Gå til innhold

Kotaku-ansatte tvinges til å skrive 50 spillguider i uka – redaktøren sier opp i protest


Anbefalte innlegg

herzeleid skrev (3 timer siden):

Her er det vel primært en uenighet rundt hva slags produksjon som skal prioriteres, og lite "varsling" som sådan? Jeg tror en skal være forsiktig med å redusere "varsling" til å også omfatte å gå offentlig ut med interne uenigheter når en ikke får viljen sin. 

Du må gjerne overse at et lite lag på syv personer må skrive femti guider hver uke. Her overarbeides altså de ansatte i jakten på å produsere noe det ikke søkes på. Hun kritiserer både det redaksjonelle og arbeidsforholdene, varsling eller ei.

Enhver står fritt til å kritisere sin arbeidsgivers (tidligere eller nåværende) metoder. Her er en snutt som forklarer hva som er greit og ikke greit å si om arbeidsgivere på andre siden av kulpen.

Sitat

 

"As a general rule, an employee has the right to post information about his or her wages, hours and working conditions online – and those are very broad categories.  So, general complaints or grievances are protected under federal law (the National Labor Relations Act) and various state laws that protect employees from retaliation for complaining about working conditions.  What is not protected are threats of violence, racial epithets or other hate speech, harassment, or disclosure of trade secrets or confidential information.  The employer may have an obligation to investigate and ensure that other employees and/or its confidential information are protected.

Of lesser importance, but an area where employers are likely to take action, is when employees post false or misleading information on social media sites that they know to be false or are designed to harm the company’s reputation or that of its management employees."

 

Et selskap er ikke et sårbart individ som kan skades av litt kritikk ei heller de nåværende ansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ancient_scars skrev (3 minutter siden):

Du må gjerne overse at et lite lag på syv personer må skrive femti guider hver uke. Her overarbeides altså de ansatte i jakten på å produsere noe det ikke søkes på. Hun kritiserer både det redaksjonelle og arbeidsforholdene, varsling eller ei.

Enhver står fritt til å kritisere sin arbeidsgivers (tidligere eller nåværende) metoder. Her er en snutt som forklarer hva som er greit og ikke greit å si om arbeidsgivere på andre siden av kulpen.

Et selskap er ikke et sårbart individ som kan skades av litt kritikk ei heller de nåværende ansatte.

Jeg stiller ikke spørsmål ved lovligheten. Jeg påpeker at det kan være hensiktsmessig å forbeholde varslerstatus til de som faktisk varsler, ikke de som velger å ta uenighet med overordnede i offentligheten. 

Lenke til kommentar
On 23.3.2024 at 5:20 PM, Chaos_Niddhogg said:

Jeg personlig fikk nok av trollingen dems når de skulle kalle søte, postapokalyptiske spillet Stray er "rasistisk" fordi bamboo hatter. Det er jo åpenbar clickbait og, ikke minst, idiotisk.

Da har du åpenbart ikke lest artikkelen som forøvrig er en "opinion piece". Den er godt skrevet og du hadde kanskje til og med lært noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Chaos_Niddhogg said:

Leste den ellers hadde jeg ikke komentert om den, men nice try.

Det virker ikke som du skjønte hva du leste. Det var en godt formulert og godt begrunnet meningsartikkel som ikke på noen måte beskyldte Stray for å være rasistisk, men som på en god måte tok opp problemstillinger man må tenke på når man bruker eksisterende kultur man ikke kjenner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, rabler said:

Det virker ikke som du skjønte hva du leste. Det var en godt formulert og godt begrunnet meningsartikkel som ikke på noen måte beskyldte Stray for å være rasistisk, men som på en god måte tok opp problemstillinger man må tenke på når man bruker eksisterende kultur man ikke kjenner.

De gjorde det for clicks, ikke noe annet. Bra skrevet var den i forhold til mye annet jeg har sett der, men de prøvde for hardt å finne noe de kunne bruke som "rasistisk" for oppmerksomheten/clicks, og det er jo et problem i seg selv. Ja jeg vet hvor bamboohatten stammer fra og vet godt om "The Walled City"

Det artige er at asiatere ofte blir veldig glade når de ser kulturen sin inspirere andre områder og, ikke minst, media. Asiatisk kultur er og var stort i Cyberpunk verdenen og har ikke hørt mange Japanere syte om det.

Kanskje uten om de mer konservative av dem, men det for nå være et annet kapittel.

 

Anyhoot, forfatter prøvde å finne noe å bruke "rasist" kortet på, som er i seg selv lett clickbait.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Chaos_Niddhogg said:

De gjorde det for clicks, ikke noe annet.

Det stemmer jo forsåvidt med mine observasjoner at de som lener seg litt for lang høyre er noen lettkrenka snøflak da som de lar seg irritere av forsøk på å diskutere litt dypere tema enn "Me kill". 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, rabler said:

Det stemmer jo forsåvidt med mine observasjoner at de som lener seg litt for lang høyre er noen lettkrenka snøflak da som de lar seg irritere av forsøk på å diskutere litt dypere tema enn "Me kill". 😂

Kom ikke som en overraskelse du skulle synke til trolling, men det for nå være.

Men les heller denne:

https://www.boredpanda.com/japanese-tea-party-tumblr-answer-ginzers/

 

Må være en av de bedre eksemplene på hvordan folk kan ta litt for feil mens de prøver å få oppmerksomhet på nettet. Japaneren forklarer det selvfølgelig mye bedre enn meg, så les og lær litt selv, kanskje? 😃

Lenke til kommentar
17 hours ago, Chaos_Niddhogg said:

Kom ikke som en overraskelse du skulle synke til trolling, men det for nå være.

Men les heller denne:

https://www.boredpanda.com/japanese-tea-party-tumblr-answer-ginzers/

 

Må være en av de bedre eksemplene på hvordan folk kan ta litt for feil mens de prøver å få oppmerksomhet på nettet. Japaneren forklarer det selvfølgelig mye bedre enn meg, så les og lær litt selv, kanskje? 😃

Forskjellen du ikke ser er at Kotaku ikke beskylder noen for å være rasister, men oppfordrer til en debatt. Eksempelet fra boredpanda er dermed ikke relevant eller interessant i denne sammenhengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 11.4.2024 den 10:20 AM):

Forskjellen du ikke ser er at Kotaku ikke beskylder noen for å være rasister, men oppfordrer til en debatt. Eksempelet fra boredpanda er dermed ikke relevant eller interessant i denne sammenhengen.

Hvorfor skal et spillmagasin oppfordre til debatt i heletatt? 

Husker under hele lekkasjen rundt Last of us 2, det var kun snakk om trans her og trans der. Eller FF7 Remake hvor de prøvde dra rasisme-kortet på Barret. Jesus christ kan de ikke bare flytte til Twitter med de greiene der. 

Synes det er helt unødvendig. Skriv om spill, utvikling, story og ting som betyr noe. 

FF7 hadde i originalspillet mye trans og queer temaer og gjorde overhodet ingenting ekstra utav det. Det er bare sånn den verden er. Og det er helt vakkert. 

Lenke til kommentar
11 hours ago, Kenny Bones said:

Hvorfor skal et spillmagasin oppfordre til debatt i heletatt? 

Husker under hele lekkasjen rundt Last of us 2, det var kun snakk om trans her og trans der. Eller FF7 Remake hvor de prøvde dra rasisme-kortet på Barret. Jesus christ kan de ikke bare flytte til Twitter med de greiene der. 

Synes det er helt unødvendig. Skriv om spill, utvikling, story og ting som betyr noe. 

FF7 hadde i originalspillet mye trans og queer temaer og gjorde overhodet ingenting ekstra utav det. Det er bare sånn den verden er. Og det er helt vakkert. 

Ja, nei, hva skal man si? Gud forby at noen skulle bli inspirert til å tenke en original tanke… Eller kanskje til og med lære noe. 🙄

Jeg forventer faktisk mer av journalister (som de har i Kotaku) enn det. Og når vi først er inne på det så er det akkurat de temaene Kotaku tar opp som er "ting som betyr noe".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...