Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (5 minutter siden):

Vi trenger ikke oljen, vi er verdens største produsent 

Hva mener du her? Vi trenger ikke en tyv som skal selge byttet,oljen,og putte pengene i egen lomme. Det er jo det Ostepopen skal gjøre

• Liker 4
Skrevet (endret)

På plass med litt historie her!! Venezuela er skrekkeksempelet på hva som skjer hvis en stat selger naturressursene sine til utenlandske selskaper, mye det vi ser skjer i Norge og datasentre nå!

Venezuela var tidlig en av verdens største oljeprodusenter. Her var Amerikanske selskaper (Standard Oil, Gulf Oil) inne og tok mye av overskuddet med seg til eierne utenfor Venezuela. I 1976 ble oljen nasjonalisert. Etter dette har USA stort sett søkt å få tilbake oljen under Amerikansk kontroll, først gjennom konflikten med Hugo Chavez, og nå med Maduro. USA mener altså at oljen nesten er deres, noe som selvfølgelig er bare tull! 

Vi får håpe at de som tar over styringen klarer å stagge Amerikanerne, men jeg har ikke så veldig tro på at dette ender så veldig mye bedre for den jevne beboer i Venezuela...

Endret av RookieNO
  • Liker 7
Skrevet
Just now, BIlly Bones said:

"Fredens president". 

Bare vent og se. Trump kommer til å få slutt på krigen mellom USA og Venezuela og dermed avslutte sin niende krig 🤡

• Liker 4
Skrevet
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

The United States is the world’s largest oil producer.

Hvorfor skal Ostepopen da ta oljen fra Venezuelas befolkning?

• Liker 1
Skrevet
WiiBoy skrev (6 minutter siden):

Bare vent og se. Trump kommer til å få slutt på krigen mellom USA og Venezuela og dermed avslutte sin niende krig 🤡

Han,idioten, er visstnok oppe i 8.25...ifølge egen regning

Skrevet (endret)
24 minutes ago, jjkoggan said:

Hvorvidt USA trenger det er vel ikke så relevant - trump vil ha det.

Minner meg forøvrig om sitatet fra The New Statesman:

- But you don't even need the money, Alan?

- No, I don’t need the money, Piers, but you see I want it! I’m a very, very greedy man, Piers! That is why I became a Conservative!

Endret av Zork
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg ikke kommer til å skje 

Vel,jeg er 99% sikker på at det vil skje. Tenk deg f.eks hva Trump ville sagt om det kom forslag på bordet at Venezuela skulle se på Norge og dets lovgivning mhp Olje og oljeinntekter slik at det kom befolkningen tilgode. Her er det nok oljeoligarkene som skal berikes. Befolkningen vil ikke se mye til noen rikdom er jeg redd.

• Liker 3
Skrevet
15 minutes ago, obygda said:

Hvorfor skal Ostepopen da ta oljen fra Venezuelas befolkning?

Hvorfor er vel ganske åpenbart.  Fordi han kan, og vil.

Så er spørsmålet om hva situasjonen er nå for Venezuela.   (Dvs før hendelsene i dag/ natt).  Venezuela brukte å være på par med Norge velferdsmessig fram til det nåværende Russisk støttede regimet tok makten.

Det er det ikke nå lenger, for å si det mildt.   Så er spørsmålet, kommer det til å bli bedre?   Pragmatikeren i meg sier at det potensielt kan bli bedre.  Ikke like bra som før, men bedre.

Skrevet (endret)
38 minutes ago, jjkoggan said:

Venezuela har verdens største kjente oljereserver og sitter på 18% av verdens kjente oljereserver. USA har ca 2%. 

Såklart dette handler om olje. Venezuela truer ikke USA eller andre nasjoner, og ligger langt nede på listen over land som sender narkotika til USA. Noen forsøker åpenbart å late som om dette handler om narkotika, men da burde USA angrepet landene som faktisk sender inn det meste av Narkotika til USA. Kanskje det ville vært litt mer troverdig om han ikke akkurat slapp fri Honduras ex-president som satt i fengsel for å ha innført mer enn 400 tonn kokain til USA.

Endret av Reg2000
  • Liker 6
Skrevet
Reg2000 skrev (2 minutter siden):

Venezuela har verdens største kjente oljereserver og sitter på 18% av verdens kjente oljereserver. USA har ca 2%. 

Såklart dette handler om olje. Venezuela truer ikke USA eller andre nasjoner, og ligger langt nede på listen over land som sender narkotika til USA. 

Tror du Trump tenker på hva landet trenger langt i fremtiden?  Hans fokus hittil er bare sin narsissisme 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minute ago, jjkoggan said:

Tror du Trump tenker på hva landet trenger langt i fremtiden?  Hans fokus hittil er bare sin narsissisme 

Han vil sikre inntekter til seg og sine. Olje er penger. Trump bryr seg kun om to ting: penger og at folk klapper ham på hodet og sier at han er den flinkeste lille gutten i hele verden. Det er ingenting som tilsier at han noensinne vil si at han har skaffet seg nok penger og ikke trenger enda mer.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
On 1/2/2026 at 5:19 AM, jjkoggan said:

Jeg har sagt at ulikhet er viktigere for nordmenn.  Polarisering har flere årsaker enn ulikhet i usa.  En  billionaire styrer landet og ikke bare det- han vil vise alle hvor rik han er hele tiden

Norge er styrt av rikingen JGS.

Jeg ser poenget ditt i at det neppe hadde gått så bra for han om han hadde begynt å flashe millionene sine nei.   Det hadde nok blitt kulturkrasj.

Jeg mener likevel at når ulikhetene nå øker i USA i rekordfart, så vil det gi grobrunn for ekstremister på begge sider av gitteret.  Det er snakk om en enorm pengeforflytning i USA, særlig de siste 5 årene.   

Endret av Fatninja
  • Liker 1
Skrevet
Reg2000 skrev (Akkurat nå):

Han vil sikre inntekter til seg og sine. Olje er penger. Trump bryr seg kun om to ting: penger og at folk klapper ham på hodet og sier at han er den flinkeste lille gutten i hele verden. 

Trump eier et oljeselskap?

• Liker 2
Skrevet
Fatninja skrev (2 minutter siden):

Norge er også styrt av rikingen JGS.

Jeg ser poenget ditt i at det neppe hadde gått så bra for han om han hadde begynt å flashe millionene sine heller nei.   Det hadde nok blitt kulturkrasj.

Jeg mener likevel at når ulikhetene nå øker i USA i rekordfart, så vil det gi grobrunn for ekstremister på begge sider av gitteret.  Det er snakk om en enorm pengeforflytning i USA, særlig de siste 5 årene.   

Trump har alltid flashet sine millioner, det er hans «brand» som han selger og skryter på hele tiden.  Mange støtter Trump nettopp fordi han er styrtrik og trodde han ville bli en god leder pga sin suksess med penger 

• Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Han sitter sikkert med noen aksjer i noen..Akkurat som Putin deler han ut til oligarkene sine. Det er enorme likheter mellom Trump og Putin..faktisk slående mange likheter.

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutes ago, jjkoggan said:

Han har nå brukt USA's militære til å overta 18% av verdens oljeressurser så ja. Du må være nesten grenseløst naiv for å tro at dette handler om noe annet enn å overta oljen. 

Endret av Reg2000
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...