Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Skrevet
Civilix skrev (3 timer siden):

La også merke til at motorvei ikke var i nærheten av så krevende på forbruket som det var i vinter, over 200 km motorvei hvor mesteparten var 120 og den brukte ikke over 188wh.

 

 

Det er ganske så nice med M50. 
Hvilke type dekk/dimensjon ?
Tipper på Hankook..

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Fare for jeg må bytte avatar snart 🫣,  i4en trolig blir byttet i en iX M60 2024 modell som har rullet knappe 15K km på mandag. i4en har vært ett svært godt bekjentskap, var i utgangspunktet ikke helt planen å bytte den ut, men fikk ett svært godt innbytte tilbud som fristet litt for mye. 

  • Liker 3
Skrevet
Evil-Duck skrev (6 minutter siden):

Fare for jeg må bytte avatar snart 🫣,  i4en trolig blir byttet i en iX M60 2024 modell som har rullet knappe 15K km på mandag. i4en har vært ett svært godt bekjentskap, var i utgangspunktet ikke helt planen å bytte den ut, men fikk ett svært godt innbytte tilbud som fristet litt for mye. 

Har bladede følelser for Ix men ser på den stadig oftere. Har sikkert med alder å gjøre! Lykke til

Skrevet
Syar-2003 skrev (14 timer siden):

Her er et par forslag til deg 😊

 

Flotte forslag, men ble til jeg byttet tilbake til avataren jeg har hatt på forumet her siden 2006 :wee:

  • Liker 1
Skrevet (endret)
Evil-Duck skrev (10 minutter siden):

Flotte forslag, men ble til jeg byttet tilbake til avataren jeg har hatt på forumet her siden 2006 :wee:

Ja, bifalles - ser ikke fullt så "evil" ut som forslagene mine. 
Når bytter du fra i4 til IX da ?
Jeg får ny i4 M60 estimert til uke 46 (tar ekstra tid med individual 😏). Da må vel jeg også bytte avatar 😅

Endret av Syar-2003
Skrevet
Syar-2003 skrev (29 minutter siden):

Ja, bifalles - ser ikke fullt så "evil" ut som forslagene mine. 
Når bytter du fra i4 til IX da ?
Jeg får ny i4 M60 estimert til uke 46 (tar ekstra tid med individual 😏). Da må vel jeg også bytte avatar 😅

Siden det er en bruktbil de har på lager så var det bare litt klargjøring som måtte til før de var klar for å levere den ut, så slik det ser ut nå i det minste blir det ny bil rett over helgen. Ingenting er skrevet under enda, men har gitt instrukser på hvordan jeg vil de skal klargjøre den, så med mindre det oppdages noen feil på inspeksjon blir det nok penn på papir. 

Det som var litt interessant var at jeg fikk betydelig høyere innbytte pris ved kjøp av bruktbil enn ved kjøp av nybil, men de har kanskje større marginer å gå på der, samt at iXen naturlignok blir en del dyrere enn en ny i4 M60 som vi snakket om tidligere. 

  • Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har tidligere opplevd at fartsgrensevarslingen seg på igjen av seg selv, men på langtur i går skjedde det fire-fem over en ganske kort periode, kanskje en halvtime. Jeg stoppet aldri og kjørte også gjennom mange ulike fartsgrenser uten at det skjedde noe. Har andre opplevd dette, eller har noen tanker om hvorfor det skjer? 

  • 2 uker senere...
Skrevet
Lord Britishface skrev (På 3.8.2025 den 19.05):

Jeg har tidligere opplevd at fartsgrensevarslingen seg på igjen av seg selv, men på langtur i går skjedde det fire-fem over en ganske kort periode, kanskje en halvtime. Jeg stoppet aldri og kjørte også gjennom mange ulike fartsgrenser uten at det skjedde noe. Har andre opplevd dette, eller har noen tanker om hvorfor det skjer? 

Det var ikke mye til respons du fikk på dette. Jeg kan dessverre ikke dele noe erfaringer da jeg har årsmodell føre denne funksjonen ble implementert.

Virket som tråden sakte har dødd ut med Bjerkenes sin exit.

Skrevet
Syar-2003 skrev (30 minutter siden):

Det var ikke mye til respons du fikk på dette. Jeg kan dessverre ikke dele noe erfaringer da jeg har årsmodell føre denne funksjonen ble implementert.

Virket som tråden sakte har dødd ut med Bjerkenes sin exit.

Jeg har også gammel modell. Tror at det var noe greier på en strekning nede i valdres. Kona klaget i alle fall på at bilen viste 50 og det var 2 felts vei sansynligvis 70 eller 80 sone. Tror det må være veivesnet som ikke har oppjustert kart etter veien er forbedret. Tror hun trykket set i vannvare noen ganger. 

Var på en 2000km lang tur i Norge nå i sommer også. Vi bruker bilen akkurat som vi brukte bensin bilen vår på ferie. Bruker ikke navigering med ladestopp planlegging osv. Fyller på når det passer enten det er 60 eller 30% att på batteriet. Siste lading spiste vi samtidig. Da var bilen ferdig ladet før jeg fikk maten.

Fikk også bruk for kondisjonere batteri fra appen en morgen. Bare satte det på forvarming og ladet etter vi hadde spist frokost. Funket fint. Alle ladere virket med en gang (BMW charging er genialt) Veldig lite å si egentlig. Tenker nesten ikke på at man kjører en el bil. 

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (44 minutter siden):

Noe nytt med de incomming M60'ene da? Spent på leveringene og erfaringene :)

Min M60 produseres først i uke 41 og antydet utlevering hos forhandlere er uke 46.
Har heller ikke fått lånt/prøvekjørt en.

Det begynner å dukke opp folk som har fått utlevert M60 på fb owners gruppene.

Produksjonen startet opp for en drøy måned siden i München.

Skrevet
Syar-2003 skrev (17 timer siden):

Min M60 produseres først i uke 41 og antydet utlevering hos forhandlere er uke 46.
Har heller ikke fått lånt/prøvekjørt en.

Det begynner å dukke opp folk som har fått utlevert M60 på fb owners gruppene.

Produksjonen startet opp for en drøy måned siden i München.

M60 får vel e drive40 motoren bak går jeg utifra?

Må si jeg er litt forundret. Alle biler jeg har hatt med litt motor har problemer med traction om jeg slår av alt av hjelpemiddel.

edrive 40 med 225hjul og 17 tommere spinner overhode ikke om jeg trør flatt fra stillestående på tørr asfalt.

Det er ikke noe problem for bilen går 0-100 på litt over 5 sek men hadde trodd de var litt vanskelig uten traction controll

Er det slik på M50/60 også?

Skrevet
Salvesen. skrev (19 timer siden):

Noe nytt med de incomming M60'ene da? Spent på leveringene og erfaringene :)

Jeg har nettopp satt sammen en I4M60 som jeg vurderer sterkt å slå til på. Prøvekjørte I4M50 forrige helg, og du verden for en syk syk kjøremaskin!  Det var rett og slett en helt annen verden ift Model 3. Både når det gjelder kjørekomfort, akselerasjon og byggekvalitet. Ja, egentlig det aller aller meste. 600 hester og en helt herlig lyd når man drar på i sports modus. Ikke noe knirking eller noe helst. Knapt noe som helst støy utenfra. 

Setene var også mye mye bedre enn de på Model 3. Setene på Model 3 er altfor dårlige imo og det skal ikke mye til før de får slitasje. Knapt skum igjen i førersetet mitt og har meldt det inn til service. Eneste minuset jeg har med I4M50 til nå, er at den blir vel trang med soltak på og litt upraktisk plassering på koppholder og den trådløse mobilladeren. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Iterion skrev (4 minutter siden):

Jeg har nettopp satt sammen en I4M60 som jeg vurderer sterkt å slå til på. Prøvekjørte I4M50 forrige helg, og du verden for en syk syk kjøremaskin!  Det var rett og slett en helt annen verden ift Model 3. Både når det gjelder kjørekomfort, akselerasjon og byggekvalitet. Ja, egentlig det aller aller meste. 600 hester og en helt herlig lyd når man drar på i sports modus. Ikke noe knirking eller noe helst. Knapt noe som helst støy utenfra. 

Setene var også mye mye bedre enn de på Model 3. Setene på Model 3 er altfor dårlige imo og det skal ikke mye til før de får slitasje. Knapt skum igjen i førersetet mitt og har meldt det inn til service. Eneste minuset jeg har med I4M50 til nå, er at den blir vel trang med soltak på og litt upraktisk plassering på koppholder og den trådløse mobilladeren. 

Ja ingen tvil om at BMW er i en annen klasse ift komfort, materialer osv. Interiør generelt sett. Her har Tesla MYE å gå på. Skulle ønske de ga opsjoner som komfort seter osv, men ser ut som det bare blir med drømmen. 

Jeg er jo egentlig en "bmw" mann i fra før Tesla tiden, så jeg ser ikke bort i fra at neu classe eller hva de skal hete drar meg tilbake. Men det er helt opp til software for min del. Pr nå virker det til å være for dårlig integrasjon i BMW modellene slik at hjulet i midtkonsollen bestemmer hvilke nye features du får osv. 

Jeg er dog redd Bavaria service, jeg har hatt noen stygge regninger der 😛

  • Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (38 minutter siden):

Ja ingen tvil om at BMW er i en annen klasse ift komfort, materialer osv. Interiør generelt sett. Her har Tesla MYE å gå på. Skulle ønske de ga opsjoner som komfort seter osv, men ser ut som det bare blir med drømmen. 

Jeg er jo egentlig en "bmw" mann i fra før Tesla tiden, så jeg ser ikke bort i fra at neu classe eller hva de skal hete drar meg tilbake. Men det er helt opp til software for min del. Pr nå virker det til å være for dårlig integrasjon i BMW modellene slik at hjulet i midtkonsollen bestemmer hvilke nye features du får osv. 

Jeg er dog redd Bavaria service, jeg har hatt noen stygge regninger der 😛

Absolutt. Men jeg forventa ikke at det var så stor forskjell fra Model 3, selv om vi snakker om BMW og en bil som koster rundt 200k mer enn Model 3. Tesla har veldig mye å gå på der ja, ingen tvil om det.  Se bare på valgmulighetene man har på BMW når det kommer til lakk, stoff og farge på seter, interiør++.  Blir fort cognac farge på setene her og enten svart eller fire red lakk 😍

Synes softwaren og UI virka ganske så bra i I4M50 jeg da, om ikke like «clean» som hos Tesla. Men der bugger iafl ikke kartet seg som det gjør på min Model 3 av og til når jeg zoomer inn/ut. Uansett så har jeg blitt mindre fan av å kun ha en skjerm i midten hvor alt skal styres fra også.

Føler BMW har fått til en fin kombo der. Men ja, Neue Klasse nærmer seg veldig nå og de bilene tror jeg kommer til å sette en ny standard når det kommer til dagens elbiler. Blir fort dyrt ja, vi snakker nok fort minst 700k+. Men da får man også en bil med skyhøy kvalitet overall som slår det meste. 

Jeg snakker med Bilia om kjøp selv, veldig kjekt å kunne kjøpe lokalt mtp service og alt. De har en type BSI service pakke til 10k tror jeg det var som varer i 4 år og dekker mesteparten av service :) 

Endret av Iterion
Skrevet
Iterion skrev (39 minutter siden):

Absolutt. Men jeg forventa ikke at det var så stor forskjell fra Model 3, selv om vi snakker om BMW og en bil som koster rundt 200k mer enn Model 3. Tesla har veldig mye å gå på der ja, ingen tvil om det.  Se bare på valgmulighetene man har på BMW når det kommer til lakk, stoff og farge på seter, interiør++.  Blir fort cognac farge på setene her og enten svart eller fire red lakk 😍

Synes softwaren og UI virka ganske så bra i I4M50 jeg da, om ikke like «clean» som hos Tesla. Men der bugger iafl ikke kartet seg som det gjør på min Model 3 av og til når jeg zoomer inn/ut. Uansett så har jeg blitt mindre fan av å kun ha en skjerm i midten hvor alt skal styres fra også.

Føler BMW har fått til en fin kombo der. Men ja, Neue Klasse nærmer seg veldig nå og de bilene tror jeg kommer til å sette en ny standard når det kommer til dagens elbiler. Blir fort dyrt ja, vi snakker nok fort minst 700k+. Men da får man også en bil med skyhøy kvalitet overall som slår det meste. 

Jeg snakker med Bilia om kjøp selv, veldig kjekt å kunne kjøpe lokalt mtp service og alt. De har en type BSI service pakke til 10k tror jeg det var som varer i 4 år og dekker mesteparten av service :) 

Forskjellen er uhyggelig stor på veldig mange områder. Jeg også valgte cognac skinnseter og mye annet. Invendige paneler M Ratt og div assist systemer. Utrolig mange muligheter man har på en slik bil til å få akkurat den bilen man ønsker. Og så kan man velge vekk det ma ikke trenger. Like viktig. 

Jeg tror jeg valgte 6års servise med ubegrenset km omtrent samme pris. Vurderer å ta et oljeskift på 100 000km uteom

Ønsker eg nytt retro speedometer med runde klokker. Dagens har for liten oppløsning til å gi rask informasjon. Leser hastighet i digitalt tall i stedet når jeg kjører

 

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...