Gå til innhold

«Fattige» trenger matkasse for å overleve ?


Anbefalte innlegg

tommyb skrev (42 minutter siden):

Neppe. Beløpsgrensa er for lav. Du har lov til/fordel ved å spare opp til 27 500 i året eller 300 000 totalt. Altså ca. 11 år. Selv egenandelen har nok økt med 300 000 på 11 år...  

Fjern aldersgrensen så kan en spare fra en er 1 år gammel til man dør. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyktninger kan jo ikke få mere støtte enn det sosialklienter får. Dersom de får det og likevel stiller seg i matkø må jo det isåfall bety at nivået for sosialpenger er altfor lavt.

Jeg synes hvem som vil bør få lov til å stille seg i matkø uansett.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Rune_says said:

Det meste du skriver er tullball og Røkke har betalt mye, mye mer.  1,5 milliarder i perioden 2008-2022

 

Hva er tullball, at Kåre Willoch hadde forakt for folk som Røkke, eller at han skulle skattet mer?

 

Quote

MEN det er DU som kommer drassende med milliardærer.  JEG sammenligner unge lavtlønnede som sykepleiere med flyktninger.  De har f.eks. tidvis en ubehagelig jobb med å vaske de som er fulle av dritt og får for lav lønn IMO.

Ja, du setter flyktninger opp mot lavtlønnede fordi du er oppfatt av «rettferd», en absurd påstand. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, leticia said:

Det er sant at pengene kan trenges der også. Men det er ikke den norske velferdsstatens oppgave å bistå den utvidede familien sitt livsopphold, men livsoppholdet til de som faktisk bor i Norge. Hvis noen velger å bruke disse pengene på noe annet enn sitt eget livsopphold (f.eks på livsoppholdet til den utvidede familien i et annet land), så har de ikke noe grunnlag for å klage på dårlig råd, og at staten ikke gir dem nok penger slik at de må stå i matkø. (For all del, mener akkurat det samme om norske borgere som også kaster vekk pengene på unødvendige ting fremfor mat, og dermed stiller seg i matkø for å få økonomien til å gå opp). 

Enig at da kan man ikke klage på eget livsopphold når man har sendt pengene ut, men en kan ikke vise de bort fra matkøen heller. Tror nok eg hadde stått i matkø om eg kunne brukt litt mer på familien som enda er i et krigsherjet land.

Forskjellen på disse flyktningene med sine 500k i året, og en ungdom med lavere lønn, er nettverk og tilhørighet, samt å ikke gruble over hvordan familien har det der de er. Tror nok det er verdt mye, så eg synes ikke så synd på norsk ungdom om man skal sette disse opp mot hverandre selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (8 timer siden):

Hva er tullball, at Kåre Willoch hadde forakt for folk som Røkke, eller at han skulle skattet mer?

Ja, du setter flyktninger opp mot lavtlønnede fordi du er oppfatt av «rettferd», en absurd påstand. 

Kåre Willoch !? Igjen noe helt utenfor diskusjonen - hvor du farer ut i et helt nytt blindspor. 

Hvorfor er det absurd når flyktningene kan sitte igjen med mer enn en som må jobbe?

 

@hatredFan911 Nettverk gir ikke penger til bolig eller mat på bordet.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...