Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er det "empowering" for kvinner å ha høye krav, men sexist for menn å ha det?


Gjest 689d4...119

Anbefalte innlegg

Gjest 689d4...119

Er dere enig i denne påstanden jeg leste på Quora?
Basically: det er OK for kvinner å ha høye krav på utseendet og status.
Men hvis en mann setter samme krav eller preferanser, så blir de sinte

Er dette virkelig sant?

Anonymous poster hash: 689d4...119

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest en del på Quora, og det er en del "klikker" der som spyr ut edder og galle, men samtidig er det heller ikke noe problem å finne fagfolk som kommer med mye fornuftig. Du må bare være litt selektiv hvilke deler der du tar for god fisk.

Med det sagt er det mange kvinner som tar avstand for det de anser som toksisk feminisme. Som regel er dette utagerende folk som har issues de ikke har fått behandlet og som derfor popper opp andre steder og blir giftige. De ser det gjerne ikke selv men friskere medsøstre reagerer fort på det. Det er ganske lett å ikke eie sine egne issues og heller psykologisk projisere dette over på andre, og så lurer en da gjerne på hvorfor en frastøter seg folk.

Dette er selvfølgelig ikke noe som bare har med kvinner og gjøre, men det var nå det som var spørsmålet.

Endret av vidor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 689d4...119 skrev (53 minutter siden):

Er dere enig i denne påstanden jeg leste på Quora?

Ignorer Quora. Folk oppretter sinnsyke og provoserende tråder der fordi de vil at Quora skal holde seg relevant i søkeresultater. Det er en søppel-side og har ikke vært bra på mange mange år.

Gjest 689d4...119 skrev (53 minutter siden):

Er dette virkelig sant?

Nei, det er det ikke i det hele tatt. Denne tråden burde låses for det er ikke noe mer å si om saken.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 6b8ed...231

En ting er iallefall sikkert og det er at å få kjæreste som en under gjennomsnittet attraktiv kvinne ikke er mulig. Blir kvalm av mennene som klager over kravstore kvinner når de selv er så urimelige som det går an å bli.

Jeg blir gammel alene, dør alene, kan ikke reise til utlandet og vise frem pengene på konto og plutselig oppleve kjærlighet. Jeg har aldri elsket noen basert på deres utseende og kropp, og jeg syns det det er urettferdig og vondt at om jeg bare trente meg til en superfin kropp, opererte meg osv så hadde jeg blitt elsket. Det er rådet menn alltid gir meg, bruk enorm mengde tid på utseendet så kan du bli ok. Som om det er nok å være ok. 

Ingen krav er sexist eller empowering, de fleste krav er uoppnåelige uansett og kjærligheten er død.. alt handler om sex, kropp og utseende. Er så lei av dette, jeg vil ikke være i en sånn verden. 

Anonymous poster hash: 6b8ed...231

Lenke til kommentar
Gjest 6b8ed...231 skrev (4 minutter siden):

En ting er iallefall sikkert og det er at å få kjæreste som en under gjennomsnittet attraktiv kvinne ikke er mulig. Blir kvalm av mennene som klager over kravstore kvinner når de selv er så urimelige som det går an å bli.

Jeg blir gammel alene, dør alene, kan ikke reise til utlandet og vise frem pengene på konto og plutselig oppleve kjærlighet. Jeg har aldri elsket noen basert på deres utseende og kropp, og jeg syns det det er urettferdig og vondt at om jeg bare trente meg til en superfin kropp, opererte meg osv så hadde jeg blitt elsket. Det er rådet menn alltid gir meg, bruk enorm mengde tid på utseendet så kan du bli ok. Som om det er nok å være ok. 

Ingen krav er sexist eller empowering, de fleste krav er uoppnåelige uansett og kjærligheten er død.. alt handler om sex, kropp og utseende. Er så lei av dette, jeg vil ikke være i en sånn verden. 

Anonymous poster hash: 6b8ed...231

Mulig er det så absolutt, det er mange kvinner under gjennomsnittet attraktiv som har kjæreste. 

Tviler på at operasjoner, slanking / trening ville gjort det lettere å bli elsket. Lettere å bli positivt lagt merke til njaaa, men mer elsket, nei. Hvis dette er rådet du får av menn så burde du bytte mannlig omgangskrets syns jeg. 

Nope, alt handler ikke om sex, kropp og utseende. Men en dose selvtillit hjelper. Ikke mye som er mer attraktivt enn en kvinne (eller mann) som har troen på seg selv. Begynn der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...