Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Multireim røyk


Anbefalte innlegg

Hei, fikk problemer med bilen under kjøring i dag og måtte desverre bare stanse bilen og få bilberger.  Berger opplyser om at det er multireimen som har røkket. Noen som har erfaring med dette? Forstår det sånn at det kan i verstefall ødllegge motoren helt om det blir kjørt med lenge. Men bilen funket helt fint når jeg startet den og fikk bare kjørt 4-5 min før den fikk problemer, fikk da stoppet den så fort som mulig. Berger startet også bilen for å kjøre den av og på lasteplanet. Så det kan vell ikke ha godt så galt eller?

Noen som har erfaring med dette og evt cirka pris for bytte? Bilen det gjelder er en Susuki Ignis 2006 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NotGeirOveJohansen skrev (11 timer siden):

takk, google søkene som gjorde meg litt redd for det, men tror google blandet mye mellom de 2 så.

største faren med multireim er igrunnen om vannpumpe drives av denne og man ikke stopper i tide. Om vannet blir stående i ro så registreres det gjerne ikke at motor blir varm og en kan få koking med påfølgende skader i topp. Om du fikk stanset når du oppdaget at noe var galt så gikk det sikkert fint. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...