Gå til innhold

Kan sølvkre og sjeggkre føre til at boligen ikke blir solgt?


Anbefalte innlegg

Dellers skrev (13 minutter siden):

De var bare innom leiligheten 5 minutter tror jeg, men var jo innom hos alle i bygget i hvert fall. Rundt 20 leiligheter. Regner med de var en tur på loftet i bygget da insektene gjerne kom ned der det var taklamper osv.

Ja, det var tydelig forklart.

Takk for svar 😃

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
40 minutes ago, Ørjanø said:

Ingen tegn til sjeggkre. Men de har sett døde sølvkre på gulvet, så det har de nok enda. 

Sjeggkre kan man bli "kvitt" fordi dem ikke finnes naturlig rundt oss.

Sølvkre finnes i naturen rundt oss overalt. så dem bilr man aldri "kvitt" i den forstand at de alltid vil kunne finne på å spasere inn i blant. Det er sikkert hundrevis av dem i hagen rett utenfor. At man finner dem døde er nok fordi dem forviller seg inn og tørker ihjel om de kommer inn et tørt sted og ikke finner veien ut igjen i tide.

Å bli kvitt sølvkre i den forstand at man aldri ser dem inne er helt umulig. Det er som å kvitte seg med edderkopper eller fluer.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
MailMan13 skrev (29 minutter siden):

Sjeggkre kan man bli "kvitt" fordi dem ikke finnes naturlig rundt oss.

Sølvkre finnes i naturen rundt oss overalt. så dem bilr man aldri "kvitt" i den forstand at de alltid vil kunne finne på å spasere inn i blant. Det er sikkert hundrevis av dem i hagen rett utenfor. At man finner dem døde er nok fordi dem forviller seg inn og tørker ihjel om de kommer inn et tørt sted og ikke finner veien ut igjen i tide.

Å bli kvitt sølvkre i den forstand at man aldri ser dem inne er helt umulig. Det er som å kvitte seg med edderkopper eller fluer.

Det er vel ikke helt riktig? 🤔 

"Sølvkre lever ikke utendørs i norsk natur, og er derfor avhengig av å bli fraktet inn i boliger. Dette kan skje ved at du frakter gjenstander som mat, klær, flyttelass, pappesker eller byggematerialer inn i boligen din." 

https://www.skadedyrkontroll1.no/hvordan-bli-kvitt-solvkre/#:~:text=Det første du bør gjøre,byggematerialer inn i boligen din

 

Endret av Ørjanø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (20 timer siden):

Spørsmålet var om sjeggkre og sølvkre kan være en årsak til at et hus ikke blir solgt. Ikke en vurdering på hvorfor huset ikke blir solgt. 😊

Alt kan være en årsak. Og det vet du selv.

Men som sagt, be megler gjøre jobben sin dersom man lurer på hvorfor ikke folk byr.

 

Det du spør om direkte er jo om andre mennesker kan svare på hvorfor andre ikke gjør noe.
Hvor er logikken her? 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DIYDari skrev (1 minutt siden):

Alt kan være en årsak. Og det vet du selv.

Men som sagt, be megler gjøre jobben sin dersom man lurer på hvorfor ikke folk byr.

 

Det du spør om direkte er jo om andre mennesker kan svare på hvorfor andre ikke gjør noe.
Hvor er logikken her? 😅

Når man spør om noe slikt så spør man etter andres meninger og erfaringer, ikke nødvendigvis fasiten, for den har vi ikke og forventer ikke at andre har - og spør heller ikke etter. 

Jeg spør ikke om hvorfor huset ikke blir solgt. Jeg spør om sølvkre og sjeggkre kan være en årsak til at et hus ikke blir solgt. 

Megler skylder utelukkende på markedet. 

Så velger man om man ønsker å svare på spørsmålet. Kverulering utover dette er unødvendig. 

Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (14 minutter siden):

Når man spør om noe slikt så spør man etter andres meninger og erfaringer, ikke nødvendigvis fasiten, for den har vi ikke og forventer ikke at andre har - og spør heller ikke etter. 

Jeg spør ikke om hvorfor huset ikke blir solgt. Jeg spør om sølvkre og sjeggkre kan være en årsak til at et hus ikke blir solgt. 

Megler skylder utelukkende på markedet. 

Så velger man om man ønsker å svare på spørsmålet. Kverulering utover dette er unødvendig. 

Du spør jo etter et svar.  " Lurer fælt på om dette kan være årsaken til at det ikke er solgt?  " Skrev du.

Tråden din har åpenbare spor etter å få et svar, derfor jeg stiller meg forundret til det hele når du attpåtil ikke vil dele det eneste som kan gi oss en god pekepin for hvorfor akkurat det huset ikke blir solgt.

Hadde dog gitt 100% mening dersom ståa var at det er du som prøver å selge, og har lyvet på egenerklæringsskjemaet eller lignende og prøver å skjule potensielle fremtidige fallgruver ved evt salg 😂

Men men..Lykke til med vennene dine sitt salg.
Boligen blir solgt når den blir solgt kan du si videre og håpe at det roer ned evt nerver

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DIYDari skrev (6 minutter siden):

Du spør jo etter et svar.  " Lurer fælt på om dette kan være årsaken til at det ikke er solgt?  " Skrev du.

Tråden din har åpenbare spor etter å få et svar, derfor jeg stiller meg forundret til det hele når du attpåtil ikke vil dele det eneste som kan gi oss en god pekepin for hvorfor akkurat det huset ikke blir solgt.

Hadde dog gitt 100% mening dersom ståa var at det er du som prøver å selge, og har lyvet på egenerklæringsskjemaet eller lignende og prøver å skjule potensielle fremtidige fallgruver ved evt salg 😂

Men men..Lykke til med vennene dine sitt salg.
Boligen blir solgt når den blir solgt kan du si videre og håpe at det roer ned evt nerver

Det er selgere som ikke vil dele og det respekterer jeg og forstår godt i grunn. 

Å lyve om noe sånt hadde vært idiotisk. Og ser heller ikke logikken din at det hadde gitt mening. 

Fint om man kan holde seg til tråden videre. 

Lenke til kommentar

Alt kan være årsak til at huset ikkje blir solgt, men sølvkre vil normalt være såpass uproblematisk at det ikkje kan være heile forklaringa, særleg når prisen også er redusert.

Det er langt meir truleg at det er som meklaren seier markedet for dette aktuelle huset som er for dårleg. Ikkje berre fordi det gir mest meining at den viktigaste grunnen til at ein ikkje får eit salg er er at prisen ikkje står i stil med det potensielle kjøparar er villige til å betale for eit slikt hus akkurat no (eller har råd til kjøpe).
Men også fordi at meklaren er ein fagperson som forhåpentlegvis kan jobben sin, og som attpåtil har økonomiske eigeninteresser i å få i stand eit salg så raskt som råd og med minst mogleg jobb.

Så dersom det er sølvkre åleine som gjer at bustaden ikkje blir solgt så er enten problemet mykje mykje større enn det du framstiller her i tråden, eller (og mest sannsynleg) så framstår problemet som veldig stort for poteniselle kjøparar. Eg tenker at ein potenisell kjøpar som fyrst har sett at huset ser interessant ut, at prisen ligg innafor akseptabel budsjettramme, at bilder og beskriving i prospektet ser bra ut, har kanskje vært på visning og er fortsatt interessert, osv. Då skal det mykje til for at det er akkurat eigenerklæringa på at det tidlagare har vært skjeggkre i bustaden er det som skremmer vekk den poteniselle kjøparen. Den logiske reaksjonen ved å lese dette i eigenerklæringa for eit hus ein i utgangspunktet er interessert i er jo å bruke dette som argument for å legge inn eit bod under prisantydning for å sjå om selgar går med på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (På 13.3.2024 den 4:04 PM):

 Ønsker kun svar på om sølvkre og sjeggkre kan være årsaken til at de ikke får solgt 😊

Basert på all info gitt😉: Ja. Eller nei.

Eller snu på det, blir en bolig solgt basert på følgende informasjon; "ingen sølvkre eller sjeggkre"?

Det kan være andre ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...