Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bunnplate på tilhenger


Anbefalte innlegg

Usikker på hvor dette skal postes, men dette er den kategorien jeg oppfattet at passet best, så satser på at den passer her.

Har en tilhenger som bunnplaten er dårlig på. En treplate for å bytte ut den eksisterende "koster skjorta'", og en plate i aluminium "koster  skjorta'"x3! Er det noen som har erfaringer med alternativer? Hvordan er det med en bunn av inpregnerte bord? Hvordan er det med en bunn i kombinasjon med inpregnerte bort med en tynnere aluminiums-/stål-plate oppå/eventuellt andre løsninger/forslag?

Anslår at bunnen er på omkring åtte-ti millimeter tykkelse og med areal på omkring 1,5x2,5m.

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
  • Gjest MKII endret tittelen til Bunnplate på tilhenger
Videoannonse
Annonse
15 minutes ago, mobile999 said:

Er du sikker på dette? Få tilhengere har 150cm bred plate og annet enn 12 mm tykkelse.

Er ikke sikker nei, derav anslag som jeg skrev. Vet at plater er å få kjøpt i flere tykkelser og ikke bare 12mm, så vet at det er variasjoner på tykkelsen. Hvor vanlig det er med noe annet enn 12mm vet jeg derimot ikke.

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Vurdert å selge den og kjøpe ny?

Så får du byttet ut en gammel henger som kanskje har andre problemer også, med en ny som du kan stole mer på.

En bekjent solgte nylig en tilhenger fra 70-tallet. Kjøperen kjørte veteranbil, og den gamle tilhengeren var tidsriktig for ham.

Finn.no selvsagt.

Hengeren er ikke SÅ gammel, og er funksjonsmessig til mitt bruk i bra (nok) stand ellers.

Lenke til kommentar
46 minutes ago, Gjest MKII said:

Usikker på hvor dette skal postes, men dette er den kategorien jeg oppfattet at passet best, så satser på at den passer her.

Har en tilhenger som bunnplaten er dårlig på. En treplate for å bytte ut den eksisterende "koster skjorta'", og en plate i aluminium "koster  skjorta'"x3! Er det noen som har erfaringer med alternativer? Hvordan er det med en bunn av inpregnerte bord? Hvordan er det med en bunn i kombinasjon med inpregnerte bort med en tynnere aluminiums-/stål-plate oppå/eventuellt andre løsninger/forslag?

Anslår at bunnen er på omkring åtte-ti millimeter tykkelse og med areal på omkring 1,5x2,5m.

 

15 minutes ago, Gavekort said:

Du kan skjøte sammen noen impregnerte bord.

Jeg vet det er mulig, det var derfor jeg selv nevnte det som to forskjellige forslag i kombinasjon med å spørre om noen har erfaringer med å gjøre det slik...

Lenke til kommentar
On 16.10.2023 at 6:35 PM, mobile999 said:

Jeg har sett terrassebord i tilhengere, men de er jo 21 eller 28 mm tykke.

Ta nøyaktig mål og se om du kan bruke denne:

https://www.jemogfix.no/tilhengerplate-t-renovering-12-mm/4131/9025202/
 

Har vært inne på tanken å eventuellt frese av kantene på for tykke bord slik at de passer under lemmene og i metallisten som ligger på ytterkantene på sidene. Største usikkerhetsmomentene jeg ser for meg er holdbarhet m.t.p. fukt, stivhet/hardhet m.t.p. svikt i bunnen og slitasje på grunn av lavere overflatehardhet sammenlignet med plate beregnet til tillhengerbunn. 

WOW, DET var et godt tips hvis den er i god kvalitet og den passer eller om de har en annen som passer! Takk 😃

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Rulle72 skrev (På 11.11.2023 den 14.52):

Hei

Jeg får plater til våren med størrelse 1500x2400x12 mm med ru overflate på en side, (til bunnplate), ca 1350kr. Pris litt usikkert enda. 

Er det mulig å kjøpe 2 sånne av deg? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...