Gå til innhold

Hvor sær/spesiell anser du deg selv for å være når det kommer til musikksmak ?


Sovna

Anbefalte innlegg

Hverdagsdefinisjonen av "sær" er vel helst noe ala "de som hører på annen musikk enn det som er mest populært for øyeblikket". Da spiller det egentlig ingen rolle om det er undergrunnsmetal eller jodling og trekkspill. Det er musikk som har et smalt publikum.

Jeg er absolutt ikke "altetende". :wee: Det er masse der ute som jeg enten syns låter jævlig eller er like uengasjerende som å se maling tørke. Men, som nevnt, hva som er god musikk er fullstendig subjektivt, og det er lenge siden jeg tenkte på musikk som "bra" eller "dårlig". Så lenge noen liker det, om det så bare er utøveren selv, så har musikken oppfylt sin hensikt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (7 minutter siden):

Pleier å si det samme, men jeg anser meg selv som et unntak. Er usedvanlig interessert i musikk. Spiller også musikk selv.

Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å tro at  du virkelig er altetende, selv om jeg absolutt tror deg på at du er usedvanlig interessert i musikk. Er det virkelig ingen sjangere du ikke liker?
For egen del hører jeg aldri (med glede) på: Russemusikk, festmusikk a.la. Staysman etc., Svensktopp, en god del jazzsjangere (men liker det som går mot blues), korpsmusikk, heavy-rock, og sikkert en god del andre sjangere også.

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (25 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å tro at  du virkelig er altetende, selv om jeg absolutt tror deg på at du er usedvanlig interessert i musikk. Er det virkelig ingen sjangere du ikke liker?
For egen del hører jeg aldri (med glede) på: Russemusikk, festmusikk a.la. Staysman etc., Svensktopp, en god del jazzsjangere (men liker det som går mot blues), korpsmusikk, heavy-rock, og sikkert en god del andre sjangere også.

Føler det er unødvendig å måtte bevise at jeg har en uvanlig variert musikksmak. Å kalle meg selv altetende kan selvsagt bli semantisk demontert til man finner noen unntak her og der, men det tar ikke bort faktumet at jeg har noe fra de aller fleste sjangere i min Spotify favorittliste, inkludert festmusikk og jazz.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (2 timer siden):

Jeg er altetende når det kommer til musikk. Artist/sang er viktigere enn sjanger.

Tror noen hadde rynket på nesen om de hørte gjennom spillelisten min der det skifter fra black metal til bulgarisk folkemusikk til syre-trance til kormusikk fra Bach.

Jeg liker faktisk "turbo-folk"-sjangeren fra balkan, selv om tekstene er totalt klisje og videoene mildt sagt cringe og kvinne-nedlatende. Denne er bulgarsk.


Denne serbisk(og sigøyner):

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er temmelig håpløs. jeg er innom trip-hop, melodisk death metal, pop, break beat, big beat,happy hardcore, clowncore, speedcore, deep dubstep, rap, hip-hop, future garage, doomerwave, vapourwave, dark country. og så videre

alltid sulten på nye nytt

 

 

Endret av germanwhip
la til video av Death Grips
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Det er vel mer synet til den popvante publikum som mener det er sært, men om de mener det er sært så dem om det. 

Vel, hatt noe kjærester opp gjennom tidene, og uten at disse nødvendigvis har vært noen ABBA-dukker akkurat. Hadde jeg spilt noe ala det metalliske som forevises her, så hadde de i hvert fall hivi meg ut fra fjerde etasje..😱

Lenke til kommentar
germanwhip skrev (3 timer siden):

jeg er temmelig håpløs. jeg er innom trip-hop, melodisk death metal, pop, break beat, big beat,happy hardcore, clowncore, speedcore, deep dubstep, rap, hip-hop, future garage, doomerwave, vapourwave, dark country. og så videre

alltid sulten på nye nytt

 

 

Har du noe eksempel på hva `dark country`kunne være?

Lenke til kommentar
:utakt skrev (6 timer siden):

Hverdagsdefinisjonen av "sær" er vel helst noe ala "de som hører på annen musikk enn det som er mest populært for øyeblikket". Da spiller det egentlig ingen rolle om det er undergrunnsmetal eller jodling og trekkspill. Det er musikk som har et smalt publikum.

Jeg er absolutt ikke "altetende". :wee: Det er masse der ute som jeg enten syns låter jævlig eller er like uengasjerende som å se maling tørke. Men, som nevnt, hva som er god musikk er fullstendig subjektivt, og det er lenge siden jeg tenkte på musikk som "bra" eller "dårlig". Så lenge noen liker det, om det så bare er utøveren selv, så har musikken oppfylt sin hensikt. 

Sånn du tar det opp så ville jeg sagt at smal musikk, ja er nettopp smal. Hvis jeg selv tillater meg uttrykket sær, da mener jeg virkelig psykiatrisk avdeling nr.1. Bra eller dårlig, som også du mener, heller ikke jeg tillater meg å mene noe om det. Nesten aldri..🤔

Lenke til kommentar
Sovna skrev (17 minutter siden):

Vel, hatt noe kjærester opp gjennom tidene, og uten at disse nødvendigvis har vært noen ABBA-dukker akkurat. Hadde jeg spilt noe ala det metalliske som forevises her, så hadde de i hvert fall hivi meg ut fra fjerde etasje..😱

Dette er jo ganske milde greier, burde ikke skremme noen andre enn gamlehjemmet.

Har du funnet noe du liker, eller misliker ? 😉  

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Dette er jo ganske milde greier, burde ikke skremme noen andre enn gamlehjemmet.

Har du funnet noe du liker, eller misliker ? 😉  

 

 

 

 

 

Jeg likte et eksempel på dark country her inne. På vreng-saker er jeg nok heller konservativ og nostalgisk. Har fulgt Black Sabbath, Thin Lizzy og Rush, som noen eksempler opp igjennom tidene. Gammal fjott jeg altså..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...