Aetius Skrevet torsdag kl 10:34 Skrevet torsdag kl 10:34 Jeg har minimalt med sympati med ham. Jeg kjenner folk som har blitt utsatt for akkurat det samme som ham - FRA HAM - som han nå syter over. Fuck Strømøy. 6
BadCat Skrevet torsdag kl 14:39 Skrevet torsdag kl 14:39 Problemet er NRK som instutisjon, ikke enkeltmennesker. Å gyve løs på Strømøy har liten hensikt. Det er ikke der problemet ligger. Det ble begått ei stor synd da NRK-lisensen opphørte. Den gangen det var mulig å koble bort TV-mottakeren og unngå å støtte en dinosaur som ikke har livets rett i et fritt marked.
obygda Skrevet torsdag kl 15:18 Skrevet torsdag kl 15:18 BadCat skrev (32 minutter siden): Problemet er NRK som instutisjon, ikke enkeltmennesker. Å gyve løs på Strømøy har liten hensikt. Det er ikke der problemet ligger. Det ble begått ei stor synd da NRK-lisensen opphørte. Den gangen det var mulig å koble bort TV-mottakeren og unngå å støtte en dinosaur som ikke har livets rett i et fritt marked. Enig i dette - nå er vi alle med på å finansiere NRK - men vi har ingen påvirkningsmulighet på innhold eller profil. Og jeg mistenker at det er en veldig tungrodd organisasjon som beskytter hvert ledd i hierarkiet. Og at redaktøren, som egentlig har det fulle ansvar, ikke fikk fyken, synes jeg er snodig. Dette minner meg litt om årets statsbudsjett der mange gikk rundt å løy, eller var helt åndsfraværende mhp budsjettprosessen. Når du lyver eller ikke gjør jobben din - så må det få konsekvenser. Her ble Tore kastet under bussen...Han kanskje fortjente det for alt jeg vet...men den ansvarlige over han..burde også fått fyken. For om den ene rotet det til og tråkket i salataen..så var det en sjef over der hvis rolle var å passe på at dette ikke skjedde...Men det skjedde...Det er ikke god reklame for NRK dette her...enten man er enig med Tore eller ikke...... 1
Krig og fred Skrevet torsdag kl 15:55 Skrevet torsdag kl 15:55 Takk gud for NRK, takk gud for at vi har en statskanal, og gud for at vi ikke er prisgitt "det frie markedet" slik som i USA. NRK har produsert mye kvalitet som kommersielle aktører aldri kan matche (fordi det ikke "har livets rett" jf markedskapitalismen) 4 2 1
BadCat Skrevet torsdag kl 15:56 Skrevet torsdag kl 15:56 (endret) Det viktige i et marked er at man kan si opp abnnementet eller avstå fra å kjøpe varen når man ikke lenger ønsker å støtte konseptet. Det hindrer selskaper og organisajoner i å slippe unna med vanskjøtsel. Strømøy er kun étt navn i ei lang rekke mennesker som NRK har "kjørt over med veivalse". Endret torsdag kl 15:56 av BadCat
Krig og fred Skrevet torsdag kl 16:02 Skrevet torsdag kl 16:02 (endret) Det er ikke slik det fungerer i praksis, dessverre. Selskaper slipper unna med vannskjøtsel, hele tiden. Eller har Star Wars filmene de siste 10 årene vært bra? edit: og jeg skjønner ikke hvordan NRK har kjørt over Strømøy, når det var han som talte pedofyren sin sak, på nasjonal tv. Endret torsdag kl 16:04 av Krig og fred 3
DrAlban3000 Skrevet torsdag kl 16:33 Skrevet torsdag kl 16:33 BadCat skrev (34 minutter siden): Det viktige i et marked er at man kan si opp abnnementet eller avstå fra å kjøpe varen når man ikke lenger ønsker å støtte konseptet. Det hindrer selskaper og organisajoner i å slippe unna med vanskjøtsel. Strømøy er kun étt navn i ei lang rekke mennesker som NRK har "kjørt over med veivalse". Strømøy kjørte over seg selv med veivalse da han valgte å være en partisk journalist uten et snev av integritet. Han fortjente å miste jobben på kjipeste mulig vis. Det er nok mange som har blitt sagt opp på tynt grunnlag, ikke Tore. Det er åpenbart at han fortsatt ikke forstår hva han har gjort galt, så nå er NRK den store slemme parten i boka hans. Flaut. 5
BadCat Skrevet torsdag kl 20:55 Skrevet torsdag kl 20:55 (endret) Søk litt i Google så ser du at det er mobbing, personalproblemer og andre feider internt hos NRK. Quote Det finnes kritikk mot NRK for hvordan de behandler enkelte ansatte, spesielt midlertidige og vikarer, og for en «lufting» av ansatte som kan skape usikkerhet og psykisk belastning . Flere tidligere ansatte har fortalt om det de opplever som dårlig behandling, inkludert hyppige vikaransettelser, lite informasjon om fremtiden, og et arbeidspress som går ut over helsen. Det er også kjent at NRK har blitt dømt til å gi fast ansettelse til en vikar etter en rettssak i 2014. https://www.journalisten.no/arbeidsliv-jote-toftaker-kortnytt/lufte-konflikten-atte-maneder-etter-slik-gikk-det-med-dem-som-sa-ifra/448926 https://www.dagbladet.no/nyheter/nrk-har-rad-til-a-vaere-arrogante-mot-sine-ansatte/64633477 https://www.dagbladet.no/nyheter/nrk-ansatt-sa-opp-pa-direkten/64633272 https://www.nrk.no/norge/fullstendig-fastlast-mellom-andersen-og-nrk_-_-vanskelig-a-si-velkommen-tilbake-1.15501859 NRK er elendige i personalsaker og behandler mennesker som forbrukbar ressurs. Endret torsdag kl 20:57 av BadCat 1
lada1 Skrevet fredag kl 04:08 Skrevet fredag kl 04:08 11 hours ago, DrAlban3000 said: Strømøy kjørte over seg selv med veivalse da han valgte å være en partisk journalist uten et snev av integritet. Han fortjente å miste jobben på kjipeste mulig vis. Det er nok mange som har blitt sagt opp på tynt grunnlag, ikke Tore. Det er åpenbart at han fortsatt ikke forstår hva han har gjort galt, så nå er NRK den store slemme parten i boka hans. Flaut. Er det et generelt krav at journalister bare skal lage "avbalenserte" bidrag? Å presentere noe (subjektivt) fra en enkeltperson sin side er fy fy? Jeg får assosiasjoner til rapporter fra Midtøsten.
The Avatar Skrevet fredag kl 08:28 Skrevet fredag kl 08:28 obygda skrev (16 timer siden): Enig i dette - nå er vi alle med på å finansiere NRK - men vi har ingen påvirkningsmulighet på innhold eller profil. Og jeg mistenker at det er en veldig tungrodd organisasjon som beskytter hvert ledd i hierarkiet. NRK er begge delar. Både ein tung organisasjon som det er vanskelig å styre kursen til, men samtidig så er det også ein veldig liberal organisasjon som tek politikaranes føringar om likt tilbod til alle på høgst seriøs måte. Dette med mangfald hos programleiarar har nesten bikka over til at om du har austlandsmål og ikkje ei utprega dialekt så må du ha innvandrarforeldre for å kunne bli programleiar. NRK sin rolle her går ikkje berre på representasjon av folk uavhengig av dialekt, hudfarge og funksjonsnedsetting, denne trangen til å glede alle kjem også fram gjennom eit særdeles spreidd programprofil. Det er ikkje mange andre kanalar der du kan sjå fotball ein kveld og opera den neste kvelden. BadCat skrev (11 timer siden): Søk litt i Google så ser du at det er mobbing, personalproblemer og andre feider internt hos NRK. Staten er ofte dei aller beste til følge lovverket, inkludert kor langt dei kan strekke bruken av midlertidig tilsette utan at dei får rett på fast stilling. Særleg blant dei som er foran kameraet så er det veldig mange som er innleigde på tidsbestemte avtalar, der dei står heilt utan jobb når avtalen går ut. Dette har ført til mange personalkonflikter i NRK, særleg knytt mot at det oppfattast som litt tilfeldig kven som er av dei heldige som får fast stilling i NRK og kven som må finne seg ein anna jobb fordi kontrakta ikkje blir forlenga. 1
Drunkenvalley Skrevet fredag kl 09:21 Skrevet fredag kl 09:21 Syns det er litt cringe korleis Strømøy presenterer seg sjølv som eit offer. Greit at NRK hadde eit betydelig ansvar for kva dei ynskje kjøpe, men han var jo ikkje ein upartisk, utenstående person i den samtala med ingen relasjon til avgjørelsene. 1
Krig og fred Skrevet fredag kl 09:45 Skrevet fredag kl 09:45 5 hours ago, lada1 said: Er det et generelt krav at journalister bare skal lage "avbalenserte" bidrag? Å presentere noe (subjektivt) fra en enkeltperson sin side er fy fy? Der du etterlyser og beskriver er Fox News. En kanal hvor folk ikke presenterer en "enkeltpersons side", men løgner og propaganda. Heldigvis har vi ekte journalisme her i landet. Og heldigvis er vi ikke USA. Jeg tror du hadde digget "talk radio" med demagoger som Glenn Beck og avdøde Rush Limbaugh. Quote Jeg får assosiasjoner til rapporter fra Midtøsten. Fordi du ikke vet noe om verken journalisme eller Midtøsten. 2
lada1 Skrevet fredag kl 10:06 Skrevet fredag kl 10:06 (endret) 22 minutes ago, Krig og fred said: Der du etterlyser og beskriver er Fox News. En kanal hvor folk ikke presenterer en "enkeltpersons side", men løgner og propaganda. Heldigvis har vi ekte journalisme her i landet. Og heldigvis er vi ikke USA. Jeg tror du hadde digget "talk radio" med demagoger som Glenn Beck og avdøde Rush Limbaugh. Jeg har ikke fått med meg løgnene i Strømsøy sine innslag. Kan du nevne eksempler? "Fortielser" er vel ikke løgner? Det jeg har fått med meg er at enkelte personer er ute etter hevn i denne saken. Endret fredag kl 10:07 av lada1
Drunkenvalley Skrevet fredag kl 10:10 Skrevet fredag kl 10:10 "Å ikkje sei ting er ikkje løgn" er forøvrig ein problematisk holdning. Å villede nokon med å bevisst ikkje fortelja dei informasjon som ville drastisk endret utfallet rander på løgn. Eksempelvis: Hvis du har ektefelle og likevel har sex med ein tredjepart så er forskjellen mellom løgn og fortielse liten eller direkte urelevant. 1
obygda Skrevet fredag kl 10:58 Skrevet fredag kl 10:58 Drunkenvalley skrev (26 minutter siden): "Å ikkje sei ting er ikkje løgn" er forøvrig ein problematisk holdning. Å villede nokon med å bevisst ikkje fortelja dei informasjon som ville drastisk endret utfallet rander på løgn. Eksempelvis: Hvis du har ektefelle og likevel har sex med ein tredjepart så er forskjellen mellom løgn og fortielse liten eller direkte urelevant. Nå var det visstnok redaktøren i denne konkrete saken som bevisst utelot å ta med sedelighetssaken til denne mannen med litt manglende evner. Tore lagde en sak på denne sedelighetssaken som han ba konkret redaktøren vurdere skulle med eller ei. Så landet man må å ikke ta det med. Om Tore ønsket å ta det med eller ikke skal jeg ikke si noe sikkert om..men redaktøren fikk i alle fall ett valg. Sånn sett kan man si begge feilet..men ansvaret lå i bunn og grunn hos redaktøren som jeg forstod har gått fri. Og det er kanskje en ukultur om ansvarsfraskrivelse i NRK? Jeg ser Tore får veldig dårlige kritikker av boken også mhp språket han har brukt. Det er for direkte,enkelt og ikke lagt opp til at leseren skal resonere og utlede så mye selv,men mer et forssvarsskrift med ett enkelt språk. Litt snodig kritikk det der altså. Jeg føler vel at det er sterke meninger om mannen som ifølge mange har plassert seg på feil side i en del saker. Dette er vel litt som i samfunnet ellers..noe lavere enn sedelighetsforbryter kan man knapt tenke seg..og å stille opp for slike er og blir sett veldig ned på. Og det er ikke så vanskeligå forstå de som hater alle som bistår slike. Personlig synes jeg redaktøren slapp alt for lett unna her.
Drunkenvalley Skrevet fredag kl 11:11 Skrevet fredag kl 11:11 Ansvarlige redaktøren er ute av NRK og no slik eg forsto på forrige side.
Vokteren Skrevet fredag kl 12:26 Skrevet fredag kl 12:26 obygda skrev (1 time siden): Nå var det visstnok redaktøren i denne konkrete saken som bevisst utelot å ta med sedelighetssaken til denne mannen med litt manglende evner. Tore lagde en sak på denne sedelighetssaken som han ba konkret redaktøren vurdere skulle med eller ei. Så landet man må å ikke ta det med. Om Tore ønsket å ta det med eller ikke skal jeg ikke si noe sikkert om..men redaktøren fikk i alle fall ett valg. Sånn sett kan man si begge feilet..men ansvaret lå i bunn og grunn hos redaktøren som jeg forstod har gått fri. Og det er kanskje en ukultur om ansvarsfraskrivelse i NRK? Jeg ser Tore får veldig dårlige kritikker av boken også mhp språket han har brukt. Det er for direkte,enkelt og ikke lagt opp til at leseren skal resonere og utlede så mye selv,men mer et forssvarsskrift med ett enkelt språk. Litt snodig kritikk det der altså. Jeg føler vel at det er sterke meninger om mannen som ifølge mange har plassert seg på feil side i en del saker. Dette er vel litt som i samfunnet ellers..noe lavere enn sedelighetsforbryter kan man knapt tenke seg..og å stille opp for slike er og blir sett veldig ned på. Og det er ikke så vanskeligå forstå de som hater alle som bistår slike. Personlig synes jeg redaktøren slapp alt for lett unna her. Strømøy har frontet tåredryppende snufse-tv i mange år og det har blitt hans varemerke. At han er helt uskyldig i denne saken er usannsynlig. En programleder med stort ego som gikk altfor langt i det unyanserte programmet om Bamsegutt. Patetisk at han forsøker å lage en offentlig skittentøyvask om en personalsak når han selv er hovedperson. 1
Subara Skrevet fredag kl 19:47 Skrevet fredag kl 19:47 Jeg husker ikke når Stømøy oppdaget pedofilidommen og når han sa i fra om det til NRK. Men det var naivt av Tore å tro at man kan lage en film om en tidligere pedofilidømt i full åpenhet. Det vil både gå utover den det gjelder, familien (den nye familien i asia tror jeg ikke visste om det fra før) og offrene han forgrep seg på for mange år siden, som får rippet opp i traumene. Jeg tror det var rett før serien skulle vises, at noen av offrene raskt ble spurt av redaksjonen? om det var i orden, uten å gå ordentlig inn i det. Ellers synes jeg serien var reality-TV på sitt beste hvis man ser bort i fra etiske overtramp. Den viser NAV-systemet på sitt verste. Den viser den verste NAV-brukeren en NAV-konsulent kan komme ut for, og hovedrolleinnhaveren er bare en blant mange. Den viser også hvor mange problemer "den lille mann" kan få, skvist mellom to systemer i to land. Den var i så måte lærerik og til skrekk og advarsel for de som reiser ut for å finne kjærligheten, uten å ha satt seg inn i de kompliserte trygdereglene. Hovedrolleinnehaveren ville ikke ha kommet i mål på egen hånd på grunn av svekkede sjelsevner. Han manglet også penger til hjemreisen.
The Avatar Skrevet fredag kl 20:49 Skrevet fredag kl 20:49 Subara skrev (51 minutter siden): Ellers synes jeg serien var reality-TV på sitt beste hvis man ser bort i fra etiske overtramp. Den viser NAV-systemet på sitt verste. Den viser den verste NAV-brukeren en NAV-konsulent kan komme ut for, og hovedrolleinnhaveren er bare en blant mange. Enig i dette, til tross for det han tidlegare hadde gjort, så betyr ikkje det at systemet skal fungere slik at nordmenn blir stranda i utlandet. Eg tenker at dokumentaren burde hatt eit heilt anna narrativ. Det som førte til negative reaksjonar var at narrativet var ein stakkars mann som heilt uskuldig hadde havna i denne situasjonen, og så kom reaksjonane frå dei som kjente til han frå før. Hadde narrativet vært at dette var ein utstøtt overgripar som var svikta av velferdsstaten, så hadde nok dokumentaren blitt betre mottatt. Eg synes det var ei viktig sak å rette fokus mot, kanskje særleg på grunn av at dette også gjekk utover eit barn med norsk statsborgarskap som også var stranda i utlandet utan skulegang. 1
Jalla21 Skrevet fredag kl 21:20 Skrevet fredag kl 21:20 BadCat skrev (På 23.10.2025 den 22.55): Søk litt i Google så ser du at det er mobbing, personalproblemer og andre feider internt hos NRK. https://www.nrk.no/norge/fullstendig-fastlast-mellom-andersen-og-nrk_-_-vanskelig-a-si-velkommen-tilbake-1.15501859 NRK er elendige i personalsaker og behandler mennesker som forbrukbar ressurs. Tja, når du drar frem Line Andersen som eksempel så sier det mye. Snakk om selvsentrert syte pave. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå