Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er dette en stor krav for en kjæreste ? :


Gjest 0e65d...5a3

Anbefalte innlegg

Det handler ikke om å finne den rette, men å være den rette. Om jeg ikke husker helt feil er det fra Profeten av Kahlil Gibran (en bok jeg anbefaler alle å lese).

Mange folk i dag har altfor store krav til en partner, uten å stille tilsvarende krav til seg selv. Det er ganske egoistisk og overfladisk, og har lite med kjærlighet å gjøre. Jeg tror ikke nødvendigvis man elsker noen på grunn av, men heller på tross av. Ja man forelsker seg på grunn av ditt og datt, og det kan utvikle seg til kjærlighet og da må man elske på tross av, for ingen er feilfrie.

For å svare TS: alt kan skje, men den lista gjør det veldig vanskelig å finne en å være med, da den er veldig omfattende og ensidig. Og ja, den personen finnes kanskje, men hvorfor skulle han ville være med deg? Er du så perfekt selv? For å være ærlig så høres det heller ikke ut som et sunt og bra forhold, hverken for deg eller han. 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 3a12f...0de
Sjørøver skrev (36 minutter siden):

Jeg tror ikke det er ett enormt problem enda, men det kommer til å bli.

 

Listene med krav er urimelig lange, men ikke akkurat lik denne listen nei. Jeg omgås en del evig single damer som nærmer seg 40, og de nekter å lempe på kravene. 

 

Jeg ser heller ikke det, men det stigmatiseres av norske kvinner. 

Men da gjentar jeg meg selv: om menn finner seg partner i utlandet, vil de da ikke lenger være ufrivillig single og barnløse? 

Det er de evig single damene sitt problem. 

Det stigmaet er ikke noe man trenger bry seg om. Jeg er en norsk kvinne som blir stigmatisert av samtlige norske menn. Det påvirker ikke mitt liv og jeg bryr meg fint lite. 

Anonymous poster hash: 3a12f...0de

Lenke til kommentar
Trippelure skrev (10 minutter siden):

Det handler ikke om å finne den rette, men å være den rette. Om jeg ikke husker helt feil er det fra Profeten av Kahlil Gibran (en bok jeg anbefaler alle å lese).

Mange folk i dag har altfor store krav til en partner, uten å stille tilsvarende krav til seg selv. Det er ganske egoistisk og overfladisk, og har lite med kjærlighet å gjøre. Jeg tror ikke nødvendigvis man elsker noen på grunn av, men heller på tross av. Ja man forelsker seg på grunn av ditt og datt, og det kan utvikle seg til kjærlighet og da må man elske på tross av, for ingen er feilfrie.

For å svare TS: alt kan skje, men den lista gjør det veldig vanskelig å finne en å være med, da den er veldig omfattende og ensidig. Og ja, den personen finnes kanskje, men hvorfor skulle han ville være med deg? Er du så perfekt selv? For å være ærlig så høres det heller ikke ut som et sunt og bra forhold, hverken for deg eller han. 

Det er ikke en bok, men en diktsamling. For øvrig veldig fine og tankevekkende ord. Takk for at du nevner Gibran :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0e65d...5a3 skrev (12 timer siden):
  • Good voice uncheck
  • Clingy asf uncheck
  • Makes a lot of eye contact uncheck
  • Good listener check
  • Don’t laugh at everything for no reason check
  • Don’t even look at other girls but me uncheck
  • Buys me gifts when it’s my birthday or valentines check
  • Txts me everyday uncheck
  • Always starts the conversation uncheck
  • Never gets bored of me check
  • Thinks I’m funny - Isalill Kolpus funny = check
  • Same music taste uncheck
  • Don’t have social media (can have tiktok or vsco tho If he wants) check
  • Posts me uncheck
  • Gives me tons of attention EVERYDAY uncheck
  • Have good style uncheck
  • LOVES ME SO MUCH and cares only abt me a lot check
  • Cares abt my feelings, (won’t say or do things on purpose to hurt me) check
  • Very smart uncheck
  • Can talk to abt everything check
  • Gives a lot of compliments everyday check
  • Introvert check
  • Very loyal, (im the only girl he txt ) check
  • Haves me as his background picture on his phone uncheck
  • Loves everything about me uncheck
  • Creative  (so I can ask him for ideas in real or general) check
  • Brunette check
  • Blue or green eyes check
  • Tall check
  • Don’t lie for the most part / honest guy check
  • Good hygiene check
  • Cute at least 8/10 uncheck
  • Doesn’t pressure me to have sex and don’t talk abt it before I bring it up for the first time TMI
  • It’s a plus if he’s Christian and trust God. uncheck
  • Very charming and a gentleman only towards me. check
  • I have passord to his phone  uncheck

Siden jeg, etter min ydmyke mening, er den perfekte partner, men likevel må uncheck'e 16 av 36 krav, så vil jeg påstå at personen du leter etter ikke eksisterer. Den som svarer ja på alle spørsmål er en løgner.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
En butikk som selger nye ektemenn har åpnet i New York City. Der kan
kvinner gå for å finne seg en ektemann. Blant instruksjonene ved inngangen
kan man finne følgende:
Du kan kun besøke denne butikken EN GANG! Det er seks etasjer, og verdien
av produktene stiger etter som man kommer opp i etasjene. Du kan velge et
produkt i en etasje, eller du kan velge å gå en etasje opp. Men du kan
ikke gå ned en etasje, bortsett fra for å forlate butikken!
 
En kvinne går så til Ektemann-Butikken for å finne seg en ektemann. I
første etasje er det et skilt på døren der det står:
 
Første etasje - Disse mennene har fast jobb.
Hun er interessert, men fortsetter til andre etasje, der det står på et
skilt:
 
Andre etasje - Disse mennene har fast jobb og elsker barn.
'Det er fint' tenker hun, 'men jeg vil ha mer.'
Så hun fortsetter oppover. I tredje etasje står det på skiltet:
 
Tredje etasje - Disse mennene har fast jobb, elsker barn, og har ekstremt
godt utseende.
'Jøss', tenker hun, men føler at hun må gå videre.
Hun går til fjerde etasje, og på skiltet står det:
 
Fjerde etasje - Disse mennene har fast jobb, elsker barn, har sinnssykt
godt utseende, og hjelper til med husarbeidet.
'Å hjelpe meg!' sier hun, 'Jeg holder det ikke ut!'
Men hun går uansett opp enda en etasje, og på skiltet står det:
 
Femte etasje - Disse mennene har fast jobb, elsker barn, har sinnssykt
godt utseende, hjelper til med husarbeidet, og er meget romantiske.
Hun er så fristet, men går opp til sjette etasje, der det står på skiltet:
 
Sjette etasje - Du er besøkende nummer 31.456.012 i denne etasjen. Det er
ingen menn i denne etasjen. Denne etasjen eksisterer kun som bevis på at
det er umulig å tilfredsstille kvinner. Takk for at du besøkte Ektemann-Butikken.
 
VENNLIGST BEMERK:
For å unngå å bli beskyldt for kjønnsdiskriminering, har butikkeieren også
åpnet en Ny Hustru butikk rett over gaten.
 
Første etasje har hustruer som elsker sex.
 
Andre etasje har hustruer som elsker sex og liker øl.
 
Tredje, fjerde, femte, og sjette etasje har aldri hatt besøkende....
 
Endret av helsten2
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Det ene kravet der ville være fullstendig umulig for meg og mange andre menn med gode jobber: Passordet til telefonen.

Telefonen min inneholder informasjon som ikke skal deles med venner/kjæreste/samboer/ektefelle under noen som helst omstendighet, og om jeg slipper dem inn på telefonen min er det alene gyldig grunn til å gi meg sparken.

Om telefonen min skulle havne i hendene på politi eller andre myndigheter som lovlig kan bryte seg inn på telefonen min kan jeg naturligvis ikke hindre dem, men jeg er også forpliktet til å varsle min arbeidsgiver ved aller første mulighet om at dette har skjedd, ellers er også dette gyldig til grunn til å gi meg sparken.

Da skjønner du kanskje hvor alvorlig det er?

Om man ser bort fra akkurat det kravet så gir listen et tydelig inntrykk av at vedkommende ikke trenger kjæreste, men psykolog.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Trådstarter er ikke alene.

"For om regnestykket skal gå opp må prinsesser ta til takke med frosker og doktorgradstudiner med dropouts.

Og de single mennene med godt utseende, høy lønn og høy utdanning?

Jo, de må rett og slett roe seg kraftig ned og ikke feie over alle på en gang.

– Akkurat nå gjennomgår datingmarkedet en katastrofe."

Det sier Leif Edward Ottesen Kennair, professor i psykologi ved NTNU, om det store misforholdet mellom hva single kvinner ønsker, og hva single menn kan tilby dem.

https://www.nettavisen.no/dating/singel/ensom/mennene-de-ikke-vil-ha/f/5-95-1627116

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Mange synes sikkert TSs liste er på grensen til trolling, men dette tror jeg er nærmere realiteten enn man liker å ta innover seg. Slike krav eksisterer blant enkelte og kulturen gjør sitt til å promotere absurde krav. Ja, det er en god grunn til at så mange er ufrivillig single og barnløse. Løsningen på dette kommer ikke på en to tre. Dette er svært problematisk. Vi som har skjønt det, må reise til et annet kontinent for å få oppfylt et normalt familieliv, om man da ikke er velstående og kan kvalifisere til absurde krav. 🐻

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det jeg reagerer på, er at folk her i denne tråden tenker "alt eller ingenting". Noen av av kravene er helt minimum forventede krav av partner, som alle uavhengig kjønn burde klare å leve opp til. Selv om en del av kravene TS nevner er urealistiske og spesielle trenger man ikke å avfeie alt. Og man bør sette litt krav til en partner. Jeg reagerer også litt på at dere antar at TS er kontrollerende osv det er ikke sikkert TS som er enig i disse punktene, men spør fordi hen har lest disse punktene i en annen tråd og vil høre hva dere tenker. 

Det jeg dog lurer på er hvorfor TS ikke oversetter disse punktene til norsk, det er det jeg synes er det merkeligste her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Colin. skrev (5 timer siden):

Vi som har skjønt det, må reise til et annet kontinent for å få oppfylt et normalt familieliv, om man da ikke er velstående og kan kvalifisere til absurde krav. 🐻

Jeg anser meg ikke som "velstående" og jeg kvalifiserer ikke til absurde krav, er bare vanlig person. Likevel har jeg ingen problemer med å få meg kjæreste, aldri vært et problem. Og det gjelder de fleste jeg kjenner også. De få jeg kjenner som ikke mestrer å finne seg noen, de er/var ganske forferdelige og sære mennesker. Jeg sier ikke at du er det, bare hva min generelle erfaring rundt dette er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Det jeg reagerer på, er at folk her i denne tråden tenker "alt eller ingenting".

Vi tenker toxic, tror jeg det er trygt å si. Selv om noen av kravene er helt normale så er en del av dem enorme røde flagg.
Hvis listen er skrevet av en person så er det fint at potensielle partnere får lese den så de kan "run for the hills".
Jeg skal ikke spekulere i diagnoser, men at det kan være noen personlighetsforstyrrelser inne i bildet tror jeg ikke er usannsynlig, hvis vi gå utifra at listen er skrevet av én person, og det ikke er snakk om satire.

Men inntil vi hører i fra TS så går jeg utifra at dette er noe TikTok fad eller noe slikt, hvor du har slike ekstreme "hot takes" som folk publiserer for oppmerksomhet.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Gaea said:

Jeg anser meg ikke som "velstående" og jeg kvalifiserer ikke til absurde krav, er bare vanlig person. Likevel har jeg ingen problemer med å få meg kjæreste, aldri vært et problem. Og det gjelder de fleste jeg kjenner også. De få jeg kjenner som ikke mestrer å finne seg noen, de er/var ganske forferdelige og sære mennesker. Jeg sier ikke at du er det, bare hva min generelle erfaring rundt dette er. 

Du er en kvinne? TS sitt innlegg handler nettopp om kvinners "drømmer" / "det perfekte". Og det perfekte jaktes i så stor grad at totalen av single har økt i takt med at forventningene øker for hvert år som går. Det som da skjer, er at et fåtall på toppen (de velstående / hunksa) får alt og mer til. Man trenger verken være sær eller forferdelig for å havne på sidelinjen nå til dags, dette er bare en standard herseteknikk som brukes for å male de man ikke ville ense om man så fikk de trykket opp i fjeset.

Jeg er god nok for 20-åringer i utlandet. Her er jeg så vidt god nok for noen i midten av 30-årene, og da har de mest sannsynlig alt mulig å ta hensyn til av bagasje. Det er en no-brainer for min del som ønsker min egen familie på et tidspunkt i livet. Men for samfunnets del så vil man jo så klart at de som aldri ble valgt skal plukke opp de ødelagte forholdene når den tid kommer, for at de som hadde makten til å velge, ikke skal ende opp alene i alderdommen med alt av psykisk sykdom som det kan kunne medføre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er kvinne ja, men de fleste menn jeg kjenner har null problemer med å få seg dame. Det er virkelig ikke så vanskelig, kjenner selv til folk som ikke er så pene, kjekke, ufør og fattige etc men de fikser seg de allikevel.

Tror holdningene dine er problemet her. Jobb med holdningene dine, og evt andre ting du kan gjøre noe med, så ordner det seg sikkert for deg også. For jeg tipper at du ikke er så ille som du selv fremstiller deg selv som. 

Husk også at mange er single fordi de ønsker å være det også, ikke fordi de må. 

Og kvinner (og menn, og alt i mellom) må da for pokker kunne stille noen krav. Jeg støtter ikke alle "kravene" men jeg avfeier ikke alt som står heller og oppfordrer til at man skal ha en viss standard, og ikke nøye seg med hva som helst. Det er f.eks ganske innafor å forvente en partner som er lett å samarbeide med, respektfull, en som deler på lasset med husarbeid, lojal, ærlig. Enkelte kvinner og menn burde sette høyere krav til partner enn de gjør, mange er i rævva forhold når de fortjener så mye bedre. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gaea said:

Jeg er kvinne ja, men de fleste menn jeg kjenner har null problemer med å få seg dame. Det er virkelig ikke så vanskelig, kjenner selv til folk som ikke er så pene, kjekke, ufør og fattige etc men de fikser seg de allikevel.

Realiteten er ikke slik all den tid andelen single blir større og større. De som aldri blir valgt, de som aldri har fått muligheten, de vil ikke være de som er mest høylytte, det er naturlig. Så de vil man ikke erkjenne eksisterer uten å måtte påpeke at det er deres egen feil at de har erfart den situasjonen.

1 hour ago, Gaea said:

Tror holdningene dine er problemet her. Jobb med holdningene dine, og evt andre ting du kan gjøre noe med, så ordner det seg sikkert for deg også. For jeg tipper at du ikke er så ille som du selv fremstiller deg selv som. 

Holdningene mine er helt ok, og det har jeg fått bekreftet igjennom samspill med det motsatt kjønn i utland, der de har sett meg som den naturlige personen jeg er. Det er selvfølgelig ikke vanskelig for de som sitter med nøkkelen til å kunne velge. Tiden har det dog med å forandre omstendighetene, der man en gang hadde makt, plutselig ender opp i tårer, bitterhet og ensomhet. Jeg er realist. Jeg ser samfunnet for hva det er. Man kan godt gjøre enkelte den bjørnetjenesten av å ikke fortelle hvordan alt henger sammen, men slik er jeg ikke. 

1 hour ago, Gaea said:

Enkelte kvinner og menn burde sette høyere krav til partner enn de gjør, mange er i rævva forhold når de fortjener så mye bedre. 

Mange er i dårlige forhold fordi de lot seg forlede av et glansbilde og fasade. Fordi de ble lært opp til at å få i pose og sekk er det minste man skal kunne forvente av en partner. Der fasaden kommer foran det som virkelig betyr noe.

Endret av Colin.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (19 timer siden):

Det jeg reagerer på, er at folk her i denne tråden tenker "alt eller ingenting". Noen av av kravene er helt minimum forventede krav av partner, som alle uavhengig kjønn burde klare å leve opp til. Selv om en del av kravene TS nevner er urealistiske og spesielle trenger man ikke å avfeie alt. Og man bør sette litt krav til en partner. Jeg reagerer også litt på at dere antar at TS er kontrollerende osv det er ikke sikkert TS som er enig i disse punktene, men spør fordi hen har lest disse punktene i en annen tråd og vil høre hva dere tenker. 

Det jeg dog lurer på er hvorfor TS ikke oversetter disse punktene til norsk, det er det jeg synes er det merkeligste her. 

Grunnen er vel at flere av punktene hun har satt opp om drømme-gutten er såpass ekstreme at det er der fokuset rettes, ikke mot de helt normale punktene som at gutten ikke skal være utro o.l.
Videre så forteller de mer ekstreme tingene mye om personen som fremmer dem, så fokuset går også den veien. Altså at en person som fremmer ønsker om å ha tilgang til telefon/privatliv passord o.l. og ønsker noen som aldri tekster andre kvinner (er arbeidsgiver innafor? Borettslag leder innafor?) Han kan heller aldri se på en annen kvinne.

Noen av disse punktene virker så ekstremt kontrollerende og oser av usikkerhet at det overveier alt det mer normale som fremmes.

Om noen skriver en liste over ønsker om den perfekte muslim og to av punktene er at de må være medlem av ISIL og ha minst drept en vanntro så er det dette som vil bli diskutert, og det som vil bli brukt til å avskrive personen som fremmer ønskene som en ekstrem person med enorme røde flagg, ikke punkter som for eksempel at personen ikke skal drikke alkohol og kunne koranen - altså det helt normale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...