Gå til innhold

Hvorfor tør ikke Vestlige utviklere å lage seksualiserte kvinnelige protagonister lengre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foretrekker heller at karakteren ser kapabel ut enn at hun ser ut som en modell i et action- eller eventyrspill der mye av det man gjør er å slåss. Ikke synes jeg det ser bra ut med idiotiske rustninger på damer i slike spill heller.

Så kanskje det har noe med det å gjøre, at de som lager spillene heller ikke synes det ser spesielt bra ut.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om man da altså ikke kan spille spill fordi dem har pene kvinnelige karakterer,

(mgs, ff, metroid, tomb raider, Dragon age, resident evil, street fighter, wow, Overwatch, mass Effect, halo, Witcher, nier, soulcalibur, tekken, bayonetta, etc. Etc.)

så får det være opp til deg å ta det valget.

 

På samme måte burde det være helt greit at andre velger å spille de spillene.

Man trenger ikke være 16 eller infantil for å like noen av dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altså jeg er over midtveis i 40-åra og er vokst opp med Conan og gamle 80-90-talls fantasy spill så det er ikke det at jeg blir krenkt av babes i chainmail bikini (selv om chainmail bikini er fryktelig dumt på alle måter og ingen i R.E. Howards opprinnelige karakterer kler seg sånn) o.l. og jeg liker Lily og pisken hennes så mye som noen.

Men jeg synes det er ok at det ikke er superseksualiserte babes overalt. Særlig siden jeg og det mange spillutviklere og spillere synes er «sexy» ser ut til å ha skilt lag for en stund siden. (For ikke å snakke om hva jeg og Manga/anime fans synes er sexy 😵‍💫😵🥴🤢 og for å ha alt på det rene, klassiske Manga/anime babes fra 80-90 tall osv er absolutt sexy🤤 men jenter som ser ut som de knapt har begynt på ungdomsskolen med gigantiske DD pupper og minimale klær? NEI. Hater den der lolicon greia 🤢🤮).

Hvis det er mange hovedkarakterer i spillet kan så klart en være super sexy det må jo være greit 🙂 men så må på en måte alle karakterene følge spillets verden. Hvis det er en noenlunde «realistisk» fantasiverden er det jo litt rart hvis alle går i rusten chainmail bortsett fra hun ene i rosa undertøy 😝

Kommer an på spillet så klart. Hvis settingen er en veldig Manga/anime verden ville det jo være rart hvis det ikke var med et par veldig seksualiserte karakterer.

Lenke til kommentar
Zepticon skrev (6 minutter siden):

Jeg tror mengden folk som har crusha på de her tre overgår de fleste nisje-dukke-damene som er nevnt tidligere:

2ab022b0c9f30f82db466c284830fb63.thumb.webp.8bf38f71ec46a304445a22bc6dfe68e2.webp

baldurs-gate-3-xbox-release-confirmed-between-september-october-split-screen.webp.25cf5a8e02f83e2e6ca46d4a649106d8.webp

dol4klu6871c1.thumb.jpg.f2c4cb59cfd227a775b8dd0c8c30c5de.jpg

Troverdige og pene kvinner (innenfor rammene). Ikke noe galt i det.

Hun i midten er litt vel 3rd edition alv for min smak, men ellers så disse veldig kule ut og særlig hun nederste er jo fantastisk vakker UTEN å se ut som en sexdukke 🥰

Lenke til kommentar
Entern skrev (20 minutter siden):

Hun i midten er litt vel 3rd edition alv for min smak, men ellers så disse veldig kule ut og særlig hun nederste er jo fantastisk vakker UTEN å se ut som en sexdukke 🥰

Jaheira (hun i midten) har også hatt en "fase" i BG2 :D I BG3 er hun en "voksen kvinne" med sine 150 år (som half-elf lever man ca 180 år i D&D universet).

baldurs gate enhanced edition portraits

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men kjære tid, hvor vanskelig er det å forstå? Selskapene vil ha penger, så de lager spillene slik at de treffer best demografien de har peilet seg inn på.

Folk må forstå at verden vokste opp fra gutterommet. Jeg mener det ikke moralsk, men literally: de (jeg) som spilte med halvnakne jentefigurer som tenåring er nå voksen familiemann. Har ikke noe å si hvor vidt jeg skulle likt å se på halvnakne damer - spiller jeg så må det være stuerent, og oftest er det sammen med kidsa om jeg skal få mulighet til å spille.

Samtidig har jo jenter og damer også stormet til de siste 15 årene, og preferanser har jevnet seg ut. 

Garanterer som andre sier her at det er kapitalisme og ikke moral som styrer skuta. De som lager mer seksualiserte fremstillinger i dag har peilet seg inn på en nisje / lokal demografi i stedet for å konkurrere om de største markedene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 timer siden):

Altså jeg er over midtveis i 40-åra og er vokst opp med Conan og gamle 80-90-talls fantasy spill så det er ikke det at jeg blir krenkt av babes i chainmail bikini (selv om chainmail bikini er fryktelig dumt på alle måter og ingen i R.E. Howards opprinnelige karakterer kler seg sånn) o.l. og jeg liker Lily og pisken hennes så mye som noen.

Men jeg synes det er ok at det ikke er superseksualiserte babes overalt. Særlig siden jeg og det mange spillutviklere og spillere synes er «sexy» ser ut til å ha skilt lag for en stund siden. (For ikke å snakke om hva jeg og Manga/anime fans synes er sexy 😵‍💫😵🥴🤢 og for å ha alt på det rene, klassiske Manga/anime babes fra 80-90 tall osv er absolutt sexy🤤 men jenter som ser ut som de knapt har begynt på ungdomsskolen med gigantiske DD pupper og minimale klær? NEI. Hater den der lolicon greia 🤢🤮).

Hvis det er mange hovedkarakterer i spillet kan så klart en være super sexy det må jo være greit 🙂 men så må på en måte alle karakterene følge spillets verden. Hvis det er en noenlunde «realistisk» fantasiverden er det jo litt rart hvis alle går i rusten chainmail bortsett fra hun ene i rosa undertøy 😝

Kommer an på spillet så klart. Hvis settingen er en veldig Manga/anime verden ville det jo være rart hvis det ikke var med et par veldig seksualiserte karakterer.

Hadde en venn som spilte snåle ting som Senran Kagura 🤔🤣

Steam-profilen så ikke fin ut ass

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, RRhoads said:

Foretrekker heller at karakteren ser kapabel ut enn at hun ser ut som en modell i et action- eller eventyrspill der mye av det man gjør er å slåss. Ikke synes jeg det ser bra ut med idiotiske rustninger på damer i slike spill heller.

Så kanskje det har noe med det å gjøre, at de som lager spillene heller ikke synes det ser spesielt bra ut.

 



Hvis det er realisme du er ute etter så har kvinner omtrent aldri kjempet i krig, særlig ikke på frontlinjer eller med fysisk makt, og bør dermed ikke være proganister i spill som inneholder krig eller vold overhodet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Phantom Software said:

Men kjære tid, hvor vanskelig er det å forstå? Selskapene vil ha penger, så de lager spillene slik at de treffer best demografien de har peilet seg inn på.



Det er jo nettopp det de ikke gjør. Store utviklere må forholde seg til DEI og ESG fra store investorer som Blackrock og Vanguard.

Det er derfor disse store spillene nå flopper og utviklerne må kutte i studioene.

Det er også antagelig grunnen til at japanske, koreanske og indie-utviklere nå fosser fremover.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Crooked Cracker said:

Ei heller å kalle folk som setter pris på vakre kvinner for umodne runkegutter.

 

Virker ærlig talt mest som en litt pinlig forsvarsmekanisme. Men vedkommende har selvfølgelig ingen moralsk eller annen rett til å fortelle noen andre hva de burde like eller ikke like når det kommer til seksuelle preferanser.

Den som blir psykisk syk eller satt ut av He-Man eller Barbie bør oppsøke psykolog og slutte å plage oss andre.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

At store spill flopper er ikke fordi det mangler pene figurer, finansiering, spillet er ikke underholdende nok, og da spiller folk noe annet. Det bunner ut i at man ikke har gjort gode nok markedsanalyser (hva vil folk ha?). Eksempelvis hvordan Open World spill flopper i disse dager.

Ellers så har jo denne tråden gjentatte ganger påpekt at dette ikke er et spørsmål rundt moral eller det argumentet du fører opp rundt at folk blir støtt av he-man og dermed skal ha noen relevanse for denne diskusjonen. Om noe kan man jo påstå at du er litt i samme gruppe som de du forsøker å kritisere.

Endret av The Very End
  • Liker 5
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 time siden):

At store spill flopper er ikke fordi det mangler pene figurer, finansiering, spillet er ikke underholdende nok, og da spiller folk noe annet. Det bunner ut i at man ikke har gjort gode nok markedsanalyser (hva vil folk ha?). Eksempelvis hvordan Open World spill flopper i disse dager.

Det er også ein ganske klar trend at disse open world spela alltid lover mykje meir enn dei klarer å levere på, og at dei store spelprodusentane prøver å sikte så breidt at dei bommer på nesten alle nisjene slik at ingen av spelarane får dette spelet som sin nye favoritt.

Det gir også sitt utslag i denne debatten. Enkelte vil helst at spelet også har mest mogleg nakenheit, andre vil helst realistiske karakterar, andre vil ha karakterar som er forbilder, osv, osv. Som produsent så kan ein ikkje oppfylle ønska til alle, og ein må tenke på at alle valg ein tek i spelutviklinga også potensielt vil støte frå seg kundar. Det er nok mange som ikkje vil kjøpe spel med nakenheit eller som vil boikotte spelet fordi karakterane er for stygge, osv.
Resultatet av alt dette blir ofte at at karakteren blir ei kjedelig blanding av alt, og dermed litt for nøytrale. 
Då får vi spel-damer som ikkje er kjempepene, men heller ikkje kjempestygge, som altså blir ganske nøytrale og kjedelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er også verdt å peke på at begrepet "get woke, go broke" hentyder nettopp til at produktet ikke nødvendigvis flopper fordi det er mangfoldig, men fordi kvaliteten i produktet faller når man setter politikk som øverste prioritet, og man ansetter folk basert på mangfoldige kriterier og ikke på meritter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er det noe som hindrer kundene i kjøpe nyere spill så er det ikke såkalt woke, det er halvferdige spill som ikke funker ved lansering med en planlagt dlc pakke som en kan velge å kjøpe samtidig som spillet kommer ut,  pay to win spill, micro transactions, lootboxer, alltid online krav, osv osv, noen form for woke i spillene jeg spiller har jeg ikke lagt merke til. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...