Gå til innhold

Å være woke er forbundet med psykisk sykdom


Anbefalte innlegg

Neffi skrev (3 minutter siden):

Ja, å lage en tråd med fokus på deres eventuelle mentale sykdommer ville vært svært så dehumaniserende! Derfor gjør vi ikke det. Vi snakker om det som noe annet enn sykdom.

Husker en episode av Law and Order: Special Victims Unit* med tre incels som inngikk en voldtektspakt. De hadde definitivt i varierende grad alvorlige personlighetsforstyrrelser alle sammen 😅😅😅

*=anbefaler forresten den serien. Ja man vet stort sett hvem den skyldige er ganske tidlig, men men, den er bra likevel :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Neffi skrev (11 timer siden):

Den eneste grunnen for at det er til ulempe for norske menn, er at de har hatt en særstilling som utgangspunkt. Å skulle dele likt er bare et tap hvis man tidligere har hatt særskilte fordeler.

Å møte en mer balansert fremtid med de andre som motstandere, er polariserende. Det kan også hende at det er nok fordeler og ressurser til at alle kan ha det bra. I alle fall at man kan ha det som målsetning. En slik tanke er samlende og styrker alle samfunnsgrupper som helhet. Det gir mindre lidelse. Menn får det også bedre av at kvinner og andre minioriteter har det bra. Av grunner jeg allerede har påpekt; at vi blir syke av lidelse, også andres lidelse.

Jeg har sett deg ta opp at gutter sliter mer faglig enn jenter, og du påpeker at det er en biologisk forskjell på gutters utvikling, hvor de er senere moden enn jenter. Men du ser ikke at jenter også har også har sine biologiske utfordringer. Jenters syklus, som gjerne slår til fra tidlig pubertert er ikke en fordel i skolesammenheng. PMS, blødninger, hormon og humørsvigninger, migrene, muskelkramper, endometriose og alt som kan komme i kjølevannet av å bære et forplantningsorgan er ikke en fordel i studiesammenheng. Er skolen virkelig tilpasset jenter? Fortell meg hvordan! Samtidig har jeg aldri sett en dagsorden hvor jenters behov har vært diskutert med henhold til skole. Aldri.

Tvert imot har jeg sett et samfunn som har sett på jenter og kvinner som "mindre teoretisk begavede". Hvilket nå beviselig viser seg å være rent sprøyt. For jenter gjør det bedre i teoretiske fag. Fremdeles henger fordommene om at jenter er biologisk dårligere i matematiske/teknologiske fag. Også denne fordommen står for fall. 

Men jeg ser ikke noe poeng i å skulle vekte at noen er bedre eller mer egnet, til noen verdens ting, enn noen annen. Derimot ser jeg et poeng i at vi legger bort mytene og maktkampene, og at vi heller vurderer å skape en fremtid for alle. Jenter vil ikke ha det bra om ikke guttene også har det bra, og vice versa. Og gutter kan helt fint ha det bra som likemenn og -kvinner. En antagelse, myte og pre-disposisjon om at gutter må ha særstillinger gjør de bare en bjørnetjeneste. Det sløver de på samme måte som at bortskjemte unger ikke forstår hva samfunnet krever av de. De knekker under den første belastningen.

Men mye sier meg at du allerede har bestemt deg for hvordan det må være, og på mange måter forstår jeg også hvorfor du tenker sånn. Du kommer med din sosiale arv. Det er ikke din feil at du er oppdratt til å tro at menn ikke har noen verdi i sin enkleste form som menneske, men må tildeles særstillinger i form av makt. Hvis du aldri har blitt ønsket, sett og hørt i lys av å være et menneske, så kan du jo heller ikke tro at du har en slik verdi. Men du har altså det. Det blir bare helt umulig for medmennesker å vise deg det, når du kommer fra et sted hvor du krever overmakt. For ekte medmenneskelighet kan ikke leve i en så ubalansert symbiose. Så sitter vi altså her..å vet ikke helt hva vi skal gjøre med deg.

Selvsagt har norske menn hatt en særstilling i Norge. Det er fordi norske kvinner gikk gravide nesten hele tiden for å holde befolkningen oppe i gamle dager. Så var det ingen utlendinge ri Norge før.

Du er så historieløs. Jeg skjønner ikke hvorfor norske menn skal bli straffet for det der og heller ikke hvorfor du vil gi utlendinger privilegier. De hadd ejo de samme fordelene i sitt hjemland. Tankegangen din er helt snål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, qwerty11 said:

Selvsagt har norske menn hatt en særstilling i Norge. Det er fordi norske kvinner gikk gravide nesten hele tiden for å holde befolkningen oppe i gamle dager.

Er det ikkje kvinnene som burde ha særstilling då? Ettersom dei gjorde den harde og farlege jobben med å føde unger?

6 minutes ago, qwerty11 said:

Så var det ingen utlendinge ri Norge før.

Dette er så historielaust at det er parodisk. Kor kjem den norske folkedansen pols frå? Hint, den er imortert! Eller kva med Hansa-forbundet? Eller 2000 år gamle romerske mynter funne i Noreg?

Og attpåtil klager du på at andre er historielause.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Markiii skrev (10 timer siden):

Ja, akkurat som fargede og homofile. Fæle greier. Viktig å insistere på å tråkke minoriteter ned i søla, vettu.

Det har jeg aldri påstått, og det tror jeg du vet. 🙂

Det jeg faktisk mener er at det er dumt om noen automatisk er fritatt for enhver kritikk dersom de tilfeldigvis havner inn under de grupperingene som du og jeg har nevnt i denne tråden. 

Det er ikke lengre lov å si at "oi, denne gruppen mennesker utfører flere ulovligheter enn andre, kanskje vi må se litt på hvorfor slik at vi kan fikse det" 

I mitt hode er ikke det noen som helst form for "isme", det er en måte å forstå både samfunnet og denne grupperingen på slik at man kan gjøre samfunnet bedre for alle.

Istedenfor sier vi nå bare "jammen off, denne spesifikke gruppen har jo blitt så undertrykt, ikke rart at den agerer! Sånn er det bare, og der gjelder uansett ikke alle!" 

Eller min yndling "Sånn var de kristne under korstogene også!!" (Den saken begynner å bli foreldet)

Er ikke det både litt rart, lite konstruktivt og litt småfeigt å ta den utveien? 

De aller fleste av oss skjønner at det ikke gjelder alle, men det må jo fremdeles være lov å diskutere uten at motargumenter er at man "drar de ned i søla" bare fordi de er annerledes enn deg på en eller annen måte. (Og en mimoretet om det passer seg slik)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (4 minutter siden):

Selvsagt har norske menn hatt en særstilling i Norge. Det er fordi norske kvinner gikk gravide nesten hele tiden for å holde befolkningen oppe i gamle dager. Så var det ingen utlendinge ri Norge før.

Norske kvinner gikk ikke gravide hele tiden for å holde folketallet oppe. Hvis du tror noen kvinne noen gang har latt seg bli gravid basert på det motivet, så må du sjekke historien din på nytt. Det har kanskje eksistert noen gang rundt krigshissende epoker at statsledere kan ha sendt slike signal, men kvinner har aldri latt seg forføre av tanken.

Kvinner fikk flere barn fordi det ikke fantes god nok prevensjon, samt at det høye tallet av barnedødelighet sørget for at hvis du skulle få noen til å ta vare på deg i alderdommen (hvis du fikk leve så lenge), så måtte du gjerne få nært en håndfull unger for å sikre deg. Med andre ord var det høyst private motivatører og problemer som resulterte i større barneflokker. 

qwerty11 skrev (4 minutter siden):

Du er så historieløs. Jeg skjønner ikke hvorfor norske menn skal bli straffet for det der og heller ikke hvorfor du vil gi utlendinger privilegier. De hadd ejo de samme fordelene i sitt hjemland. Tankegangen din er helt snål.

Når dere kaster ungdommer og barn på bålet deres, kvinner og transer, rett og slett alle som ikke er i samme priviligerte gruppe som dere selv, så blir det et prinsipp å verne alle mot tankegodset deres. Da kan man ikke ha en balansert eller fornuftig innvandringsdiskusjon med dere. For det handler bare om hvem som skal brennes akkurat idag. I morgen tar dere noen andre. Alltid det svakeste leddet. Med andre ord er kvinner i Norge tvunget av dere til å ha en sterkere tilhørighet til andre minioriterer, enn til dere. Vi er dem. Dem dere skal brenne. Dere er fienden vår. Hvor sunt er det for det nasjonale samholdet? At våre menn er ute etter å skade oss?

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Neffi skrev (10 minutter siden):

Norske kvinner gikk ikke gravide hele tiden for å holde folketallet oppe. Hvis du tror noen kvinne noen gang har latt seg bli gravid basert på det motivet, så må du sjekke historien din på nytt. Det har kanskje eksistert noen gang rundt krigshissende epoker at statsledere kan ha sendt slike signal, men kvinner har aldri latt seg forføre av tanken.

Kvinner fikk flere barn fordi det ikke fantes god nok prevensjon, samt at det høye tallet av barnedødelighet sørget for at hvis du skulle få noen til å ta vare på deg i alderdommen (hvis du fikk leve så lenge), så måtte du gjerne få nært en håndfull unger for å sikre deg. Med andre ord var det høyst private motivatører og problemer som resulterte i større barneflokker. 

Når dere kaster ungdommer og barn på bålet deres, kvinner og transer, rett og slett alle som ikke er i samme priviligerte gruppe som dere selv, så blir det et prinsipp å verne alle mot tankegodset deres. Da kan man ikke ha en balansert eller fornuftig innvandringsdiskusjon med dere. For det handler bare om hvem som skal brennes akkurat idag. I morgen tar dere noen andre. Alltid det svakeste leddet. Med andre ord er kvinner i Norge tvunget av dere til å ha en sterkere tilhørighet til andre minioriterer, enn til dere. Vi er dem. Dem dere skal brenne. Dere er fienden vår. Hvor sunt er det for det nasjonale samholdet? At våre menn er ute etter å skade oss?

 

Du er et prakteksempel på hvorfor opplæringen i skolen er så fryktelig farlig. Når jenter blir fortalt at deres formødre har blitt undertrykt osv skaper det et hat mot landet og deres eget folk. Du skriver at noen vil brennes dersom en ikke har mye innvandring og gir folkene som kommer privilegier. Det gir ingen logisk mening.

Unge kvinner i dag er nok den generasjonen som i høyest grad har fått et fiendebilde til sitt eget folk og norske menn. Det har en rekke negative konsekvenser, når det kommer til partnermarkedet og stemmingen deres. 

Det er en tragedie at det en gang har fått skje. Norge kommer til å dø ut på grunn av dette.

Endret av qwerty11
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (6 minutter siden):

Du er et prakteksempel på hvorfor opplæringen i skolen er så fryktelig farlig. Når jenter blir fortalt at deres formødre har blitt undertrykt osv skaper det et hat mot landet og deres eget folk. Du skriver at noen vil brennes dersom en ikke har mye innvandring og gir folkene som kommer privilegier. Det gir ingen logisk mening.

Unge kvinner i dag er nok den generasjonen som i høyest grad har fått et fiendebilde til sitt eget folk og norske menn. Det har en rekke negative konsekvenser, når det kommer til partnermarkedet og stemmingen deres. 

Det er en tragedie at det en gang har fått skje.

Alvorlig talt. Antagelig er jeg gammel nok til å være din mor. Og jeg er ikke en jente. Jeg er den undertrykte moren - førmødre, som du peker på.

Fiendebildet vi har, av (noen enkelte) norske menn, skaper dere selv, hver gang dere starter en hat-tråd. Dere har til og med skapt egne plattformer, bare for akkurat slik spredning. Vi drukner i budskapet, og tar hintet.

Endret av Neffi
  • Liker 8
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (11 timer siden):

Hva med samer, har de vært undertrykt i Norge?

Ja. Les om fornorskingspolitikken.

 

 

Cyrio skrev (2 timer siden):

Det har jeg aldri påstått, og det tror jeg du vet. 🙂

Men jeg påpeker at det er samme type holdninger.

Sitat

Det jeg faktisk mener er at det er dumt om noen automatisk er fritatt for enhver kritikk dersom de tilfeldigvis havner inn under de grupperingene som du og jeg har nevnt i denne tråden. 

De er da ikke fritatt for kritikk. Men å rakke ned på hvem de er, er ikke kritikk. Det er hets. Og vi er tilbake til at holdningene mot transpersoner er det samme som mot homofile, jøder, osv.

Endret av Markiii
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Neffi skrev (43 minutter siden):

Alvorlig talt. Antagelig er jeg gammel nok til å være din mor. Og jeg er ikke en jente. Jeg er den undertrykte moren - førmødre, som du peker på.

Fiendebildet vi har, av (noen enkelte) norske menn, skaper dere selv, hver gang dere starter en hat-tråd. Dere har til og med skapt egne plattformer, bare for akkurat slik spredning. Vi drukner i budskapet, og tar hintet.

En veldig liten andel av befolkningen leser forum, så det har neppe stor betydning. Det at jentene lærer det de gjør i skolen, det tror jeg er hovedårsaken til at mange kvinner, særlig de unge misliker sitt eget folk og land.

Hvilke platformer er det du skriver om?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Cyrio skrev (12 timer siden):

Spesielt dette med transpersoner var jo noe som plutselig måtte aksepteres fullt ut uten spørsmål i flere deler av de kretsene jeg har vært i nærheten av. Man ble jo nærmest sett på som sær om man stilte spørsmål ved hvorfor man ikke likesågodt kunne innføre unisex-toaletter dersom man kan gå inn på det toalettet som føles mest "riktig" for den enkelte uansett.. Men så kom dette med transpersoner i idrett, og det var da jeg la merke til det først. En etter en gikk alle disse "tolerante" grupperingene fra å støtte transpersoner uten forbehold til å plutselig være motstander av at de skulle få være transpersoner i idrett med kjønnsfordeling. Da var idéen at de til nøds kunne segregeres inn i en tredje "kjønnsklasse" osvosv. Denne holdningsendringen skjedde overraskende synkront rundt om kring, og jeg fikk inntrykk av at det var mer viktig å ha "riktig" mening enn å tenke over hva man egentlig føler selv for mange av disse personene. (Hvor inkluderende er det egentlig å måtte konkurrere i en tredje kjønnskategori..?)

Plutselig begynte det å sirkulere poster på sosiale medier om at man måtte stoppe ødeleggelsen av kvinnesport osvosv.. (fra nevnte miljøer)

Det jeg har sett er mer at de som står opp for kvinneidrett nærmest lynsjes på amerikanske universiteter f eks

  • Liker 4
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (45 minutter siden):

 Du skriver at noen vil brennes dersom en ikke har mye innvandring og gir folkene som kommer privilegier. Det gir ingen logisk mening.

Du forsto ikke poenget mitt. Jeg sa at dere kaster hvem som helst av svakere stilte grupper på bålet, om noen skulle vise seg å nærme seg havresekken. Dere biter av alle medmennesker, samme hvem det er, for å beskytte deres homgene gruppe. Dere skaper et skille mellom hvite norske menn, og alle andre. Vi, alle andre, blir gruppen utenfor, som må stå sammen mot angrepene fra dere.

Og egentlig er det en grei strategi. Å stå i konstant angrep. Men da har dere tatt et valg på at deres lojalitet ligger til andre hvite norske menn, og ikke til deres familiemedlemmer, aka partner, og barn. Dere splitter familieenheten, og gjør den om til en hersker/slave dynamikk, som ingen vil frivillig leve i. Gjerrighet. Havresekken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (12 minutter siden):

Det jeg har sett er mer at de som står opp for kvinneidrett nærmest lynsjes på amerikanske universiteter f eks

Ja samme her, de henges ut som transfobe, nærmest som folkefiender.

Spesielt i USA da, men der er det mer ekstreme tilstander enn her, pga den evinnelige kulturkrigen deres, der det skal sies at venstresideaktivistenes tilsvarende part på høyresiden (MAGA) er mye mye verre. Det er vel nesten umulig å ha noenlunde moderate balanserte synspunkter der med mindre du er president eller noe 😅

  • Liker 5
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Neffi said:

Du forsto ikke poenget mitt. Jeg sa at dere kaster hvem som helst av svakere stilte grupper på bålet, om noen skulle vise seg å nærme seg havresekken. Dere biter av alle medmennesker, samme hvem det er, for å beskytte deres homgene gruppe. Dere skaper et skille mellom hvite norske menn, og alle andre. Vi, alle andre, blir gruppen utenfor, som må stå sammen mot angrepene fra dere.

Og egentlig er det en grei strategi. Å stå i konstant angrep. Men da har dere tatt et valg på at deres lojalitet ligger til andre hvite norske menn, og ikke til deres familiemedlemmer, aka partner, og barn. Dere splitter familieenheten, og gjør den om til en hersker/slave dynamikk, som ingen vil frivillig leve i. Gjerrighet. Havresekken.

Intressant hur man kan uppleva verkligheten så forskjelligt. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (12 minutter siden):

En veldig liten andel av befolkningen leser forum, så det har neppe stor betydning. Det at jentene lærer det de gjør i skolen, det tror jeg er hovedårsaken til at mange kvinner, særlig de unge misliker sitt eget folk og land.

Jeg har ikke lært om kvinneundertrykkelse på skolen, men i møte med samfunnet, som student, mor og ansatt.

Jenter på skolen idag går gjerne omveier på vei hjem fra skolen for å slippe å møte gutter på veien. Fordi de er redd dem. Fordi guttene høres ut som sine forbilder. 

qwerty11 skrev (12 minutter siden):

Hvilke platformer er det du skriver om?

Truth Social kan vel sies å være en av de. Hvor mange det er, og hvem de er, vet sikkert du bedre enn meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Neffi skrev (9 minutter siden):

Du forsto ikke poenget mitt. Jeg sa at dere kaster hvem som helst av svakere stilte grupper på bålet, om noen skulle vise seg å nærme seg havresekken. Dere biter av alle medmennesker, samme hvem det er, for å beskytte deres homgene gruppe. Dere skaper et skille mellom hvite norske menn, og alle andre. Vi, alle andre, blir gruppen utenfor, som må stå sammen mot angrepene fra dere.

Og egentlig er det en grei strategi. Å stå i konstant angrep. Men da har dere tatt et valg på at deres lojalitet ligger til andre hvite norske menn, og ikke til deres familiemedlemmer, aka partner, og barn. Dere splitter familieenheten, og gjør den om til en hersker/slave dynamikk, som ingen vil frivillig leve i. Gjerrighet. Havresekken.

Det vet du ikke stemmer. Mellom 1800 og 1970 fikk kvinner samme retter som menn. Da var Norge et homogent land. Selv før kvinner fikk stemmerett var retningen klar, det gikk mot at loven skulle reflektere at alle er like mye verdt.

Det er først nå og etter innvandringen at vi har sett noe annerledes. Det er fordi de fleste norske menn og en del kvinner ser på det som farlig at utenlandske folkeslag og særlig ikke-vestlige får kontroll i landet vårt. Det er fordi vi ikke tror at de vil vise samme empati som de er blitt vist. Det er basert på observasjoner i dag. Ingen vetige mennesker vil heller tenke at det er noe riktig med at vi mister landet vårt. Der vi kan beskytte oss selv og har kontroll.

Endret av qwerty11
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Entern said:

Ja samme her, de henges ut som transfobe, nærmest som folkefiender.

Spesielt i USA da, men der er det mer ekstreme tilstander enn her, pga den evinnelige kulturkrigen deres, der det skal sies at venstresideaktivistenes tilsvarende part på høyresiden (MAGA) er mye mye verre. Det er vel nesten umulig å ha noenlunde moderate balanserte synspunkter der med mindre du er president eller noe 😅

Fick inte hon svømmeren rätt mye kritik också i USA?

Men ämnet är så polariserat och man må tycka rätt för att ikke buntas ihop med Trump och Putin ... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (5 minutter siden):

Ja samme her, de henges ut som transfobe, nærmest som folkefiender.

Spesielt i USA da, men der er det mer ekstreme tilstander enn her, pga den evinnelige kulturkrigen deres, der det skal sies at venstresideaktivistenes tilsvarende part på høyresiden (MAGA) er mye mye verre. Det er vel nesten umulig å ha noenlunde moderate balanserte synspunkter der med mindre du er president eller noe 😅

Ja, det er fryktelige holdninger også på høyresiden. Jeg synes republikanerne var et anstendig parti før, med et stort forbedringspotensiale selvsagt, spesielt innen velferd, men nå har de gått av skagtet, det er helt ville, det er nesten ingen av de met anstendige igjen. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke lært om kvinneundertrykkelse på skolen, men i møte med samfunnet, som student, mor og ansatt.

Jenter på skolen idag går gjerne omveier på vei hjem fra skolen for å slippe å møte gutter på veien. Fordi de er redd dem. Fordi guttene høres ut som sine forbilder. 

Truth Social kan vel sies å være en av de. Hvor mange det er, og hvem de er, vet sikkert du bedre enn meg.

Jeg har ingen tro på at det er utbredt at jenter går omveier for å unngå gutter. Tankene til folk som Jordan Peterson og innvandringskritikere er ærbare og gode. De er hel ved i en råtten verden. Upåvirket av miljøet rundt. 

Om noen er sinte på kvinner generelt, burde det heller være et tips om at en ikke bør stemme på partiene som skader dem.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

"SJOKKERENDE STUDIE.."

Denne studien er ikke sjokkerende whatsoever. Når du ser problemer i alt, over alt og skal på død og liv prøve å "rette" på dem gjennom en fanatisk ideologisk linse så er det ikke rart disse folka er uutholdelig å være med. 

Når alt er sexistisk, homofobisk, transfobisk, rasistisk, bla bla bla så er det ikke rart du er miserabel og rett og slett miserabel å være rundt. 

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...