kan gjere slutt på USA. Det ser slik sett ikkje lyst ut for USA.

Orkansesongen kan starte tidleg i år, om enn ikkje med fleire orkanar enn "vanleg":

Will hurricane season start early this year? Recent trends suggest yes | CNN

Spørsmålet er om dei får varsla eventulle orkanar og andre uvær i tide:

National Weather Service forecasting is more crippled than previously thought as hurricane season nears | CNN

Staffing shortages at hurricane-prone National Weather Service office have lawmakers concerned | CNN

Og så er det dei som går aktivt inn for å øydelegge værmeldinga då dei trur vær-radarane er våpen til å endre været og difor må øydeleggast.

National Weather Service on guard after threats to weather radars from militarized conspiracy theorist group | CNN

For dei på sidelinja, USA er på veg til å bli eit rart land. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Det er ikkje berre Trump som går etter dei statsansatte Republikanere i representantens hus ynsker å kutte i pensjonen til dei statsansatte.

Trump isn’t the only one targeting federal employees. House Republicans are pushing cuts to pension benefits | CNN Politics 

Eg mistenker målet er å ikkje få kompetente ansatte slik at dei kan seie at det ikkje fungerer med eller er bruk for statsansatte. Vel unntatt politi, grensepoliti og tollbetjenter. Det kan sjå ut som nattvekterstaten er målet. Med eit sett lover som berre beskytter dei rike...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
4 hours ago, Mbappe09 said:

Diktatur 

Ice er Gestapo anno 2025. Arrestasjon for protester er helt ja jeg mangler ord egentlig.

Endret av Van Der Linde
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Dette er så vanvittig bekmørkt. Som noen andre sa; Ice er Gestapo anno 2025. Og jeg mangler ikke flere ord å sette på de. Kakerlakker, monstre, søppelknullere, osv. Og nei, jeg er ikke så snill at jeg omtaler ICE eller andre etno-nasjonalistiske dronemaur med mer anerkjennende eller legitimerende ordlag.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 5
Skrevet

Ikke bare bekmørkt, men gjennomkorrupt også:

image.thumb.jpeg.e91b8c38e7d9c9a252b5b0e6532d6da5.jpeg

I tillegg kommer milliardene Trump-familien har tjent eller kan tjene på krypto ...

Og som om ikke det var nok, tar Stephen Miller til orde for å oppheve habeas corpus. Sist det skjedde i USA, var etter bombingen av Pearl Harbour...

image.thumb.png.02354c2a2f898e112262c09b9c51aadc.png

(Kilde: BBC)

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Dette er så vanvittig bekmørkt. Som noen andre sa; Ice er Gestapo anno 2025. Og jeg mangler ikke flere ord å sette på de. Kakerlakker, monstre, søppelknullere, osv. Og nei, jeg er ikke så snill at jeg omtaler ICE eller andre etno-nasjonalistiske dronemaur med mer anerkjennende eller legitimerende ordlag.

Folkets sinne er voksende, det rapporteres om bondeangst blant de republikanske velgere som omsider har begynte å innse at partiet de hadde stemt på, ikke brydd seg om disses interesser, om lovverk, om rettigheter eller om konstitusjon. Nå som massearrestasjon skjer "overalt" mot både illegale og legale migranter samtidig som flere og flere som gjort bruk av deres rettigheter for å protestere oppleve massiv krenking av disses borgerrettigheter som politisk frihet, har dette fulgt til eksplosiv misnøye i delstat etter delstat. Mange amerikanere sier nå rett ut at de frykte å bli enten utstengt fra sitt hjemland eller deportert pga. trump-kritikk - og mange millioner lytter på dem. 

https://www.msn.com/en-us/news/politics/buyer-s-remorse-as-maga-faithful-face-gradual-then-sudden-realization-trump-only-hurts-them/ar-AA1Ez3O7?ocid=hpmsn&cvid=0bb6e36e62ae43408b0d2b7fbb2d67b2&ei=3

Den åpenbare maktmisbruken av republikanerne og Trumpregimet er i ferd med å bli skrikende for flesteparten av amerikanerne, som likedan fikk med seg Trumps ufattelige synlige korrupsjon - de lærer om kostbare gaver, utbetalinger, tjenester, misbruk av benådningsmakt mot tjeneste og betaling, gullstatuer, gullmynter og forgylte vulgære oppvisninger som sett i det hvite huset som aldri før var så pynt med gull - deriblant en statue av Trump selv - Og sist selve "Gullflyet" som gis bort som en gave fra Qatar, en tvilsom makt i øyne på amerikanerne flest. Mange innser i voksende forferdelse at de hadde stemt på en kriminell som fritt gjør korrupsjon til hans merkevare - hjulpet av Roberts, som nå er sterkt upopulært, som gav ham absolutt immunitet. De hadde valgt en løgnaktig og tyvaktig kriminell som hadde bedratt dem på det groveste ved å utnytte disses mangel på kunnskap. 

Og republikanerne nektet å innse at folkestemningen har begynte å vende seg mot dem. For nå er de i ferd med å bli avslørt som det egentlige problemet som har hjemsøkte USA i tretti år og som har skapt den uholdbare situasjonen hvor et systemsvikt er blitt en realitet fordi folk flest hadde mistet troen - som inntil da hadde ikke forstått at "den republikanske kontrarevolusjonen" aktuelt eksistere. Amerikanerne hadde helt til det sist fornektet denne virkeligheten tross all polarisering og behandlet alle valgene som normale prosesser uten å fatte alvoret, som sist sett under presidentvalget i 2024 da folk flest ikke lytt på advarslene under troen om at dette ikke har røtter i virkeligheten... 

Kong Karl 1. som mistet hodet fordi han trosset engelsk skikk og bruk, hadde mistet folkets støtte fordi han fikk et stort skip bygd - "Royal Sovereign" som var kalt "den forgylte djevelen" av nederlenderne fordi det store skipet var sterkt forgylte. For engelskmennene flest var dette skipet sterkt vulgært, ansett som et symbol over korrupsjon og maktmisbruk. Nå ser vi liknende tendenser omkring et stort Boeing 747-8 som kalles "Gullflyet" fordi det har forgylte interiør! Mange amerikanere ser en vulgær og selvopptatt mann med gull omkring seg. 

Det blir verre og verre, men samtidig ser man voksende motstand og sinne som reaksjon mot den republikanske fascistiske utviklingen. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Trump er i ferd med å ødelegge hele USA..både økonomisk og mhp innbyggere sine rettigheter. Jeg leser analyser som gir økte priser på det meste i USA i månedene fremover..folk kommer til å flippe av sinne innen høsten. Mange vil miste jobben..det er total galskap vi ser utfolde seg. Jeg begynner nå å tro på konspirasjonsteorier om at Trump er en KGB agent. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

Trump er i ferd med å ødelegge hele USA..både økonomisk og mhp innbyggere sine rettigheter. Jeg leser analyser som gir økte priser på det meste i USA i månedene fremover..folk kommer til å flippe av sinne innen høsten. Mange vil miste jobben..det er total galskap vi ser utfolde seg. Jeg begynner nå å tro på konspirasjonsteorier om at Trump er en KGB agent. 

😄 Økonomisk går USA godt med lavere inflasjon og ventet økonomisk vekst for 2025.

Hvilke "rettigheter" er det som ødelegges? Det er ingen menneskerett å påtvinge kjønnsideologi på andre eller ta liv.

Skrevet

Finnes det noen oppdaterte tall på emigrasjon fra USA? Interessant å se om alt det snakket som var tidligere på økt interesse for å "flykte" fra USA under Trump har munnet ut i at folk faktisk har flyttet.

• Hjerte 1
Skrevet
Socketlicker skrev (3 minutter siden):

😄 Økonomisk går USA godt med lavere inflasjon og ventet økonomisk vekst for 2025.

Hvilke "rettigheter" er det som ødelegges? Det er ingen menneskerett å påtvinge kjønnsideologi på andre eller ta liv.

Har du funnet ut av hva metastudie betyr ennå?

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg spør om kilde har du vel linket til den tidligere et eller annet  sted som automatisk betyr at du ikke makter å hoste opp kilden en gang til.

Endret av Lallabaika
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
1 minute ago, Lallabaika said:

Hvis jeg spør om kilde har du vel linket til den tidligere et eller annet  sted som automatisk betyr at du ikke makter å hoste opp kilden en gang til.

Kilden er ham selv. Har dere ikke forstått det enda?

• Liker 4
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (16 minutter siden):

Vel..analyser jeg leser viser at vi vil se økonomisk oppbremsing...Dette er da basert på politikken som føres og konsekvenser på sikt. Det er ikke en beskrivelse av situasjonen her og nå..men i hvilken retning man er på vei. I enkelte miljøer,f.eks bilindustri, er man på vei mot sterk nedgang fordi industrien ikke takler og klarer å forholde seg til endringer Trump prøver å innføre...Det blir bråstopp i bilsalget som følge av dette tror bransjen selv

https://m.youtube.com/watch?v=7RHDg2CePpQ

Endret av obygda
  • Innsiktsfullt 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...