Gå til innhold

Lover over 100 forbedringer i Starfields neste oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev:
Lurer på hvor mange aktive spillere spillet har nå, i forhold til hva det hadde på maks, og hvordan dette sammenligner med for eksempel Skyrim etter samme tidsrom.
på steam ( ut ifra steam DB ) https://steamdb.info/app/1716740/charts/ hadde dem ca 300 000 ved lansering som er nede i 7-10 000 speler nå. https://steamdb.info/app/72850/charts/ skyrim som eg huske om det blei orginalt lansert på steam ? hadde rund 250 000 men er mellom 1-2 000 spelere nå men skyrim de første 5 årne hadde mye mer spellere konstant ( mellom 20-35 000 ca fram til 2017 der det begynte falle sakte og sikkert ) Steam DB er faktisk en veldig god kilde til mye info =) uanset skyrim ut ifra steam charts hadde nok det mye bedre en dagens starfield har vis vi tar steam player charts som fakta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste gode Bethesda spill gjør er eventyr lysten.

Den fjerna de helt fra Starfield.

Jeg spilte bare 10 timer og allerde da hadde jeg fått gjentagende quests fra random folk på planeter.

Hjelp med til romskipet mitt, fikk jeg 3 ganger på 10 timer og, help noen er borte i en hule fikk jeg 2 ganger på første 5 timene jeg spilte 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Eneste gode Bethesda spill gjør er eventyr lysten.

Den fjerna de helt fra Starfield.

Jeg spilte bare 10 timer og allerde da hadde jeg fått gjentagende quests fra random folk på planeter.

Hjelp med til romskipet mitt, fikk jeg 3 ganger på 10 timer og, help noen er borte i en hule fikk jeg 2 ganger på første 5 timene jeg spilte 

da har du neimmen ikke prøvd mye. har over 440 timer, og fortsatt er det noe nytt som skjer. git gud!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
KimOlsen87 skrev (19 minutter siden):
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Eneste gode Bethesda spill gjør er eventyr lysten.

Den fjerna de helt fra Starfield.

Jeg spilte bare 10 timer og allerde da hadde jeg fått gjentagende quests fra random folk på planeter.

Hjelp med til romskipet mitt, fikk jeg 3 ganger på 10 timer og, help noen er borte i en hule fikk jeg 2 ganger på første 5 timene jeg spilte 

da har du neimmen ikke prøvd mye. har over 440 timer, og fortsatt er det noe nytt som skjer. git gud!

Du er en av de få 🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KimOlsen87 skrev (22 minutter siden):
Gunfreak skrev (3 timer siden):

Eneste gode Bethesda spill gjør er eventyr lysten.

Den fjerna de helt fra Starfield.

Jeg spilte bare 10 timer og allerde da hadde jeg fått gjentagende quests fra random folk på planeter.

Hjelp med til romskipet mitt, fikk jeg 3 ganger på 10 timer og, help noen er borte i en hule fikk jeg 2 ganger på første 5 timene jeg spilte 

Ekspander  

da har du neimmen ikke prøvd mye. har over 440 timer, og fortsatt er det noe nytt som skjer. git gud!

Har gått inn i new game pluss 3 ganger nå, og kan ikke si det er noe spesielt interessant spill egentlig.

Det føles som Fallout, uten sjelen, i verdensrommet.

Spillet hadde nok vært langt bedre om dem hadde begrenset størrelsen, brydd seg mer om spillerne, og polert litt mer.

Er nok det som gjorde outer Worlds til et såpass mye bedre spill. De prøvde seg ikke på noe de ikke klarte.

Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
KimOlsen87 skrev (19 minutter siden):
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Eneste gode Bethesda spill gjør er eventyr lysten.

Den fjerna de helt fra Starfield.

Jeg spilte bare 10 timer og allerde da hadde jeg fått gjentagende quests fra random folk på planeter.

Hjelp med til romskipet mitt, fikk jeg 3 ganger på 10 timer og, help noen er borte i en hule fikk jeg 2 ganger på første 5 timene jeg spilte 

da har du neimmen ikke prøvd mye. har over 440 timer, og fortsatt er det noe nytt som skjer. git gud!

Du er en av de få 🤣

Din mening er viktig
Lenke til kommentar
16 hours ago, Iki said:

Har gått inn i new game pluss 3 ganger nå, og kan ikke si det er noe spesielt interessant spill egentlig.

Det føles som Fallout, uten sjelen, i verdensrommet.

Spillet hadde nok vært langt bedre om dem hadde begrenset størrelsen, brydd seg mer om spillerne, og polert litt mer.

Er nok det som gjorde outer Worlds til et såpass mye bedre spill. De prøvde seg ikke på noe de ikke klarte.

Ikke verst å komme deg til new game plus tre ganger når du synes spillet ikke er spesielt interessant egentlig. Må jo være et eller annet som fenger?

Jeg hadde sansen for Outer Worlds jeg også, men jeg synes likevel Starfield er et bedre spill. OW ble for trangt og klaustrofobisk, veldig begrensede områder å utforske og masse lasteskjermer. Humoren var også litt hit and miss, noe bra men også mye dårlig. Companions  du kunne verve var ikke noe bedre enn i Starfield heller.

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (8 minutter siden):

Ikke verst å komme deg til new game plus tre ganger når du synes spillet ikke er spesielt interessant egentlig. Må jo være et eller annet som fenger?

Jeg hadde sansen for Outer Worlds jeg også, men jeg synes likevel Starfield er et bedre spill. OW ble for trangt og klaustrofobisk, veldig begrensede områder å utforske og masse lasteskjermer. Humoren var også litt hit and miss, noe bra men også mye dårlig. Companions  du kunne verve var ikke noe bedre enn i Starfield heller.

Jeg liker å spille gjennom spill når jeg først starter på dem, selv om jeg ikke er spesielt interessert i spillet.

Starfield er ikke direkte dårlig, men det føles ikke som et ferdig spill laget av Bethesda. Det føles mer som en kopi, laget av noen som har spilt Fallout eller Skyrim, og så prøvd å lage det samme.

 

Det føles ikke som man oppdager noe nytt, eller som om karakteren man spiller er en del av verden man spiller i. Det er mer "gå dit, gjør det, se på den tingen, er det ikke flott?"

 

Den eneste delen jeg virkelig likte av spillet var chrimson fleet delen, hvor alle har samme stemmeskuespiller. For den delen minnet litt mer om en polert og sammenhengende fortelling, hvor man selv fikk være en del av historien.

Altså minnet det litt om de eldre spillene.

 

Starfield synes jeg føles mer klaustrofobisk enn outer Worlds, selv om områdene i outer Worlds teknisk sett var mindre.

Der hvor du hadde et stort område du kunne gå rundt å gjøre som du ville har starfield 2-3 loading skjermer. I byene kunne du gå inn og ut av hus uten loading, osv.

Lenke til kommentar
NBT skrev:
Iki skrev:
Lurer på hvor mange aktive spillere spillet har nå, i forhold til hva det hadde på maks, og hvordan dette sammenligner med for eksempel Skyrim etter samme tidsrom.
på steam ( ut ifra steam DB ) https://steamdb.info/app/1716740/charts/ hadde dem ca 300 000 ved lansering som er nede i 7-10 000 speler nå. https://steamdb.info/app/72850/charts/ skyrim som eg huske om det blei orginalt lansert på steam ? hadde rund 250 000 men er mellom 1-2 000 spelere nå men skyrim de første 5 årne hadde mye mer spellere konstant ( mellom 20-35 000 ca fram til 2017 der det begynte falle sakte og sikkert ) Steam DB er faktisk en veldig god kilde til mye info =) uanset skyrim ut ifra steam charts hadde nok det mye bedre en dagens starfield har vis vi tar steam player charts som fakta
Synd vi ikke har lignende info om alle som spiller det via gamepass.
Lenke til kommentar

Synes det er litt småmorsomt at de ikke en gang kjører en patch, men en Beta til en patch som tilsynelatende ikke forbedrer noe publikummet har hisset seg over.

Virker som om Starfield førsøker å vinne VM i håpløshet.

Men Stå-på-viljen har de, det må de har for. (eller kanskje bare later som de har den?)

Lenke til kommentar
Jeg har spilt en god del Starfield, men må ærlig talt innrømme at selv om det ikke er et direkte dårlig spill, så syns jeg til tider det ble veldig kjedelig. Sjelløst på en måte. Det tror jeg ikke er så lett å fikse med en patch. Det burde vært mer liv rundt deg. Mer levende NPC'er. Bedre og mer immersive omgivelser.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...