Gå til innhold

Samsung S23 eller Google Pixel 7?


Session^^

Anbefalte innlegg

  • Session^^ endret tittelen til Samsung S23 eller Google Pixel 7?
Videoannonse
Annonse
Session^^ skrev (10 minutter siden):

Står mellom disse, men jeg er helt ute av det da jeg ikke har kjøpt ny telefon på 5 år.

Meninger?

 

Denne

https://www.klarna.com/no/shopping/pl/cl1/3204840207/Mobiltelefoner/Samsung-Galaxy-S23-128GB/

Eller denne?

https://www.klarna.com/no/shopping/pl/cl1/3201335121/Mobiltelefoner/Google-Pixel-7-128GB/

https://www.digitaltrends.com/mobile/samsung-galaxy-s23-vs-google-pixel-7/

(tør ikke si min egen mening da jeg dummet meg ut og sa noe negativt om en mobil i en annen tråd, dette virker litt religiøst for enkelte)

Endret av HowardGayle
Lenke til kommentar

 

Jeg ville valgt Samsung S23 når det står mellom den og Pixel 7. Hovedgrunnen er bedre prosessor og batteritid på S23, du får tre kamera på S23 (vidvinkel, ultravidvinkel og telefoto) mot to kamera på Pixel 7 (vidvinkel, ultravidvinkel). Med telefoto-linsen på S23 vil du få bedre kvalitet på S23 når du zoomer inn, ellers er kamera-opplevelsen bra på begge to. 

Det negative med S23 er at den har 0,2 tommer mindre skjerm, Samsung sitt "Android-skall" som gjør at det tar lengre tid før nye versjoner av Android slippes mens du med Pixel 7 vil få disse ganske umiddelbart etter Google har lansert dem. Det har også vært noe snakk om dekningsutfordringer med Pixel 7-serien, altså at den ikke er like god på å holde signalet som konkurrentene, men dette kan ha blitt løst med nyere programvareoppdateringer. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bonus med google er vel at man får et foto album nærmere funksjon av icloud med google photos. Samsung sin løsning er ubrukelig og såvidt jeg vet er man låst til samsung sin løsning på samsung. Får ikke brukt google photos som default på min s23u og da fåe man f.eks ikke delt bilder som ligger i google photos cloud, men kun det som er lagret på telefonen. Har man erfaring med icloud fra før så føles dette helt fred flinstones ut. 

Lenke til kommentar

Jeg har eid Pixel 7 over lang tid, og er mye mer fornøyd med min S23. Det ville vært en mer fair konkurranse med S23 vs Pixel 8. Jeg er i utgangspunktet en fan av Pixel, men de har fortsatt ikke fått det til når det kommer til sine chipset. Det påvirker alt fra kvalitet på modem, til ytelse og batteritid. Snapdragon 8 Gen 2 i S23 er overlegent på alle mulige måter. Skjermen er også merkbart bedre på S23. Det eneste jeg foretrekker på Pixel 7 er kamera. Det er også enklere å finne godt tilbehør til Samsung. Det som er skrevet ovenfor her med Google Foto er direkte feil, ikke bry deg om det innleget. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, fflex_InnleggNO said:

Jeg har eid Pixel 7 over lang tid, og er mye mer fornøyd med min S23. Det ville vært en mer fair konkurranse med S23 vs Pixel 8. Jeg er i utgangspunktet en fan av Pixel, men de har fortsatt ikke fått det til når det kommer til sine chipset. Det påvirker alt fra kvalitet på modem, til ytelse og batteritid. Snapdragon 8 Gen 2 i S23 er overlegent på alle mulige måter. Skjermen er også merkbart bedre på S23. Det eneste jeg foretrekker på Pixel 7 er kamera. Det er også enklere å finne godt tilbehør til Samsung. Det som er skrevet ovenfor her med Google Foto er direkte feil, ikke bry deg om det innleget. 

Ja, fungerer problemfritt på min Samsung Note 20 Ultra også.

Lenke til kommentar
fflex_InnleggNO skrev (28 minutter siden):

Jeg er i utgangspunktet en fan av Pixel, men de har fortsatt ikke fått det til når det kommer til sine chipset. Det påvirker alt fra kvalitet på modem, til ytelse og batteritid.

Må være enig der, når Google endelig kom offisielt til Norge, kjøpte en pixel 7 pro.. For mæi føltes det som å nedgradere. Tregere, bugs, telefon samtaler brutt osv.. Ikke noe erfaring med s23, men prøvde flip 3 etter pixelen, bortsett fra batteritid og kamera føltes den bedre i bruk. 

Lenke til kommentar
fflex_InnleggNO skrev (6 timer siden):

Det som er skrevet ovenfor her med Google Foto er direkte feil, ikke bry deg om det innleget. 

Hva er feil? Jeg finner ikke en god måte å håndtere galleri på med samsung telefoner ihvertfall. Før kunne man bytte til google photos som standard app, men det går ikke lenger såvidt jeg vet. Så mye som man bruker telefon til bilder i dag er det litt rart at en sånn elementær sak ikke er løst enda. 

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (6 timer siden):

Ja, fungerer problemfritt på min Samsung Note 20 Ultra også.

Om man har 30000+ bilder/videoer i skyen og ikke vil eller kan ha alt lagret på telefonen så har ikke samsung gallery en løsning som gjør at det for brukeren fremstår som at alle bildene/filmene er tilgjengelig på telefonen. Da må du synce de ned fra onedrive manuelt når du skal ha dem. Dette er klønete og sånn man holdt på for 10år+ siden. Google photos er det nærmeste man kommer en sømløs håndtering mellom sky og telefon på android såvidt jeg vet, men det kan ikke brukes som standard galleri på s23 ultra ihvertfall. Brukes det i tillegg til gallery så kan en jo like greit holde på med manuell nedlasting i onedrive. 

Dette er gjerne ikke noe man savner om en ikke vet at det er mulig å lage noe slikt sømløst å strømlinjeformet så kan forstå at mange mener det fungerer utmerket siden den virker som galleri appen til samsung har gjort siden tidenes morgen selv nå i 2023 :p Noen kule gadgets som gjenstandsviskelær får en i gallery da, men det veier ikke opp for manglende elementær skyfunksjonslitet spør du meg. 

Lenke til kommentar

Ikke helt svar på det du spør om, men vil uansett tipse om en grei pris på Samsung S23 Ultra. Det er helt klart en dyrere telefon osv, men jeg bestilte den selv nå uten binding til kroner 9491,00 uten binding. Du kan se her, Mobilabonnement hos Samsung | Samsung Norge Trodde egentlig prisen skulle bli kroner 9990,00 ved å bruke koden CHILINO23 som ble lagt til i kassen. Jeg er ikke kunde hos chilimobil, men koden virket fint uten å måtte godta noe fra chili.

Lykke til med valget av ny telefon, uansett hva du velger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...