Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ta R1 og R2 uten 1T


Anbefalte innlegg

Hvis jeg skal ta R1 og R2 matte, burde jeg da lære meg 1T matte først? Hvor vanskelig blir det å evt starte rett på R1? Forstår meg greit på matte, og har en firer i standpunkt og femmer i eksamenskarakter i 1P, og en sekser i 2P. Hvilke emner fra 1T burde evt kunnes før jeg prøver meg på R1? Er alt fra 1T pensum like relevant for R1? 
 

Og hva er de ulike emnene i R1 og R2? Jeg har boka «Sinus forkurs» og der er det ikke spesifisert hvilke av kapitlene som hører til R1 og R2… hvis noen har kjennskap til den boka, vil den gå igjennom alt nødvendig til både R1 og R2 eksamen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke akkurat forskjellene fra P/T/R, T er vesentlig vanskeligere enn P, og R er vesentlig vanskeligere enn T. Kommer egentlig helt an på hvor strukturert og hvor mye arbeid du gidder å legge i det, for det kreves endel.

For å gjøre det lettest mulig for deg, kjøp 1T boken og gå gjennom det meste i den før du går videre på R matte. Da finner du også ut om det er noe for deg eller ikke. 

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Jeg gjorde det ca samme som privatist, men det var enda verre for min del. Gikk fra 1PY og 2PY fra videregående, og så 6-7 år etterpå rett på R1 og R2 uten noe oppfriskning. For min del så følte jeg å ta T-matte var et unødvendig mellomsteg. Den ekstra tiden brukt på T-matte kan brukes på R1 og R2 i stedet, fordi det tross alt var R1 og R2 jeg hadde behov for.

Så er det opp til deg selv om du klarer det eller ikke. Er du flink til å jobbe med faget, har du intuisjon for matematikk? Med tanke på 5 og 6 på 1P og 2P så vil jeg tro du har det.

Jeg kjøpte bøkene (Sinus R1 og R2) og gikk igjennom boka fra perm til perm og gjorde alle oppgavene. Hvis man er flink nok til å forstå teorien greit så er det kun mengdetrening som gjelder for å virkelig låse det fast.

Du kan fint få det til, det er kun tiden du bruker på det som avgjør resultatet. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...