Gå til innhold

Menn med neglelakk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig liker jeg ikke sminke på hverken menn eller kvinner. Jeg syns det er en skikkelig u-ting.

Mest pga. all mulig søppel som puttes inn i sminke. Det blir til en hygiene ting. Man er ikke ren hvis man har smurt seg inn i kjemikalier.

Dernest fordi jeg syns mennesker er finest i sin naturlige form. 

Og sist men ikke minst fordi det er 100% hedonisk og overfladig med liten grad av nytelse i forhold til konsekvenser.

Men det er jo bare min mening. Helt uavhengig av kjønn altså. Og forstår at man kan bruke sminke til å skape identiteter og gruppetilhørighet. Tilhørighet er et dypt menneskelig behov som jeg har mye respekt for. Men her blir det viktig for meg å lage min egen gruppe, hvor mennesker kan få være slik de er, uten å måtte ta på seg skadelige kjemikalier.

You do you bro ❤️ 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kommer sikkert litt an på hvilket område du bor i og hvilke sirkler du henger i om folk bryr seg eller ikke. Jeg har kompiser som av og til har på svart neglelakk, men det passer forsåvidt greit inn med den metal-stilen de kjører på klærne ofte.

Er du på bygda der folk kun går i klær fra Felleskjøpet eller noe så er jo oddsen større for at noen reagerer. Her i Oslo er det ikke sikkert folk ser det engang.

Neffi skrev (12 minutter siden):

Mest pga. all mulig søppel som puttes inn i sminke. Det blir til en hygiene ting. Man er ikke ren hvis man har smurt seg inn i kjemikalier.

Dernest fordi jeg syns mennesker er finest i sin naturlige form. 

Og sist men ikke minst fordi det er 100% hedonisk og overfladig med liten grad av nytelse i forhold til konsekvenser

Enig i at man skal være følge litt med på hva man bruker av produkter på huden. Mye dårlig der ute. I tillegg mye som har vært testet på dyr fortsatt.

Det med 'naturlige form' og hedonisme er jeg uenig i. Å pynte seg, sminke seg, kle seg ut. Alt dette er kultur. Det er mye større enn kun nytelse og noe overfladisk. Det er en måte å uttrykke seg selv på, slik andre gjør med ord, musikk, maling og annet. 

Og sminke/kosmetikk går så langt tilbake at det er prehistorisk. Vi aner ikke når det startet fordi vi har gjort det såpass lenge og i ulike former. Så det er grunnlag for å si at det å sminke seg er naturlig for oss mennesker. Det ligger dypt inne i oss å pynte oss. Så er det så klart masse utfordringer rundt industrien som er bygd opp for å levere produkter, selge mest mulig og sosiale medier som skaper for stort press.

Men sminke/kosmetikk er i høyeste grad naturlig hos mennesker og langt i fra hedonisme.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Kommer sikkert litt an på hvilket område du bor i og hvilke sirkler du henger i om folk bryr seg eller ikke. Jeg har kompiser som av og til har på svart neglelakk, men det passer forsåvidt greit inn med den metal-stilen de kjører på klærne ofte.

Er du på bygda der folk kun går i klær fra Felleskjøpet eller noe så er jo oddsen større for at noen reagerer. Her i Oslo er det ikke sikkert folk ser det engang.

Enig i at man skal være følge litt med på hva man bruker av produkter på huden. Mye dårlig der ute. I tillegg mye som har vært testet på dyr fortsatt.

Det med 'naturlige form' og hedonisme er jeg uenig i. Å pynte seg, sminke seg, kle seg ut. Alt dette er kultur. Det er mye større enn kun nytelse og noe overfladisk. Det er en måte å uttrykke seg selv på, slik andre gjør med ord, musikk, maling og annet. 

Og sminke/kosmetikk går så langt tilbake at det er prehistorisk. Vi aner ikke når det startet fordi vi har gjort det såpass lenge og i ulike former. Så det er grunnlag for å si at det å sminke seg er naturlig for oss mennesker. Det ligger dypt inne i oss å pynte oss. Så er det så klart masse utfordringer rundt industrien som er bygd opp for å levere produkter, selge mest mulig og sosiale medier som skaper for stort press.

Men sminke/kosmetikk er i høyeste grad naturlig hos mennesker og langt i fra hedonisme.

Nå sa jeg at utrykk som sminke kan skape gruppetilhørighet og identitet. Identitet er helt uavskillelig fra kultur, så har ikke benektet at det ligger i kultur. Vi har også hatt en kultur hvor vi ofret barn for bedre avling. Kultur er ikke ensbetydende med 'supert'.

Mitt poeng er at det å rive av seg all hårvekst, dekke over egne pigmenter, eller andre slike ytre signaler er teit. Blir kanskje særlig tydelig for kvinner. Tanker da tilbake til renessansen hvor en av kvinners største helseutfordring var brannskader fordi skjørtene deres tok fyr (fordi de skulle være så store og lag på lag). Kultur kan fort bli ukultur, hvis man ikke bruker hodet, og det er det som jeg legger til grunn når jeg sier at det er en hedonistisk tanke bak. 

Akkurat som at jeg kan kjøre Tesla for tilhørighet. Jeg syns det er teit og barnslig i den forstand at mennesklige kvaliteter handler om menneskers karakter, ikke hva man setter på 'show-off'. Sier ikke at dette ikke fins i samfunnet. Helt klart at det gjør. Folk omskjærer hele kroppene sine for å 'passe' inn.

Men det at vi gjør det, betyr ikke at det er rett.

Og min referanser til naturlig mennske er rett og slett et rent menneske. Hvor du kan se blodmetning i huden fordi den er ren. Eller du kan se følelsesutrykk i fjes, fordi det ikke er avstivet og full av fillers. Jeg har altså en moralsk begrunnelse bak min helt egne mening om hva jeg syns om sminke, som ikke er basert på hva andre gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også eit stort spekter i korleis ein bruker neglelakk. Du kan bruke blank neglelakk for å styrke neglane og få dei til å sjå meir velpleide ut, gjer du det då rett så vil det berre sjå ut som at du har naturleg pene neglar. Alternativt kan du gå heilt ut og bruke fargar (eller svart) slik at det virkeleg vises at du brukar neglelakk for å pynte deg, og til slutt har du den meir artistiske måten der du maler ein eller fleire neglar med intrikat mønster, alt frå eit hjerte til logoen til favoritt fotballaget. 

 

Min personlege meining er at det ser rart ut med ein mann som har lange raudlakka negler utan at ein også har andre detaljar til å utfylle looken. Tilsvarande om ein lakkar neglene svarte som eg ser enkelte gjer, då ser det ok ut om ein også ellers har emo-looken, men det ser rart ut om ein ellers har fargerike klær. 

Lenke til kommentar
Barbeint skrev (På 9.11.2023 den 11:54 PM):

Har lyst å lakke neglene mine, er det noen farger jeg bør unngå, hva tenker kvinner om menn med neglelakk, er det noen øvre aldersgrense for om det er innafor eller ikke.Vil gjerne høre meninger om dette.Har velpleide hender og negler med 2-3 mm lengde og vil lakke dem pent.

Siden du spør er det kanskje noen aspekter ved dette du er usikker på eller nervøs for ikke skal funke. Men jeg tror du kan få det meste til å funke, bare du eier konseptet og bærer det med stolthet. Det er umulig for folk å gi deg noe fasitsvar, så mitt forslag er å bare begynne å eksperimentere og finne ut av hva du vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Barbeint skrev (På 11.11.2023 den 12:19 PM):

Jeg spurte bare om neglelakk ☺️wtf liksom 

Neglelakk er full av giftstoffer, og du spurte hva vi mente om neglelakk. Du får spesifisere om du bare ønsker å høre positive meninger.

"Tradisjonelt har de fleste neglelakker inneholdt tre spesielle ingredienser, ofte omtalt som "Den Giftige Trioen". Disse inkluderer formaldehyd, toluen og dibutylftalat (DBP), som alle er kjent for å kunne være helseskadelige." 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser eg en mann med sminke synker respekten eg har for han omtrent ned i dass, men nå er eg en mann da, og ikke akkurat det du spurte etter. 
Sminke kan være fin en sjelden gang på kvinner, men min kone har fått veldig sterkt inntrykk fra meg at sminke trenger du ikke, grunnet alle giftstoffer og skit som Neffi har nevnt. Helse er mye viktigere. Folk med sunn livsstil gløder på en helt annen måte enn de som er flink med sminke og diverse tull de putter på kroppen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (2 timer siden):

Neglelakk er full av giftstoffer, og du spurte hva vi mente om neglelakk. Du får spesifisere om du bare ønsker å høre positive meninger.

"Tradisjonelt har de fleste neglelakker inneholdt tre spesielle ingredienser, ofte omtalt som "Den Giftige Trioen". Disse inkluderer formaldehyd, toluen og dibutylftalat (DBP), som alle er kjent for å kunne være helseskadelige." 

Tåler selvfølgelig alle svar, men trenger ingen avhandling om temaet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Neffi said:

Neglelakk er full av giftstoffer, og du spurte hva vi mente om neglelakk. Du får spesifisere om du bare ønsker å høre positive meninger.

Jeg mener du rett og slett er off topic her, han spurte på ingen måte hva du synes om hvordan neglelakk blir produsert og om de er skadelige for huden; har du så sykt stort problem med neglelakk kan du jo starte en tråd om det - det finnes vel noen større brukergrupper du kan messe til enn denne ene mannen som vil pynte seg litt. 

Jeezes...

Til TS: enig med andre her, bare å teste ut og prøve seg frem, nesten alt går om det står i stil med resten (eller du eier stilen).

Lenke til kommentar

Jeg er en mann og jeg kunne egentlig ikke brydd meg mindre, folk får gjøre som de vil for min del :) 
Jeg hadde nok stusset litt hvis jeg så en mann, spesielt en utpreget "mandig" mann, med neglelakk i det røde/rosa spekteret, men jeg gidder ikke bry meg om sånt.

Jeg vil nok si at svart/mørke farger passer best på neglene til en mann, men you do you TS :) 

Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (1 time siden):

Jeg mener du rett og slett er off topic her, han spurte på ingen måte hva du synes om hvordan neglelakk blir produsert og om de er skadelige for huden; har du så sykt stort problem med neglelakk kan du jo starte en tråd om det - det finnes vel noen større brukergrupper du kan messe til enn denne ene mannen som vil pynte seg litt. 

Jeezes...

Til TS: enig med andre her, bare å teste ut og prøve seg frem, nesten alt går om det står i stil med resten (eller du eier stilen).

Takk for støtten 🫶

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...