Gå til innhold

Marius Borg Høiby og vold

Gargantua

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Sviskepott skrev (10 minutter siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Guttemenn som voldtar og gjør hva de vil, tenker nok på dem som det. Ufarlig leketøy uten kraft til å stå imot det de selv tenker å gjennomføre.

Nåja. Det er her logikken brister. Disse kvinnene må vi anta har ruset seg selv. De har tatt egen valg og samtykket til samleie. Det er liksom ikke flaut å ha snoppen hans inni seg, men fingre? Jeg skal nesten love deg at det nok handler mye mer om at offentligheten vet. At det ble dokumentert. Kanskje først da det ble flaut. 

Han er heller ikke siktet for voldtekt ved bruk vold. Det gjør intet annet med kvinner enn det jeg sa, de blir umyndiggjort. Gjort til kvinner som ikke kan ta vare på seg selv. Ikke har egne meninger, og definitivt ikke er autonome. til dumme kvinner rett og slett som lar seg villede. Fra før kjenner man noen av disse via sosiale medier, der fremstår de som annet enn tafatt. Det er kvinner med sterke meninger, og stemme. Til og med ben i nesa. 

Endret av Mizzie
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dovreekspressen skrev (54 minutter siden):

Hvilket rusmiddel får deg til å sove så tungt at du ikke merker en voldtekt? Jeg tenker da på rusmidler som du tar frivillig med viten og vilje. Alkohol, nja. Da må du jo være stupfull. Da er du i hvert fall ikke særlig pigg når du våkner. Kokain og amfetamin gjør deg vel bare våken? Cannabis gjør deg rolig, men ikke bevistløs(?)

Tja .. det spørs vel hva du legger i ordet «voldtekt»? 

Hvis du ser for deg penetrering og samleie, så ja; man skal være greit borte for å ikke merke det. 

Hvis du derimot sover uten truse (pga frivillig sex rett før?), og så blir du tatt bilder av sovende … tror ikke det trenger så sterke rusmidler for å ikke våkne av dette. Jeg hadde helt fint klart å bli misbrukt på et slikt vis, selv i edru tilstand, etter å ha sovnet. (Og politiet har vært veldig tydelige: voldtekten har foregått helt uten noen form for samleie.)

At jentene kan ha inntatt dop, skal jeg ikke motsi. Det er nok ganske sannsynlig. Men de har gjort det frivillig. Helt frivillig! Ingen av ofrene har nevnt tvang eller neddoping med et ord. Her snakker vi rett og slett om festlige lag, som har gått litt over stokk og stein, og etter at kvinnene har sovnet, så har sex-leken fortsatt fra Marius sin side. Det er selvfølgelig ikke greit! Bare fordi man hadde frivillig sex en halvtime tidligere, så betyr ikke det at det er fritt frem til å ta bilder, fingre litt, etc., mens kvinnen sover! 😡

Hvor listen skal ligge for denne type voldtekt er jeg personlig svært usikker på. Jeg mener at voldtekter som innebærer bruk av tvang må dømmes mye hardere. Jeg mener at voldtekter som innebærer penetrering også bør dømmes hardere. Ergo kan ikke straff for voldtekt uten hverken tvang eller penetrering gi like streng straff – mener jeg. Men jeg er ikke jurist. Eller dommer.

Derfor blir det spennende å se hvilket nivå dommerne legger seg på. Men at han er skyldig i lovbrudd er åpenbart, så en eller annen form for straff blir det! Garantert! 

Skrevet
qualbeen skrev (6 minutter siden):

Hvor listen skal ligge for denne type voldtekt er jeg personlig svært usikker på. Jeg mener at voldtekter som innebærer bruk av tvang må dømmes mye hardere. Jeg mener at voldtekter som innebærer penetrering også bør dømmes hardere

Dette er jeg helt enig i. Tenk på traumene som kommer av tvang og vold. Å regelrett miste kontroll over seg og sin kropp. Hvis denne saken dømmes slik, så gjør vi samfunnet en bjørnetjeneste. Slike handlinger er alvorlig av verste sort. 

Ps. Det var vel en av disse voldtektene som ikke inneholdt samleie i forkant? Det var november-kvinnen som anmeldte dette selv. 

Skrevet
Mizzie skrev (27 minutter siden):

Dette er jeg helt enig i. Tenk på traumene som kommer av tvang og vold. Å regelrett miste kontroll over seg og sin kropp. Hvis denne saken dømmes slik, så gjør vi samfunnet en bjørnetjeneste. Slike handlinger er alvorlig av verste sort. 

Ps. Det var vel en av disse voldtektene som ikke inneholdt samleie i forkant? Det var november-kvinnen som anmeldte dette selv. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/elden-etter-hoiby-tiltale-enorm-belasting/s/5-95-2573215

6. november

Politiet starter etterforskning av Høiby for voldtekt av person i bevisstløs tilstand. Siktelsen gjelder seksuell omgang uten samleie, og hendelsen skal ha skjedd sommeren 2024.

Bevisstløs er et sterkt ord.

Kanskje bedre å ikke vite om at det har skjedd hvis det er tilfelle? Men så får man beskjed av politiet at man er voldtatt og blir trukket inn i en sak. Hvis man kan være anonym blir det lettere. Mens influensere synes det er greit å fortelle hva som har skjedd, fordi de lever av å prate om seg selv og får flere følgere av av dramatikken.

Skrevet
Subara skrev (1 time siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/elden-etter-hoiby-tiltale-enorm-belasting/s/5-95-2573215

6. november

Politiet starter etterforskning av Høiby for voldtekt av person i bevisstløs tilstand. Siktelsen gjelder seksuell omgang uten samleie, og hendelsen skal ha skjedd sommeren 2024.

Kanskje bedre å ikke vite om at det har skjedd hvis det er tilfelle? Men så får man beskjed av politiet at man er voldtatt og blir trukket inn i en sak. Hvis man kan være anonym blir det lettere. Mens influensere synes det er greit å fortelle hva som har skjedd, fordi de lever av å prate om seg selv og får flere følgere av av dramatikken.

Ja, den saken. Politiet bruker jo jussen her og derav meget sterke ord. Definisjoner av voldtekter finnes jo selvsagt. 

Hendelsen jeg stusser på er fra Tøyen, november 2024. i følge statsadvokaten: Kvinnen hadde hatt frivillig samleie i forkant. Men ble voldtatt etter at hun hadde sovnet senere på natten og morgen. Denne kvinnen hadde anmeldt dette selv.

Media skriver:

Kvinnen i 20-årene anmeldte selv saken til politiet i februar i år, og basert på hennes forklaring klarte politiet å finne igjen videoen fra da hun og Høiby sov sammen på et hotell på Tøyen tre måneder tidligere, får TV 2 opplyst

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (4 timer siden):

Det er nok 100% sannsynlig…..

Vokteren skrev (3 timer siden):

Tviler på at alle disse damene frivillig har ruset seg ned til apestadiet. Det er faktisk ganske farlig.

Hendelseforløpet her er at i alle fall 3 av 4 har sovna etter frivillig sex, dei aller fleste som har inntatt alkohol søv tungt dei fyrste timane, deretter får ein utruleg søv litt seinare der ein ofte ligg og vrir seg i senga og får dårleg søvnkvalitet. 

Du skal ikkje være veldig full når du legg deg etter ein fest for å sove så tungt at du til dømes ikkje fekk med deg at nokon prøvde å ringe deg sjølv om mobilen ligger på nattbordet. 

Eg skal ikkje påstå at disse jentene ikkje har blitt neddopa, men det er klar sannsynlegheitsovervekt for at neddoping har vært fullstendig unødvendig. 

Og dei som vanker i rusmiljø har lett for å frivillig ruse seg ned på apestadiet, om dei berre ønsker å være litt brisen på fest så hadde dei supplert alkoholrusen med kokain og liknande. Folk blander rusmiddel fordi det er vanskeleg å få ønska rusnivå med berre eit rusmiddel.

Skrevet
Mizzie skrev (13 minutter siden):

Ja, den saken. Politiet bruker jo jussen her og derav meget sterke ord. Definisjoner av voldtekter finnes jo selvsagt. 

Hendelsen jeg stusser på er fra Tøyen, november 2024. i følge statsadvokaten: Kvinnen hadde hatt frivillig samleie i forkant. Men ble voldtatt etter at hun hadde sovnet senere på natten og morgen. Denne kvinnen hadde anmeldt dette selv.

Media skriver:

Kvinnen i 20-årene anmeldte selv saken til politiet i februar i år, og basert på hennes forklaring klarte politiet å finne igjen videoen fra da hun og Høiby sov sammen på et hotell på Tøyen tre måneder tidligere, får TV 2 opplyst

xhttps://www.tv2.no/nyheter/innenriks/voldtekter-og-mishandling-her-er-hele-hoiby-tiltalen/18008556/

Høiby filmet ifølge tiltalen at han ...

Siden hun melder det til politiet selv var hun våken eller våknet. Kan være hun ble paralysert, så hun ikke gjorde motstand. Filming m.m. av underlivet uten samtykke. 

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/i-dag-trer-samtykkeloven-i-kraft/id3113434/

Samtykkeloven trer i kraft 1. juli 2025. Dømmes antagelig midlere når hendelsen skjedde før dette tidspunktet.

Skrevet
Subara skrev (2 timer siden):

6. november

Her trur eg ordet bevistlaus er journalistens formulering, etter straffelova heiter det "person i hjelpesløs tilstand". 

Det er likevel ikkje sikker at bruken av ordet er unøyaktig, den mildaste definisjonen av bevistlausheit er at du ikkje oppfattar det som skjer rundt deg, noko som medfører at også ein sovande person er å rekne bevistlaus, også om personen lett kan vekkast.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...