Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjerringråd mot influensa


Gjest 3ec23...2cb

Anbefalte innlegg

Gjest 3ec23...2cb

For tolv dager siden gikk jeg ned for telling med influensa. Påvist med prøve og sånn. Formen er fortsatt skikkelig dritt, med snørr og slim i alle kroppens hulrom og en feber som ligger dønn rundt 39. Går ned med febernedsettende, og så rett opp igjen. 

Jeg har snakket med lege underveis, og det er ikke noe annet å gjøre enn å vente. 

Jeg er så sliten. 

Er det noen som har noen kjerringråd mot influensa? Om det er å sove med bananer i bokseren eller sniffe kaffegrut i dårlig lys på tirsdager... Hva som helst? Blir helt sprø av å gå sånn her. 

(ta vaksine, folkens. Jeg rakk ikke. Immunitet på naturmåten suger) 

Anonymous poster hash: 3ec23...2cb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk vaksinen mot influensa på tirsdag. Det hadde vært for sent for meg også hvis jeg fikk viruset samme dag som deg.

Nå vet ikke jeg hva som plager deg mest, antar det er energinivå og feber.

Men hvis gørr oppi bihulene er noe du gjerne vil lindre så kjøp pysiomer saltvannsspray eller et neseskyllehorn og bland saltløsning selv. Nesespray med saltvann eller blanding av saltvann og aloe-vera/menthol ved senga.

Prøv å bytte fra Paracet til Ibux eller motsatt hvis du kun har prøvd en type febernedsettende. Kanskje den andre har bedre effekt på deg?

Drikk nok vann, som over. Et glass juice eller melk for litt ekstra energi skader nok ikke.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 3ec23...2cb skrev (8 timer siden):

For tolv dager siden gikk jeg ned for telling med influensa. Påvist med prøve og sånn. Formen er fortsatt skikkelig dritt, med snørr og slim i alle kroppens hulrom og en feber som ligger dønn rundt 39. Går ned med febernedsettende, og så rett opp igjen. 

Jeg har snakket med lege underveis, og det er ikke noe annet å gjøre enn å vente. 

Jeg er så sliten. 

Er det noen som har noen kjerringråd mot influensa? Om det er å sove med bananer i bokseren eller sniffe kaffegrut i dårlig lys på tirsdager... Hva som helst? Blir helt sprø av å gå sånn her. 

(ta vaksine, folkens. Jeg rakk ikke. Immunitet på naturmåten suger) 

Anonymous poster hash: 3ec23...2cb

Du må nok bare la det gå sin gang denne gangen. Dessverre. Men er du i risikogruppe? Mange i risikogruppene anbefales å ta vaksine mot lungebetennelse i tillegg til at de tar vaksine mot influensa og covid. God bedring :love:

Lenke til kommentar

Husk at når du tar febernedsettende går feberen ned, men det gjør også kroppens evne til å bekjempe infeksjonen. Ikke ta smertestillende og febernedsettende med mindre smertene er betydelig, eller feberen er veldig høy. NHI anbefaler at man bare tar febernedsettende over 40 grader. Feber blir gjerne først farlig over 41 grader.

Drikk massssssssssse væsker. Få i deg sukker og salt. Og sov.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 3ec23...2cb skrev (21 timer siden):

Er det noen som har noen kjerringråd mot influensa? Om det er å sove med bananer i bokseren eller sniffe kaffegrut i dårlig lys på tirsdager...

😂🤣 Jeg har ett kjærringråd! Stable 10 druer i høyden på nesen og syng Ave Maria på latinsk. Da blir du frisk som en fisk!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Varm After Eight 😄  Man trenger Mint Shot og  varm sjokoladedrikk. 6-7 krus med sånne får en til å føle seg bedre 😁
Ellers er peppermyntesukkertøy slimløsende i hals og bryst  og letter hodepine hvis man er tett i hodet eller bihulene. 
Ikke glem å ta kontakt med lege hvis plagene vedvarer, spesielt plager i brystet og feber med tanke på lungebetennelse, osv.
God bedring 💐

 
 

Lenke til kommentar

Vil også poengtere det med febernedsettende. Er dessverre en litt for utbredt oppfatning om at feberen er farlig uansett, eller kun til bry. Det er en av kroppens måter å bekjempe infeksjoner på.

Og snyt deg ofte - snørr inneholder virusrester som kroppen blir kvitt den veien.

God bedring 🙂

Endret av panzerwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...