Gå til innhold

Burde norske menn stemme som en gruppe?


Anbefalte innlegg

Det er liten tvil om at i Norge er det norske menn som kommer dårligst ut når det kommer til vern av rettigheter.

Det er et gigantisk statlig apparat på plass for å hjelpe alle andre.

Det ser vi igjen på hvordan det går med norske gutter og ungdommer.

Burde vi norske menn samle oss i en gruppe som kjemper for våre rettigheter? Burde vi gjøre det med alle midler?

Endret av qwerty11
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
barfoo skrev (3 minutter siden):

Kva konkrete rettar er det du tenker treng vern?

Retten til like mye tilrettlegging og hjelpetiltak. Egentlig alle rettene.

Politikerne våre er såpass onde at noen må ta vare på rettene våre, ellers kommer de til å ødelegge for oss totalt.

Endret av qwerty11
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ohboy.

Dette er vagt. Kva tilrettelegging? Kva hjelpetiltak? Dei fleste hjelpetiltaka er jo retta mot spesifikke grupper, ikkje halve befolkinga.

Kva får deg til å tru at alle menn har så sammenfallande interesser at vi bør opptre som ei gruppe?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
barfoo skrev (4 minutter siden):

Ohboy.

Dette er vagt. Kva tilrettelegging? Kva hjelpetiltak? Dei fleste hjelpetiltaka er jo retta mot spesifikke grupper, ikkje halve befolkinga.

Kva får deg til å tru at alle menn har så sammenfallande interesser at vi bør opptre som ei gruppe?

De er rettet mot spesifikke grupper ja, ofte andre nasjonaliteter politikerne våre beskytter interessene til. Om ikke norske menn stemmer som en gruppe vil det gå utover norske barn. Fordi de tar ressurser fra norske barn og overfører de til andre grupper.

Vi har sammenfallende interesse i å beskytte rettene våre fra overføringer til andre grupper. Det er kanskje det viktigste av alt akkurat nå.

Politikerne våre er ikke redd for å gjøre de mest umoralske tingene.

Endret av qwerty11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, qwerty11 said:

Vi har sammenfallende interesse i å beskytte rettene våre fra overføringer til andre grupper. Det er kanskje det viktigste av alt akkurat nå.

Du påstår vi har sammenfallande interesse. Så langt har du vast litt om rettar, utan å konkretisere det en millimeter. Ver konkret takk. Kva rettar? Korleis? Og kvifor fører det til at alle menn har dønn identiske interesser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
barfoo skrev (2 minutter siden):

Du påstår vi har sammenfallande interesse. Så langt har du vast litt om rettar, utan å konkretisere det en millimeter. Ver konkret takk. Kva rettar? Korleis? Og kvifor fører det til at alle menn har dønn identiske interesser.

Det er ikke nødvendig å konkretisere, fordi du vet hva jeg tenker på. Hvor mange hjelpetiltak har ikke de ulike nasjonalitetene som har innvandret til Norge? Hvor umoralske er ikke de særlige tiltakene for jentene i skolen, særlig mtp at jentene gjør det bedre.

Jeg skriver at alle norske menn burde arbeide for deres felles rettigheter. For om ikke blir dette landet ødelagt.

Lederne i samfunnet vårt i dag er onde.

Endret av qwerty11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke nødvendig å konkretisere, fordi du vet hva jeg tenker på

Ikke gå utifra at alle tenker som deg. Jeg setter gjerne pris på konkretisering her for jeg forstår ikke hva du styrer med. Jeg har ingen problemer knyttet mot at jeg er mann, så mulig det bare er jeg som er heldig og ikke ser problemene du hinter vagt til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Comma Chameleon skrev (6 minutter siden):

Ikke gå utifra at alle tenker som deg. Jeg setter gjerne pris på konkretisering her for jeg forstår ikke hva du styrer med. Jeg har ingen problemer knyttet mot at jeg er mann, så mulig det bare er jeg som er heldig og ikke ser problemene du hinter vagt til.

Det blir overført store ressurser til ulike grupper her i Norge, på bekostning av oss og særlig norske guttunger. Utenlandske selskaper har store fordeler i Norge mot norske selskaper. Lederne våre institusjonaliserer diversity, equity and inclusion for bedrifter inn i lovverket. Det fører til at bedriftene blir redde for å ansette norske menn. Du aner ikke alt de holder på med på stortinget.

Endret av qwerty11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dassen skrev (Akkurat nå):

"Oss og dem" gir aldri god politikk. En "mannegruppe" slik du skisserer opp som skal kjempe for sin sak med "alle midler" høres giftig ut og leder aldri til noe godt. Det er mange eksempler på slike grupper: NSDAP, Taliban, Boko Haram, militaristiske Japan...  Dersom du mener dette er en fruktbar sti fremover kan du sikker finne noen meningsfeller i grupper som den nordiske front.

Jeg er enig i at det kan gjøres endringer i skoleverket for at flere kan få en skoleplass der de opplever mestring, men å legge skylden på innvandring eller kvinner for at menn har det dårligere er en årsaks-virkningsrekke som jeg ikke er med på. Denne retorikken om at "For om ikke blir dette landet ødelagt" er populistisk høyreretorikk som ikke bærer noen rot i virkeligheten. Heldigvis er ikke alle enige med deg. 

De du lister opp har ingen ting med det jeg skriver om. Når politikerne våre kjemper for andres ve og vell enn oss, så må vi samles i en gruppe som stemmer på våres vegne. Ellers går det utover våre barn. Sann mine ord.

Dette handler om majoritetens tyrrani.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (Akkurat nå):

De du lister opp har ingen ting med det jeg skriver om. Når politikerne våre kjemper for andres ve og vell enn oss, så må vi samles i en gruppe som stemmer på våres vegne. Ellers går det utover våre barn. Sann mine ord.

Dette handler om majoritetens tyrrani.

Hvem er dette "oss" du refererer til? 

Jeg er glad politikerne våre kjemper for andres ve og vell. Like muligheter og rettferdig fordeling av goder er det fineste med Norge. 

Gå gjerne ut og stem på grupper som styrer på dine vegne. Eller enda bedre, engasjer deg i politikken selv. Folk som sitter og sutrer på sofaen over at regjeringen ikke aner hva de driver med, men som mener de sitter på alle svarene selv trenger en realitetsjekk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Dassen skrev (15 minutter siden):

Hvem er dette "oss" du refererer til? 

Jeg er glad politikerne våre kjemper for andres ve og vell. Like muligheter og rettferdig fordeling av goder er det fineste med Norge. 

Gå gjerne ut og stem på grupper som styrer på dine vegne. Eller enda bedre, engasjer deg i politikken selv. Folk som sitter og sutrer på sofaen over at regjeringen ikke aner hva de driver med, men som mener de sitter på alle svarene selv trenger en realitetsjekk.

Det er greit, du ønsker ikke at norske menn skal samles i en gruppe som stemmer for deres ve og vell. Jeg håper i alle fall at det til slutt skjer. For om ikke vil norske barn (særlig gutter) få dårlige liv, fordi de andre gruppene kjemper med all deres makt for å skaffe seg fordeler. Koste hva det koster vil. På mange måter har Norge fått et aristokrati, der enkelte grupper har fordeler basert på hvor de kommer fra og andre ytre kjennetegn. Den som ikke er med på leken, må i dette tilfelle tåle steken.

Endret av qwerty11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (4 minutter siden):

Hvilke rettigheter sikter du til?

Det handler om overføringer av ressurser og særtiltak. Samt tilrettelegging i skolen og særlig vern. Vi lever i et majoritetens tyrrani der ulike grupper tar til seg det de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (13 minutter siden):

Det handler om overføringer av ressurser og særtiltak. Samt tilrettelegging i skolen og særlig vern. Vi lever i et majoritetens tyrrani der ulike grupper tar til seg det de kan.

Først begynner du med menns rettigheter. Deretter fortsetter du med folkegrupper. I det siste innlegget ditt er du frustrert over forholdene i skolen.

Er du fornøyd med noe som helst ?  Hva er agendaen din ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Inspector skrev (2 minutter siden):

Først begynner du med menns rettigheter. Deretter fortsetter du med folkegrupper. I det siste innlegget ditt er du frustrert over forholdene i skolen.

Er du fornøyd med noe som helst ?  Hva er agendaen din ?

Jeg fokuserer selvsagt på en helhet. Er ikke fornøyd med politikerne våre nei. Det norske lederskap er så inkompetent eller kanskje onde (?) at det er skremmende.

Endret av qwerty11
Lenke til kommentar

Største incel-pisset jeg har lest på lenge.

Ja, gutter gjør det dårligere på skolen enn før, i snitt, men det kan det innføres tiltak mot. Å foreslå at menn skal stemme som en felles gruppe er både udemokratisk og fullstendig historieløst.

Det virker heller ikke som om du har noe kunnskap om politikk og politiske prosesser overhodet.

Endret av Aetius
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Aetius skrev (19 minutter siden):

Største incel-pisset jeg har lest på lenge.

Ja, gutter gjør det dårligere på skolen enn før, i snitt, men det kan det innføres tiltak mot. Å foreslå at menn skal stemme som en felles gruppe er både udemokratisk og fullstemdig historieløst.

Det virker heller ikke som om du har noe kunnskap om politikk og politiske prosesser overhodet.

Er det anti demokratisk at folk stemmer som de vil? Du minner meg litt om norske medier nå :D

Edit: Interessant at du blir belønnet med likes for personangrep. Håper leserne av tråden ser hvem motstanderne deres er.

Endret av qwerty11
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...