Gå til innhold

Høyresiden og ekstrem islamisme har flere ting til felles


Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke så rart at pst og e-tjenesten mener dette er de grupperingene som kan påføre Norge terror. Her er noen likheter:

1 Arv og posisjon er viktigere enn hardt arbeid

2 begge grupper liker ledere som fremstår som sterke

3 begge grupper misliker liberale 

4 begge grupper er overbevist om at egen ideologi alltid vil fungere

5 minst mulig statlig styring 

6 ingen av gruppene bryr seg om klima og miljø 

7 begge grupper avskriver forskning

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 minst mulig statlig styring - elsker dette punktet, spesielt når vi skal definere eldre ideologier/kulter. Fascisme og nasjonal sosialisme var for eksempel ekstremt opptatt av minst mulig stat...;)

 

Her er det mye å ta tak i for å si det mildt. Tror du bør zoome litt mer inn og være mer spesifikk for jeg kan lett avvise samtlige punkter du kommer med, ved å cherry picke det jeg vil blant et vanvittig stort spekter på den såkalte høyresiden.

Endret av Everket
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (20 timer siden):

Pussig det altid er venstresiden som støtter islamisterne i alt de gjør...

* Støtter at alle opplever samme rettigheter til religionsfrihet, ytringsfrihet og organisasjonsfrihet, uansett hudfarge/religion, og hjelper diskriminerte grupper i samfunnet.

...jeg forstår ikke hvordan det er forveksles det med støtte til deres ideologi o så stor grad som det gjør eller kilden til denne misforståelsen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
21 hours ago, panzerwolf said:

Du kan bare korte ned tittelen så har du det: 

 

Står høyresiden så ikke ens ekstremism. 

Tycker det som står i tråden er en blanding av ting som också gäller för många andra och ting som ikke stämmer speciellt bra med høyresiden generellt sett. 

Men det er ju bara en ny majer tråd där han får en utblåsning och ignorar alla alla svar som han ikke er enig med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...