Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (På 10.12.2025 den 20.57):

Israel har godkjent nye bosetterhjem, 50 000 hjem siden 2022. Vanvittig når man ser den volden fra bosetterne mot palestinerne...

Og her kommer de og kjeppjager palestinere:

https://www.nrk.no/urix/generasjoners-livsverk-revet-opp-pa-vestbredden-1.17685171

Det burde ikke finnes noen unnskyldning for tyveri,men Israel kjører på uten at det får noen konsekvenser. Det er en grusom verden vi lever i. 

• Innsiktsfullt 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
obygda skrev (18 minutter siden):

Og her kommer de og kjeppjager palestinere:

https://www.nrk.no/urix/generasjoners-livsverk-revet-opp-pa-vestbredden-1.17685171

Det burde ikke finnes noen unnskyldning for tyveri,men Israel kjører på uten at det får noen konsekvenser. Det er en grusom verden vi lever i. 

Godt hjulpet av kristenkonservative som jeg har fått så i vrangstrupen etter å ha bevitnet deres uforbeholdne støtte til terrorststen Israel. Jeg har nå mer respekt for satanister som i alle fall har baller til å være tro mot seg selv.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (9 minutter siden):

Godt hjulpet av kristenkonservative som jeg har fått så i vrangstrupen etter å ha bevitnet deres uforbeholdne støtte til terrorststen Israel. Jeg har nå mer respekt for satanister som i alle fall har baller til å være tro mot seg selv.

Ja. Jeg har skjønt at du ikke vil diskutere med meg pga min religion, trist at dette skjer med en person jeg en gang synes var veldig sympatisk, og sa det her inne. 

Men om man blir fornærmet av min tro får man vel heller akseptere det, selv om det er ufattelig barnslig. 

Men tiø tema, jeg har aldri støttet bosetterne, faktisk aldri i ett eneste innlegg 

Endret av Tussi
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (31 minutter siden):

Ja. Jeg har skjønt at du ikke vil diskutere med meg pga min religion, trist at dette skjer med en person jeg en gang synes var veldig sympatisk, og sa det her inne. 

Men om man blir fornærmet av min tro får man vel heller akseptere det, selv om det er ufattelig barnslig. 

Men tiø tema, jeg har aldri støttet bosetterne, faktisk aldri i ett eneste innlegg 

Det er bra ar du som kristen også ser denne galskapen og urettferdigheten. Det er helt forferdelig det disse menneskene må gjennomgå. De behandles som skadedyr.

Hvordan kan mennesker  behandle andre mennesker på denne måten? Det er veldig mange likheter mellom det som skjer på vestbredden og det jødene selv opplevde under Hitler.. Vi mangler bare konsentrasjonsleirene. Ser ikke jødene dette selv? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Rhabagatz skrev (På 11.12.2025 den 8.25):

Her slår du inn åpne dører.

Amnesty slår inn åpne dører? Var det ikke flere i tråden her inkludert deg som betvilte tallene, historiene osv fra den dagen? Selv Amnesty måtte innrømme at det var rett. Det er jo greit å ha med seg 

• Liker 5
Skrevet

Russerne er tilbake i skisporten, ikke så store protester mot det. Ingen demonstrasjon mot tv-stasjonen eller lister med utøvere som boikotter. Krigen pågår stadig. Israel må boikottes derimot, selv om krigen er over 🤔

• Hjerte 2
Skrevet

Folkemordet fortsetter i ulike former. Pga vinteren dør nå folk av regnet og kulda. Spesielt små barn er utsatt. Israel lar ofte ikke forsyninger slippe inn, noe som forverrer situasjonen.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 hour ago, HasuUser said:

Russerne er tilbake i skisporten, ikke så store protester mot det. Ingen demonstrasjon mot tv-stasjonen eller lister med utøvere som boikotter. Krigen pågår stadig. Israel må boikottes derimot, selv om krigen er over 🤔

Det er ikke nok å "stanse" krigen. Folkemordet pågår ennå. Dessuten: Så lenge Israel er en apartheidstat som bedriver etnisk rensing er det riktig å boikotte og sanksjonere landet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (18 minutter siden):

Pga vinteren dør nå folk av regnet og kulda. 

20 varmegrader der nede i dag. 16-17 grader på nettene. 

Du kan fint gå i t-skjorte i februar der nede.

Så hvilken kulde er det du fabulerer om?

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 minutes ago, Satan666 said:

20 varmegrader der nede i dag. 16-17 grader på nettene. 

Du kan fint gå i t-skjorte i februar der nede.

Så hvilken kulde er det du fabulerer om?

Prøv selv å være gjennomvåt i 13 grader og vind. Har du ikke jernhelse og er voksen fryser du i hjel etter en stund.

https://www.yr.no/nb/værvarsel/timetabell/2-281133/Palestinsk territorium/Gazastripen/Gaza Governorate/Gaza?i=2

Israel har bombet i stykker dreneringssystemet, så vannet legger seg på bakken. Da må en vasse og mange telt blir oversvømmet.

Endret av Imaginacíon
  • Liker 2
Skrevet
11 minutes ago, Imaginacíon said:

Det er ikke nok å "stanse" krigen. Folkemordet pågår ennå. Dessuten: Så lenge Israel er en apartheidstat som bedriver etnisk rensing er det riktig å boikotte og sanksjonere landet.

Poenget gikk langt over hodet ditt. 

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Prøv selv å være gjennomvåt i 13 grader og vind. Har du ikke jernhelse og er voksen fryser du i hjel etter en stund.

https://www.yr.no/nb/værvarsel/timetabell/2-281133/Palestinsk territorium/Gazastripen/Gaza Governorate/Gaza?i=2

Poenget er at du overdriver og dramatiserer.

Man trenger ikke "jernhelse" for å overleve regn i 13 grader.

Og disse menneskene, er de så hjelpeløse at de ikke engang klarer å søke ly for vind?

• Liker 2
Skrevet
3 minutes ago, HasuUser said:

Poenget gikk langt over hodet ditt. 

Da kan jo du med din fantastiske hjerne og dessuten svært utviklede sans for høflighet forklare hva det dreier seg om. Jeg forventer dog ikke annet enn svada.

• Liker 2
Skrevet
5 minutes ago, Satan666 said:

Poenget er at du overdriver og dramatiserer.

Man trenger ikke "jernhelse" for å overleve regn i 13 grader.

Og disse menneskene, er de så hjelpeløse at de ikke engang klarer å søke ly for vind?

Disse menneskene har svekket helse etter to år med hungersnød og dessuten 17 år før det med begrenset kalori og proteininntak pga israelsk blokade. De har lite med regnklær og teltene de lever i blir ofte oversvømmet. 

https://www.theguardian.com/world/gallery/2025/dec/12/gaza-families-tents-floodwaters-israel

• Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Imaginacíon said:

Da kan jo du med din fantastiske hjerne og dessuten svært utviklede sans for høflighet forklare hva det dreier seg om. Jeg forventer dog ikke annet enn svada.

Selv en 14 åring tar den

• Hjerte 1
Skrevet
30 minutes ago, DukeNukem3d said:

Rart hvordan lokale myndigheter aldri har noe ansvar for noe som helst.

Israel må som okkupant med full kontroll over hva som slipper inn i Gaza bære ansvaret. De må dessuten bære ansvaret for å ha bombet alt sønder og sammen og satt befolkningen i denne situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...