Gå til innhold

Kredittramme Bank Norwegian


ltdata

Anbefalte innlegg

Dette er litt rart synes jeg fordi da jeg søkte om BN kredittkort fikk jeg innvilget en kredittramme på 100k. Senere reduserte jeg denne ned til 50k. Når jeg nå senere prøvde å øke til 100k igjen ble den automatisk avslått.

I mellomtiden har økonomien min blitt bedre enn da jeg fikk 100k og jeg har ingen betalingsanmerkninger e.l

Noen mulig forklaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte sende arbeidskontrakt med årslønn da jeg var nyansatt og opprettet konto hos bank norwegian. Jeg fikk også avslag da jeg senere prøvde å heve grensen, og lot det ligge. Antar at de ser på ligningen fra i fjor, og at jeg må bevise at jeg har inntekt hver gang jeg vil heve den.

Hvis du ikke har hatt fast inntekt det siste året kan det ha å gjøre med det?

Lenke til kommentar
ltdata skrev (12 timer siden):

Dette er litt rart synes jeg fordi da jeg søkte om BN kredittkort fikk jeg innvilget en kredittramme på 100k. Senere reduserte jeg denne ned til 50k. Når jeg nå senere prøvde å øke til 100k igjen ble den automatisk avslått.

I mellomtiden har økonomien min blitt bedre enn da jeg fikk 100k og jeg har ingen betalingsanmerkninger e.l

Noen mulig forklaring?

Dårlig innsikt i egen privatøkonomi??

Jeg har ca middels inntekt og mange andre kredittkort. Søkte nylig om Bank Norwegian kredittkort, og fikk 150.000 i kredittgrense.

Lenke til kommentar
13 hours ago, ltdata said:

Dette er litt rart synes jeg fordi da jeg søkte om BN kredittkort fikk jeg innvilget en kredittramme på 100k. Senere reduserte jeg denne ned til 50k. Når jeg nå senere prøvde å øke til 100k igjen ble den automatisk avslått.

I mellomtiden har økonomien min blitt bedre enn da jeg fikk 100k og jeg har ingen betalingsanmerkninger e.l

Noen mulig forklaring?

  • Du har tatt opp nye lån (hus, bil, etc.).
  • Du har fått innvilget ny kreditt ( skaffet nye kredittkort, føres som gjeld).
  • Rentene har gått opp (og din håndteringsevne ned).
  • Du har fått anmerkninger.
  • Du har surret med betaling/avvikende betalingshistorikk.

det er et gjeldsregister på nett som gir deg en god oversikt over kreditt som er innvilget. 

Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (22 timer siden):
  • Du har tatt opp nye lån (hus, bil, etc.).
  • Du har fått innvilget ny kreditt ( skaffet nye kredittkort, føres som gjeld).
  • Rentene har gått opp (og din håndteringsevne ned).
  • Du har fått anmerkninger.
  • Du har surret med betaling/avvikende betalingshistorikk.

det er et gjeldsregister på nett som gir deg en god oversikt over kreditt som er innvilget. 

1. nei

2. nei

3. Ja, men jeg har fastrente på boliglånet

4. Jeg var for sen med en betaling til et treningsenter og det gikk til et slikt selskap som krever inn penger. Jeg betalte umiddelbart da jeg fikk vite at det hadde skjedd. Regnes det som en betalingsanmerkning? Er det noe sted på nettet jeg kan se om jeg har anmerkninger?

5. Ikke med kredittkort betalinger eller andre, kun den ovenfor.

 

Edit: Sjekket meg selv hos Bisnode og Experian og der sto det ingen anmerkninger

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

Kan vi ikke være enige om at det er litt hipp-som-happ med disse kredittkort selskapene? Av og til har jeg fått 150k i ramme enkelt, men ett år senere med bedre økonomi har jeg fått avslag på 75k. Alt annet likt eller bedre. Så det eneste faktiske svaret får du som regel bare om du ringer inn og hører med de direkte, og selv da kan det komme an på hvem du møter i andre enden.

Lenke til kommentar
Chr1stian skrev (4 timer siden):

Kan vi ikke være enige om at det er litt hipp-som-happ med disse kredittkort selskapene? Av og til har jeg fått 150k i ramme enkelt, men ett år senere med bedre økonomi har jeg fått avslag på 75k.

Stemmer. Jeg søkte om 30k (mener jeg å huske) på et kort jeg visste jeg kom til å bruke lite, og fikk avslag. Et par uker etter fikk jeg 150k i kreditt hos en annen bank. Litt terningkast her, virker det som.

Lenke til kommentar
minim skrev (11 timer siden):

Har du opprettet andre kredittkort avtaler i samme tidsrom? Nå ser de vel på samlet kredittramme når de skal gi deg kreditt. Noen som vet hva rammene for dette er og hvordan de beregner max? 

Niks kun et kredittkort.

Nå har jeg sent mail til banken og spør om en forklaring. Jeg liker at forklaringen er logisk.

Skjønner at folk snakker veldig mye om denne dyrtiden, men jeg er minimalt berørt av den.

Lenke til kommentar

Fikk svar fra banken. Da må kriteriene ha endret seg mye fordi det er mye medieprat om at folk sliter.

 

Vi kan dessverre ikke tilby deg økt ramme på nåværende tidspunkt.
Avslaget er basert på opplysningene fra søknaden, Gjeldsregisteret samt opplysningene vi fikk i retur fra kredittselskapet Experian.

Blant annet så endres kriteriene for søknad seg fortløpende."

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 14.12.2023 den 23.19):

Er du sikker på du tastet inne den samme informasjonen da?

Har inntrykk av at BN er generøse med kreditten og heller vil gi mer enn mindre. 

Ja fylte faktisk inn "bedre" informasjon fordi økonomien har blitt bedre siden første gang jeg søkte om kreditt hos dem

Lenke til kommentar
Chr1stian skrev (På 3.12.2023 den 12:59 PM):

Kan vi ikke være enige om at det er litt hipp-som-happ med disse kredittkort selskapene? Av og til har jeg fått 150k i ramme enkelt, men ett år senere med bedre økonomi har jeg fått avslag på 75k. Alt annet likt eller bedre. Så det eneste faktiske svaret får du som regel bare om du ringer inn og hører med de direkte, og selv da kan det komme an på hvem du møter i andre enden.

Jepp, fikk avslag en plass, en annen tilbyder ga meg 100k automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...