Gå til innhold

Hvorfor tør ikke Vestlige utviklere å lage seksualiserte kvinnelige protagonister lengre?


Anbefalte innlegg

21 hours ago, Zepticon said:

Jeg synes i grunn at BG3 gir en realistisk fremstilling av fysikken til en gruppe omreisende eventyrere gitt en fantasy setting der ultraprossesert fett og sukker ikke utgjør majoriteten av dietten til gruppa, og der man er i fysisk aktivitet hele tiden. Ingen av karakterene fremstår som i overkant seksualisert med koko-proposjoner, eller bikini-rustninger (uten mods selvsagt). Man har i tillegg et godt spektrum av mulige raser og kroppsfasonger å spille.

Apropos bikinirustninger i BG3. Den nederste bildet er av en av de beste robene for casters i act 3 hvis jeg ikke husker feil.

 

2.webp

1.webp

Endret av shockorshot
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det er ganske individuelt.

Noen utviklere er woke, mens andre er genuint interessert i å lage saklige karakterer. Der finnes begge deler.

Å benekte muligheten for at førstnevnte eksisterer......er bare vrangforestilt og selvisk

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (23 minutter siden):

Apropos bikinirustninger i BG3. Den nederste bildet er av en av de beste robene for casters i act 3 hvis jeg ikke husker feil.

2.webp

1.webp

Haha nå måtte jeg logge inn å sjekke altså :D Gale ser jo helt smashing ut i kjole ❤️

Ser ut som klærne fra en standard oscar-utdeling det der, og spellcasters skal jo ikke sloss :D

Men det er ingen som tvinger noen til å ha på den der, da man lett kan bytte til "camp gear" og løpe rundt i pysjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sex og vold selger. Har alltid gjort det og vil alltid gjøre det.

Det kan være alt fra dystopiske nyhetssendinger som gir deg inntrykk av at vi snart skal under torva til Kvinnegruppa Ottar. "Seksualisering" er helt feil (for de) inntil de selv sklir av stolene på et Chippendales-show. Det handler om hva man selv ønsker i øyeblikket.

Skyt hodet av 350 stykker gjennom spillets historie, men noen proporsjoner eller bekledning som ikke helt følger normen i samfunnet? Nei, fysjameg.😂

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

aByRj02_700bwp.webp.43013beec3c197a69180f7e97f2b394b.webp

 

Kom akkurat over denne randomly på nettet og tenkte på den tråden.

Karakteren til venstre er default, og karakteren til høyre er formodentlig moddet eller photoshop.

Hvorfor skal det ikke være lov med sexy spillkarakterer? Hvorfor kan de ikke være idealiserte? Hvorfor kan de ikke være fine å se på?

Det samme gjelder mannlige protagonister og karakterer. Hadde Kratos vært kul om han hadde fysikken til Mister Burns, fra Simpsons? Hvor realistisk er fysikken til Kratos? Er alt nødt til å være realistisk til enhver tid?

Det er forøvrig mange fler kvinner i verden som ser ut som dama her, enn det er menn som ser ut som Kratos i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Martelè skrev (47 minutter siden):

Jeg brukte ordet 'mulighet'. Jeg kan ikke benekte det jeg mangler kunnskap om. Og det kan ingen andre her heller

Ehh nei du sier.👇

Martelè skrev (2 timer siden):

Å benekte muligheten for at førstnevnte eksisterer......er bare vrangforestilt og selvisk

Du sier også. 👇

Martelè skrev (2 timer siden):

Noen utviklere er woke

Så da sier du jo at noen av dem er woke.

Greia er den at det er veldig enkelt og bare leke papegøye og gjenta det andre sier, men det er greit å faktisk ha fakta på plass, om du er av den oppfatning at noen er woke så har du vel et eksempel, eller leker du bare papegøye og gjentar ting du har hørt ? Kildekritikk og evnen til å tenke selv er ganske nyttige verktøy i møte med dagens raringer på internetten, om du mener noen spillutviklere er woke så burde det være mulig og vise til et eksempel. Jeg benekter ikke muligheten, jeg spør om et eksempel på en påstand du selv fremmer.   

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Zepticon said:

Haha nå måtte jeg logge inn å sjekke altså :D Gale ser jo helt smashing ut i kjole ❤️

Ser ut som klærne fra en standard oscar-utdeling det der, og spellcasters skal jo ikke sloss :D

Men det er ingen som tvinger noen til å ha på den der, da man lett kan bytte til "camp gear" og løpe rundt i pysjen.

Det er et fantastisk spill 😃 Er nesten irritert over at jeg ikke er interessert i samme kjønn som meg selv, det spillet gir mye ekstra og gale er jo flink til å kaste mage hand. Kom over en post i r/okbuddybaldur en gang siden jeg er jo innom bg3 subredditen nå og da, og etter det har reddit anbefalt meg den subredditen konstant😅

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal det ikke være lov med sexy spillkarakterer? Hvorfor kan de ikke være idealiserte? Hvorfor kan de ikke være fine å se på?

Det kan, og det er lov, det er ikke et problem det, men de kan også kritiseres, det er også lov, det er også lov og gi totalt faen i kritikken, easy peasy.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
20 hours ago, Gavekort said:

Selv emnetittel og førstepost setter premisset for argumentene mine. Med "sexy klær" mener du da skoleuniform med ekstra kort skjørt, stringtruse og kløft til magen? I så fall, ja.

Om Conan er sexploitation så tror jeg de har bommet grovt på demografien lol

Det er da absolutt ingenting som definerer «seksuelle karikaturer» verken i tittelen eller førstepost. Så når du ikke en gang klarer å definere begrepet men heller kaster rundt deg med floker som "hormonelle tenåringsgutter" så blir det hele useriøst.

Conan er en fantasifigur som absolutt gir ingen mening men det er det som gjør karakteren så utrolig. Spill er ren fantasi og en flukt fra virkeligheten. Vil jeg se stygge mennesker så kan jeg bare ta en tur på t-banen for å si det sånn.

Når spillutviklere nå av-feminiserer kvinnelige karakterer i spillene sine så lurer jeg virkelig på hvilken gruppe de prøver å inkludere for som sagt verken menn eller kvinner liker å se "stygge mennesker". Vi vet at DEI konsulenter har "infiltrert" spill industrien og har stor makt over både karakterer og historien så spørsmålet er da om spillene blir bedre at dette.

Er den "hormonelle tenåringsgutter" fantasi om en fantastisk sexy kvinnelig karakter bedre for spillet enn DEI-konsulentens fantasi om en fullstendig average halvfeit kvinnelig karakter?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig problemet ligger litt i det @Gavekort tok opp tidligere, nemlig det at de prøver å nå en større gruppe enn tidligere target audience. Det i seg selv er ikke noe problem, men som vi har sett i de siste årene og som mange utviklere har uttalt er at måten de hovedsakelig gjør dette på er å gjøre systemer enklere å forstå og mer simplified (diablo er et flott eksempel på dette). Dette går ofte imot hva de originale spillerne liker med tidligere spill og opplever nyere spill som dårligere. Ofte når den prosessen skjer, så puttes det mer fokus på spillkarakterene også for at de skal nå et større marked, noe som gjør at de endringene av hvordan karakterene blir designet blir assosiert med en uheldig utvikling av hvordan spill blir lagd i dag. Endringene av hvordan karaktere designes i deres world-building er enklere for folk flest å se som et kjennetegn på dårlig spill, enn hvordan systemene blir utviklet siden det krever mer tid å på å tenke over spilldesignet  samt systemene.

Dette er noe som gjør bg3 fantastisk også, for de har ikke prøvd å gjøre systemene mer simple for å gjøre dem enklere å forstå for folk som ikke har spilt DnD før. Snarere tvert imot, de har ekspandert det med sin egen home-brew mens de samtidig har gjort det enklere å forstå. Man får kompleksitet og frihet fra gammelt av kombinert med økt kunnskap om hvordan UI samt quests kan designes for å gjøre spillet enklere å sette seg inn i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (23 minutter siden):

Ehh nei du sier.👇

Du sier også. 👇

Så da sier du jo at noen av dem er woke.

Greia er den at det er veldig enkelt og bare leke papegøye og gjenta det andre sier, men det er greit å faktisk ha fakta på plass, om du er av den oppfatning at noen er woke så har du vel et eksempel, eller leker du bare papegøye og gjentar ting du har hørt ? Kildekritikk og evnen til å tenke selv er ganske nyttige verktøy i møte med dagens raringer på internetten, om du mener noen spillutviklere er woke så burde det være mulig og vise til et eksempel. Jeg benekter ikke muligheten, jeg spør om et eksempel på en påstand du selv fremmer.   

 

Hmm. Jeg tror ikke vi taler samme språk haha 🤔😄 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, shockorshot said:

Jeg tror egentlig problemet ligger litt i det @Gavekort tok opp tidligere, nemlig det at de prøver å nå en større gruppe enn tidligere target audience.


Hvilke grupper mennesker er det som ikke liker attraktive kvinner? Eller menn?

De fleste kvinner liker å spille kvinnelige karakterer som ser bra ut. Faktisk gir kvinner enda høyere tips til kvinnelige servicearbeidere med store pupper enn det menn gjør. Gutter og menn har heller ikke noe problem med hypermaskuline mannlige protagonister.

Så hvorfor forsøker de å tekkes denne mikroskopiske gruppen av OTTAR-liknende aktivister som hater kvinner som er mer attraktive enn dem selv? ;) Jeg tror ikke det har noe som helst med markdsføring å gjøre, men sjalusi og politikk.

Lenke til kommentar
20 hours ago, Martelè said:

Det kritiske spørsmålet er hvorfor noen kvinner blir så fornærmet av desse karakterene.
Vi menn klager ikke over absurde mannlige karakterer

Tror egentlig ikke det er kvinner flest som klager over sexy søte "asiatiske" kvinner i spill. De med større moraldrift enn seksualdrift derimot, de er det mange av, og de er ikke kvinner. 

 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Brother Ursus said:

Det er også antagelig grunnen til at japanske, koreanske og indie-utviklere nå fosser fremover.

De fosser så mye frem at det kanskje er maks 5 av de topp 100 mest spilte spillene på steam som har anime-babes type karakterer. Spillet med flest spillere er Naraka:bladepoint (som jeg selv ikke har spilt), men utfra bildene ser det ut som jentene ihvertfall ser voksne ut og har klær på seg. 

Den typen overseksualiserte halvnakne anime babes som ser ut som de er 12 år og har gått gjennom 20 kosmetiske inngrep for å øke størrelsen på puppene er virkelig ikke sexy. Det ser bare tacky og småpedo ut.

Det som er mest populært på spillfronten er det samme som "alltid". Det er multiplayer spill med stor grad av gjenspillbarhet og ofte et konkurranseelement. Det har veldig lite med hvor overseksualiserte jentene er. 

Naraka: Bladepoint open beta debuts soon, so here's some gameplay | VG247

Endret av Reg2000
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Reg2000 said:

Den typen overseksualiserte halvnakne anime babes som ser ut som de er 12 år og har gått gjennom 20 kosmetiske inngrep for å øke størrelsen på puppene er virkelig ikke sexy. Det ser bare tacky og småpedo ut



Nå var det ikke det jeg snakket om heller. Men protagonister i serier fra AAA-studioer som blir gjort stygge og androgene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (4 minutter siden):

Nå var det ikke det jeg snakket om heller. Men protagonister i serier fra AAA-studioer som blir gjort stygge og androgene.

Jeg kan ikke se at du eller noen andre har underbygget denne påstanden i noen særlig grad egentlig. Med unntak av et veldig dårlig bilde av Ailoy og Fable og en sammenligning fra Pokemon Go.

Jeg er jo faktisk blitt så gammel at jeg har fått unger, og jeg må si at jeg synes oppriktig at en naturlig fremstilling av personer i spill er bedre enn disse overseksualiserte animekarakterene.

Men problemet er ikke at noen studioer velger å ha kvinner med vanlig utseende som hovedpersoner, det er at folk klikker vinkel når de ser en normal kvinne i et spill. Dere som klager på at kvinner ser ut som X er ikke noe bedre enn de som klager over at kvinner ser ut som Y. Så dere møter dere selv ganske greit i døren der.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (35 minutter siden):

Hvilke grupper mennesker er det som ikke liker attraktive kvinner? Eller menn?

De fleste gjør vel det, men ikke alle har samme versjon av hva som er attraktivt, det viser vel denne tråden også.

 

Brother Ursus skrev (44 minutter siden):

Så hvorfor forsøker de å tekkes denne mikroskopiske gruppen av OTTAR-liknende aktivister som hater kvinner som er mer attraktive enn dem selv? ;) Jeg tror ikke det har noe som helst med markdsføring å gjøre, men sjalusi og politikk.

Ja alle disse kvinnelige venstreekstreme spillutviklerne har nok en finger med i spillet, men seriøst, økonomi har definitivt noe med det å gjøre, er det ikke åpenbart at et spill med et større marked har større inntjening ? Og hvem ser direkte på disse karakterene når de spiller ? Er dette viktig så kjøp et spill som fokuserer på det, det er tonnevis av sånne nisjespill, den eneste politikken her er den du selv står for, jeg kan spørre selv hvorfor skal dette pushes på oss som spillere bare fordi du selv har denne preferansen når det kommer til spill ?  

endaen skrev (28 minutter siden):

Tror egentlig ikke det er kvinner flest som klager over sexy søte "asiatiske" kvinner i spill. De med større moraldrift enn seksualdrift derimot, de er det mange av, og de er ikke kvinner. 

Enkelte vestlige kvinner hater jo faktisk ekte asiatiske kvinner, har alle mulige slags fordommer og nedlatende holdninger om dem, vi har en tråd der noen er ganske tydelige på det, "hvorfor er thai kvinner så populære". Og enkelte kvinnerettskvinner er definitivt i fronten når det kommer til det å ville sensurere det de selv ikke liker. 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
endaen skrev (55 minutter siden):

Tror egentlig ikke det er kvinner flest som klager over sexy søte "asiatiske" kvinner i spill. De med større moraldrift enn seksualdrift derimot, de er det mange av, og de er ikke kvinner. 

Du treffer spikeren her. 

Moraldriften er nok ikke bare større enn den, jeg tror den er viktigere enn interessemangfoldet også. Er det ikke ens egen interesse, skal helst ikke andre kunne like det heller. Ikke uten nedlatende og gjentakende fraser i alle fall. 

Jeg lurer på hvem som faktisk klarer bli støtt av at noen syns individuelt sett at en fiktiv spillkarakter fra Forbidden West i deres syns har blitt mindre pen. Ikke rart det krangles om større teamer. 😄

For øvrig er seksualdriften ganske vesentlig for arten vår. Så den kommer nok til å vedvare i spill, bok og film-form. For menn og kvinner (det virker som noen her tror det kun er 'infantile runkegutter' som liker seksualiserte mennesker) Selv om jeg selvsagt har andre interesser i godt voksen alder og med barn enn den pubertale versjonen av meg selv hadde, vil nok vi begge være enig i at en mer stereotypisk attraktiv kvinne er mer tiltrekkende enn Randi på 58. Det må nesten naturen ta ansvaret for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...