Gå til innhold

Kombucha

Medlemmer
  • Innlegg

    44
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Kombucha sine prestasjoner

23

Nettsamfunnsomdømme

  1. Tror serien begynner å bli et prima eksempel på turbokapitalistisk serieproduksjon. Stakkars Sapkowski, regner med han fikk seg en passende motytelse for å svelge alle disse voldtektsøktene med universet sitt. Vi ses på the Museum of Commercial Method om 100 år om tilværelsen tillater
  2. Et puslespill av en nyhet. Evil Empire er en avgreining av Motion Twin som laget Dead Cells. Motion Twin har evnet å utgi sine spill for egen maskin. Men nå har avgreiningen altså bestemt seg for å bruke Ubisoft til å utgi Prince-spillet. Høres merkelig ut, men sånn er visstnok livet til dagens små indie-studioer. (Glorieeffekt som de håper på?)
  3. Denne typen dystopisk tenking har vært vanlig hver eneste gang det har kommet teknologiske nyvinninger som endrer hvordan man produserer og konsumerer kunst. Jeg har ingen tro på at det vil bli sant denne gangen heller. "Konsumere kunst" er et godt eksempel på oksymoron. Hvis kunst konsumeres, da er dette snarere et kommersielt produkt. Kunst er ment å bestå gjennom tider, har alltid vært menneskehetens forsøk på å udødeliggjøre enkeltfolks endelige liv gjennom alternativ "kommunikasjon". Det er for øvrig et godt utgangspunkt for å vurdere hvor mye av kunst eller kommers det er i ulike ting.
  4. Fleste spill jeg ville trukket fram som egne favoritter er narrativdrevne; Tenker dermed at nyvinningen det snakkes om her, kan ha sine fordeler i flerspillerspill etc. der man ikke har noen "tung" story som pågår. dvs. ikke der hvor karakterer er skjæret ut for hånd. Ellers virker det som at en maskin som er basert på tekstskribling med statistisk gjennomsnitt som hovedmetode kan lett føre til elendig kvalitet, men derimot lett kan fylle hoder til betydningsløse NPC-er med stoff. Folk må begynne å innse at hver innsats avhenger av hvor mye manuell innsats man kommer med hva story- og karakterbygging angår. Dramatikk er ikke middelveiens kunst.
  5. Kan det ha å gjøre med at Saber Interactive har hatt tydelige russiske bånd/opphav? PS gratis info til boikott-interesserte.
  6. Det er nok ikke lovlig nei. Nintendo har laget et produkt, og de har rett til å bestemme hvordan det skal konsumeres. Kan man ikke forholde seg til det kan man heller finne på noe annet tenker jeg. Hva heter denne retten? Tenker juridisk. Ref. til min sammenligning: kan en få en til å drikke Martini bare fra et martiniglass?
  7. Det var noen på Youtube som tok til orde for at piratkopiering ville være lovlig så lenge piratkopi-spilling ga en bedre spillopplevelse enn originalen. Logikken høres rar ut, men så lenge du har betalt for (det fysiske) spillet er det ingenting galt i dette? Det er ingen som kan innskrenke deg i å få en bedre opplevelse enn den de selv klarer å levere. For å si det grovt: en bedre spillopplevelse og en verre spillopplevelse, er det to ulike servicetyper? For for mange dagens spill, så eier vi jo tom. ingenting, men bare kjøper en service. Hva emulering angår, er det jo bare en muliggjøring av en spillopplevelse på en annen plattform enn den som spillet i utgangspunktet var designet for. Det er jo dette som er hele poenget. Ser ikke noe kriminelt i at noen gjør det mulig mens opphavsselskapet nekter deg denne mulighet. Det emulator-selskapene gjør, er å gi en ekstra service som opphavsselskapet ikke er i stand til å levere. Kan noen stoppe dem fra dette uten å tilby samme tjenesten? Kan Jameson stoppe meg fra å lage Whisky-Cola når jeg vil det? Det er ca. dette Nintendo forsøker å gjøre. PS Aldri hatt Nintdendo eller brukt emulator (prøvde det med Gameboy-emulator for mange herrens år siden).
  8. "god mottagelse her på bruket..." 7 av 10 her på bruket betyr vel på grensa til godt og ikke "bare godt". Ellers ta en titt på metacritic for å få høre tallenes tale. Dyre enspillerskytere er ikke likt middelmådighet. Bare at storindustrien ikke er flink til å produsere kommersielle storslagere når businessen fullt ut er styrt av KPI-er og klisjemodeller.
  9. Han Vincke viser at han baller... hvilket målgruppen deres kommer til å sette enda mer pris på. Men igjen, han med studioet sitt har etablert en posisjon de kommer til å utnytte en god stund framover. Bare husk på at de ikke er noe umoralsk aksjeselskap som bare er drevet av profitter. De kan ha prinsipper, selv om det visst aldri skader å sende spillet til Game pass når spillet er tørrsugd. Men det kommer vi ikke nødvendigvis til å se snart.
  10. Indy i førsteperson høres rimelig rart ut for meg. Plattform- og utforskningsspill lønner seg mye bedre når du ser hvordan karakteren faktisk interagerer med hindre etc (Tenker nå på hvordan Tomb Raider ville sett ut i førsteperson og tanken får meg til å humre hehe). Finnes nok uttalelige eksempler på at plattforming og førsteperson ikke er beste venner (e.g. Doom Eternal med ledges og grabs). Tom. Cyberpunk 2077 har fått mye kritikk de også, men da har de nok klart å parere det ved å påpeke den høye detaljgraden mm som ser bedre ut i førsteperson. . Altså her er jeg skeptisk.. Indy er ikke akkurat noen Rambo fra 30-tallet, så utviklerne må jaggu meg ha en meget god forståelse av konseptet de har tenkt å koke sammen. Når det er sagt så er vel overgangen fra førsteperson til tredje ikke i utgangspunktet uoverkommelig. . Så vi får se om Machine games faktisk skjønner hva de gjør... Forventer mye fokus på skuespill og detaljer.
  11. Første gang jeg har hørt noen mene tlou2 ser dårlig ut... Liten avklaring: 'Putting Lipstick on a Pig' is a rhetorical term generally used in reference to someone who's trying to make cosmetic or superficial changes on himself that clearly doesn't deceive anyone. Det har ikke med dårlig utseende å gjøre. Sorry, Mac!
  12. Jepp! Det er nok det eneste vesentlige ved denne nyheten her. Synes ellers det er fascinerende å se en utvikling i spillbransjen der enkelte begynner med salg av "nyutgivelser" med minimum av forbedringer. Artig å se at remastered-grensa stadig forsøkes å bli flyttet/overses, som i dette her tilfellet. NFT-revolusjonen har ikke virket, så noen håper riktignok på at det vil bli oppfunnet en digital emballasje om ikke så lenge for de mest markedsføringsutstatte folka. Da vil man kunne pushe de samme produktene innhyllet i en litt annerledes innhyllet folje, for de mest "trofaste fans". Spår at noen slike forsøk kommer vi til å oppleve om ikke så lenge...
  13. Synes det er litt småmorsomt at de ikke en gang kjører en patch, men en Beta til en patch som tilsynelatende ikke forbedrer noe publikummet har hisset seg over. Virker som om Starfield førsøker å vinne VM i håpløshet. Men Stå-på-viljen har de, det må de har for. (eller kanskje bare later som de har den?)
  14. Uansett hvordan vi nå enn stempler folk (er det "gamle hvite" eller "yngre hennere med udefinert hudfarge"), ville jeg minnet på at det vestlige samfunn ser ut til å være basert på meritter og ikke oppfylling av kvoter om demografiske andeler (og det er nettopp det meritokrati står for). Politikerne får gjerne anføre tonen for hva som er ønskelig andelsmessig fremover, men må ikke tildele plasser eller kaste de bedre til fordel for de som passer agendaen. For da er man ikke en gang på nivå med noe utgått sovjetisk ideologi... Hva denne saken angår ville anbefale å se tiden an, så får vi se hva det amerikanske rettssystemet vil kunne mene om at gamle hvite menn bare er utgått materiale modent for utskiftning.
  15. For en trist utvikling Starfield har hatt. Gang på gang har jeg innsett at realistiske scifi-spill er ting jeg ofte graviteter til. Og gang på gang har jeg sett på Steam-statistikken og ser at den ikke bedrer seg for spillet. Tiden kommer til å vise an og nå sitter vi snart med resultatet. Bethesda er nok det selskapet jeg har forsøkt å forstå og tilgi så mange ganger at det blir småpinlig å tenke på. Hva svarene på anmeldelser angår, ser jeg at det hele igjen må være en el. annen corporate beslutning. "Intensjonen var å fremkalle en følelse av overveldelse"... ja vel, det er derfor at dere har holdt på med alle de lasteskjermene og sånt... Spør du meg er det en direkte innrømmelse av kardinal tabbe for B. Overveldelse, innlevelse, immersion tåler svært dårlig avbrudd enten de er kinematiske sekvenser eller lasteskjermer, og hvis du lager et spill i 2023 (med drillioner av Gode eksempler!) fullstappa av avbrudd så er du enten genuint dum eller så prøver du å skvise en eldre spillmotor inn i en helt annen sjanger. Nå halter dette på begge bena og nå ser vi igjen at Bethesda er styrt av idiotisk griskhet hvor man tviholder på en hellig gral av en utdatert spillmotor (uansett hva de nå enn mener om at den er ny). Ja vel, da virker det som den siste spikeren i kista kommer til komme fra den samme "gode" spillmotoren. Som det sies er det graven som kommer til å rette den pukkelryggede..
×
×
  • Opprett ny...