Duriello Skrevet lørdag kl 20:29 Skrevet lørdag kl 20:29 (endret) Boing_80 skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke dette. Trump & co. har bokstavelig truet med å invadere og annektere Grønland. Å være uenig i det er tegn på antiamerikanisme? Så betyr det at USA skal bare få gjøre som de vil? Vi er for tiden "antiamerikanske" nettopp FORDI Trump & co holder på som de gjør. 👍 (For egen del, lengre en det, men vi har det ordtaket "the last straw".) Edit* Jeg holder fortsatt russerne lavere i hevd, bare så det er sagt. Endret lørdag kl 20:31 av Duriello
Imaginacíon Skrevet lørdag kl 20:30 Skrevet lørdag kl 20:30 23 minutes ago, Zork said: https://www.nrk.no/urix/donald-trump-holder-pressekonferanse-om-bombingen-av-venezuela-og-pagripelsen-av-maduro-1.17712861 USA skal nå altså ta over styringen av Venezuela, de kommer til å la oljeselskapene sine gå inn der og trump utelukker at Machado kan bli bli Venezuelas leder... Jeg kan naturligvis ikke snakke for Machado, men jeg vil ikke være overrasket om det begynner å demre for henne at min fiendes fiende ikke nødvendigvis alltid er min venn. Jeg er ikke noen tilhenger av Machado, men den uttalelsen lukter det av. De vil styre landet selv på ubestemt tid. En koloni med andre ord. 1 2
Boing_80 Skrevet lørdag kl 20:31 Skrevet lørdag kl 20:31 Duriello skrev (Akkurat nå): Vi er for tiden "antiamerikanske" nettopp FORDI Trump & co holder på som de gjør. 👍 (For egen del, lengre en det, men vi har det ordtaket "the last straw".) Jeg siterte feil person denne gangen. Var ment å sitere den du siterte. Sorry for det. 1
obygda Skrevet lørdag kl 20:31 Skrevet lørdag kl 20:31 kremt skrev (Akkurat nå): Et spill for galleriet? Bak scenen kan hun jo godta store summer for å lede landet i en periode. Tviler selv på det. Men kongressen i USA må jo få et helvetes problem nå..det som har skjedd..har jo skjedd ulovlig 3
jjkoggan Skrevet lørdag kl 20:32 Skrevet lørdag kl 20:32 Zork skrev (4 minutter siden): Hvilket spisested en velger i alt dette her er fullstendig irrelevant. Det var poenget mitt. McDonald’s er fôr populært i Europa for noe få å boikotte til å ha en stor effekt. Det var ikke meg som startet McDonald’s diskusjonen forresten
Duriello Skrevet lørdag kl 20:32 Skrevet lørdag kl 20:32 Boing_80 skrev (1 minutt siden): Jeg siterte feil person denne gangen. Var ment å sitere den du siterte. Sorry for det. Skjønner, vann under broen. 😁
Zork Skrevet lørdag kl 20:35 Skrevet lørdag kl 20:35 1 minute ago, obygda said: Tviler selv på det. Men kongressen i USA må jo få et helvetes problem nå..det som har skjedd..har jo skjedd ulovlig Det betyr jo lite siden trump ikke forholder seg til lover og SCOTUS sitter som nikkedukker og servilt godtar alt han gjør uansett. 3 1
jjkoggan Skrevet lørdag kl 20:44 Skrevet lørdag kl 20:44 obygda skrev (10 minutter siden): Blir ikke lett å være amerikansk turist i Europa lenger..er nok mange som vil påpeke galskapen som skjer der borte nå. Er amerikanere flest så gale i pappen som denne Trump? Jeg skjønner ikke hvordan man kan støtte denne mannen. Men fredsprisen er i alle fall trygg..Den vil aldri gå til en som startet en krig... Jeg advarer deg å studere meningsmålinger når du snakker om hva de fleste amerikanere mener. Akkurat nå mener amerikanerne dette om Trump. De fleste amerikanere støtter ikke Trump Favorable: 39% Unfavorable: 56% Not sure: 4% 1
Boing_80 Skrevet lørdag kl 20:45 Skrevet lørdag kl 20:45 (endret) jjkoggan skrev (13 minutter siden): Det var poenget mitt. McDonald’s er fôr populært i Europa for noe få å boikotte til å ha en stor effekt. Det var ikke meg som startet McDonald’s diskusjonen forresten Det var jeg som trakk frem det. Om du leser litt tidligere i denne tråden så var det par stykker som ettelyste boikott av amerikanske varer og tjenester. Som er helt på sin plass, men trolig ikke mulig å få til i praksis fordi vi er så fanget inn i nettet av tjenester og funksjoner. Endret lørdag kl 20:46 av Boing_80 1
obygda Skrevet lørdag kl 20:46 Skrevet lørdag kl 20:46 Zork skrev (8 minutter siden): Det betyr jo lite siden trump ikke forholder seg til lover og SCOTUS sitter som nikkedukker og servilt godtar alt han gjør uansett. Jeg tror dette kan vise seg vanskelig å håndtere over tid...Hvor mange tropper skal USA sende til Venezuela for å styre landet? Tror stemningen fort kan snu her 3
obygda Skrevet lørdag kl 20:47 Skrevet lørdag kl 20:47 jjkoggan skrev (2 minutter siden): Jeg advarer deg å studere meningsmålinger når du snakker om hva de fleste amerikanere mener. Akkurat nå mener amerikanerne dette om Trump. De fleste amerikanere støtter ikke Trump Favorable: 39% Unfavorable: 56% Not sure: 4% Men 39% er alt for høyt..skal holde kjeft når den er nede på 12% 2 1
Boing_80 Skrevet lørdag kl 20:49 Skrevet lørdag kl 20:49 (endret) Og alt dette faenskapet kun fordi Trump har utstyr som er mikroskopisk og han må bevise at han er noe. Faens herk! https://sol.no/video/mikropenis-parodi-av-trump-desperat/F2HsBxwO Og dette er kronen på verket: Donald Trump feirer George Clooney og konas franske statsborgerskap med en hånlig kommentar. – Godt nytt, skriver den amerikanske presidenten. https://www.vg.no/rampelys/i/16nbXl/donald-trump-godt-nytt-george-clooney Hvem ved sine fulle fem kan tolke dette som styrke fra en maktperson? Istedenfor å kritisere Clooney og kona hans med saklige argumenter, så tyr han til slike midler? Altså come on! Skal USA bli store ved å spille bøller hvis følelser blir såret når de ikke får lov til å gjøre som de vil? MAGA - skjer kun ved å være frekkest i kjeften? Jeg er sikker på at det er enda flere problemer og utfordringer som den gjengse amerikaner merker på kroppen og best kan si noe om det - har MAGA gjort noe for de? Har alle tariffene gjort livet enklere for vanlige amerikaneren? Hva om MAGA faktisk handlet om USA og befolkningens ve og vel? Forbedring av helsetjenester som var tilgjengelige for alle? Tiltak som hjalp de som har falt ut? Eller gå bort fra "Du er din lykkes smed" og skape varme samfunn som inkluderer alle og skaper muligheter for alle? USA hadde fått galaktisk stor respekt om de tok sin rolle som verdenspoliti og opptrådte med rettferdighet og brobygging mellom verdens nasjoner. At de var ubestikkelige. Da hadde jeg ikke hatt noe problem med verdenspolitiet. Men slik det er nå der blant annet AIPAC har så stor makt og påvirkningskraft så blir jeg vemodig. Ramlet over en tråd på Reddit med tittelen "Why does people hate America?". Som forventet var perspektivene ikke å finne i majoriteten av kommentarene. Endret lørdag kl 21:17 av Boing_80 3
jjkoggan Skrevet lørdag kl 20:49 Skrevet lørdag kl 20:49 obygda skrev (Akkurat nå): Men 39% er alt for høyt..skal holde kjeft når den er nede på 12% Nei- du skal fortsette å klage uansett med noe mer enn 0% er jeg sikker
obygda Skrevet lørdag kl 20:53 Skrevet lørdag kl 20:53 jjkoggan skrev (Akkurat nå): Nei- du skal fortsette å klage uansett med noe mer enn 0% er jeg sikker Neida..jeg er ærlig..12% og jeg holder kjeft. Husk 4 av 10 der borte heier på ostepopen som stjeler ressurser fra et annet land. Jeg ville aldri stjålet fra min største fiende en gang. Nei..dette er lavmål...Du skal ikke stjele heter det jo også..men ikke i Trump sin versjon tydeligvis. 4
jjkoggan Skrevet lørdag kl 20:59 Skrevet lørdag kl 20:59 obygda skrev (Akkurat nå): Neida..jeg er ærlig..12% og jeg holder kjeft. Husk 4 av 10 der borte heier på ostepopen som stjeler ressurser fra et annet land. Jeg ville aldri stjålet fra min største fiende en gang. Nei..dette er lavmål...Du skal ikke stjele heter det jo også..men ikke i Trump sin versjon tydeligvis. Du har ikke sett en meningsmåling på dette enda. Venezuela klarer ikke å produsere olje uten utenlandsk hjelp og jeg mener ikke at Japan «stjeler» når de produserer biler her i Ohio. De ansetter en god del Ohioans og betaler skatter 1
jallajall Skrevet lørdag kl 21:07 Skrevet lørdag kl 21:07 1 hour ago, Zork said: og trump utelukker at Machado kan bli bli Venezuelas leder... Hvorfor skulle Machado bli leder da? Hun har jo selv gått ut og støttet Gonzalez. 1
Neptun1 Skrevet lørdag kl 21:08 Skrevet lørdag kl 21:08 (endret) Duriello skrev (51 minutter siden): Blir du trist av vår antiamerikanisme? 👍 Jeg blir trist av venstresiden/medienes glødende USA-hat. Det er trist at vår gamle og dype allianse er historie etter ett år med Trump som president. Rett nok har han mange feil og mangler men det kommer en tid etter Trump. Hadde jeg vært amerikaner så hadde jeg ikke sett på Norge som en alliert når den tid kommer. "Vi" er et ryggradsløst folk som snur kappen etter vinden, noe denne tråden til fulle bekrefter. Pr i dag er flertallet i Norge og deres rødemedier mer positive til sosialistiske og muslimske diktatur enn våre nærmeste (vestlige) allierte. Man vemmes. Endret lørdag kl 21:09 av Neptun1 5 1
obygda Skrevet lørdag kl 21:12 Skrevet lørdag kl 21:12 jjkoggan skrev (Akkurat nå): Du har ikke sett en meningsmåling på dette enda. Venezuela klarer ikke å produsere olje uten utenlandsk hjelp og jeg mener ikke at Japan «stjeler» når de produserer biler her i Ohio. De ansetter en god del Ohioans og betaler skatter Du hørte like bra som meg at Trump sa at han ville la amerikanske selskap ta over oljefeltene..og la amerikanske selskaper tjene på det. Det er tyveri. Det er ingenting som peker på noe annet enn at Trump vil ha oljen under amerikansk kontroll og eierskap. Dette er #1 grunn for denne "invasjonen". Maduro er bare et skalkeskjul. Akkurat som sikkerhet er det mhp Grønland. Alle oppegående vet at Danmark gjennom Nato i årevis har støttet og oppfordret USA til å ha baser på Grønland..ja øke aktiviteten også. Men Donald vil ha Grønland pga naturressurser..samme argumentet gjelder Venezuela. Ostepopen bryr seg katta om narkotika eller dømme folk for narkotikasmugling. Donald Trump benådet den tidligere presidenten i Honduras, Juan Orlando Hernández. Mandag kunne Hernández forlate høysikkerhetsfengselet i West Virginia. Han sonet en dom på 45 års fengsel for å ha latt 400 tonn kokain strømme inn i USA kilde : https://www.aftenposten.no/verden/i/K8BQMX/donald-trump-benaadet-honduras-ekspresident Trump har NULL troverdighet i kampen mot narkotika..NULL 6 2
Zork Skrevet lørdag kl 21:13 Skrevet lørdag kl 21:13 5 minutes ago, jallajall said: Hvorfor skulle Machado bli leder da? Hun har jo selv gått ut og støttet Gonzalez. Ja, da er det vel bare for trump å peke på ham da... det har han vel allerede gjort siden det er så selvfølgelig... La meg sjekke... det har han ikke, nei... men fortsett med argumentasjonen du. 4
jallajall Skrevet lørdag kl 21:18 Skrevet lørdag kl 21:18 (endret) 6 minutes ago, Zork said: men fortsett med argumentasjonen du. hvilken argumentasjon? Jeg lurte bare hvorfor du snakker om at Machado som ny leder når president-elect Gonzalez kanskje er det åpenbare valget. Vil du heller ha Machado fremfor Gonzalez, eller mener du hun er mer aktuell, i så fall hvorfor? Endret lørdag kl 21:20 av jallajall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå